مشاوره رایگان

4 درس بازاریابی از Mayor Pete Buttigieg

5.0| از 1 نظر

Mayor Pete Buttigieg، هیچ کس نمی تواند نام او را تلفظ کند، اما کنجکاوی هر فردی را بر می انگیزد.

کارآفرینی

Mayor Pete Buttigieg، شهردار 37 ساله هم جنس گرای South Bend واقع در ایالت ایندیانا، با نام خانوادگی که تلفظ آن دشوار می باشد (طبق پروفایل توئیتر او، تلفظ آن به صورت “BOOT-edge-edge” می باشد) در حال تلاش برای دستیابی به ریاست جمهوری ایالات متحده می باشد. Mayor Pete توجه رسانه های زیادی را به خود جلب کرده و ستاد تبلیغاتی او در حال صرف مبالغی قابل توجه می باشد. در طول چند ماه گذشته ، Buttigieg تقریبا در خارج از ایالت ایندیانا ناشناخته بود و اغلب مردم تصور می کردند که شهردار شهری کوچک، کاندیدایی با احتمال موفقیت بسیار کم خواهد بود، اما او به سرعت در میان حریفانی با بالاترین رتبه برای کاندیداتوری حزب دموکراتیک ریاست جمهوری قرار گرفت.

رازهای موفقیت Mayor Pete چه مواردی هستند؟

 در اینجا چند درس بازاریابی وجود دارد که مالکان کسب و کار می توانند از شیوه هایی که Mayor Pete با موفقیت تمام برای معرفی خود به جهان سیاست و برجسته شدن در محیطی بسیار رقابتی، متراکم و اشباع شده به کار گرفت، یاد گیرند.

1- تفاوت های خود را بپذیرید

Mayor Pete، به دلایلی یک انتخاب خلاف عرف برای ریاست جمهوری محسوب می شود: او 37 ساله است، هرگز در مناصب دولتی قرار نگرفته ( South Bend ، حتی بزرگترین شهر ایالت ایندیانا هم نمی باشد ) و علنا هم جنس باز است. هیچ کاندیدای دیگری مشابه او وجود ندارد که چنین تعددی از جذب سرمایه آن هم به صورت جدی را داشته باشد یا اینچنین توجه رسانه های ملی را جلب کرده باشد. اما نکته ای در اینجا وجود دارد: Buttigieg تمام موارد متفاوت در رابطه با خود را پذیرفته و تقویت کرده است. او به صورتی فعالانه به مواردی اشاره می کند که او را از دیگر کاندیداها متمایز کرده و نقاط ضعف بالقوه خود را به نقاط قوت تبدیل می کند.

برای مثال، او بر این باور است که جوانی اش یک نقطه قوت است – چرا که او به افراد جوانتری کشش پیدا می کند که مجبور به پرداخت مالیات و مبارزه و رویارویی با پیامدهای بلندمدت تصمیماتی هستند که هر روزه در D.C گرفته می شود. او شهردار شهری کوچک بودن را نوعی مزیت برای خود به حساب می آورد چرا که روزانه با مسائل واقعی در رابطه با چگونگی تعامل مردم با دولت مواجه بوده است.

او در مورد سفرهایی که برای زندگیش به عنوان یک فرد هم جنس باز وجود داشته است، یافتن عشق در شوهرش Chasten  و اینکه چگونه این امر او را به فرد بهتری با هم دلی بیشتر به دیگران و ارتباطی عمیق تر با زندگی معنوی تبدیل کرده است، کاملا صادقانه سخن می گوید. جنبه هایی از لکه های بدنامی Mayor Pete که مخالفانش برای توصیف او به عنوان فردی غیر عادی یا مخاطره آمیز استفاده کرده اند، همان مواردی هستند که او برای ارتقای کاندیداتوری خود آن ها را کاملا پذیرفته است.

این موارد برای کسب و کار شما چه معنایی می دهد؟ آنچه که شما را متمایز می کند را بپذیرید. غیر معمول بودن بسیار خوب است، اگر شما برای هر مشتری مناسب نیستید و هر مشتری آنچه که شما ارائه می دهید را نمی خواهد، کاملا خوب است. برای آنچه که شما را متمایز می کند متاسف نباشید، شما به احتمال زیاد با مشتریان مناسب خود ارتباط خواهید یافت.  

2- بر مهارت های متمایز خود اتکا کنید

Pete Buttigieg در افغانستان به عنوان یک افسر اطلاعات نیروی دریایی خدمت می کرد، روی صحنه با Ben Folds  پیانو می زد، مشاور McKinsey بود و به 7 زبان زنده صحبت می کرد. او تمام این موارد را در ستاد تبلیغاتی خود وارد کرد.

این موارد برای کسب و کار شما چه معنایی می دهد؟ همه افراد دارای علائق و استعدادهای مشترک نمی باشند، اما اغلب مالکان کسب و کار چیزی را در درون خود دارند که فعالیتی منحصر به فرد و فوق برنامه است. بر اشتیاق خود برای هدایت بازاریابی تان اتکا کنید. اگر یک هنرمند هستید، کارهای هنری اولیه خود را در دفتر کار خود به دیوار بیاویزید و تصاویر آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اگر یه موسیقی دان هستید، در مورد اجرای بعدی خود با مشتریانتان صحبت کنید. افرادی که به کسب و کار شما علاقه داشته باشند، غالبا به عوامل متنوعی در رابطه با اینکه شما چه کسی هستید و به چه مواردی اهمیت می دهید، علاقمند خواهند شد. به آن ها کمک کنید تا شما و موارد مورد علاقه تان را به یاد داشته باشند. " آهان بله، او همان مدیر تجاری است که با آن موسیقی دلنوازش، در تعطیلات آخر هفته او را ملاقات کردیم".

3- اعتماد به نفس داشته باشید، اعتماد به نفس داشته باشید، اعتماد به نفس داشته باشید

Pete Buttigieg  باهوش است و هنگامیکه تحت فشار باشد، ناامید نمی شود. او به خود و توانایی های خود به عنوان یک رهبر اطمینان دارد اما هیچ گاه متکبر به نظر نمی رسد. او با شور و علاقه فراوان به ایجاد تفاوتی بزرگ به جهت حس وطن پرستی خود علاقمند است. همچنانکه خود می گوید: ما در لحظه ای زندگی می کنیم که تازه واردها را به خود فرا می خواند و بازنده ها را ملامت می کند.   

این موارد برای کسب و کار شما چه معنایی می دهد؟ هیچ گاه هدف ماموریت خود و باور اصلی خود به اینکه چرا کسب و کار شما مهم و حائز اهمیت می باشد را فراموش نکنید. می خواهید چه تفاوت هایی را در جهان ایجاد کنید؟ چرا کاری که انجام می دهید را انجام می دهید؟ اغلب نوعی هسته ایده آل گرایی در مرکز روحیه کارآفرینی شما قرار دارد. درست است که مالکان کسب و کار نیاز به کسب درآمد و پرداخت صورت حساب ها دارند، اما اغلب یک تفاوت مثبت نیز وجود دارد که آن ها در پی ایجاد آن با کسب و کار و زندگی شغلی خود هستند. بر ماموریت خود متمرکز باشید و بدانید که خونسردی شما در رویارویی با فشارهای بیرونی متزلزل نخواهد شد.

4- آسیب پذیر و واقعی بودن، بسیار خوب است

Pete Buttigieg سخنرانی را درVictory Fund   LGBT  انجام داد که در اغلب رسانه های اجتماعی منتشر شد. او در مورد کشمکش هایی که در طول سال های اولیه به عنوان یک فرد جوان برای کنار آمدن با تمایلات جنسی خود داشته است و اینکه چگونه در نهایت به نقطه ای دست یافته است که قادر بوده است علنا به عنوان یک فرد هم جنس باز زندگی کند، سخن گفت. هرکسی که تا کنون دارای کشمکش های عاطفی در زندگی در جستجوی هویت خود بوده است و هرکسی که به دنبال زندگی صحیح تری می باشد، می تواند به این داستان مرتبط باشد.

این موارد برای کسب وکار شما چه معنایی می دهد؟ انسانی آسیب پذیر و اصیل بودن در فرایند بازاریابی، بسیار خوب است. کشمکش ها و شکست هایتان خود را در کنار موفقیت هایتان به اشتراک بگذارید. شما مجبور نیستید همواره نمایی بی نظیر و عالی از خود به نمایش بگذارید، مردم اغلب تمایل به خرید از افرادی را دارند که دوستشان دارند و می توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند. روشی مناسب برای دوست داشتنی و دلپسند بودن، صداقت داشتن در این مورد است که شما چه کسی هستید – اوقات خوب خود را در کنار مشکلات و گرفتاری هایی که داشته اید، بیان کنید.

صرف نظر از آنچه که برای ستاد تبلیغات ریاست جمهوری Pete  Buttigieg اتفاق خواهد افتاد، این یک نقطه قوت برای امریکاست که یک فرد علنا همجنس باز می تواند برای موقعیتی در چنین سطح بالایی و با چنین درک مثبتی از کاندیداتوری خود تلاش کند. مهم نیست که شما در سال 2020 به چه کسی رای خواهید داد، امید من این است که همه ما بتوانیم به این اتفاق نظر برسیم که Mayor Pete نمونه ای الهام بخش برای تمام انواع کارآفرینان است. در بازاریابی برای کسب و کار خود مانند Pete باشید: همراه با اعتماد به نفس، اصیل  و مغرور به چیزهایی که شما را متمایز می کند.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

صدیقه اسلامی

صدیقه اسلامی | 11/4/2021 10:52:12 AM

نمیدونین که چقدر با این مطالب انگیزمو بالا میبرین. ممنونم