مشاوره رایگان

انواع مدل کسب و کار

| از 0 نظر

افرادی که جویای کار هستند، بایستی در ابتدا با انواع مدل کسب و کار آشنا شوند. انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه برای کسب و کار موجب کسب موفقیت و درآمد بالا می شود. در صورتی که شما هم قصد راه اندازی کسب و کاری را دارید، با ما تا انتهای مطالب همراه باشید. در ادامه قرار است به معرفی انواع مدل کسب و کار، انواع مدل کسب و کار مجازی، انواع مدل کسب و کار پولساز در ایران، انواع ایده برای راه اندازی کسب و کارهای خدماتی، انواع مدل کسب و کار در منزل بپردازیم.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 معرفی انواع مدل کسب و کار

در عصر کنونی، انواع مدل کسب و کارهای متعدد و زیادی وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های مثبت و منفی زیادی دارند. در صورتی که شما بتوانید کسب و کاری متناسب با مهارت ها و استعدادهای شخصی خود راه اندازی کنید، قطعا پیشرفت های بسیار زیادی را در آن کسب و کار تجربه خواهید کرد. انواع مدل کسب و کارها به 6 گروه زیر دسته بندی می شوند:

  • کسب و کار خدماتی: کسب و کار خدماتی یکی از انواع مدل کسب و کار می باشد. در این نوع کسب و کار محصولات به صورت خدمات ارائه می شود. این خدمات شامل انواع آموزش ها، مهارت ها، استراتژی ها، تبلیغات و ... می باشد. از جمله ی این کسب و کار ها می توان به آرایشگاه ها، بانک ها و شرکت های حقوقی و ... اشاره کرد.
  • کسب و کار بازرگانی: یکی دیگر از انواع مدل کسب و کارها، کسب و کار بازرگانی می باشد. در این نوع بیزینس، مبنای کار بر پایه ی سودی می باشد که از هزینه ی کم و درامد بالا به دست می آید. این نوع کسب و کارها محصولات را بدون هیچ کم و کاستی به فروش رسانده و به درآمد بالایی دست پیدا می کنند. از جمله ی این کسب و کارها می توان به سوپرمارکت ها یا خرده فروشی ها اشاره کرد.
  • کسب و کار تولیدی: کسب و کار تولیدی یکی دیگر از انواع مدل کسب و کار می باشد. در این کار همان گونه که از نام آن مشخص است، محصولی تولید می شود. به این صورت که در این کسب و کارها، محصولات اولیه به قصد مصرف در جریان تولید محصولی جدید خریداری می شوند. سپس محصولات اولیه در کسب و کارهای تولیدی به یک محصول جدید تبدیل شده و به فروش می رسد. از جمله کسب و کارهای تولیدی می توانید به کارخانه های سنگ و مصالح، کارخانه های خودروسازی و ... اشاره کرد.
  • کسب و کار اینترنتی: کسب و کار اینترنتی یکی از انواع مدل کسب و کار می باشد. با توجه به رشد صعودی تکنولوژی و وابستگی افراد به استفاده از اینترنت، بستری مناسب برای ایجاد فرصت های زیادی در این پلتفرم شده است. به دلیل مزیت های زیادی که کسب و کارهای اینترنتی به همراه دارند، از استقبال زیاد مردم برخوردار شد. کار کردن در بستر اینترنت به دو صورت می باشد، اول این که شما می توانید برای خود یک کسب و کار اینترنتی مستقل راه اندازی کنید، یا می توانید به صورت دورکاری برای دیگران کار کنید.
  • کسب و کار خانگی: کسب و کار خانگی یکی از انواع مدل کسب و کار می باشد که به دو صورت اینترنتی و سنتی انجام می شود. به این صورت که می توان از طریق اینترنت اقدام به فروش محصولات و یا ارائه ی خدمات نمود. همین طور می توان به صورت سنتی، اقدام به تولید و فروش انواع محصولات ارگانیک مانند مربا، عرقیات و ترشی جات کرد.

انواع مدل کسب و کار

کسب و کارهای خانگی

انواع مدل کسب و کار مجازی

در بستر اینترنت، انواع مدل کسب و کارهای مجازی وجود دارند که هر فرد می تواند متناسب با علاقه و مهارت خود اقدام به انتخاب یکی از آن ها نماید. کسب و کارهای مجازی به دلیل پیشرفت علم و دسترسی همگانی به اینترنت بهترین فرصت برای کسب درآمدهای بسیار بالا می باشد. انتخاب نوع کسب و کار مناسب می تواند تاثیر بسیار زیادی را در موفقیت مالی آینده ی شما داشته باشد. ممکن است شروع یک کسب و کار از روز اول برای شما سوددهی نداشته باشد، چون مدل کسب درآمد از کارهای مجازی با کارمندی کاملا متفاوت می باشد. به همین خاطر این نکته را باید در نظر داشته باشید که انواع مدل کسب و کارهای مجازی، ممکن است زمان زیادی را ببرد تا به درآمد پایدار برسد. البته اگر راه اندازی انواع مدل کسب و کارهای مجازی مطابق با اصول خاص و استراتژی های از پیش تعیین شده باشد، قطعا از بازدهی خیلی کمتری برخوردار خواهد بود.

