مشاوره رایگان

تجربه های موفق کارآفرینان زن

| از 0 نظر

در این مقاله، می خواهیم درباره ی تجربه های موفق کارآفرینان زن، مطالبی را بیان کنیم. به همین منظور، قبل از اشاره به تجربه های موفق کارآفرینان زن، می خواهیم تعریفی از کارآفرینی را ارائه دهیم. کارآفرینی، به راه اندازی یک کسب و کار اطلاق می شود که به وسیله ی آن، می توان اشتغال زایی انجام داد و افراد زیادی را مشغول به کار کرد. بنابراین مطابق با تعاریف ارائه شده، کارآفرین نیز به شخصی گفته می شود که چنین پروسه و فرآیندی را هدایت می کند. به نوعی جرقه ی ابتدایی چنین ایده ای، از شخص کارآفرین می باشد. در دنیا، کارآفرینان زن بسیاری حضور دارند که فعالیت های درخشانی را انجام داده اند.

 به وسیله ی اطلاعاتی که می توان از فعالیت های آنان دریافت کرد، ایده های خلاقانه ای به وجود می آیند. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات پیرامون این موضوع می باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تجربه های موفق کارآفرینان زن در دنیا

همانطور که کارآفرینان زن در دنیا کم نداریم، تجربه های موفق کارآفرینان زن نیز در دنیا کم نمی باشند. دریافت ایده و تطابق دادن خود با طرز تفکر آنان، می تواند بسیار مفید و جذاب باشد. به همین منظور، می خواهیم در این بخش از مقاله، برخی از چنین تجربه هایی را بیان کنیم. اولین شخصی که نام آن در فهرست ما حضور دارد، لورین کارسن می باشد. او بنیان گذار و مدیرعامل شرکت کینکت سولار است. این شرکت در حوزه ی انرژی و تجهیزات تجدید پذیر فعالیت می کند. جالب است بدانید درآمد این شرکت در طی 3 سال، حتی به 2812 درصد نیز رسیده است. هنگامی که از وی، راز موفقیتش را پرسیده اند، چنین بیان کرد: افرادی که برایم کار می کنند، بسیار منظم و پویا می باشند و همین موضوع باعث شده است تا سالیان سال، با آن ها همکاری کنم. همچنین من از مشتریانم دائما سوال می پرسم تا بتوانم محصولاتم را به بالاترین کیفیت، ارتقاء دهم.

تجربه های موفق کارآفرینان زن

زنان کارآفرین در دنیا، بیشمار می باشند

نفر دوم در لیست تجربه های موفق کارآفرینان زن در دنیا، دنیلا براگا می باشد که بنیان گذار و مدیرعامل شرکت دیفایندکرود می باشد. این شرکت که در دسته بندی آی تی و تجهیزات فعالیت می کند، توانسته تا رشد 2855 درصدی درآمد خود را نیز تجربه کند. براگا می گوید: انگیزه و هدفی که برای خود تعبیه کردم، بسیار الهام بخش من در این راه بوده است. افزایش بهره وری نیروی کار و تزریق حس خوب زندگی در کنار افزایش تمرکز و نوآوری، باعث شده که علاوه بر شرکت، نیروی کار نیز رشد مفیدی را تجربه کند.

علاوه بر کارسن و براگا، میشل هندی، جین دیوید و ... نیز در لیست تجربه های موفق کارآفرینان زن قرار می گیرند که هر یک، نوعی الگوی مثبتی را ترویج داده اند.

تجربه های موفق زنان کارآفرین روستا در ایران

تجربه های موفق کارآفرینان زن، تنها به بعد شهری و پیشرفته محدود نمی شود و این افراد، در روستا نیز اقدام به کارآفرینی کرده اند. موضوع جالب تر، تجربه های موفق زنان کارآفرین در روستا می باشد که می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز تر نسبت به ابعاد شهری باشد. زیرا در چنین موقعیت هایی، بدست آوردن موفقیت سخت تر می باشد. یکی از زنان کارآفرین و موفق که در روستا نیز فعالیت کرده است، دکتر فریده حمیدی می باشد. او که عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی می باشد، توانسته در تشکل های مردم نهاد در گرمسار حضور داشته باشد و برای اشتغال زایی زنان در روستا ها، فعالیت کرده است.

تجربه های موفق کارآفرینان زن

در کشور خودمان نیز زنان کارآفرین در بخش شهری و روستایی وجود دارند

برای ارائه تجربه های موفق کارآفرینان زن در روستا، می توان شهین فروغی را به نوعی الگوی خود قرار داد. این شخص در سال 1354 دیپلم خود را اخذ کرد و هنگامی که می توانست در آموزش و پرورش استخدام شود، کارآفرینی را بر چنین شغلی ترجیح داد. پرورش قارچ، بافتن فرش، باغ داری، تاسیس گاوداری، تاسیس گلخانه، تاسیس کارگاه حلوا سوهانی و ... از جمله فعالیت هایی بود که این بانوی ایرانی، آن ها را انجام داده است. با تاسیس و انجام چنین فعالیت هایی، افرادی زیادی مشغول به کار شدند و رویای خانم فروغی، محقق شد. از معروف ترین و با سابقه دار ترین فعالیت وی، تاسیس حلوا سوهانی می باشد که در سال 1397، از سازمان دارو و غذا، نشان سیب سلامت را نیز دریافت کرده است.

نفر سوم موجود در لیست تجربه های موفق کارآفرینان زن در روستا، خانم صغرا جعفری می باشد که در روستای اَزان سکونت دارد. وی زمین های زیادی را زیر کشت زعفران، زرشک و گل محمدی برده است.

روایت هایی از برترین تجربه های موفق کارآفرینان زن

در ادامه ی موضوع تجربه های موفق کارآفرینان زن ، می خواهیم برخی از این تجربه ها در ابعاد جذاب تر را برایتان ارائه دهیم. روث هیتلر، از جمله موفق ترین زنان کارآفرین بود. شاید اسم او را نشناسید ولی محصولات او را به خوبی خواهید شناخت. او به تولید عروسک های باربی مشغول بوده است و با تولید این محصول، توانسته الگویی را به دختران ارائه دهد. موفقیت هیتلر بدون شک بسیار خارق العاده بوده است و این عروسک یکی از معروف ترین عروسک های موجود در جهان حتی در دوره ی کنونی می باشد. یکی از تجربه های موفق کارآفرینان زنی که معمولا الگوی افراد قرار می گیرد، همین خانم روث هیتلر، سازنده ی عروسک باربی می باشد.

تجربه های موفق کارآفرینان زن

اشتغال زایی در بعد کارآفرینی، بسیار هیجان انگیز می باشد

اُپرا وینفری، نفر دوم موجود در لیست تجربه های موفق کارآفرینان زن می باشد. او که دارای قدرت و ثروت زیادی می باشد و آن را در امور خیریه و انسان دوستانه ی زیادی خرج می کند، بنیان گذار شرکت ارتباطات هارپو است. او برای بار نخست در سال 1976 مجری یک برنامه ی گفتگو محور شد و پس از آن برنامه به دلیل شهرت و محبوبیت زیادی که کسب کرد، توانست این شرکت را تاسیس کند. البته که وی به دلیل موفقیت های زیادش، توانست در فعالیت های اجتماعی و تهیه کنندگی نیز حضور یابد. البته او به عنوان ثروتمندترین زن خودساخته ی آمریکایی نیز شناخته می شود.

نفر بعدی موجود در لیست تجربه های موفق کارآفرینان زن ، کوکو شنل می باشد. او که به واسطه ی خانه ی مد شنل معروف شده است، در لیست 100 شخصیت مهم قرن در زمینه ی مد نیز حضور داشته است. تولیدات شنل در حال حاضر در سراسر دنیا وجود دارند که یک مورد ایده آل می باشد.

تجربه های موفق کارآفرینان زن بدون سرمایه آنچنانی

تجربه های موفق کارآفرینان زن بدون سرمایه ی ابتدایی نیز نمود های زیادی دارد. زنان زیادی بوده اند که ثروت آنچنانی نداشته اند و تنها با تلاش و استمرار آن، توانسته اند جایگاه بزرگی برای خود دست و پا کنند. خانم الیچ، یک کارآفرین زن می باشد که در سال 1959، تنها یک پیتزا فروشی در حاشیه ی شهر داشته است اما پس از پیشرفت و تبدیل فروشگاه خود به یک مجموعه ی زنجیره ای، توانسته است ثروتی بالغ بر 3 میلیارد دلار داشته باشد. جودی لاو، نام یک زن کارآفرین می باشد که در سال 1964 و با دریافت یک وام 5 هزار دلاری، توانست یک پمپ بنزین در شهر اوکلاهاما تاسیس کند. او هم کنون دارای بیش از 450 شعبه پمپ بنزین در سراسر آمریکا می باشد که علاوه بر آن، فروشگاه و هتل نیز تاسیس کرده است.

تجربه های موفق کارآفرینان زن

کارآفرینی با سرمایه ی کم نیز امکان پذیر می باشد

از دیگر تجربه های موفق کارآفرینان زن که سرمایه آنچنانی نداشته اند، می توان به مالک برند گپ اشاره کرد. داریش فیشر، در سال 1969 یک فروشگاه به نام گپ تاسیس کرد و در آن، محصولات لیوایز را به فروش می رساند. پس از آنکه کسب و کار وی گسترش یافت، او توانست فروشگاه خود را به نام گپ تاسیس نماید. جالب است بدانید در حال حاضر این شرکت دارای 16 میلیارد دلار ثروت می باشد. جانل هانت، در سال 1961، خانه ی شخصی خود را فروخت تا بتواند یک مغازه ی بسته بندی برنج راه اندازی کند. پس از تلاش های فراوان، وی توانست یک شرکت حمل و نقل کالا تاسیس کند و در حال حاضر ثروتی بالغ بر 2 میلیارد دلار داشته باشد.

همانطور که مشاهده کرده اید، تجربه های موفق کارآفرینان زن که با سرمایه ای اندک شروع به کار کرده اند، کم نمی باشد.

از تجربه های موفق زنان کارآفرین ایده بگیر

تجربه های موفق کارآفرینان زن می تواند ایده های خلاقانه ای را به افراد دهد. در واقع بسیاری از زنان، می توانند از تجربه های موفق کارآفرینان زن الهام بگیرند و قدم به دنیای جذاب کارآفرینی بگذارند. همانطور که از تجربه های این افراد مطالعه کردیم، اکثر آن ها توانسته بودند با تلاش زیاد، فعالیت های خود را گسترش دهند. هیچکدام از آن ها یک شبه پولدار و موفق نشده بودند. بنابراین می توان به این نتیجه ی مهم رسید که اگر یک ایده با تلاش زیاد و برنامه ای جامع و پویا همراه باشد، موفقیت حاصل می شود.

کلام آخر

تجربه های موفق کارآفرینان زن، این موضوع را عنوان کرده است که در ابتدا باید ایده ای خوب را پرورش دهیم. این ایده می تواند کارگاه تولیدی، شرکت خدماتی، فروشگاه، مرکز آموزشی، باشگاه ورزشی یا ... باشد. این موضوع متناسب با علاقه ی کارآفرین می تواند متفاوت و گوناگون باشد.

تجربه های موفق کارآفرینان زن

ایده های خلاقانه در راه رسیدن به موفقیت، می تواند نقش غیرقابل انکاری را داشته باشد

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این می باشد که بسیاری از افراد پس از مطالعه تجربه های موفق کارآفرینان زن، به این نتیجه رسیده اند که هیچ ایده ای ندارند. آیا آن ها موفق نمی شوند. پاسخ خیر می باشد. این دسته افراد باید ایده های مختلفی را در ابعاد گوناگون به وسیله ی جستجوهای مختلف پیدا کنند و با بررسی بهترین شرایط، برگزیده ترین آن ها را انتخاب کنند. البته با خواندن تجربه های موفق کارآفرینان زن نیز می توان ایده های خلاقانه زیادی برای شروع کار کسب کرد.

در انتهای مقاله ی تجربه های موفق کارآفرینان زن، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و اطلاعات مفیدی را از آن کسب کرده باشید.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر