مشاوره رایگان

ترس را احساس کنید و به هر طریقی که شده است کار خود را انجام دهید 4 شیوه برای تقویت اعتماد به نفس

5.0| از 1 نظر

اجازه ندهید که تردید نسبت به توانایی ها یا نداشتن تجربه، مانع از پیشروی شما شود.

ترس را احساس کنید و به هر طریقی که شده است، کار خود را انجام دهید: 4 شیوه برای تقویت اعتماد به نفس

خواه شما در حال آغاز یک کسب و کار باشید، یا در حال بر عهده گرفتن یک پروژه حساس باشید و یا در حال اعمال تغییرات اساسی در زندگی خود باشید، دلایل بی شماری می تواند برای احساس ناراحتی درمورد انجام کار جدید در شما وجود داشته باشید. این کاملا معنادار است. برخی از ما خود را غرق در هیجان انجام کارهای ناشناخته می کنیم درحالیکه برخی دیگر احساس تردید کرده و بدون داشتن نقشه موفقیت دقیقی که از پیش طراحی شده باشد، قادر به حرکت به سمت جلو نخواهیم بود.

من در حال مطالعه کتابی بودم و به پاراگرافی برخوردم که توجه مرا به خود جلب کرد:

من به این درک رسیدم که می توانم ترس را احساس کرده و هر طور که شده کار خود را انجام دهم. شما مجبورید که ترس و شکست را بپذیرید، این تنها راهی است که به وسیله آن، امور غیر عادی، به واقعیت تبدیل می شوند.

این سخن مرا به یاد سخنی انداخت که از استیو جابز در خاطر داشتم، اگر گرسنه بمانی، یک احمق باقی خواهی ماند. این سخن نشان دهنده درجه معینی از احمق بودن و عدم قطعیت در تلاش برای کسب چیزی بزرگ است که از قبل پیامدهای آن شناخته شده نمی باشد. شما احتمالا پایان بازی را نمی دانید، اما این اعتماد را به خود دارید تا ترس را کنار زده و آن شیرجه معروف را انجام دهید.

برای هر فردی که آرزوهای بزرگی را در سر دارد اما احساس کمبود اعتماد به نفس میکند، توصیه های کمک کننده زیر این قدرت را به او خواهد داد تا حرکت در مسیر خود را آغاز کند.

1-مشخص کنید که اعتماد به نفس برای شما چه معنایی دارد.

اگر فکر می کنید که اعتماد به نفس از موفقیت های قبلی نشات می گیرد و به این معنا است که هرگز نباید شکست بخورید، باید بدانید که اشتباه می کنید. معلم تحسین شده حوزه کسب و کار و زندگی، نویسنده و مجری انگیزشی تونی را بینز نیز همین را می گوید.

او می گوید اعتماد به نفس صحیح به معنای اشتیاق به ادامه دادن حتی به هنگام رویارویی با سختی ها می باشد.  هرچیزی که اتفاق بیفتد، شما می توانید با آن روبرو شوید و در صدر امور قرار گیرید. این است اعتماد به نفس.

اعتماد به خویشتن از جایی حاصل می شود که شما قابلیت های خود برای یافتن راه حل ها و توانایی خود در دستیابی به موفقیت را پذیرفته اید.

 

2- از مقایسه خود با دیگران دست بردارید.

رئیس جمهور سابق ایالات متحده Theodore Roosevelt می گوید: مقایسه، دزدی لذت می باشد. مقایسه می تواند اعتماد به نفس شما را نابود کند.

اگر شما فردی هستید که همیشه به اطراف خود نگاه می کنید و فکر می کنید که پروژه، محصول، یا خدمات شما به اندازه موفقیت کارهای Steve Jobs یا Martha Steward یا Elon Musk یا هر فرد دیگری که فردی مشهور در صنعت شما می باشد، موفق نخواهد بود، در این صورت هرگز قادر به شروع کار خود نخواهید بود.

دستاوردهای دیگر افراد، قابلیت های شما را از بین نمی برد. ضمن اینکه تعریف فردی شما از موفقیت با دیگر افراد یکسان نخواهد بود.

3- به ندای انتقاد کننده درون خود بگویید: بزن به چاک.

هیچ چیزی اشتباه تر از احساس ترس وجود ندارد. درست است که این احساس می تواند تعمق و محاسبه شما را در قبال کارها افزایش دهد اما اگر مدت طولانی بر ابعاد منفی تمرکز کرده اید و خود را متقاعد کرده اید که توانا و ارزشمند نیستید و قادر به دستیابی به اهداف خود نخواهید بود، در این صورت به ندای انتقاد کننده درون خود بگویید که ساکت باشد. این حس باید به شما کمک کند تا خطرات و بحران ها را تشخیص داده و از آن ها اجتناب کنید- اما نباید در اعتماد به نفس شما که در حرکت به سمت جلو به آن نیاز دارید، اختلال ایجاد کند.

یک روش برای انجام این کار، بررسی شواهد می باشد. اگر مطمئن هستید که در کاری شکست خواهید خورد، دلایل واقعی این شکست را یادداشت کنید. سپس شواهدی را یادداشت کنید که دلالت بر موفقیت شما دارند. اختصاص زمانی برای بررسی شواهد موقعیتتان، می توانید وضوح بیشتری به گفتگوی درونی شما ببخشد، گفتگویی که برخی اوقات با اغراق همراه بوده و بیش از حد بدبینانه است.

4- اطراف خود را از افرادی پر کنید که شما را حمایت می کنند.

دستیابی به موفقیت در شرایطی که شرکتی که برای آن کار می کنید هیچ گونه سرمایه گذاری برای موفقیت شما نمی کند، بسیار دشوار است. به ویژه اگر خانواده و دوستانتان نیز دائما جملات منفی در مورد برنامه ها و توانایی های شما بگویند. نکته بعدی که شما نیاز دارید، غلبه بر تردیدی است که افراد دیگر نسبت به هدف شما دارند.

تردید می تواند برای برخی از افراد به عنوان محرک بوده و ثابت کند که مسائلی که از آن ها متنفر هستیم، در واقع اینگونه نیستند. اما این افراد موفق معمولا سطح کافی از اعتماد به خویشتن را نیز دارند. اگر اطراف خود را با افرادی پر کنید که از شما حمایت می کنند، این دلیلی برای شما خواهد بود که به خود اعتماد داشته باشید و نیز شما را قادر خواهد ساخت تا بهتر از انتظارات خود عمل کنید.

اگر اعتقاد داشته باشید ک به اهداف خود دست خواهید یافت، و افراد مهم زندگی تان نیز اینگونه فکر کنند، متعجب خواهید شد که چگونه بر موانع غلبه کرده و به موفقیت های مهمی دست خواهید یافت.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

محمود قمریان

محمود قمریان | 10/25/2021 11:41:48 AM

ممنون بابت راهکارای افزایش اعتماد به نفس. خیلی بهشون نیاز داشتم