مشاوره رایگان

عصر شتاب‌دهنده‌های مجازی آیا شما آماده آن هستید؟

5.0| از 2 نظر

نویسنده: مگان ییپ ریوی

تاریخ:۹ جولای ۲۰۲۰

کووید ۱۹ تمامی جنبه‌های جامعه را تحت تأثیر قرار داده است.

باتوجه‌به ابعاد توسعه، آنچه ما تجربه می‌کنیم یک تغییر الگوی تکامل بشریت است. جنبه‌های اصلی هویت ما، و همچنین نحوه کار، یادگیری و تعامل با جامعه در حال پیشرفت است. 

طبق نظرسنجی اخیر MaGIC: کمتر از 3 درصد از استارتاپ‌های منطقه جنوب شرقی آسیا فکر می‌کنند که با ادامه یافتن وضعیت بیماری کووید 19 و پیامدهای آن، 12 ماه زنده می‌مانند. وضعیت فعلی برای اکوسیستم بسیار نگران‌کننده است، این نگرانی، بیشتر برای کارآفرینان است که باید استارتاپ‌ها و فعالیت‌های خود را حفظ کنند. زمان سختی است که بنیان‌گذاران بدون دسترسی به منابع لازم برای بقا در این فضای عدم اطمینان گرفتار می‌شوند.

بنابراین، من می‌خواهم کمی روشن کنم که چرا شتاب‌دهنده‌های مجازی می‌توانند یک روزنه امیدی برای بنیان‌گذاران باشند که می‌توانند در این اوقات بی‌سابقه از آن بهره‌های استراتژیک ببرند. چگونه آنها می‌توانند با تکیه بر تجربیات مجازی خود، از منابع و جامعه در مقیاس وسیع حداکثر استفاده را ببرند؟

بازیکنان اکوسیستم فقط می‌توانند به همان اندازه که از استارتاپ‌ها ارزش می‌گیرند برای آنها ارزش قائل شوند.

سازمان‌هایی مانند مدرسه ترکیب‌کننده استارتاپ‌ها ، یودمی و دوره‌های دانشگاه آنلاین روش یادگیری الکترونیکی را در گذشته پیاده کرده‌اند برای شرکت‌کنندگان دسترسی راحت و آسان به ابزار آموزشی نمونه‌ها و مقیاس‌ها فراهم کرده‌اند. در مورد برنامه‌های شتاب‌دهنده، به طور سنتی، بنیان‌گذاران باید از لحاظ جسمی حضور داشته باشند تا از مزایای فیزیکی جابه‌جایی، مانند دسترسی مستقیم به بازار، کاملاً استفاده کنند. اگرچه مدت زمان شتاب‌دهنده‌ها بیشتر است (بیش از 3 ماه، HBR) ، درگیری فیزیکی در فعالیت‌ها و عنصر جامعه به موفقیت برنامه و توانایی راه‌اندازی استارتاپ سرعت می‌بخشد.

"برای یک برنامه شتاب‌دهنده، حمایت مربیان، همتایان و مربیان ستون فقرات و دستورالعمل واقعی موفقیت است."

پس از آزمایش با اولین شتاب‌دهنده‌هایپر اسپارک که در میانه راه به‌عنوان گروه مجازی تبدیل شد، باید اعتراف کنم که بسیار لذت‌بخش بوده است و من متوجه شدم که تغییر و ارزش افزوده قابل‌توجهی برای برنامه ما به‌صورت مجازی وجود دارد. من نکاتی را برجسته می‌کنم و زمینه‌های زیر را پوشش می‌دهم که در آنها استارتاپ‌ها می‌توانند در استفاده از شتاب‌دهنده‌های مجازی بیشترین بهره را ببرند:

  • ارزش افزوده برای استارتاپ‌ها
  • بیشترین بهره را از دوره شتاب‌دهنده مجازی خود ببرید
  • پشتیبانی جامعه:

ارزش افزوده برای استارتاپ‌ها

کارآفرینی یک راه دشوار است، کارآفرینان ملزم به داشتن یک سیستم پشتیبانی در یک وضعیت آموزشی، روانی و اجتماعی هستند. حتی بدون ملاقات‌های حضوری، جلسات تعاملی مجازی از طریق کلاس‌ها و مکالمه‌های پخش جریانی زنده می‌تواند به تعامل جامعه کمک کند. یک کارآفرین در طول مسیر خود با داشتن یک سیستم پشتیبانی می‌تواند برخی از مکالمات سخت را برای مبارزات و مشاجراتی که در مجموع با آنها روبرو هستید، به‌ویژه در طول کویید 19 آغاز کند؛ زیرا ما انسان‌ها زمانی که به طور جمعی رنج می‌بریم، عمیقاً به هم احساس نزدیکی می‌کنیم. واقعیت‌های عاطفی در مورد روابط بین مشاغل و مصرف‌کنندگان نیز صدق می‌کند. من به شدت جامعه را به فعال ماندن در این موارد تشویق می‌کنم (1) ایجاد یک فضای امن برای بنیان‌گذاران تا در مورد مبارزات و کوشش‌های خود آزادانه صحبت کنند و اینکه چه چیزی به آن‌ها کمک کرده است که با وجود این راه دشوار و تلاش‌های سخت، سالم و درامان بمانند (2) سازماندهی فعالیت‌های اجتماعی مجازی (شب مسابقه، بازی‌های مجازی و غیره) ، یادگیری‌های نظیر به نظیر می‌تواند فرصتی برای تمرین همبستگی و مسئولیت مشترک میان بنیان‌گذاران باشد.

  • دید وسیع‌تر در روز آزمایشی (دمو):

روز آزمایشی، به طور سنتی پس از این رویداد به‌صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود که به طور انحصاری به سرمایه‌گذاران ، رسانه‌ها و شرکای برنامه دسترسی داده می‌شود؛ این روز آزمایشی مجازی اکنون این فرصت را به بنیان‌گذاران داده است تا دستاوردشان را در مقیاس بیشتری ارائه دهند. این روز آزمایشی به طور بالقوه نیز برای معارفه و آشناسازی بینندگانی که به‌عنوان کاربر یا شریک جدید در جلسه حضور دارند استفاده می‌شود. بدون محدودیت اندازه سالن، ما قادر به ثبت‌نام در اکوسیستم بودیم. در طول روز آزمایشی هایپراسپارک، تعداد ثبت‌نام‌های ما به بیش از 600 مورد ثبت‌نام رسیده است، ارتباطات بازاریابی و ارتباطات اجتماعی نقش بسیار مهمی را ایفا کرد، زیرا حضور در آن روز آزمایشی مجازی دوبرابر یک روز آزمایشی فیزیکی بود.

  • اهرم در شبکه جهانی:

استارتاپ‌ها اکنون می‌توانند به‌راحتی به شبکه وسیع‌تری از شرکا، مربیان، سرمایه‌گذاران و مشاوران بالقوه متصل شوند زیرا هنجار جدید کار در خانه، جامعه را به هم پیوند می‌دهد تا بیشتر نسبت به ارتباطات مجازی پذیرا باشد. دیگر محدود به ملاقات‌های حضوری نیستید! فرصت‌ها بی‌پایان است، 2 شرکت تازه تأسیس ما این فرصت را داشتند که از طریق یک جلسه پخش مستقیم فیس‌بوک به GGVو چندین سرمایه‌گذار خطرپذیر برسند. علاوه بر این، مربیان متعهد به انجام شتاب‌دهنده‌ها در سطح جهان می‌دانند که دیگر محدود به حضور فیزیکی نیستند.

  • زیرساخت مشترک:

یک مکان واحد برای همکاری، ردیابی و تکامل، با هم بدون درنظرگرفتن منطقه زمانی. کارآفرینان با ایجاد فرایندهای نوآورانه بسیار کارآمد و هماهنگ هستند. به عنوان مثال، در طول دوره هایپر اسپارک، تیم‌های ما یک صفحه اکسل مشترک ایجاد کردند تا به منابع جمعی خود اضافه کنند. نمونه‌هایی که در اکوسیستم انجام شده است شامل لیست منابع مشترک ای.27 و لیست فوق‌العاده جدی است، جایی که برخی از مکانیسم‌های جامعه برای تشویق جامعه استارتاپ‌ها برای ایجاد منابع موجود مشترک به‌منظور همکاری مشترک ساخته شده‌اند.

  • فرصت بهینه‌سازی جلسات:

تعامل حضوری نتایج مطلوب را تضمین نمی‌کند، در واقع همه‌گیری کرونا به ما ماهیت واقعی تعامل، دلسوزی و همکاری را آموخته است. این همه‌گیری منجر شده است که مردم درک عمیق‌تری از اولویت‌بندی زمان پیدا کنند. با ارتباطات آنلاین، مربیان و بنیان‌گذاران یک جلسه بازخورد شخصی‌تر و دقیق‌تر را برگزار می‌کنند که هر دو طرف را تشویق می‌کند تا زمان خود را بهینه کرده و پیام‌ها را با کارایی بیشتری بیان کنند. استفاده از کلندی ، هنگامی‌که آن را با تقویم‌های خود ادغام می‌کنید، احتمالاً یک صرفه جویی در زمان است.

ملاحظاتی برای استفاده بیشتر از دوره شتاب‌دهنده مجازی

  • با ارتباط موضوع و تخصص موضوع همسو شوید.
  • زمان و آمادگی از عواملی است که باید هنگام پیوستن به برنامه در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که برنامه‌های شما با تعهد و جدول شتاب‌دهنده شما مطابقت دارند.
  • بهینه‌سازی ورود (گزارش‌های پیشرفت و نگرانی‌ها / چالش‌ها)
  • برنامه‌ریزی از قبل برای برنامه خود و ادغام سیستم‌عامل‌ها / منابعی که می‌توانند روند کار شما را آسان کنند، برای طول عمر استارتاپ بسیار مهم است.
  • هرگز جهت‌گیری را فراموش نکنید، زیرا در صورت عدم جهت‌گیری شما فرصت‌ها را از دست می‌دهید، همه چیز از روزی شروع می‌شود که فعالیت گروهتان آغاز شود!
  • تسهیل ارتباطات بین اعضای گروه
  • هدف این است که دائماً از مربیان فرا بگیرید.
  • بازخورد بدهید و دریافت کنید (تجربه کاربر و مسیری که مشتریانتان در طی این سال‌ها طی کرده‌اند، درون‌نگری و باطن بینی است که منجر به موفقیت می‌شود)
  • وضع موجود را به چالش بکشید.
  • انتظارات خود را برای تیم و مدیر حساب خود تعیین کنید.
  • استفاده از مارک تجاری شتاب‌دهنده به‌عنوان امتیاز شما برای بازاریابی / روابط‌عمومی

مطمئناً این لیست کامل‌کننده نیست و با بهبود فعالیت‌های خود، جمع‌آوری یافته‌ها و یادگیری‌های بیشتر برای افزودن به دانش کارآفرینی‌تان، می‌توان فواید بیشتری به دست آورد.

من شخصاً معتقدم که این همه‌گیری به یک نیروی محرکه و سوخت موج بعدی نوآوری تبدیل شده است. سرانجام، اکوسیستم استارتاپی با احساس بیشتری از توانمندسازی شخصی و افزایش ارتباط با جامعه، در آن سوی این همه‌گیری ظاهر می‌شود - همه اینها برای جامعه مفید خواهد بود.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

زهرا پورحبیب

زهرا پورحبیب | 9/14/2021 10:09:43 AM

مطلب تامل برانگیزی بود. ممنون

حسین اصلی

حسین اصلی | 11/8/2021 11:53:44 AM

تلنگر خوبی برام بود. عالی هستین