مشاوره رایگان

5 گام جهت تحت کنترل در آوردن برند شخصی خود

5.0| از 1 نظر

اینکه شما چه محصول یا خدمتی را به فروش می رسانید مهم نیست، شما به عنوان مالک کسب و کار خود، در واقع در حال فروش خودتان هستید. از 5 توصیه زیر پیروی کنید تا بتوانید برند شخصی را ایجاد کنید که قادر به برقراری ارتباط با مشتریان باشد.

کارآفرینی

به عنوان یک کارآفرین، شما نیاز به راه اندازی و مدیریت برند شخصی خود دارید. ممکن است تصور کنید که در حال فروش محصول، خدمت، یک برنامه مالی و یا دیگر موارد به سرمایه گذاران، روسای بخش، شرکا و یا کارمندان هستید. اما تمام این موارد در رابطه با خود شما می باشد، چرا که افراد بر روی افراد سرمایه گذاری می کنند. هر اقدامی که شما انجام می دهید، به دیگران کمک می کند تا شما را بهتر تعریف کنند. برندسازی شخصی مسیر طولانی را در جهت تقویت گروه شما و همچنین پایگاه مشتریان شما طی می کند.

من در یکی از برنامه های خود، یک تمرین برندسازی شخصی را اجرا می کنم. معمولا حدود 20 نفر در اتاق حضور دارند. من آن ها را تشویق می کنم که ضمن گرفتن قهوه و صبحانه قبل از رویداد با هم، هم صحبت شوند. هنگامیکه زمان شروع فرا برسد، شرکت کنندگان را دعوت می کنم تا بر روی صندلی های مخصوص به خود بنشینند. روی میز، در مقابل هر یک از آن ها، یک کارت وجود دارد، من از آن ها درخواست می کنم تا نام های خود را بر روی این برگه ها بنویسند تا تمام افراد گروه بتوانند آن را ببینند. سپس هر فرد یک بسته کاغذ یادداشت دریافت می کند. از آن ها می خواهم تا به اطراف اتاق نگاه کنند، نام یک فرد را بر روی هر یک از برگه های یاداشت بنویسند و نخستین 5 کلمه ای را که هنگام فکر کردن به آن فرد به ذهنشان می رسد را سریع یادداشت کنند. سپس دستیار من تمام برگه ها را جمع می کند، تمام کلمات استفاده شده توسط گروه برای توصف هر شرکت کننده را در فایلی وارد می کند و آن ها را چاپ می کند، به گونه ای که هر فرد تنها کلماتی را می بیند که برای توصیف او به کار برده شده است.

معمولا افراد از مشاهده دیدگاه دیگران نسبت به خود شوکه شده و وحشت می کنند. برای مثال، فرد ممکن است خود را شخصیتی برون گرا بداند، اما برگه های یاداشت نشان دهد که اعضای گروه بر این باروند که رفتار او ناخوشایند است. فرد دیگری تصور کند که مصداق بارز موفقیت و اعتماد به نفس است، اما اعضای گروه او را متکبر و غیر صمیمی بدانند. در اغلب موارد، دیدگاه دیگران در مورد افراد، با ذهنیتی که افراد درباره خود دارند موافق نیست. بنابراین تعجب آور خواهد بود که آن ها هنگام تلاش برای فروش ایده ها و یا افزایش سرمایه در کسب و کارهای خود، نتیجه مطلوب خود را دریافت نمی کنند. درواقع، برنامه هایی که آن ها برای خود در نظر می گیرند، چیزی نیست که با استفاده از آن بتوانند بر مردم غلبه پیدا کنند.

به نظر شما این برگه های یادداشت، درباره شما چه خواهند گفت؟ هنگامیکه در تلاش برای ایجاد گروه خود هستید، چه تاثیراتی را بر دیگران بر جای می گذارید؟ آیا برند شخصی شما در خدمت شماست و یا مانع رشد شما می شود؟ آیا شما را به اهدافتان نزدیک تر می کند یا از آن ها دور می سازد؟

در اینجا 5 گام ارائه می شود که با استفاده از آن ها می توانید کنترل برند شخصی خود را در اختیار بگیرید:

1- هدف خود را شناسایی کنید. نخستین کاری که باید انجام دهید، شفاف بودن نسبت به چیزی است که در صدد دستیابی به آن هستید. آیا در پی ارائه محصول جدیدی هستید که ردپای شرکت شما در محیط بازار را توسعه دهد؟ آیا به دنبال بستن تامین مالی برای پروژه ای بزرگ هستید؟ آیا به دنبال ایجاد تیمی متشکل از ستارگان راک برای کمک به تغییر شکل کسب و کار محلی شما به یک فرانشیز جهانی هستید؟ برای دست یافتن به این هدف، به چه چیزی نیاز دارید؟ نیاز به ایجاد چه تصویری دارید که دیگران را با شما همراه کند؟

2- دریابید که دقیقا در کجا قرار دارید. جایی که اکنون در آن قرار دارید، چقدر به جایی که نیاز دارید در آنجا باشید، نزدیک است؟ چه شکافی در این بین وجود دارد و چه تغییراتی برای مرتفع کردن این شکاف باید انجام دهید؟

برای پاسخ به این سوال، به پنج نفر از افرادی که بیشتر وقت خود را با آن ها می گذرانید، مراجعه کرده و از آن ها بخواهید تا برند شما را توصیف کنند. سپس دامنه سوالات خود را به افرادی گسترش دهید که تعاملات کمتری با آن ها داشته اید، آشنایان دورتر ممکن است اطلاعات ارزشمندتری را در اختیار شما قرار دهند چرا که اطلاعات آن ها بر اساس نخستین تاثیراتی می باشد که به صورت آنی از شما دریافت کرده اند. زمانی که دریافتید دیگران شما را چگونه می بینند، درخواهید یافت که چه مواردی نیاز به تغییر دارند. اگر آن ها می گویند که شما غیر صمیمی هستید، و یا شما خود را فردی خجالتی می دانید، در این صورت باید بر روی نحوه ابراز خود، بیشتر کار کنید. داشتن چنین آگاهی به تنهایی می تواند بسیار چاره ساز باشد.

3- دریابید که عادت های روزانه تان، نشان دهنده چه مواردی در رابطه با شما هستند. عادت های روزانه، می توانند تاثیر عمده ای بر دیدگاه مردم نسبت به شما داشته باشند. آراستگی، نوع رفتار و درجه سازمانی، مطالب زیادی را درباره شما به مردم می گوید. ابراز صحیح خود، این پیام را به دیگران می دهد که شما حرفه ای هستید و نسبت به کسی که هستید و کاری که انجام می دهید، احساس مباهات دارید. برای مثال، درصورتی که فردی از نظر جسمانی دارای تناسب باشد و واقعا از خود مراقبت کند، در دیدگاه دیگران به عوان فردی منظم، متعهد و شایسته پیروی شناخته می شود و افراد بلافاصله متوجه انرژی او خواهند شد. چیزهای کوچک، تفاوت های بزرگی ایجاد می کنند، حتی اگر به کوچکی مرتب کردن لباس و یا یک دست دادن گرم باشد-- و شما می توانید آن ها را تحت کنترل درآورید.

4- تکنولوژی را به عنوان وسیله ای برای تعریف و تقویت برند خود، به کار گیرید. در ابتدا، اغلب افراد به صورت آنلاین به شما معرفی خواهند شد، به این صورت که نام شما را در قسمت جستجوی گوگل تایپ می کنند و یا پروفایلتان را در فیس بوک، توئیتر و یا لینکدین می بینند. آن ها تصاویر و ویدئوهایی را که شما از خود و علائقتان به اشتراک گذاشته اید را مشاهده خواهند کرد. بنابراین از این ابزارها به عنوان مزیتی برای خود استفاده کنید: یک تصویر حرفه ای از خود داشته باشید که لینک وب سایت شما را نیز به همراه داشته باشد، و مطمئن شوید که مطالب شما مختصر و بجا هستند.

5- خودتان باشید. اصالت نکته ای کلیدی در توسعه برند شخصی است. اگر قصد دارید خود را در قالب فردی که نیستید جا بزنید، قطعا افراد متوجه خواهند شد و این امر اعتبار شما را زیر سوال خواهد برد. اصیل و در عین حال خلاق باشید. تصویری صادقانه، برجسته و در عین حال دقیق را از خود به نمایش بگذارید. سعی نکنید فردی باشید که فکر می کنید دیگران از شما انتظار دارند، بلکه به گونه ای باشید که هنگام ملاقات با شما، سرمایه گذاران و مشتریان با خود بگویند: این همان فردی است که من می خواهم با او فعالیت تجاری داشته باشم.

 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

سونیا عطاری

سونیا عطاری | 11/3/2021 10:59:30 AM

نکاتی که گفتین سرلوحه کارم قرار میدم. ممنون از توصیه هاتون