مشاوره رایگان

انفجار وسیله نقلیه در شانگهای، سهام Tesla را متضرر کرد

5.0| از 1 نظر

Netflix و دیگر سهام های تکنولوژیکی به Entrepreneur Index TM کمک کرده است تا امروز سود کم 22/0 درصدی را اعلام کند.

انفجار وسیله نقلیه در شانگهای، سهام Tesla را متضرر کرد

در حالیکه عمده شاخص های بورس حالت ثابتی را می گذراندند، و Dow دچار زیان شده است، S & P 500 و Nasdaq Composite در حال به دست آوردن سودهایی هرچند کم بودند.

چهار بورس FAANG که بخشی از Entrepreneur Index TM بودند، همگی به صورت هوشمندانه ای در حال فعالیت بودند و Netflix با نزدیک به 81/4 درصد بالاترین سود را در میان شاخص های بورس به دست آورد. به نظر می رسد که سرمایه گذاران در حال احتیاط نسبت به هدایت شرکت مذکور برای سه ماهه دوم در انتشار سودهایی می باشند که هفته گذشته به دست آمد. این سهام در سال جاری نزدیک به 4/40 درصد بوده است.

از جمله دیگر سهام های تکنولوژیکی که سودهای خوبی به دست آورده اند می توان به Akamai Technologies ( 79/1 درصد )، sales force.com ( 78/1 درصد ) و Facebook ( 77/1 درصد ) اشاره کرد.

بخش انرژی نیز به اندازه کافی قوی می باشد، به گونه ای که سود نفت به 6/2 درصد رسیده و نسبت به شش ماه گذشته رشد خوبی داشته است. تولید کننده نفت و گاز Hess Corp به رقم 07/3 درصد دست یافته و اکنون نیز به رقم 6/67 درصد نزدیک می باشد. Kinder Morgan نیز سود خوب 3/3 درصد را به دست آورده است. مدیر خط لوله این شرکت اخیرا اشاره کرد که ساختن یک خط لوله گاز طبیعی جدید در زمینه نفت شن با ظرفیت محدود در Permian را در نظر دارد. سهام Kinder Morgan در سال جاری نزدیک به 2/30 درصد بوده است.

Alexion Pharmaceuticals که در هفته گذشته به عنوان بخشی از یک حراج بزرگ در عرصه سلامت فروخته شد، امروز به رقم 34/2 درصد دست یافت.

بخش REIT یکی از ضعیف ترین بخش ها در بازار امروز بود، به طوری که نرخ بهره آن بالا بوده و به نظر می رسد که نگرانی ها در مورد صنعت خرده فروشی سنتی دوباره مطرح شود. همگی نه REIT موجود در شاخص، در بین مجموعه های مراکز خرید پایین بوده و بیشترین زیان را تجربه کردند. Macerich Company با رقم پایین 68/2 درصد امروز نیز ضعف دوباره ای را در 52 هفته اخیر خود تجربه کرد و در سال جاری نیز به رقم پایین 8/6 درصد دست یافت. Simon Property Group (  منفی 44/2 درصد ) و Kimco Realty Corp ( منفی 57/2 درصد ) نیز زیان های بسیار بالایی را نشان دادند.

Tesla بزرگترین کاهش را در میان شاخص های امروز داشت. سهام آن رقم پایین 97/3 درصد پس از اعلام این گزارش بوده است که یکی از ماشین های آن در شانگهای دچار آتش سوزی شده و منفجر شده است. این شرکت تیمی را برای بررسی این اتفاق به شانگهای فرستاد. Tesla نتایج مالی خود را روز پنجشنبه پس از بسته شدن بازار گزارش خواهد کرد.

انفجار وسیله نقلیه در شانگهای، سهام Tesla را متضرر کرد

خرده فروشی Bed Bath & Beyond نیز به رقم پایین 96/3 درصد رسیده است. این شرکت اعلام کرد که 5 مدیر مستقل جدید برای هیئت مدیره انتصاب کرده و بنیانگذاران پیشین یعنی Leonard Feinstein و Warren Eisenberg از هیئت مدیره برکنار کرده است. این تغییرات به منظور حل نگرانی های سرمایه گذاران عمل گرایی بوده است که خواهان جابجایی هیئت مدیره در مقیاسی کلان و برکناری مدیر عامل Steven Temares بوده اند. سهام BBBY تا کنون و در سال جاری برابر 7/47 درصد بوده است.

دو خرده فروش دیگری که با چالش مواجه بوده اند نیز روزهای دشواری را در بازار سپری کردند. L Brands که هفته گذشته قراردادی را با Barington Capital برای داشتن صندوق پوشش ریسک فعال و تبدیل شدن به مشاوری خاص برای شرکت امضا کرد، نیز به رقم پایین 19/3 درصد دست یافت. Gap Inc به 93/2 درصد کاهش یافته و در سال جاری نیز به 27/2 درصد کاهش یافته است.

از جمله دیگر کاهش های قابل توجه شاخص ها می توان به Wynn Resorts ( منفی 71/1 درصد )، Home builder D. R. Horton (  منفی 64/1 درصد ) و OReilly Auto Parts ( منفی 54/1 درصد ) اشاره کرد.

Interpreneur Index TM لیست برترین شرکت های فعال در بازرگانی عمومی را که توسط کارآفرینان تاسیس و اداره می شود را جمع آوری کرده است. روح کارآفرینی یک دارایی ارزشمند برای هر کسب و کاری می باشد، و این شاخص نیز صرف نظر از اینکه تا چه میزان شرکت مورد نظر به رشد دست یافته است اهمیت آن را نشان میدهد. این کسب و کارهای الهام بخش، می توانند در صورت داشتن زمان بیشتر در وب سایت Entrepreneur.com مورد مطالعه قرار گیرند.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

نیما بهبهانی

نیما بهبهانی | 10/25/2021 11:23:04 AM

چقدر جالب بود این مطلب. دلم خواست بیشتر در موردش بخونم