مشاوره رایگان

ایده‌ی کارآفرینی در روستا

| از 0 نظر

از نکات مهمی که باید درباره‌ی اجرای ایده‌ی کارآفرینی خود در روستا در نظر داشته باشید این است که با توجه به فضای کوچک و منزوی یک روستا، اجرای یک ایده‌ی کارآفرینی راحت‌تر از شهرهای بزرگ است؛ در واقع اگر ایده‌ی کارآفرینی در روستا را به خوبی اجرا کرده و برنامه‌ای هدفمند و حساب شده برای توسعه‌ی آن داشته باشید، می‌توانید از فضای محدود اما صمیمی روستای خود استفاده کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

با توجه به این که اکثر مردم روستاها یکدیگر را می‌شناسند و با در نظر داشتن جو صمیمی یک روستا، تمامی مردم برای توسعه و موفقیت یک ایده‌ی کارآفرینی جذاب دست به دست یکدیگر می‌دهند و کمکی برای پیشرفت کسب و کار شما هستند.

کارآفرینان در روستاها ایده‌های مختلفی را به کار می‌گیرند و مشاغلی گوناگون را انتخاب می‌‌کنند، اما موفقیت هر یک از این ایده‌ها بستگی به شرایط و برنامه‌ریزی دارد که برای موفقیت آن‌ها می‌ریزید. صرف نظر از تمامی این نکات سوال این است که بهترین ایده‌های کارآفرینی در روستا کدامند و چگونه می‌توان این ایده‌ها را اجرا کرده و به موفقیت رساند؟ ایده‌ی بسیار موفق برای کارآفرینی در یک روستا، افتتاح شرکت‌های کوچک تولید و پخش کننده‌ی محصولات کشاورزی می‌باشد؛ بخش اصلی از درآمد روستاییان از راه کشاورزی و دامداری تامین می‌شود، شما می‌توانید در صورت فراهم بودن شرایط یک شرکت تولید محصولات کشاورزی و دامداری ایجاد کرده و با افتتاح یک حساب در شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام، محصولات خود را به دیگران معرفی و در سراسر کشور عرضه کنید.

به این ترتیب می‌توانید برای تولید و پخش محصولات نیرو جذب کرده و از این طریق کارآفرینی کنید. کارآفرینی بر پایه‌ی محصولات جنگلی و نساجی از جمله دیگر ایده‌های کارآفرینی است که می‌توانید اجرا کنید؛ تولید محصولاتی همچون عسل، محصولات چوبی، محصولات بافتنی و... همیشه جذاب و پر مخاطب است.

خانم‌های روستایی می‌توانند با اجرا کردن این ایده‌های کارآفرینی، مشاغل زیادی را برای اهالی روستا به وجود آورند و به رشد اقتصادی روستای خود کمک کنند. علاوه بر تولید محصولات، انجام کارهای فریلنسری در روستا می‌تواند یک ایده‌ی کارآفرینی بسیار موفق باشد. چرا که اهالی یک روستا ممکن است به خدماتی همچون تایپ، ترجمه، تهیه‌ی مقاله، طراحی سایت و... دسترسی نداشته باشند؛ پس اگر در زمینه‌ی فریلنسری تخصص دارید، می‌توانید با اجرای این ایده دیگر افراد متخصص در روستای خود را جذب کرده و یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنید.

استارتاپ

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر