مشاوره رایگان

طرح های کارآفرینی

| از 0 نظر

کارآفرینی مفهوم یا فرآیندی است که فرد کارآفرین با ایده های جدید و خلاقانه و دستیابی به فرصت های جدید، استفاده از از منابع در جهت ایجاد شرکت، در قالب کسب و کاری نو و تحقق طرح های کارآفرینی خود مبادرت می ورزد. این فرآیند در تمام مسیر همراه با خطرات مختلفی است. ولی با برداشتن قدم های حساب شده و شناخت بازار می توان میزان خطر را به حداقل رسانید.

منظور از طرح های کارآفرینی چیست و چه کاربردی دارد؟

طرح های کارآفرینی مستند سازی و توصیفی جامع از کسب کار می باشند. این طرح شامل گزارش دقیق به همراه جزئیات جامع در رابطه با تولیدات یا ارائه خدمات به مشتری است. این جزئیات می تواند شامل روش های تولید، بازار و مشتریان، استراتژی بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، تشکیلات سازمان، مدیریت مالی و تامین آن و ... باشند. طرح های کارآفرینی نقشه راه برای ایجاد یک کسب و کار و دستورالعملی برای پیش بینی اقدامات لازم هستند. به بیان دیگر طرح های کارآفرینی نحوه عملکرد کارآفرین را نشان می دهد. طرح کارآفرینی باید علاوه بر تشریح وضع موجود، نیازها و انتظارات و نتایج پیش بینی شده را شرح دهد.

با نوشتن طرح های کارآفرینی جامع به کارآفرین کمک می کند تا قبل از شروع کار، تمامی جوانب کسب و کار را به دقت بررسی کند. با ارائه آن به دیگران می تواند تمامی زوایای تاریک آن را مشخص و در روشن کردن آن بکوشد. با این کار کارآفرین در همین ابتدای کار از خطرات موجود مطلع می شود و خود را مصون می دارد. طرح های کارآفرینی انواع مختلفی دارند.

 اهداف متفاوت در کسب و کار، حضور در صنعت های متفاوت، بودن در مراحل مختلف کسب و کار، میزان بزرگی شرکت، میزان منابع در اختیار و ... از عوامل متمایز کننده طرح های کارآفرینی محسوب می شوند. برای شرکت های تازه تاسیس می توان از طرح های کارآفرینی 10 الی 15 صفحه ای استفاده کرد که اصطلاحا به این نوع طرح، کارآفرینی خلاصه می گویند. از طرف دیگر برای شرکت های بزرگ و گسترده که نیاز اساسی به منابع مالی زیادی می باشند از طرح های کارآفرینی کامل استفاده می شود. این نوع طرح باید قابلیت جلب حمایت سرمایه گذاران را داشته باشد. در این نوع طرح باید میزان هزینه های پیشبینی شده و ... به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

در بیشتر مواقع کارآفرین تمام منابع مالی برای اجرای طرح های کارآفرینی خود را در اختیار ندارد. از این رو باید سرمایه گزاران خود را مجاب به سرمایه گذاری برای تحقق طرح کارآفرینی خود کند. این سرمایه گذاران می توانند بانک ها، صندوق های مالی، دوستان و آشنایان و سرمایه گذاران خصوصی باشند.

طرح های کارآفرینی

موفق ترین طرح های کارآفرینی در ایران

  1. تولید سوخت ارگانیک از طرح های کارآفرینی جدید است که تمرکز بر تولید سوخت بیودیزل دارد. سوخت ارگانیک یا بیودیزل را می توان از روغن سبزیجات ، چربی حیوانات و روغن آشپزی استفاده شده تولید کرد.
  2. این روز ها صنعت چاپ سه بعدی بسیار همه گیر شده است و از جذابیت بالایی برخوردار است. با کسب تخصص در این زمینه می تواند بسیار سود آور باشد.
  3. تولید اثاثیه منزل یکی از طرح های کارآفرینی پردرآمد می باشد. با راه اندازی یک کارگاه می توانید اقدام به طراحی و تولید مصنوعات چوبی مانند میز، صندلی و کتابخانه و ... کنید.
  4. امروزه با گسترش باشگاه های ورزشی لوازم آن بسیار پر فروش شده است. از این رو تولید لوازم ورزشی یکی از طرح های کارآفرینی مناسب است.
  5. تولید بطری های پلاستیکی یکی از سودآور ترین ایده ها می باشد. انواع صنایع غذایی و شیمیایی به بطری های پلاستیکی نیاز دارند.
  6. لوازم جانبی موبایل از طرح های کارآفرینی است که با سرمایه کم سود بسیار زیادی را دارا می باشد. به دلیل مصرفی بودن لوازم جانبی موبایل، همیشه بازار خوبی را دارا است.
  7. با کمی یادگیری می توانید در یک کارگاه کوچک اقدام به تولید صابون مایع کنید.
  8. اسباب بازی ها دارای بازار با ثباتی هستند. از همین رو تولید اسباب بازی یکی از طرح های کارآفرینی پربازده می تواند باشد. البته نیاز به منابع مالی نسبتا زیادی دارد.
  9. تولید لوازم و ظروف آشپزخانه همیشه یکی از ایده های خوب و پر سود بوده است. ظروف پخت و پز از پر استفاده ترین لوازم در منزل هستند. با دارا بودن منابع مالی لازم و خرید دستگاه های ساخت ظروف می توان اقدام به تولید ظروف و لوازم آشپزخانه کرد.
  10. تولید جواهرات یکی از کارهایی است که از به جز منابع مالی، نیاز به سلیقه و دقت بسیار دارد. با گذراندن دوره های جواهر سازی می توانید با سرمایه متوسط کارگاه ساخت جواهرات خود را تاسیس کنید.

مناسب ترین طرح های کارآفرینی در استان مازندران

  1. از طرح های کارآفرینی جدید می توان به بسته بندی بیوپلاستیک اشاره کرد. در این نوع کسب و کار با استفاده از کیسه ها و وسایل بسته بندی بیوپلاستیک که از منابع تجدید پذیر ساخته می شوند مشکل استفاده از پلاستیک را حل نمود.
  2. امروزه با بالا گرفتن تب و تاب طبیعت گردی یکی از طرح های کارآفرینی می تواند تولید خانه های سیار یا کمپر باشد.
  3. تولید کاغذ و پوشه به سرمایه زیادی نیاز ندارد و بازار پر رونقی را در اختیار دارد. این محصولات متقاضیان زیادی مانند مدارس، شرکت ها و ادارات و... را دارا می باشد. برای تولید کاغذ نیاز به خمیر کاغذ، فیبر و دستگاه پرس هیدرولیکی دارید.
  4. زنبور داری و تولید عسل از طرح های موفق کارآفرینی محسوب می شود که با یادگیری نحوه کار، زنبورداری می تواند کسب و کار بسیار موفقی باشد.
  5. تولید مصنوعات چرمی مانند کیف و کفش و ... با پتانسیل بالای بازار آن بسیار حائز اهمیت است.
  6. ساخت چوب های معطر مانند عود کار بسیار ساده ای است که به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد و بازار خوبی را دارا می باشد.
  7. یکی از طرح های کارآفرینی ایجاد کارگاه تولید کفش با سرمایه متوسط است. تولید کفش چرمی از قدیم انجام می گرفته است و با جذب نیروی کار مجرب می تواند بسیار پر منفعت باشد.
  8. تاسیس واحد نساجی یکی از کسب و کارهای قدیمی در ایران است و همیشه بازار مخصوص به خود را داشته است.
  9. یکی از طرح های کارآفرینی که به سرمایه نسبتا زیادی احتیاج دارد تاسیس کارخانه تولید رنگ می باشد. رنگ در ایران جزو کالاهای پر مصرف تلقی می شود.
  10. با رونق گرفتن بازار املاک تولید محصولاتی مانند کاشی های سرامیکی بسیار رونق می گیرد.
  11. یکی از طرح های کارآفرینی که به سرمایه زیادی احتیاج دارد ولی تا حدودی پرسود می باشد تولید سیمان است.

طرح های کارآفرینی

بهترین طرح های کارآفرینی برای بانوان چیست؟

1. یکی از طرح های کارآفرینی موفق این روز ها تولید هدیه های سفارشی می باشد. با استفاده از یک خط تولید خانگی می توانید بر اساس سفارش مشتری اقدام به تولید هدیه های سفارشی کنید.

2. تولید شمع های لوکس از طرح های کارآفرینی است که چند سالی از اجرای آن می گذرد و مورد استقبال قرار گرفته است. در این نوع کسب و کار با به کار بردن ذوق و سلیقه در منزل خود اقدام به تولید شمع های تزئینی کنید.

  1. یکی دیگر از طرح های کارآفرینی کیک و شیرینی پزی و یا پخت نان در منزل از کار های پر درآمد این روز ها می باشد. محصولات غذایی خانگی از طرفداران زیادی برخوردار هستند.
  2. درست کردن مربا و انواع دسر در منزل چند وقتی است که به یک ایده پردرآمد بدل شده است و از طرح های کارآفرینی موفق محسوب می شود.
  3. درست کردن ترشی یکی از ساده ترین کسب و کارها برای انجام در خانه می باشد. با استفاده از بسته بندی های جذاب و بازاریابی درست می توانید کسب و کار خود را رونق بخشید.
  4. ساخت و تولید صابون های ارگانیک از طرح های کارآفرینی جدید محسوب می شود. با استفاده از گیاهان و روغن های گیاهی اقدام به تولید صابون ارگانیک در یک کارگاه کوچک می کنید.
  5. محصولات مو و زیبایی یکی دیگر از کسب و کارهایی است که همیشه پر رونق بوده است. با بهره گیری از دوره های مختلف می توانید این محصولات را در منزل تولید کنید.
  6. تولید انواع شکلات در منزل یکی دیگر از طرح های کارآفرینی مناسب برای خانم ها می باشد. با به خرج دادن کمی سلیقه در قالب گیری و بسته بندی شکلات های خود می توانید کسب درآمد سودمندی را داشته باشید.
  7. امروزه مواد خوراکی خانگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. طبخ بیسکویت خانگی کسب و کاری مناسب برای بانوان می باشد. فقط کافی است یک دستور پخت مناسب را برای خود فراهم کنید.
  8. در منزل خود می توانید اقدام به تولید انواع سس کنید و با بازاریابی مناسب سس رستوران ها و ساندویچی ها را تامین کنید.
  9. شما می توانید در منزل خود به بافت و تولید کلاه، شالگردن و دستکش بپردازید. این بازار فصلی بوده و برای فصل سرما مناسب می باشد.

 

طرح کارافرینی

طرح های کارآفرینی پر درآمد و زود بازده کدام ها هستند؟

  1. کلیه تولیدات ملزومات و لوازم ساختمانی با افزایش ساخت و ساز ها رونق پیدا کرده اند. یکی از طرح های کارآفرینی تولید لوله و اتصالات تاسیسات ساختمانی است که بازار پر رونقی را دارا می باشد.
  2. ارائه آب تصفیه شده و فروش و خدمات پس از فروش دستگاه های تصفیه آب یکی از طرح های کارآفرینی است که به سرعت به بهره وری می رسد.
  3. شرکت های محدودی نوار نقاله و تسمه انتقال را تولید می کنند و این محصول را در انحصار خود دارند. با خرید دستگاه و راه اندازی خط تولید این محصول می توانید با قیمت رقابتی وارد بازار این محصول شوید.
  4. با در اختیار داشتن منابع لازم کافی می توانید اقدام به تولید کالا های مهندسی صنایع کنید و محصولاتی مانند ابزارآلات و انواع نردبان ها را تولید کنید. تولید کالاهای مهندسی صنایع از طرح های کارآفرینی سودآور محسوب می شود.
  5. یکی از طرح های کارآفرینی تولید زیورآلات و بدلیجات می باشد. که با وسایل ابتدایی و کمی به کار بردن سلیقه قابل راه اندازی است.
  6. . از طرح های کسب کار موفق می توان به تولید ظروف غذا اشاره کرد. در این کسب و کار باید اقدام به تولید غذای آماده بسته بندی شده کنید.
  7. ساخت تشک و بالش سفارشی، از طرح های جدید کارآفرینی می باشد که طبق آن به تولید بالش ها و تشک های سفارشی می پردازید.

جمع بندی

تمامی طرح های کارآفرینی ذکر شده در بالا نیاز به گذراندن مراحل اداری، برای ثبت و اخذ مجوز های لازم هستند. راه اندازی کسب و کار تولیدی ایده بسیار خوبی است اما برای موفقیت در این راه تلاش فراوان، برنامه ریزی دقیق و منابع مالی زیادی لازم است. قبل از انجام هر کاری در زمینه ی طرح های کارآفرینی خود تحقیقات جامع و کاملی را انجام دهید. بهترین طرح های کارآفرینی طرح هایی هستند که متناسب با تخصص و دانش شما باشند.

طرح های کارآفرینی

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر