مشاوره رایگان

خوداشتغالی

| از 0 نظر

خوداشتغالی یکی از روش های کسب درآمد است که در این روش هر شخص کارفرمای خودش بوده و برای خودش کار می کند. افرادی که به استقلال شغلی خود اهمیت قائل هستند، اکثرا این روش را برای کسب درآمد انتخاب می کنند. این مسیر قطعا فراز و نشیب های مخصوص به خود را دارد. مزیت های این روش کسب درآمد انعطاف پذیری ساعات کاری، حقوق بالا و رئیس خود بودن است و به همین خاطر موجب وسوسه های ذهنی می شود. این مزایا موجب می شود تا افراد زیادی به روش کسب درآمد از طریق خویش فرمایی سوق پیدا کنند.

خوداشتغالی

خوداشتغالی چیست؟


   برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


خوداشتغالی چیست؟

خوداشتغالی نوعی از اشتغال است که در آن هر فرد کارفرمای خودش بوده و برای خودش کار می کند. افرادی که دارای روحیه ی کارمندی نیستند، بیشتر این روش شغلی را انتخاب می کنند. در این روش کسب و کار، کارفرما و رئیسی وجود ندارد و فرد خودش مسئول رسیدگی به امور و حساب ها را برعهده دارد. خویش فرمایی دارای مزایا و معایب بسیار زیادی می باشد. به این صورت که ریسک پذیری این روش کسب و کار بالا است. چون درآمد آن ثابت نبوده و بستگی به شرایط محیطی و داخلی کارگاه دارد. در دست گرفتن زمان و برنامه ریزی برای انجام امور توسط خود شخص بوده و همین موضوع موجب محبوبیت این روش کسب و کار شده است.

این روش کسب و کار از دامنه ی شغلی بسیار گسترده ای برخوردار است. به این صورت که در روش خویش فرمایی انجام امور از مشاغل خانگی تا کارگاه های بزرگ می تواند متغیر باشد. برای ایجاد خوداشتغالی موفق نیاز به رعایت موارد زیر می باشد:

  • ارزیابی بازار: افرادی که قصد موفقیت در این روش کسب و کار را دارند، بایستی قبل از شروع به کار در ابتدا اقدام به بررسی بازار هدف خود نمایند. تهیه ی یک پلن دقیق و برنامه ریزی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت موجب می شود تا برای رسیدن به هدف خود مسیر را مشخص نمایید. پیروزی و موفقیت شما در این مسیر ارتباط مستقیمی با شناخت شما از هدف بازار دارد.
  • برنامه ریزی و تلاش مداوم: برای موفقیت در مسیر خوداشتغالی نیاز به صبر و پشتکاری زیاد است. در این صورت می توان در کنار تلاش مداوم و مستمر به آینده ای روشن امیدوار بود.
  • مدیریت صحیح کسب و کار: موارد و فاکتورهای زیادی برای موفقیت در مسیر خوداشتغالی وجود دارند. پاسخگو بودن، داشتن ساعت کاری منظم و مشخص، در نظر داشتن سختی کار، خلاقیت، برنامه ریزی، ریسک پذیری، ایجاد اعتبار برای شرکت و ... از جمله ی این موارد و فاکتورهای بسیار مهم هستند.

خوداشتغالی

بررسی خوداشتغالی

 خوداشتغالی با سرمایه کم

خود اشتغالی یا خویش فرمایی با سرمایه کم، برای افرادی مناسب است که قصد کسب درآمد مستقل را دارند. گروه های شغلی متعدد و زیادی در دسته ی افراد خویش فرما قرار می گیرند. افرادی مشغول به این کسب و کار می شوند که به دنبال دستیابی به اهدافی همچون رئیس خود بودن، کسب درآمد زیاد، برخورداری از آزادی عمل می باشند. در خویش فرمایی مدیریت تمامی امور بر عهده ی خود شخص بوده و مزایای بسیار زیاد دیگری هم به همراه دارد. چند نمونه از فرصت های شغلی خوداشتغالی با سرمایه کم به شرح زیر می باشد:

  • پرورش گیاهان دارویی: یکی از فرصت های شغلی برای خوداشتغالی که نیازی هم به سرمایه ی آن چنانی ندارد، پرورش گیاهان دارویی است. این روش کسب درآمد نیازی به تخصص خاصی نمی باشد و افرادی که از اطلاعات کافی در مورد گونه های گیاهان دارویی برخوردار هستند، می توانند با پرورش آن ها به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند.
  • بلاگری: بلاگری یکی دیگر از فرصت های شغلی برای خوداشتغالی با سرمایه ی کم می باشد. افرادی که علاقه مند به نوشتن هستند می توانند از این استعداد خود درآمدزایی کنند. به این صورت که با راه اندازی یک وبلاگ می توانند از طریق نوشتن مطالب جذاب در آن، کسب درآمد کنند. بلاگرها بعد از افزایش ترافیک سایت خود می توانند با ایجاد شرایط کاری مانند همکاری در فروش، دریافت تبلیغات و ... به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند.
  • فروشگاه اینترنتی: فروشگاه اینترنتی یکی دیگر از روش های خوداشتغالی با سرمایه ی کم می باشد. افرادی که محصولی را برای فروش و یا خدماتی را برای ارائه دارند، می توانند از این طریق درآمدزایی کنند.
  • فروش میوه خشک: فروش میوه خشک یکی دیگر از روش های خوداشتغالی با سرمایه ی کم می باشد. تنها سرمایه ی مورد نیاز برای فعالیت در این روش کسب و کار، تهیه ی یک دستگاه کوچک میوه خشک کن به همراه مواد اولیه ی مورد نیاز است. با تهیه ی مواد اولیه ی مورد نیاز و مناسب برای خشک کردن می توان استارت این کسب و کار را زد. در انتها محصولات تهیه شده ی خود را می توانید در بسته بندی های جذاب آماده کرده و به فروش برسانید.

خوداشتغالی

خوداشتغالی با سرمایه کم


   برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


خوداشتغالی در روستا

فرصت های خوداشتغالی متعدد و زیادی در روستاها وجود دارد. دلیل گسترده بودن ایده ها و فرصت های کسب درآمد در روستا هم به خاطر بستر مناسب و هزینه های پایین روستا می باشد. برای شروع به خویش فرمایی یا همان خوداشتغالی در روستا نیازی به سرمایه ی آن چنانی نبوده و می توان با سرمایه ی کم هم مشغول به فعالیت شد. از جمله ایده ها و فرصت های خویش فرمایی در روستا به شرح زیر می باشند:

  • پرورش ماهی: یکی از فرصت های شغلی مناسب برای خوداشتغالی در روستا، راه اندازی محلی برای پرورش ماهی است. به دلیل خواص بی نظیری که ماهی دارد، یکی از خوراکی های پر مصرف شناخته شده است. به این صورت که از جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی برخوردار شده و بازار فروش خیلی خوبی را در اختیار دارد. در صورتی که روستای مورد نظر شما دارای منابع آبی کافی باشد، قطعا راه اندازی یک مجموعه ی پرورش ماهی از ایده های پولساز در روستا خواهد بود. برای این کار نیاز به راه اندازی حوضچه های پرورش ماهی است و سپس می توانید با تجهیز نمودن آن حوضچه ها فعالیت خود را شروع کنید.
  • تولید زعفران: تولید زعفران یکی دیگر از ایده ها و فرصت های مناسب برای خوداشتغالی در روستا می باشد. زعفران به عنوان یکی از چاشنی های گران قیمت و مواد غذایی بسیار مفید به شمار می آید. امروزه به دلیل پیشرفت در زمینه ی تکنولوژی، پرورش و تولید آن در تمامی محیط ها و با سرمایه ی کم قابل انجام است.
  • راه اندازی بوم گردی: یکی دیگر از فرصت ها و ایده های مناسب برای خوداشتغالی راه اندازی بوم گردی است. از آن جایی که ایران جز کشورهای بسیار زیبا و پر جاذبه است، گردشگران زیادی سالانه از داخل و خارج کشور برای دیدن این جاذبه ها سفر می کنند. چون مناطق روستایی زیادی در ایران وجود دارند که جذابیت های بسیار فوق العاده ای برای گردشگران داخل و خارجی دارند. با ساخت اقامت های بوم گردی در مناطق روستایی می توانید آن را به گردشگران اجاره دهید و به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

خوداشتغالی

خوداشتغالی در روستا

طرح خوداشتغالی کمیته امداد

طرح خوداشتغالی کمیته امداد برای مددجویان و کارفرمایان به منظور حمایت مالی در نظر گرفته شده است. طرح خوداشتغالی باید به وسیله ی کمیته ی امداد تایید شود تا کارفرمایان بتوانند آن را دریافت کنند. کارفرمایانی که دارای حداقل 20 مددجو هستند می توانند از این طرح استفاده کرده و تسهیلات فوق را دریافت کنند. برای دریافت این طرح نیاز به برخی شرایط دیگری هم می باشد. از جمله ی این شرایط این است که، متقاضی نباید دارای چک برگشتی و یا مطالبات غیرجاری در سیستم بانکی کشور داشته باشد. تمامی نتایج اعتبارسنجی متقاضی و ارزیابی اعتباری آن از طریق بانک باید تایید شود تا متقاضی بتواند واجد شرایط استفاده از این طرح شود. تمامی اشخاصی که از سوی دفاتر کمیته ی امداد امام خمینی در استان ها اعم از کارفرمایان و مددجویان معرفی می شوند، می توانند اقدام به استفاده از این طرح نمایند.

آقایانی که اقدام به استفاده از این طرح هستند بایستی دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم باشند. متقاضیان نباید در مراکز دولتی و یا غیر دولتی مشغول به کار باشند و بازه ی سنی آن ها بین 18 تا 50 سال باشد. متقاضیانی که قصد استفاده از این طرح را دارند نباید حقوق بازنشستگی دریافت کنند و یا بیمه ی بیکاری داشته باشند.

