مشاوره رایگان

به دست آوردن سودهای کلان، سهام فیس بوک را ارزشمندتر کرده است

5.0| از 2 نظر

به دست آوردن سودهای کلان، سهام فیس بوک را ارزشمندتر کرده است، در حالیکه از دست دادن سود سهام، شرکت Tesla را در مرتبه پایین تری قرار داده است.

Entrepreneur Index امروز پایین بود.

به دست آوردن سودهای کلان، سهام فیس بوک را ارزشمندتر کرده است

نظرات بیان شده توسط کارآفرینان مشارکت کننده در مصاحبه، متعلق به خود ایشان می باشد.

سودهای کلان، سهام فیس بوک را نزدیک به 6 درصد ارتقا داده است درحالیکه سودهای از دست رفته، سهام شرکت Tesla را بیش از 4 درصد کاهش داده است.

با توجه به گزارشات فصلی به دست آمده، بدیهی است که رکود درآمدی که سرمایه گذاران را دچار ترس کرده است، در سه ماهه پیش رو پایان نمی یابد. رشد سود به صورت قابل توجهی در میان شرکت های فعال در اقتصاد کاهش یافته است اما هنوز منفی نشده است.

فیس بوک همچنانکه در سه ماهه گذشته خود نیز چنین کرده بود، از پیش بینی های تحلیلگران در مورد سود و درآمد فراتر رفت. علی رغم نگرانی هایی که پیرامون مسائل مربوط به حریم شخصی وجود داشت، این غول رسانه اجتماعی همچنان به کسب نتایج مالی چشم گیر ادامه می دهد. درآمدهای سه ماهه نخست این شرکت نزدیک به 26 درصد افزایش یافته و استفاده ماهیانه کاربران به میزان 8 درصد در سه ماهه نخست سال، افزایش یافته است. سهام این شرکت، با بیش از 10 درصد رشد در معاملات پیش از بازار، روز خود را با سود 85/5 درصدی به پایان رساند.

سودهای خوب فیس بوک و داشتن نتایج قابل توجه در کنار مایکروسافت، به شاخص شرکت تکنولوژیکی Nasdaq نیز کمک کرد تا سود 21/0 درصدی را به دست آورد. اما شاخص شرکت های S & P 500 و Dow به ترتیب 04/0 درصد و 51/0 درصد دچار کاهش شدند.

Emtrepreneur Index نیز همانند دیگر شرکت هایی مانند Tesla، Oreilly Auto Parts و D.R Horton که نتایج مالی ناامید کننده ای را گزارش دادند، با کاهش 49/0 درصدی مواجه بود.

در سه ماهه نخست Tesla دچار شوک بدی شد. این شرکت رقم 702 میلیون دلار زیان داشت، که دو برابر بالاتر از انتظارات متخصصین بود. سهام این شرکت امروز 4/4 درصد کاهش داشت. این شرکت سازنده اتومبیل سه ماهه اول خود را تنها با 2/2 بیلیون دلار به صورت نقد به پایان رساند و احتمالا مجبور به افزایش دادن سرمایه خود از طریق سرمایه گذاران خواهد بود. این شرایط منجر به کاهش ارزش سهام شرکت Tesla به میزان 6/25 درصد در سال جاری شده است.

شرکت ساختمان سازی D.R Horton و شرکت خرده فروش Oreilly Auto Parts نیز پس از گزارش نتایج مالی خود، دچار افت سهام شدند. D.R. Horton از انتظارات درآمدی و سود پیش بینی شده در سه ماهه نخست فراتر رفت اما رهبری گروه خود را از دست داده، سهام آن به 21/4 درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر شرکت Chipotle Mexican Grill به رشد خود ادامه داده و از پیش بینی های مربوط به درآمد و سود فراتر رفت. اما سهام شرکت پس از مشخص شدن احضاریه ای که هفته گذشته در رابطه با افزایش بیماری در Ohio در سال گذشته که در طول آن صدها تن از مشتریان شرکت مبتلا به بیماری شده بودند، به میزان 46/4 درصد کاهش یافت. شیوع بیماری e coli در سال 2015، میزان فروش و قیمت سهام این شرکت را تنزل داد. اما این شرکت اخیرا توانسته ضعف های خود را جبران کند. سهام این شرکت در سال جاری 57 درصد و به میزان 7/99 درصد در طول 12 ماه گذشته رشد داشته است.

Fedex Corp نیز پس از رقیب خود UPS که نتایج ضعیفی را گزارش داد، شاهد تنزل شدیدی بوده است. UPS شرایط بد آب و هوایی را در این نتایج ضعیف موثر می داند، اما سهام این شرکت بیش از 8 درصد کاهش داشته است. امروز این شرکت، با کاهش 54/4 درصد مواجه بوده است. زمان گزارش بعدی آن در ماه جون خواهد بود.

درحالیکه سهام شرکت فیس بوک شرایط خوبی را دارد، اما دیگر سهام های تکنولوژیکی با چالش هایی مواجه بوده اند. شرکت تراشه ساز NVIDIA ( منفی 8/4 درصد ) و  Analog Devices ( با منفی 94/0 درصد ) هر دو تا حد زیادی کاهش داشته اند. Netflix (  منفی 58/1 درصد ) و توئیتر ( منفی 01/2 درصد ) نیز با کاهش مواجه بوده اند.

بخش مراقبت از سلامت نیز به جبران کاهش شدیدی که هفته گذشته تجربه کرده بود، ادامه داد. شرکت سازنده وسایل پزشکی Boston Scientific روز گذشته پس از از دست دادن درآمد و سود پیش بینی شده، با کاهش روبرو بود، اما امروز 2/4 درصد افزایش داشت. شرکت داروسازی Regeneron Oharmaceuticals ( 8/2 درصد ) و Alexion Pharmaceuticals ( 3/4 درصد ) شرایط خوبی داشته و رشد داشته اند.

از دیگر سودهای قابل توجه می توان به Comcast ( 58/2 درصد ) و Salesforce.com ( 21/2 درصد ) اشاره کرد. شرکت اتوموبیل سازی Ford امروز با کاهش مواجه بود اما پس از گزارش سودهای خود، با افزایش چشم گیر مواجه بود.

Interpreneur Index TM لیست برترین شرکت های فعال در بازرگانی عمومی را که توسط کارآفرینان تاسیس و اداره می شود را جمع آوری کرده است. روح کارآفرینی یک دارایی ارزشمند برای هر کسب و کاری می باشد، و این شاخص نیز صرف نظر از اینکه تا چه میزان شرکت مورد نظر به رشد دست یافته است اهمیت آن را نشان میدهد. این کسب و کارهای الهام بخش، می توانند در صورت داشتن زمان بیشتر در وب سایت Entrepreneur.com مورد مطالعه قرار گیرند.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

آرام وطن دوست

آرام وطن دوست | 10/16/2021 1:58:23 PM

چه جالب. مطالبتون آدمو به فکر وا میدارن. ممنون

زاهده امینی فر

زاهده امینی فر | 12/15/2021 9:05:58 AM

آدمایی مثل اینا عجیب و متفاوتن. مرسی از شما بابت مطالبتون