قبل از شروع به انواع مدل کسب و کارهای مجازی، بایستی به این موضوع دقت نمایید که هر کسب و کاری متناسب با شرایطی که دارد، از ویژگی های مختلفی برخوردار است. در کسب و کارهای مجازی افرادی که قصد راه اندازی آن را دارند، برای بهره مندی از بالاترین بازدهی بایستی ویژگی های کسب و کار را شناسایی کرده و در راستای آن ویژگی ها به فعالیت بپردازند. داشتن کسب و کار مجازی دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد اما در مقایسه با شغل کارمندی، سختی های خودش را دارد. به این صورت که ممکن است زمان زیادی را از شما گرفته و از همان ابتدا سوددهی مطلوبی نداشته باشد.

 کسب و کارهای مجازی را می توان به کمترین سرمایه شروع کرد، چون نیازی به هزینه های اجاره ی مکان، برق، حقوق کارکنان و تجهیزات اداری و ... ندارد. اگر کسب و کارهای مجازی به درستی و به صورت اصولی شکل بگیرند، آینده ی مالی شما کاملا تضمین شده می باشد و شانس موفقیت آن بسیار زیاد است.

انواع مدل کسب و کار

انواع  کسب و کار مجازی


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 انواع مدل کسب و کار پولساز در ایران

شناخت انواع مدل کسب و کار پولساز در ایران می تواند درصد و شانس موفقیت را بسیار زیاد کند. اگر به فکر راه اندازی مشاغل شخصی یا اشتغال خود هستید، قطعا اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند، پیدا کردن یک کسب و کار پولساز می باشد. برای پاسخ به این سوال شما، در ادامه لیستی از مهم ترین انواع مدل کسب و کار های پولساز در ایران را برای شما آماده کرده ایم که به شرح زیر هستند:

  • انواع مدل کسب و کارهای خدماتی: این کسب و کار شامل ارائه ی خدمات آموزشی و یا مهارت ها و تبلیغات و ... می باشد. مانند آرایشگری، شرکت های نظافتی، آموزشگاه های موسیقی و درسی و ...
  • انواع مدل کسب و کارهای خانگی: کسب و کارهای خانگی یکی از کسب و کارهای پولساز در ایران به شمار می آیند. مشاغل خانگی متعدد و زیادی وجود دارند که به دو صورت خود اشتغالی و دور کاری می باشد.
  • انواع مدل کسب و کارهای واسطه گری: از جمله کسب و کارهای واسطه گری می توان به همکاری در فروش اشاره کرد. افیلیت مارکتینگ یکی از کسب و کارهای پولساز به شمار می آید. به این صورت که در ازای فروش محصولات یک شرکت و یا برند به شما مبلغی به عنوان کمیسیون در نظر گرفته می شود.
  • انواع مدل کسب و کارهای روستایی: این کسب و کارها شامل فروش صنایع دستی، مزرعه داری، نجاری، دامپروری، کشاورزی، فروش محصولات ارگانیک و ... می باشد.
  • انواع مدل کسب و کارهای کامپیوتری: از کسب و کارهای مرتبط به کامپیوتر می توان به انجام امور ترجمه، تولید محتوا، طراحی وب سایت و ... اشاره کرد.
  • انواع مدل کسب و کارهای مالی و سرمایه گذاری: کسب و کارهای مالی و سرمایه گذاری امروزه بازار بسیار داغی دارند، چون افراد زیادی اقدام به سرمایه گذاری در بورس، فارکس، بازارهای مالی مانند کریپتوکارنسی می کنند.
  • انواع مدل کسب و کارهای فناوری و اطلاعات: فناوری اطلاعات شامل کسب و کارهایی مانند هوش مصنوعی، توسعه ی وب، طراحی برنامه ها و اپلیکیشن ها و ... می باشد.
  • انواع مدل کسب و کارهای وابسته به موبایل: کسب و کارهای متعدد و زیادی وجود دارند که با یک گوشی همراه هوشمند متصل به اینترنت می توان انجام داد و به درآمد قابل توجهی رسید. از جمله ی آن ها می توان به ادمین بودن، بازاریابی آنلاین و ... اشاره کرد.
  • انواع مدل کسب و کارهای تولیدی: کسب و کارهای تولیدی درآمد بسیار زیادی دارد. این کسب و کار را می توان با کمترین سرمایه هم شروع کرد. از جمله کسب و کارهای تولیدی می توان به تولید عسل، تولید قارچ و ... اشاره کرد.

انواع مدل کسب و کار

بررسی انواع کسب و کار

انواع ایده برای راه اندازی کسب و کارهای خدماتی

ایده های بسیار زیادی برای راه اندازی انواع مدل کسب و کارهای خدماتی وجود دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. با توجه به مزیت های کسب و کارهای خدماتی، لیستی از بهترین انواع ایده ها برای راه اندازی کسب و کارهای خدماتی آماده کرده ایم که به شرح زیر هستند:

  • ارائه ی خدمات زیبایی و تناسب اندام: کارهای خدماتی پرسود در زمینه ی زیبایی و تناسب اندام شالکل مربی سلامت، مربی بدن سازی، مربی رقص، مربی تناسب اندام، مربی یوگا و ... می باشد.
  • ارائه ی خدمات مشاوره خانواده: کارهای خدماتی پرسودی که می توان در زمینه ی ارائه ی خدمات مشاوره خانواده به آن مشغول شد، عبارت هستند از: مربی و مشاور تولد، نگهداری از کودکان، مشاور والدین، مشاوره روابط احساسی و ...
  • مهارت های خلاقانه: از جمله ایده های خدماتی می توان به ارائه ی مهارت های خلاقانه اشاره کرد. برخی از کارهای خدماتی پرسودی که بر روی مهارت های خلاقانه تمرکز دارند، شامل بلاگر زیبایی، آموزش آرایش، طراح مد، ساخت وسایل دست ساز و ... می باشد.
  • دنیای دیجیتال: یکی دیگر از حوزه های پرطرفدار که بازار کار وسیعی هم دارد، کارهای خدماتی می باشند که در دنیای دیجیتال صورت می گیرند. از جمله ایده های پر سود می توان به طراحی وب سایت، طراحی گرافیک، سئو، برنامه ریز دیجیتال مارکتینگ و ... اشاره کرد.
  • خانه: اگر به خانه داری و دکوراسیون محیط داخلی  علاقه مند هستید، می توانید با ارائه ی خدماتی از قبیل طراحی دکوراسیون داخلی، برگزاری مراسم ها، طراحی باغ و ... در خدمت مخاطبان خود باشید و به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.
  • آشپزی: یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای کارهای خدماتی، آشپزی و شیرینی پزی می باشد. هنر خوشمزه ی آشپزی و شیرینی پزی همیشه طرفداران و مشتریان خود را دارد. با تهیه و طراحی انواع کیک های تولد، کاپ کیک ها و دونات ها، کوکی و ... می توانید به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

انواع مدل کسب و کار

انواع کسب و کار

انواع مدل کسب و کار در منزل

در این بخش به بررسی انواع مدل کسب و کار در منزل می پردازیم. در گذشته کسب درآمد در خانه رویایی بیش نبود و افراد زیادی برای کار کردن نیاز به حاضر شدن در یک محیط کاری مشخص داشتند. ولی امروزه شرایط کاملا فرق کرده است. به این صورت که کسب و کارهای زیادی وجود دارند که بدون نیاز به خارج شدن از خانه، می تواند به انجام آن ها پرداخته و کسب درآمد کرد. از جمله انواع مدل کسب و کارها در منزل به شرح زیر هستند:

  • شغل بسته بندی در منزل: کار بسته بندی یکی از مشاغل پرطرفدار به شمار می آید. این شغل در مقایسه با کسب و کارهای دیگر از درآمد بسیار بالایی برخوردار می باشد. از جمله کسب و کارهای بسته بندی در منزل می توان به بسته بندی ماسک، بسته بندی بادکنک، بسته بندی حوله در منزل بسته بندی اسکاچ، بسته بندی چای در منزل، بسته بندی انواع شکلات، بسته بندی حبوبات و ... اشاره کرد.
  • بلاگر: وبلاگ نویسی یکی از کسب و کارهای خانگی به شمار می آید. در این کار می توان در مورد غذا و یا موسیقی مورد علاقه ی خود نوشت و از این طریق کسب درآمد کرد. کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی به روش های مختلفی انجام می شود. تبلیغات و همکاری در فروش یکی از کارهایی است که می توان از طریق وبلاگ نویسی انجام داد.
  • طراحی گرافیک: یکی دیگر از مشاغل کسب و کار خانگی، طراحی گرافیک می باشد. بیشتر کسب و کارها برای طراحی وب سایت و تبلیغات بصری خود نیاز به افرادی متخصص دارند. در صورت داشتن مدرک و مهارت لازم در این حوزه می توان سالانه به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کرد.
  • ساخت صنایع دستی: افرادی که در ساخت محصولات دست ساز مانند جواهرات مهارت دارند، می توانند با ساخت صنایع دستی به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند. از دیگر کارهایی که در این حوزه می توان انجام داد، ساخت شمع های دست ساز، صابون های خانگی، عروسک های دست ساز و ... اشاره کرد.

انواع مدل کسب و کار

انواع  کسب و کار

جمع بندی

در این محتوا به بررسی انواع مدل کسب و کار پرداخته ایم. به این صورت که در ابتدا به  معرفی انواع مدل کسب و کار پرداختیم. سپس انواع مدل کسب و کار را در ایران و به صورت مجازی بررسی کرده و به ایده های شغلی مناسب برای کسب و کارهای خدماتی پرداختیم. در انتها هم در مورد کسب و کارهای مناسب در منزل صحبت کردیم. امیدواریم با مطالعه ی این مطالب تا به این جا به پاسخ تمامی سوالات ایجاد شده در ذهنتان رسیده باشید.

انواع مدل کسب و کار

کسب و کارهای اینترنتی


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر