مشاوره رایگان

وقتی در مورد حقوقم مذاکره می کنم این سه چیز ضروری را مطرح کنم

5.0| از 1 نظر

مزایا به معنای چیزی بیشتر از حقوق شما است.

وقتی در مورد حقوقم مذاکره می کنم  این سه چیز ضروری را مطرح کنم

مذاکره در مورد حقوق، یک کار دلهره آور است. به ما گفته شده است که درخواست افزایش حقوق مودبانه نیست. با این حال، به عنوان یک کارمند جوان، به شدت معتقدم وقتی در حال شروع یک کار جدید هستید یا در حال ارتقا در شرکت فعلی خودتان هستید همیشه باید در مورد حقوق تان مذاکره کنید. اگرچه این کار به وضوح می تواند یک چالش باشد اما می تواند صدها یا هزارها تومان تفاوت در حقوق شما ایجاد کند.

گفته می شود که بعضی اوقات مذاکره در مورد پایه حقوق ممکن نیست. ممکن است یک حقوق ثابت وجود داشته باشد یا شرکت قادر به پرداخت حقوق بیشتر برای این موقعیت شغلی نباشد. در صورتی که در چنین موقعیتی قرار گرفتید، موارد دیگری وجود دارند که باعث افزایش مزایای شما می شوند که می توانید در مورد آنها مذاکره کنید. با مطرح کردن این موارد در طول مذاکره در مورد حقوق، شانس کافی برای دریافت مزایای بیشتر را داشته ام. حالا نوبت شما است.

زمانی برای مسافرت

اگر مثل من هستید، یک هفته مرخصی برای مسافرت بخواهید. این یکی از چیزهایی است که مذاکره در مورد آن راحت تر است. در تجربه من، اکثر شرکت ها ترجیح می دهند یک هفته به شما استراحت دهند تا پایه حقوق شما را افزایش دهند، بخصوص وقتی سعی می کنند هزینه های پاداش را تحت کنترل نگه دارند. پس تردید نکنید و زمانی برای مسافرت بخواهید.

حق امضا

در صورتی که شرکت شما نمی تواند پایه حقوق شما را افزایش دهد، یا در صورتی که هزینه هایی دارید که باید به کارفرمای قبلی تان پرداخت کنید، حق امضا قطعاً می تواند ارزشمند باشد. بخاطر داشته باشید، وقتی هزینه هایی دارید که باید پرداخت کنید، واقعاً مهم است که به کارفرمای جدیدتان شماره شرکت قبلی تان را بدهید. کارفرمای جدیدی که معمولاً نمی خواهد هزینه های شما برای گرفتن یک شغل جدید را بپردازد، به نحوی اینکار را انجام می دهد.  

پرداخت هزینه تحصیل

در صورتی که قصد ادامه تحصیل یا پیشرفت در نقش جدید را دارید، از شرکت جدیدتان بخواهید تا هزینه تحصیل شما را برعهده بگیرد. همه چیز بستگی به این دارد که چطور آن را مطرح می کنید. بخاطر داشته باشید، در بسیاری از مواقع، تقبل این هزینه به معنای کسر مالیات شرکت است. بعلاوه، شما به عنوان یک کارمند در حال افزایش مهارت هایتان هستید، تحصیل باعث می شود دارایی بهتری برای شرکت شوید. این یک حالت بُرد بُرد است. در صورتی که این موضوع را در نظر آنها مثبت جلوه دهید، بیشتر احتمال دارد که به درخواست شما پاسخ مثبت دهند.

بدون توجه به آنچه می خواهید، این کار می تواند ترسناک باشد، اما بدانید که در موقعیت مالی بهتری برای انجام این کار قرار خواهید گرفت. پس، وقتی احساس ترس و اضطراب می کنید، به یاد بیاورید که در آینده از خودتان بخاطر جنگیدن برای افزایش درآمد قدردانی خواهید کرد.

 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

احمد صرافیان

احمد صرافیان | 11/4/2021 11:26:15 AM

مرسی. منم حتما اینا رو ملاک قرار میدم