مشاوره رایگان

ایده های پولساز در روستا

| از 0 نظر

در این محتوا برای شما عزیزان به بررسی مطالبی در ارتباط با ایده های پولساز در روستا پرداخته ایم. اگر قصد کارآفرینی در روستا را داشته باشید و از اطلاعات کافی در این راستا برخوردار نباشید، حتما تا انتهای محتوا همراه ما باشید. چون ما برای شما عزیزان در این محتوا ایده های پولساز و زود بازده  و با درآمد میلیونی را در روستا ها مورد بررسی قرار داده ایم. همین طور به ایده های پولساز با  باغداری یا با جذب توریست پرداخته ایم.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


 ایده های پولساز و زود بازده در روستا

ایده های پولساز در روستا موضوعی است که در این بخش قرار است به بررسی آن ها بپردازیم. روستا به دلیل بستر مناسبی که دارد، می توان ایده های متنوع و زیادی را در آن اجرا کرد. کم بودن جمعیت در روستا، موجب ایجاد رقابت کمتری هم در تجارت شده است. همین موضوع یک نقطه ی عطف برای کسب درآمد در روستا به شمار می آید. با در نظر گرفتن شرایط روستایی، ایده های پولساز و زود بازده زیادی را می توان در آن به کار گرفت و با تلاش و کوشش به درآمد خوبی رسید. در ادامه برای شما عزیزان به بررسی چند نمونه از ایده های پولساز در روستا پرداخته ایم، که به شرح زیر هستند:

  • فروشگاه پوشاک: یکی از ایده های پولساز در روستا، تاسیس یک فروشگاه پوشاک می باشد. به دلیل نبود مغازه های لباس فروشی در روستا، افرادی که در روستا زندگی می کنند برای خرید لباس مجبور هستند که مسافت زیادی را تا شهر طی کنند. این امر موجب ایجاد هزینه های اضافه می شود. با تاسیس یک فروشگاه پوشاک در روستا دیگر روستاییان برای خرید لباس نیازی به صرف هزینه های زیاد جهت رفت و آمد به شهر را نخواهند داشت. آن ها می توانند از طریق این مغازه ها خرید های خود را در همان محل زندگی خودشان انجام دهند. همین موارد  تاسیس فروشگاه لباس و پوشاک را می تواند به یک ایده ی زودبازده و پولساز تبدیل نماید.
  • تاسیس آژانس: یکی دیگر از ایده های پولساز در روستا، تاسیس آژانس می باشد. از آن جایی که بیشتر افراد ساکن در روستا وسیله ی نقلیه برای رفت و آمد ندارند. با تاسیس یک آژانس می توان موجب رفع نیاز آن ها شده و به درآمد بالایی رسید. چون در شهرها برای جا به جایی مردم وسایل نقلیه ی عمومی و شخصی زیادی وجود دارد، در صورتی که در روستا همین وسایل نقلیه ی عمومی هم نیست. در نتیجه ایده ی تاسیس آژانس موجب رفع مشکل رفت و آمد روستاییان شده و می تواند یک منبع درآمد خوب باشد.
  • پرورش دام و طیور: پرورش دام و طیور یکی از ایده های پولساز در روستا از دیرباز تا کنون می باشد. بیشتر افراد ساکن روستا از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش می کنند. با به وجود آوردن موقعیت مکانی و شرایط مناسب برای پرورش دام و طیور می توان موجب توسعه ی این کار شده و به درآمد بالاتری رسید.

ایده های پولساز در روستا

ایده های پولساز در روستا

ایده های پولساز با باغداری در روستا

باغداری یکی از ایده های پولساز در روستا می باشد که افراد ساکن روستا از سالیان دراز مشغول به فعالیت در این حرفه می باشند. امروزه با به کارگیری ایده های پولساز در روستا با باغداری و به خرج دادن کمی خلاقیت می توان سود دهی این کار را افزایش داد. در باغداری اصل مهمی که وجود دارد، انتخاب محصولات مناسب با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ای می باشد. چون هر منطقه محصولات خاص خود را دارد. از آن جایی که بخش باغداری و کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور می باشد، با اجرای ایده های پولساز در روستا در این زمینه می توان موجب توسعه ی محصولات کشاورزی شد. در ادامه برای شما چند ایده ی پولساز در زمینه ی باغداری را آماده کرده ایم که به شرح زیر هستند:

  • احداث باغ پسته: یکی از ایده های پولساز در روستا در زمینه ی باغداری، احداث باغ پسته می باشد. از نظر اقتصادی پسته یکی از اولین کالاهای کشاورزی صادراتی در ایران است. به این صورت که ارزش تولید محصول پسته نزدیک به 10 درصد از دیگر درآمد های غیر نفتی در کشور می باشد.  با در نظر گرفتن سود چشمگیری که پسته در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی در ازای هر واحد آب مصرفی دارد، احداث باغ پسته یک ایده ی پولساز می تواند باشد.
  • پرورش آووکادو: پرورش میوه ی آووکادو به خاطر طعم بی نظیر و فواید بسیار زیادی که دارد، به یکی از ایده های پولساز در روستا تبدیل شده است. این میوه با وجود این که اخیرا وارد بازار ایران شده است، توانسته جایگاه ویژه ای را در رژیم غذایی مردم ایجاد کند. از این رو کشاورزان با احداث باغ های پرورش آووکادو به خصوص در مناطق جلگه ای و با رطوبت بالا در شهرهای مازندران و خوزستان، به درآمد بالایی دست پیدا کنند.
  • پرورش توت فرنگی: یکی دیگر از ایده های پولساز در روستا، احداث باغ های پرورش توت فرنگی می باشد. از آن جایی که توت فرنگی یکی از میوه های محبوب و پرطرفدار در میان مردم می باشد، پرورش و تولید آن قطعا از بازدهی بالایی برخوردار خواهد شد.

ایده های پولساز در روستا

ایده های پولساز در روستا


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


 ایده های پولساز و درآمد میلیونی در روستا

ایده های پولساز در روستا با درآمد میلیونی به دلیل بستر و فضای مناسبی که روستا وجود دارند،  از تنوع بسیار زیادی برخوردار می باشند. به همین خاطر هر کسی می تواند با توجه به شرایط اقلیمی روستای خود، ایده های مناسب را انتخاب کرده و به درآمد میلیونی دست پیدا کنند. در ادامه برای شما عزیزان چند ایده ی پولساز با درآمد میلیونی را مورد بررسی قرار داده ایم که به شرح زیر هستند:

  • پرورش بلدرچین: به دلیل خواص بی نظیر گوشت و تخم بلدرچین، مردم استفاده از آن را در اولویت رژیم غذایی خود قرار داده اند. همین امر باعث شده تا پرورش بلدرچین به یکی از ایده های پولساز در روستا تبدیل شود. بیشتر مردم به دنبال تخم بلدرچین های تازه و ارگانیک هستند و برای رشد فرزندان خود خریداری می کنند. با ایجاد فضایی مناسب با سرمایه ی کم می توان در روستا بلدرچین پرورش داده و با فروش تخم آن ها به سود بالایی رسید.
  • تولید فرآورده های لبنی: یکی دیگر از ایده های پولساز در روستا، تولید فرآورده های لبنی می باشد. فروش فرآورده های لبنی ارگانیک در روستا از سود بسیار بالایی برخوردار است. چون افراد زیادی هستند که خرید محصولات لبنی ارگانیک را به دلیل خواص و طعم بی نظیر آن به انواع محصولات لبنی صنعتی ترجیح می دهند.
  • پرورش گل آفتابگردان: یکی دیگر از ایده های پولساز در روستا، پرورش گل آفتابگردان برای تولید دانه های روغنی می باشد. از آن جایی که پرورش این گل نیازی به مراقبت های خاصی نداشته، در روستا می توان به راحتی اقدام به پرورش این گل پرداخت. علاوه بر دانه های آن می توان از ساقه و برگ گل آفتابگردان برای تولید علوفه استفاده کرد.
  • پرورش ماهی: یکی دیگر از ایده های پولساز در روستا، پرورش ماهی می باشد. با در نظر گرفتن شرایط روستایی، می توان با به کارگیری تکنولوژی های نوین اقدام به این کار کرد. به دلیل خواص و فواید بالای ماهی، اکثر مردم ماهی را در رژیم غذایی خود گنجانده اند. به همین خاطر قطعا با راه اندازی این ایده، به درآمد میلیونی در ماه خواهید رسید.

ایده های پولساز در روستا

ایده های پولساز در روستا

ایده های پولساز با جذب توریست در روستا

یکی دیگر از ایده های پولساز در روستا، ایجاد اقامتگاه های بومگردی و جذب توریست می باشد. از آن جایی که برخی از روستا ها دارای طبیعت بکر و دست نخورده ای هستند، توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی زیادی دوست دارند که از آن ها دیدن نمایند. با فراهم آوردن بستری مناسب می توان از این طریق به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کرد. در ادامه به بررسی برخی ایده های پولساز در روستا از طریق جذب توریست می پردازیم، که به شرح زیر هستند:

  • اجاره ی محل اقامت: یکی از مهم ترین خدماتی که می توان به توریست ها در روستا ارائه داد، مهیا کردن محل اقامت برای آن ها می باشد. با در نظر گرفتن قسمتی از خانه های روستایی، یا در صورت داشتن فضا، با احداث اقامتگاه های بوم گردی می توان با جذب توریست و اجاره ی آن ها به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کرد.
  • گردشگری درمانی: در صورتی که در روستایی زندگی می کنید که از خدمات و یا امکانات درمانی برجسته ای برخوردار هستند، می توانید این موضوع را به یک فرصت تبدیل کرده و به درآمد بسیار بالایی با جذب توریست دست پیدا کنید. از جمله خدمات درمان های طبیعی می توان به نمک درمانی، آب درمانی، لجن درمانی و طب سنتی اشاره کرد.
  • فروش سوغاتی: یکی دیگر از ایده های پولساز با جذب توریست در روستا، احداث غرفه های فروش محصولات به گردشگران است. از آن جایی که یکی از اصلی ترین آداب سفر و گردشگری خرید سوغاتی برای عزیزان و یا نماد آن محل برای یادگاری می باشد. با احداث غرفه هایی می توان از طریق فروش محصولات متنوع مانند صنایع دستی، مجسمه های کوچک از نمادهای محلی و محصولات سنتی آن محل به درآمد بالا رسید.
  • آشپزی: به دلیل این که بیشتر توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی برای گذراندن اوقات خوش و خاطره انگیز به روستا سفر می کنند، می توانید با پختن غذاهای خوشمزه در کنار میوه ها و سبزیجات محلی از آن ها پذیرایی کنید. قطعا با تهیه ی منوی جذاب با انواع چاشنی ها و ترشی ها به همراه غذا می توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

ایده های پولساز در روستا

ایده های پولساز در روستا

بهترین مغازه در روستا چیست

یکی دیگر از ایده های پولساز در روستا، راه اندازی مغازه می باشد. از آن جایی که روستاییان برای تهیه ی برخی نیازهای خود روانه ی شهر می شوند، با در نظر گرفتن نیاز روستاییان می توانید بهترین مغازه را در روستا راه اندازی کرده و به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کنید. از جمله بهترین مغازه هایی که در روستا می توانند سوددهی بالایی داشته باشند، به شرح زیر هستند:

  • مغازه کافی نت: یکی از ایده های مناسب برای باز کردن مغازه، کافی نت می باشد. به دلیل این که بیشتر ساکنین روستا در خانه های خود اینترنت ندارند و یا برای انجام امور اینترنتی از سواد کافی برخوردار نیستند، قطعا راه اندازی یک مغازه ی کافی نت از بازدهی بالایی برخوردار خواهد شد.
  • مغازه ی فست فود: یکی دیگر از مغازه هایی که قطعا از بازدهی بالایی در روستا برخوردار خواهد شد، مغازه ی ساندویچی می باشد. با راه اندازی مغازه ی ساندویچی و پیتزایی، قطعا با استقبال بالای مردم روستایی برخوردار خواهید شد.
  • مغازه آرایشگری: با راه اندازی مغازه ی آرایشگری و ارائه ی خدمات متنوع، می توان به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کرد. از آن جایی که برخی از افراد ساکن روستا برای انجام خدمات زیبایی خود به شهرهای نزدیک مراجعه می کنند، با راه اندازی یک سالن آرایشگری شیک می توانید مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کرده و به درآمد بالا برسید.
  • مغازه ی فروش کود و آفت کش: از آن جایی که شغل بیشتر ساکنین روستا، باغداری و کشاورزی می باشد. با راه اندازی یک مغازه ی فروش کود و آفت کش می توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید. چون اقتصاد اصلی روستایی از طریق کشاورزی است و آن ها برای تولید محصولات با کیفیت نیاز به کود و آفت کش دارند. فروش بذر انواع گیاهان هم در کنار کود و آفت کش ها از بازدهی بالایی برخوردار خواهد بود.

ایده های پولساز در روستا

ایده های پولساز در روستا

جمع بندی

در این مطلب به بررسی تمامی ایده های پولساز در روستا پرداختیم. همین طور ایده های پولساز در روستا را با جذب توریست و با درآمد میلیونی مورد بررسی قرار دادیم. همان گونه که می دانید، این ها تنها ایده های پولساز در روستا نبوده و برخی از بهترین ایده ها می باشند. چون به غیر از این موارد، تعداد بسیار زیادی ایده های پولساز هم وجود دارند که قابلیت اجرا را در روستا دارند. اگر قصد راه اندازی شغلی را در روستا داشته باشید و بخواهید در روستا ها به کسب درآمد برسید، بهترین ایده ها را باید مطابق با نیاز مردم شناسایی کنید. قطعا در این صورت موفق خواهید شد.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر