مشاوره رایگان

سهام شرکت Ford پس از عملکرد بهتری که نسبت به سود پیش بینی شده داشت افزایش یافت اما شرکت Tesla دچار ا

5.0| از 1 نظر

سهام شرکت Ford روز جمعه نزدیک به بیش از 10 درصد افزایش یافت.

سهام شرکت Ford پس از عملکرد بهتری که نسبت به سود پیش بینی شده داشت افزایش یافت اما شرکت Tesla دچار افت شد

شرکت Ford Motor قدیمی ترین سازنده اتومبیل در ایالات متحده، امروز پس از عبور از انتظارات پیش بینی شده برای سه ماهه اول سال، از دیگر شرکت ها پیشی گرفت، در حالیکه شرکت Tesla، که یکی از جوان ترین شرکت های فعال در این حوزه می باشد، پس از نتایج ملال آوری که دو روز پیش داشت، باز هم به سقوط خود ادامه داد.

افزایش سود سهام شرکت Ford نزدیک به 74/10 درصد بوده است، درحالیکه سود سهام شرکت Tesla به میزان 16/5 درصد کاهش داشته است، این ارقام بیشترین میزان سود و زیان در Entrepreneur Index امروز بوده است. تغییراتی که در قیمت سهام این دو شرکت اتفاق افتاد، اکنون شرکت Ford را برای نخستین بار از تاریخ آوریل 2017 تا کنون، بسیار ارزشمندتر از شرکت Tesla کرده است.

امروز بازار سهام به قدرتی نزدیک به قدرت اقتصاد ایالات متحده دست یافت. علی رغم رشد اقتصادی جهانی آهسته تر و تناقضاتی که در داده های اقتصادی ایالات متحده وجود داشت، رشد GDP در سه ماهه نخست سال به میزان 2/3 درصد کاملا بالاتر از 5/2 درصد پیش بینی شده بوده است. تقویت موجودی کالاها به عنوان عامل این میزان رشد بوده است، اما اقتصاد تا حد زیادی بهتر از وضعیت پیش بینی شده عمل کرده است.

شاخص های عمده سهام امروز همگی بالا بوده اند. شاخص های شرکت Dow و S&P 500 به میزان 31/0 درصد و 47/0 درصد افزایش یافته و شاخص Nasdaq Composite نزدیک به 34/0 درصد بوده است. Entrepreneur Index سودی به میزان 68/0 درصد بر مبنای سهام شرکت های Ford، Capital One Financial و Technology داشته است.

بخش تکنولوژی، امروز با داشتن Verisign Inc عموما قوی بوده است. این شرکت که همچنان به ثبت نام دامنه اینترنتی ادامه می دهد، 65/5 درصد پس از گزارش سودهای کلان و 4/4 درصد در ثبت نام دامنه رشد داشته است. Amazon.com نیز پس از گزارش نتایج مالی خوب خود، به صورت هوشمندانه ای رشد داشته است. این غول اینترنتی درآمد پیش بینی شده را برآورده کرده و توانست از انتظاراتی که در مورد سود پیش بینی می شد، فراتر رود. سود سهام این شرکت امروز 51/2 درصد بوده است. از جمله دیگر سودها در بخش تکنولوژی می توان به Netflix ( 77/1 درصد ) و salesforce.com ( 76/1 درصد ) اشاره کرد.

شرکت تراشه ساز NVIDIA استثنایی در بخش تکنولوژی بود. این شرکت پس از اینکه رقیبش شرکت Intel نتایج ناامیدکننده ای را گزارش داد نزدیک به 72/4 درصد افت داشت. NVIDIA ماه آینده میزان سود خود را گزارش خواهد کرد.

سهام شرکت Capital One Financial پس از کاهش قابل توجه سود شرکت و تخمین های درآمدی برای سه ماه نخست سال، به میزان 45/6 درصد کاهش یافت. اکنون سهام این شرکت 24 درصد در سال جاری می باشد.

درحالیکه تغییرات سهام شرکت Amazon امروز به Entrepreneur Index کمک کرد، اما برنامه آن برای ارائه ترابری دریایی یک روزه رایگان برای اعضای اصلی Amazon چندان کمک کننده نبود. پیش بینی می شود که این شرایط فشار مالی قابل توجهی را بر رقبای خرده فروش داشته باشد. Walmart افت کرده و به میزان 92/1 درصد کاهش یافته است. Amazon برنامه ریزی می کند تا از زیرساخت های تحویل در حال رشد خود برای اجرای استراتژی های جدید استفاده کند. این چشم انداز منجر به کاهش 56/2 درصدی سود سهام امروز شرکت Fedex Corp شد.

نوسانات بخش مراقبت از سلامت نیز امروز پایین بود. مدیریت بیمارستان Universal Health Services امروز 88/1 درصد از سود سهام خود را از دست داد. Regeneron Pharmaceuticals به میزان 81/1 درصد و Alexion Pharmaceuticals به میزان 82/0 درصد افت داشته اند.

Interpreneur Index  لیست برترین شرکت های فعال در بازرگانی عمومی را که توسط کارآفرینان تاسیس و اداره می شود را جمع آوری کرده است. روح کارآفرینی یک دارایی ارزشمند برای هر کسب و کاری می باشد، و این شاخص نیز صرف نظر از اینکه تا چه میزان شرکت مورد نظر به رشد دست یافته است اهمیت آن را نشان میدهد. این کسب و کارهای الهام بخش، می توانند در صورت داشتن زمان بیشتر در وب سایت Entrepreneur.com مورد مطالعه قرار گیرند.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

باقر آفرین زاد

باقر آفرین زاد | 10/25/2021 11:35:19 AM

خیلی پیچیده س این اقتصاد. ممنون که ما رو آگاه میکنین