دریافت تسهیلات از این طرح برای متقاضیان مزایای بسیار زیادی دارند که از جمله ی آن ها به شرح زیر می باشد:

  • امکان دریافت تسهیلات حداکثر به مبلغ 150 میلیون تومان برای مددجویان
  • امکان دریافت تسهیلات حداقل 300 میلیون تومان و حداکثر 4 میلیارد تومانی برای مددجویان در رشته های شغلی اعلامی کمیته ی امداد که شامل حمل بار با تاکسی و ون، پرورش مرغ و طیور، بوم گردی، ساخت مصنوعات چوبی، ساخت مصنوعات فلزی، دامداری نیمه صنعتی، پرورش ماهی، بسته بندی خشکبار، فرآوری گیاهان دارویی، کشت گیاهان گلخانه ای، مکانیزاسیون کشاورزی می باشند.
  • امکان استفاده از دوره ی تنفس برای تسویه ی تسهیلات که حداکثر یک سال بعد از دریافت تسهیلات زمان پرداخت اقساط شروع خواهد شد.
  • امکان تسویه ی تسهیلات به صورت اقساطی و ماهانه ظرف 7 سال

خوداشتغالی

خوداشتغالی با سرمایه ی کم

خوداشتغالی در منزل

خوداشتغالی در منزل موجب می شود که به صورت مستقل و بدون نیاز به کارفرما، مشغول به فعالیت و کسب درآمد شد. ایجاد کسب و کار مستقل هدف اکثر افراد می باشد، این افراد با این کار می توانند خودشان تبدیل به کارفرما شده و برای دیگران کار نکنند. راه اندازی یک کسب و کار نیاز به صرف وقت، هزینه و تلاش بسیار زیاد است. برای این کار بایستی در ابتدا علاقه، استعداد و مهارت های خود شخص سنجیده شده و بعد کسب و کار مورد نظر راه اندازی شود. فرصت های زیادی برای خوداشتغالی در منزل وجود دارند که از جمله بهترین آن ها به شرح زیر هستند:

  • پخت غذای خانگی: یکی از ایده ها و فرصت های شغلی مناسب برای خوداشتغالی در خانه، پخت غذای خانگی است. تهیه و بسته بندی انواع غذاهای خانگی برای افرادی که از استعداد آشپزی برخوردار هستند، نه تنها کار سختی نبوده، بلکه بسیار لذت بخش است. هر اندازه کیفیت غذای تهیه شده بالا باشد و از مواد اولیه ی مرغوب تهیه شود، به همان اندازه مشتریان زیادی جذب خواهد کرد. قطعا با افزایش میزان مشتریان، درآمد حاصل از این کسب و کار هم بیشتر خواهد شد.
  • پخت انواع کیک: یکی دیگر از فرصت های خوداشتغالی در خانه، پخت انواع کیک می باشد. امروزه تقاضا برای انواع کیک های خانگی بسیار زیاد شده است. برای ورود به این حوزه نیاز به آموزش های آشپزی به صورت حرفه ای می باشد. البته تمامی آموزش های پخت انواع کیک ها مانند کاپ کیک و کوکی های متنوع به صورت آنلاین و تصویری در فضای مجازی وجود دارند. بعد از گذراندن دوره های آموزشی و کسب مهارت مورد نیاز می توان آن ها را به کافه ها، قنادی ها و حتی از طریق راه اندازی یک پیج در اینستاگرام به فروش رساند.
  • طراحی و دوخت لباس: طراحی و دوخت لباس یکی دیگر از انواع روش های مناسب برای خوداشتغالی در منزل می باشد. با وجود این که در بازار فروش انواع مختلفی از لباس های آماده وجود دارند، ولی همچنان افراد زیادی هستند که تمایل به خرید و سفارش لباس های دست دوز را دارند. این موضوع موجب می شود که طراحی و دوخت لباس از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار باشد. از این رو شما می توانید با یادگیری خیاطی و طراحی لباس، اقدام به تولید مدل های مختلفی از پوشاک نمایید و از طریق فروش آن به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید. حتی می توانید از مشتریان خود طرح ها و مدل های سفارشی دریافت کرده و به دلخواه آن ها اقدام به تولید و دوخت انواع لباس نمایید.

خوداشتغالی

خوداشتغالی در منزل

جمع بندی

تا به این جای مطالب به بررسی خوداشتغالی پرداختیم. به این صورت که، در ابتدا تعریفی از خوداشتغالی را بیان کردیم، سپس نحوه ی انجام این کار را در روستا و با سرمایه ی کم معرفی کردیم. خوداشتغالی در منزل و طرح خوداشتغالی کمیته امداد را شرح دادیم. امیدواریم با مطالعه ی این مطالب تا به این جا به پاسخ تمامی سوالاتی که در ذهنتان ایجاد شده بودند، رسیده باشید.

خوداشتغالی

خوداشتغالی یا خویش فرمایی


  برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.    


  

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر