مشاوره رایگان

کار خرید و فروش

| از 0 نظر

با توجه به روند بازار و وضعیت اقتصادی موجود استفاده از روش های مختلف برای کسب درآمد و حفظ سرمایه از حیاتی ترین مسائل این روز ها می باشد. این مطلب تا حد زیادی اهمیت سرمایه گذاری و کسب و کار خرید و فروش را نشان می دهد. در این مقاله با ارائه ی روش های مرسوم در کار خرید و فروش، به بررسی و معرفی نقاط قوت و ضعف آنها می پردازیم.

ایده های پولساز کار خرید و فروش

  • خرید و فروش لوازم الکتریکی: از آن جا که لوازم الکتریکی صنعتی و ابزار آلات برقی از وسایلی هستند که تقاضای بسیار زیادی دارند و در ساخت ساز ها و تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند، می توانید یک فروشگاه لوازم الکتریکی برای کار خرید و فروش تاسیس کنید. برای راه اندازی چنین فروشگاهی، به فضای نسبتا بزرگی به همراه چند قفسه و فضایی برای انبار نیاز خواهید داشت.
  • خرید و فروش مبلمان: در صورتی که در مناطق پر جمعیت زندگی می کنید و محل زندگی تان پر جمعیت است، می توانید با راه اندازی یک فروشگاه جهت کار خرید و فروش مبلمان، سود مناسبی بدست آورید. باید توجه داشته باشید که این کسب و کار در شهر های کوچک و روستاها، بازدهی مناسبی ندارد.
  • خرید عمده ی لوازم تحریر و خرده فروشی آنها: لوازم تحریر و نوشت افزار در همه جا فروش بسیار خوبی دارد. تمام اقشار جامعه با هر سن و سالی، به نوشت افزار نیاز دارند. با فروش کالاهای با کیفیت، می توانید در مدت بسیار کوتاهی، به سود مناسبی دست پیدا کنید.
  • خرید و فروش خوار و بار: خرید خوار و بار به صورت عمده و فروش آن به صورت خرد از مشاغلی است که سود بالا و تضمین شده ای دارد. اختصاص یک محل مناسب برای نگهداری اجناس و خرید لوازمی مثل قفسه و یخچال، از اولویت های شما می باشند.
  • خرید و فروش وسایل برقی منزل: ماشین لباسشویی، یخچال، اتو و… از لوازمی می باشند که فروش نسبتا مناسبی دارند. قبل از هر چیزی، باید از فضایی برای نگهداری وسایل خود برخوردار باشید. فضای اختصاص داده شده باید به اندازه ی کافی بزرگ باشد تا لوازمی که خریداری کرده اید را بتوانید انبار کنید. دقت داشته باشید که در کار خرید و فروش اجناسی که ارائه می دهید باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند.
  • خرید و فروش عتیقه: اگر می خواهید در کار خرید و فروش موفق باشید، باید در نظر داشته باشید که بیش از 90 درصد میزان فروش شما به ظاهر فضای فروشگاهتان بستگی دارد. هر چه ظاهر و دکور فروشگاهتان زیبا تر باشد و باعث ایجاد حالت نوستالژیک تری شود، مشتریان بیشتری به سمت شما جذب می گردند.

کار خرید و فروش

با فروش کالاهای با کیفیت، می توانید در مدت بسیار کوتاهی، به سود مناسبی دست پیدا کنید.

بهترین های کار خرید و فروش اینترنتی

  • راه اندازی فروشگاه آنلاین جهت کار خرید و فروش

این نوع از فروشگاه اینترنتی به خریداران و مشتریان این امکان را می دهد تا کالاهای خود را به صورت اینترنتی سفارش دهند. فقط باید به این نکته توجه کنید که میزان موفقیت یک فروشگاه آنلاین برای کار خرید و فروش به برندسازی و تبلیغات بستگی دارد.

  • خرید و فروش و تجارت ارز های دیجیتال

بازار تجارت ارز های دیجیتال از بزرگترین و محبوب ترین بازارهای سرمایه، شناخته شده می باشد. شخصی که می خواهد به عنوان یک کسب و کار خرید و فروش ارز های دیجیتال در اینترنت به فعالیت بپردازد باید آگاهی کاملی نسب به این نوع رمز ارزها کسب کند. بی خطر ترین راه برای کار خرید و فروش ارزهای دیجیتال، خرید آنها در کف قیمت و سپس فروش آنها با قیمت بالاتر می باشد.

  • خرید و فروش اتومبیل

بسیاری از افراد در حوزه ی خرید و فروش اتومبیل، مشاغل خانگی جدیدی ایجاد کرده اند. برای انجام چنین کاری نیازی به سطح بالایی از دانش مکانیکی یا صرف هزینه ی هنگفتی نمی باشد. هر چند که وجود این موارد به صورت طبیعی امکان کسب سود بیشتر را افزایش می دهد. با این حال اگر به اندازه ی کافی به وسایل نقلیه ای مانند خودرو علاقمند هستید، می توانید فعل و انفعالات ایجاد شده در یک خودرو را درک کنید. از طرف دیگر کتاب ها و مقالات بسیاری وجود دارد که به افزایش دانش شما در دنیای خودرو کمک می کند.

کار خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده در حقیقت کار چندان مشکلی نیست. شما می توانید با مراجعه به نرم افزار هایی چون دیوار و شیپور و یا پیج های اینستاگرام، سایت های خرید و فروش آنلاین، کسب و کار خرید و فروش جدید خود را آغاز کنید. البته از آنجایی که دیوار یکی از بهترین مراجع جهت کار خرید و فروش خودرو های دست دوم می باشد، می توانید معادلی از آگهی های موجود در روزنامه ها و سایر منابع را نیز در آن بیابید.

کار خرید و فروش

فروشگاه اینترنتی به خریداران و مشتریان این امکان را می دهد تا کالاهای خود را به صورت اینترنتی سفارش دهند.

کار خرید و فروش بدون سرمایه

به طور حتم تا به حال تجربه ی خرید اجناسی را ارزان تر از سایرین داشته اید. شما می توانید انواع اجناس را بصورت عمده خریداری کنید و اقدام به تک فروشی آنها کنید. همیشه برخی از فروشگاه ها در بعضی از مناطق اجناسی با قیمت مناسب تری را ارائه می دهند. شما می توانید برای شروع شغل خرید و فروش از چنین مکان هایی اقدام به خرید اجناس کنید و با قیمت بالا تری به فروش برسانید. بستر اینترنت فضای بسیار مناسبی برای کار خرید و فروش است. در صورتی که از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام با رعایت اصول خرید و فروش استفاده کنید می ‌توانید به سرعت کسب و کار خرید و فروش خود را راه اندازی کنید.

یکی دیگر از روش های کار خرید و فروش، استفاده از روابط فامیلی می باشد. نخستین باری که کسب و کار خود را به خاله، دایی، عمو و… معرفی کنید زنجیره ی معرفی شما به مرور گسترده تر می شود. شما می توانید از آنها درخواست کنید که اجناس شما را در مغازه یا فروشگاه خودشان جهت فروش قرار دهند. همچنین با تکیه بر فنون بازاریابی، می توانید اجناس را به صورت حضوری و درب منزل افراد مختلف معرفی کنید و به فروش برسانید.

  • خرید و فروش سهام

اگر قصد دارید که پول خود را در بازار بورس سرمایه گذاری کنید، قبل از هرچیز باید با آن آشنایی پیدا کنید. همچنین یادگیری و قوانین بورس و کسب تجربه در این کار خرید و فروش از مهمترین لازمه های کار می باشد. کار خرید و فروش سهام، کار ساده ای نیست از طرفی هم کار پیچیده ای نمی باشد و فقط به کمی دانش و تجربه، برای تحلیل نیاز دارد. تجربه و بررسی عرضه‌ اولیه ها تا به امروز نشان داده است که معمولا با ضرری مواجه نمی شوند و دارای سود دهی قابل اطمینانی هستند.

  • خرید و فروش طلا و سکه

طلا یکی از کالاهای با ارزش در تمام دوران بوده است و در هر شرایطی با ارزش باقی می ماند. کار خرید و فروش طلا و سکه بسیار جذاب است و در بلند مدت می تواند بسیار سودآور باشد. اما با برخورداری از سرمایه ی کم نمی توان امیدی به سودآوری چشمگیری داشت.

 کار خرید و فروش

یکی دیگر از روش های کار خرید و فروش، استفاده از روابط فامیلی می باشد.

کارهای خرید و فروش موفق در ایران کدامها هستند؟

  • خرید و فروش عتیقه جات: کسب و کار خرید و فروش عتیقه جات به عنوان یکی از مشاغل پر سود محسوب می شود. با کمک اینترنت و فضای مجازی می توان بدون هیچ گونه هزینه ی زیادی یک کار خرید و فروش عتیقه به صورت آنلاین راه اندازی کرد. ساخت پیج و یا یک سایت عتیقه فروشی می تواند یکی از کسب و کار های اینترنتی بسیار موفق باشد.
  • خرید و فروش سکه: برای انجام خرید و فروش سکه باید اظهارنامه ی مالیاتی ارائه کنید. ولی با این حال به دلیل نوسانات بازار کار خرید و فروش سکه می تواند سود بسیار زیادی به همراه داشته باشد. شما می توانید با خرید سکه و کسب اطلاع از روند بازار اقدام به فروش آن ها در زمان مناسب کنید و سود خوبی به دست آورید.
  • خرید و فروش اوراق مشارکت: اوراق بهادار از سوی دولت در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. اوراق بهادار می تواند محل بسیار مناسبی در جهت سرمایه گذاری باشد. تصور کنید شرکت‌ پتروشیمی برای توسعه ی خود نیاز به راه اندازی بخش های جدید خط تولید دارد. چنانچه این ارگان طرح توسعه خود را به عنوان یک طرح توجیهی مشخص ارائه کند، قادر است سرمایه ی مورد نیاز خود را در قالب اوراق بهادار جهت عرضه ی عمومی ارائه کند. مهم ترین ویژگی خرید و فروش اوراق بهادار سود تضمینی و بدون خطر آن می باشد.
  • خرید و فروش سهام در بازار بورس: بدون شک یکی از سرمایه گذاری های جذاب بازار بورس می باشد. کار خرید و فروش سهام یکی از بهترین روش ها برای افزایش درآمد شما است. بازار بورس یک فعالیت کاملا قانونی است که با بهره گیری از آن قادر هستید تا تنوع بالایی از سرمایه گذاری هایی با ریسک بالا و سود زیاد و همچنین کم ریسک ولی با سود پایین را به طور همزمان تجربه کنید.

 کار خرید و فروش

می توانید با خرید سکه و کسب اطلاع از روند بازار اقدام به فروش آن ها در زمان مناسب کنید و سود خوبی به دست آورید.

آیا میدانید کار خرید و فروش کسب و کار چیست؟

کار خرید و فروش كسب و كار به جهت ورود به یک فعالیت اقتصادی، بسيار مطلوب می باشد. این کسب و کار احتمال موفقیت بسیار زیادی دارد، چرا که دیگر نیازی به رویارویی با بسیاری از مشکلات مرحله ی راه اندازی  نیست. كسب و كارهای آماده به طور معمول از طريق تبلیغات در روزنامه ها و نشريات به فروش می رسند. فروش انواع فروشگاه ها و مغازه ها هم از طريق آژانس های کار خرید و فروش كسب و كار انجام می‌گيرد. برای خرید یک كسب و كار داير و كارآمد بايد به خوبی تكاليف خود را انجام دهيد و در کلیه ی مراحل، ذهنی باز و در عين حال بدگمان داشته باشيد. زیرا بايد بدانید که چرا و به چه دلیل يك كسب و كار خوب و سودآور را مي فروشند.

 حتي اگر كسب و كار مورد نظر از وضعيت نسبتا مناسبی برخوردار باشد، احتمال این که مالک آن را به دوست صمیمی يا اعضای خانواده خود بدهد، يا فردی را براي مدیریت آن استخدام كند بسيار بيشتر از فروش آن است. البته منظور از اين صحبت این نيست كه در بازار هيچ كسب و كار آينده داری وجود ندارد، بلكه بايد مراقب كار مورد نظر باشيد و از دلايل فروش آن كسب و كار سر در آورید. اول باید اطمينان حاصل كنيد كه از دانش و اطلاعات کافی در زمینه ی نوع كسب و كاري كه قصد خرید آن را داريد، برخوردار می باشید.

سپس باید با اتحاديه صنفي کسب و کار مورد نظر تماس حاصل کنید و با آنها به مشورت بپردازید. از آنها بخواهید شما را بیشتر با آن كسب و كار آشنا کنند و رقبای خود را بیشتر بشناسید. از كتاب ها و نشريات مختلف و مرتبط با بازرگاني در این زمینه كمك بگيريد. پس از انجام تمام این کار ها، اگر هنوز علاقه مند به این کسب و کار هستید، در قدم بعدی بايد اقدام به ارزشیابی كسب و كاري كه جهت فروش، عرضه شده است کنید.

 کار خرید و فروش

کار خرید و فروش كسب و كار به جهت ورود به یک فعالیت اقتصادی، بسيار مطلوب می باشد.

جمع بندی

راه کار های مختلف را برای ایجاد یک کسب و کار خرید و فروش بررسی کردیم و تمام جوانب مختلف آن را سنجیدیم. رشد و رونق بازار خرید و فروش سهام سبب شده تا شرکت ها و سازمان های زیادی در این بازار ورود کنند. همچنین شاهد عرضه اولیه های پرسود و مطمئنی در این بازار بوده ایم که می تواند محل مناسبی از نظر سوددهی برای خرید و فروش باشد.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر