مشاوره رایگان

Kona Ice با حمایت از دارندگان امتیاز خود، آن ها را قادر می سازد تا بهتر بتوانند به ارائه خدمات به جو

4.0| از 1 نظر

حق امتیاز shaved ice، بر مشارکت جوامع محلی در ایجاد تقاضا در تمام طول سال برای مقابله با آب و هوای گرم تمرکز می کند.

Kona Ice با حمایت از دارندگان امتیاز خود، آن ها را قادر می سازد تا بهتر بتوانند به ارائه خدمات به جوامع محلی بپردازند

زمانیکه Tony Lamb، Kona Ice را در سال 2007 در کنتاکی تاسیس کرد، یک ماموریت ساده داشت: احیای مجدد کسب و کار کامیون های حمل بستنی با ارائه یخمک هایی تراش خورده، خوشمزه و مقرون به صرفه در کامیونی رنگارنگ و مدرن با یک بار مزه به صورت سلف سرویس. او انتظار موفقیت نسبی را داشت، اما توانست پیروزی کامل را به دست آورد. Kona Ice اکنون بیش از 1100 مجموعه دارنده امتیاز در 3 کشور دارد. و به لطف بازخوردها و نظرات زیرکانه ای که از برخی نمایندگان خود در ارتفاعاتی با یخبندان بیشتر به دست آورده است، فروش شرکت حتی هنگام بارش برف نیز افزایش می یابد. علی رغم رشد قابل توجه این شرکت در طول 12 سال گذشته، Lamb هنوز هم به گونه ای کسب و کار خود را اداره می کند که به هنگام نخستین بار راه اندازی آن اداره می کرد: از دارندگان امتیاز خود مراقبت کنید تا آن ها نیز بتوانند از جوامع محلی خود مراقبت کنند.

شما Kona Ice را در سال 2007 آغاز کردید و خیلی سریع یک مفهوم خیریه را در مدل کسب و کاری خود گنجاندید. چرا ؟

نخستین باری که یکی از کامیون های خودمان را راندم، مشتریان بسیار هیجان زده بودند، به حدی که در مرز دیوانگی قرار داشتند. این واکنش مرا شیفته خود ساخت، و من تبدیل به فردی با جهت گیری جامعه محور شدم. من و شرکایی که داشتم تصمیم به اشتراک گذاری بخشی از درآمد خود گرفتیم – اگر ما بر روی بازی های لیگ های کوچک کار می کردیم، درصدی از فروش را به لیگ اختصاص می دادیم.

و اکنون دارندگان امتیاز شما نیز چنین کاری را انجام می دهند. آیا این اجباری از سوی شرکت می باشد؟

این کار کاملا اختیاری است، و آن ها می توانند مبلغ مورد نظر را خود انتخاب کنند. تا به امروز، به عنوان یک شرکت، ما 61 میلیون دلار را به این کارها اختصاص داده ایم. این کار مدل کسب و کار ما را انسانی کرده است. نمایندگان ما افراد حسابگری نیستند که بخواهند ROI یک سرمایه گذاری را بدانند. آن ها افرادی هستند که به جامعه خود عشق می ورزند، 83 درصد از دارندگان امتیاز ما به این دلیل همکاری با Kona Ice را انتخاب می کنند که می خواهند جامعه خود را ثروتمند سازند.

شما از چه شیوه هایی برای توانا کردن آن ها برای انجام این کار استفاده می کنید؟

زمانیکه من این کسب و کار را شروع کردم، هزینه حق امتیاز اولیه را 3000 دلار در سال تعیین کردیم. با در نظر گرفتن این نکته که برای اکثر کامیون های Kona Ice مبالغ شش رقمی پرداخت شده، این رقم بسیار پایینی است. بنابراین دارندگان حق امتیاز ما از این موضوع بسیار خشنود هستند. هنگامیکه در مجمع سالانه خود، سخنان آن ها درباره ارقام درآمدشان را می شنوم، تعجب می کنم و گمان می کنم که احمق ترین انسان روی زمین هستم. حتی اگر هم حق امتیاز خود را بسیار پایین در نظر بگیرم، من باید درآمد بسیار بیشتری به دست بیاورم. اما این کار ما را چابک، میانه رو و ثابت قدم می کند و ما از این موضوع احساس بهتری داریم. شرکت ما سودآور است و شکی در این مورد وجود ندارد.

آیا تا کنون تغییری در مبلغ حق امتیاز داده اید؟

من در سن 26 سالگی ازدواج کرده ام و همسرم بسیار زیباتر از من است. من در نخستین قرارمان از او خواستگاری کردم و هنوز هم با او به همان شکل رفتار می کنم. من در مورد کسب و کارم نیز چنین احساسی دارم: من شیوه کسب و کارم را تنها به منظور کسب شهرت، تغییر نخواهم داد.

اوج کسب و کار شما در ماه های گرم سال اتفاق می افتد. چطور این کسب و کار را به مجموعه ای فعال در تمام طول سال تبدیل کردید؟

همچنانکه دارندگان امتیاز ما ارتباطات عالی خود را با مدارس و لیگ های ورزشی و کسب و کارهای محلی توسعه دادند، ما نیاز به توسعه محصولاتی داشتیم که قابل فروش در داخل باشند. بنابراین کامیون های مینیاتوری را طراحی کردیم که یک درگاه استاندارد و در عین حال یک کیوسک نیز دارند.

چه میزان از کسب و کار شما مبتنی بر رویدادهاست و این حالت چگونه بر رشد شرکت تاثیر می گذارد؟

زمانی که در سال 2007 کار خود را شروع کردم، 60 درصد از درآمدم از رانندگی در مناطق همسایه به دست می آمد. اکنون این رقم به کمتر از 5 درصد رسیده است. ما تقریبا به صورت کامل رویداد محور هستیم. ما امکان انجام کسب و کارهای زیادی را در طول رویدادها می بینیم، چرا که بر این نکته واقفیم که تنها ارائه طعم هایی مانند پشمک های آبی یا صورتی به بزرگسالان برای ما کافی نیست. ما با متخصصین طعم، کار کرده و خط Krafted خود را با طعم هایی مانند Lavender Lemonade و Strawberry Sriracha توسعه داده ایم. ما آن ها را در کامیون هایی ارائه می دهیم که بیشتر مناسب بزرگسالان باشد، این کار کسب و کار ما رونق داده است.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

هومن گیلاسی

هومن گیلاسی | 10/31/2021 12:00:52 PM

چقدر صحبتاشون جالب و آموزنده س