مشاوره رایگان

داستان های کارآفرینان سریالی

5.0| از 1 نظر

کارآفرینی جهانی در سال 2011

10 کارآفرین سریالی

 داستان های کارآفرینان سریالی

Photo: Erik Dreyer | Stone | Getty Images

کارآفرینان سریالی، در یک کسب و کار متوقف نمی شوند، همچنین به شکست ها نیز اجازه نمی دهند که آن ها را از کار بیندازند. درحالیکه برخی از شناخته شده ترین کارآفرینان، مانند Richard Branson و Oprah Winfrey توانسته اند بیلیون ها دلار به جهت سرمایه گذاری خود درآمد داشته باشند، اما برای بسیاری از افراد، پتانسیل کسب درآمد اهمیت کمتری داشته، و این هیجان راه اندازی و توسعه یک شرکت است که اهمیت دارد. برخی افراد که کار خود را از صفر آغاز کرده اند، کسب و کار خود را مانند کودکانشان پرورش داده اند، درحالیکه دیگر کارآفرینان سریالی، کار خود را از دوران بزرگسالی مجموعه، شروع کرده اند. انگیزه آن ها ممکن است اشتیاق به نوع خاصی از کسب و کار، ایده شروع یک کسب و کار یا مشاهده نیازی باشد که باید برآورده شود.

چنین افرادی مستقل، خلاق و پرانرژی هستند، و حوزه فعالیت خود را از منطقه شروع کرده و به سرمایه داران مهمی مانند Branson تبدیل می شوند که کسب و کارشان از یک فروشگاه دریافت سفارش از طریق پست الکترونیک به یک شرکت بزرگ جهانی و چند صنعتی مبدل می شود.

در اغلب موارد، کارآفرینان سریالی قادر به استفاده از فرایندهای موجود در یک موفقیت در راستای ایجاد موفقیتی دیگر هستند، آن ها استارت اپ های نامنظم را به سرمایه گذاری های ارزشمندی تبدیل می کنند که قابلیت فروخته شدن به میلیون ها دلار و جلب توجه مردم را دارد. این افراد احتمالا در ویژگی های زیادی مشابه هم هستند، اما هر کارآفرینی دارای مسیر و داستان منحصر به فرد خود می باشد.

By Dinah Wisenberg Brin, Special to CNBC.com
Posted 21 Dec 2011

Anthony Mongeluzo

داستان های کارآفرینان سریالی

Anthoby Mongeluzo نخستین شرکت تخصصی خود را با عنوان Pro Computer Service در سن 21 سالگی و در زندگی غیر مستقل همراه با پدر و مادرش آغاز کرد. Mongeluzo که رئیس و مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات Martlon, N.J. می باشد، می گوید: من در دوران نوجوانی ام، شرکت های دیگری نیز داشتم. PCS یکی از شرکت های با سریع ترین رشد در سطح منطقه و ملی می باشد و بیش از 5 میلیون دلار درآمد سالانه داشته، 25 کارمند و دفتر در 4 ایالات دارد. از زمان تاسیس PCS، Mongeluzo 31 ساله، چندین شرکت را راه اندازی کرده است: شرکت توسعه اپلیکیشن Pilot Light Studios، شرکت های Monge Realty LLC and Pro Realty LLC ، و Dynamic Telecom Solutions  . در سال 2011، او وارد Agency Telecommunications، سیستم های تلفنی Bellmawr, N.J و شرکت VOIP شد. Mongeluzo که رئیس Pilot Land و Monge و مالک اکثر شرکت هایی می باشد که خود تاسیس کرده می گوید: استراتژی او برآوردن نیازهایی می باشد که دیگران آن ها را برآورده نمی کنند. هدف من از تمام این کسب و کارها رشد، ایجاد شغل های بیشتر، و ارائه خدمات ملی می باشد. در سال های آینده نیز در این زمینه ها فعالیت خواهم داشت.

Ellen Thompson

داستان های کارآفرینان سریالی

Ellen Thompson به مدت 20 سال به راه اندازی و اداره شرکت های مختلف پرداخته است. نخستین سرمایه گذاری او – یک سالن سرو بستنی و یک فروشگاه ویدئویی، با ورشکستگی روبرو شد، اما هوش او در زمینه کارآفرینی، او را به حرکت وا می داشت. در سال 1993، Thompson مدیر عامل و موسس شرکت سنجش مهارت با عنوان Know It All بود که پس از آن شرکت خصوصی Kenexa Corp ( KNXA) با بیش از 300000 سهام در سال 2000 اقدام به خرید آن کرد. Kenexa در سال 2005 با قیمت پیشنهادی 12 دلار در هر سهام، به شرکتی عمومی تبدیل شد. در آن زمان، Thopmson شرکت دیگری با نام 4 Walls را راه اندازی کرده بود و به عنوان مدیر عامل آن فعالیت می کرد. دفتر اصلی این شرکت که در شهر فیلادلفیا بود، به مالکان آپارتمان ها و دیگر کسب و کارها کمک می کرد تا از رسانه اجتماعی و بازاریابی بوسیله موتور جستجو برای جذب هر چه بیشتر مشتری استفاده کنند.

Thompson 43 ساله می گوید: من علاقه بسیاری دارم که عضوی از یک تیم بزرگ باشم که قدرت قیمت گذاری رقابتی کالاها و خدمات را داشته باشد. من عمیقا روابطی که با مشتریان ایجاد کرده ام را ارزشمند می دانم. راضی نگه داشتن آن ها به من انگیزه می دهد تا هر روز حداکثر تلاش خود را بنمایم.

James Currier

داستان های کارآفرینان سریالی

James Currier کارآفرینی حرفه ای خود را در سن 6 سالگی با فروش کرم به ماهی گیران آغاز کرده و فروشگاهی را در کمدی که به وسایل جارو اختصاص داشت و در کافه مدرسه قرار داشت، در کلاس هشتم آغاز کرد. زمانی که از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد، 18 سرمایه گذاری کوچک را در بخش های مختلف آغاز کرده بود.

Currier کارآفرینان سریالی را با کارگردانان سینما مقایسه می کند که چند سالی طول می کشد تا یک پروژه را از محتوا به بازار رسانده و سپس تمام این کارها را برای پروژه ای دیگر دوباره تکرار کنند. به عنوان یک فرد با مهارت، او در چندین استارتاپ مشارکت داشته است. وی در سال های اخیر، مدیر اجرایی و سرمایه گذار اصلی شرکت Jiff Inc بوده است، شرکتی که به ساخت HIPAA یا نرم افزارهای همراه برای صنعت پزشکی می پردازد و همچنین مدیر عامل و موسس و بنیانگذار Palo Alto-based Ooga Labs می باشد که به توسعه نرم افزارهای پزشکی، شرکت های استارت آپ در حوزه تجارت الکترونیکی و تلفن همراه می پردازد.

Currier و شریک تجاری اش اقدام به فروش کسب و کار خود ارزیابی آنلاین با نام Tickle که پیشگامی در بازاریابی ویروسی آنلاین می باشد به Monster Worldwide ( MWW  ) در سال 2004 به قیمت 110 میلیون دلار نمودند. Currier   می گوید: کارآفرینان بر این باورند که در مرکز کنترل چیزهایی قرار دارند که برایشان اتفاق میفتد. کارآفرینان می خواهند تا جهان را به شیوه ای شکل دهند که به گمانشان باید آنگونه باشد.

Janet Kraus

داستان های کارآفرینان سریالی

Janet Kraus عاشق فروش بیسکویت های Girl Scout بود، به حدی که یکبار که در حال گرفتن سفارش از خانه ای به خانه ی دیگر بود، مسیر خود را گم کرد و نمی دانست که در کجا قرار دارد. او مجبور شد از مشتریان بخواهد که آیا می تواند داخل خانه بیاید و با والدینش تماس بگیرد. استاد ارشد Harvard Business School که دو کسب و کار را با هم آغاز کرده و به فروش رسانده است می گوید: فقط کافی بود من وارد منطقه ای بشوم. او موفق به بنیانگذاری خدمات نگهبانی Circles شد و درآمد آن را به 50 میلیون دلار افزایش داد، سپس اقدام به فروش آن به Sodexo ( Euronext: SW ) در سال 2007 نمود. روز بعد، او ریاست Spire را آغاز کرد، یک کسب و کار سطح بالای رسانه اجتماعی در حوزه خدمات سفر که در سال 2010 آن را به Perfect Escapes فروخت.

Kraus که اکنون در استارت آپ ها سرمایه گذاری می کند و عضو هیئت مدیره شرکت های تازه تاسیس می باشد، مرحله استارت اپ یک کسب و کار را دوست دارد او می گوید: این مرحله سرگرم کننده و هیجان انگیز بوده و مشابه هیچ چیز دیگری نمی باشد.

Rod Drury

داستان های کارآفرینان سریالی

Rod Drury نیوزلندی، علاقه شدید دوران نوجوانی خود به فناوری کامپیوتری را به حرفه ای در قالب یک کارآفرین سریالی تبدیل کرد. او به راه اندازی چندین کسب و کار کمک کرد، از جمله شرکت نرم افزاری Glazier Systems که به 7 میلیون دلار در سال 1999 فروخته شد، و یا شرکت هوش مصنوعی AfterMail که به رقم 15 میلیون دلار به Quest Software ( QSFT ) در سال 2006 فروخته شد.

Drury در حال حاضر مدیر New Zealand Stock Exchange، مدیر عامل حسابداری آنلاین Xero ، و مدیر عامل Pacific Fibre است که هدف آن ایجاد کابل های با ظرفیت بالای زیر آبی برای متصل کردن استرالیا به ایالات متحده می باشد. او در مصاحبه ای که اخیرا با CNBC.com داشت گفت: انتظار دارد که Xero آخرین مدیر عاملی او باشد اما برنامه دارد تا در صنعت فناوری به عنوان رئیس هیئت مدیره و سرمایه گذار فعالیت کند.

Josh Kopelman

داستان های کارآفرینان سریالی

Josh Kopelman مدیر عامل شرکت First Round Capital یک صندوق سرمایه گذاری در مرحله کشت ایده، به مدت دو دهه به راه اندازی و سرمایه گذاری شرکت های اینترنتی پرداخته است. وی، ضمن شرکت در Wharton School در دانشگاه پنسیلوانیا در سال 1992، Kopelman اقدام به بنیانگذاری Infonautics Corp نمود، که در سال 1996 به شرکتی عمومی تبدیل شد. سه سال بعد، ضمن پایه گذاری Half.com به فرمول موفقیت آمیزی دست یافت، یک منبع آنلاین برای کتاب ها و موسیقی های دست دوم. تنها یک سال بعد، این شرکت توسط eBay خریداری شد. علاوه بر این او سرمایه گذاری ضد اسپم Turn Tide را نیز در طول 6 ماه انجام داد، که بعدها توسط Symantec Corp خریداری شد.

Kopelman در عرصه راه اندازی شرکت های موفق، صاحب نظر می باشد. وب سایت او، چندین استارت اپ را که وی سرمایه گذارش بوده است را لیست کرده است از جمله : Stumble Upon و mint.com . علی رغم تمام این موفقیت ها، Kopelman تایید می کند که فرصت های از دست رفته ای نیز داشته است. او در وبلاگ خود، Redeye VC اوایل امسال پستی را در مورد woulda,shoulda,coulda منتشر شد که مبنی بر تصمیم او برای عدم سرمایه گذاری در توئیتر در سال 2007 می باشد. او در این رابطه نوشت: این کار اشتباه بزرگی بود.

او موسس شرکت های Infonautics ، Half.com و Turn Tide بوده است.

Gerard Ferro

داستان های کارآفرینان سریالی

Gerard Ferro کار راه اندازی و مدیریت کسب و کارهای فعال در حوزه سلامت و تکنولوژی را برای بیش از دو دهه انجام داده است. او به عنوان مدیر عامل و بنیانگذار Free for All  یک کسب و کار اعمال تخفیف در نسخه بر مبنای Marlton, N.J. بوده است. در اواخر سال 1980، Ferro به عنوان بنیانگذار و مدیر عامل Simcare شناخته می شد، یک شبکه ارائه دهنده خدمات سلامت که بعدها آن را به سازمان Blue Cross Blue Shield فروخت. او همچنین سال ها بنیانگذار و مدیر عامل Sunrx یک شرکت مدیریت مزایای داروخانه ها بوده است که به گفته خود او تحت مدیریتش توانست به درآمد 49 میلیون دلار در 5 سال نخستین فعالیت خود دست یابد.

شرکت های تاسیس شده توسط او عبارتند از : Free for All، Simcare و Sunrx .

Ferro 52 ساله می گوید: کارآفرین بودن توپ را در زمین من قرار داده بود بنابراین من به هیچ فرد دیگری غیر از خود و اعتقاد خود نیازی نداشتم. چیزهای زیادی وجود دارد که من مسئول آن ها هستم، اما این تصمیم من است که تعیین می کند چگونه با این موضوعات روبرو شوم. آزادی کارآفرین بودن چیزی کمتر از آزادی افسانه ای نیست.

Harpal Sandhu

داستان های کارآفرینان سریالی

Harpal Sandhu رئیس و مدیر عامل Integral Development Corp، یک شرکت Sunnyvale, Calif-based می باشد که وی در سال 1993 آن را پایه گذاری کرد و آن را تنها شبکه تجاری چند جانبه می داند که در عرصه تبادلات خارجی فعال است. پیش از این، او بنیانگذار و رئیس Infinity Financial Technology بود که شرکت نرم افزار SunGard Data Systems در سال 1998 آن را خریداری کرد ( در اکتبر 1997 بیان شد که این معامله، به ارزش 313 میلیون دلار بوده است ).

در وبلاگ Integral، Sandhu بیان می کند که اینترنت، ابزاری عالی برای انتقال اسناد مالی می باشد. وی در وبلاگ Integral می نویسد: من تا به حال از ارتقا دهندگان قوی این بعد از تجارت الکترونیکی بوده ام و شرکت های موفقی را در این عرصه راه اندازی کرده ام.

Richard Branson

داستان های کارآفرینان سریالی

شرکت Richard Branson با عنوان Virgin Group که به ارائه خدمات در حوزه رسانه، سفر و امور مالی می پرداخت، نخستین بار در سال 1970 پایه گذاری شد، زمانیکه موسس آن تنها 20 سال داشت و یک کسب و کار مبتنی بر ضبط سفارش از طریق پست الکترونیکی را راه اندازی کرد که اندکی پس از آن توسط یک فروشگاه دریافت سفارش در لندن، دنبال شد. وی در طول دو سال موفق به راه اندازی یک استودیوی ضبط شد که در آن Mike Oldfield آهنگ مشهور خود با عنوان Tubular Bells را ضبط کرد. اکنون Virgin Group متشکل از 200 شرکت می باشد که در بیش از 30 کشور فعالیت می کنند.

Branson از ثروت و شهرت خود برای ترویج علل مختلف اجتماعی استفاده کرد. او علاوه بر این یک بلاگر قوی نیز بوده و در حال تکمیل کتاب جدید خود با عنوان Screw Business as Usual می باشد. در پستی که در اوایل دسامبر از او منتشر شد، وی نگرانی خود از بابت معترضین Occupy را ابراز کرد، وی بیان کرد: همچنین شرکت ها و افراد زیادی وجود دارد که از کسب و کار به عنوان نیرویی در جهت امور مثبت استفاده می کنند و صرفا به دنبال مزایای آن نیستند.

Oprah Winfrey

داستان های کارآفرینان سریالی

Oprah Winfrey کار حرفه ای خود در صدا و سیما را از دبیرستان آغاز کرده و آن را به یک امپراطوری رسانه ای مبدل کرد که او را به یک میلیاردر تبدیل کرد. فعالیت های او در تلویزیون، رادیو و نشریات و مجلات مختلف می باشد. شبکه او با عنوان Oprah Winfery Network, OWN در سال 2001 راه اندازی شد و تقریبا در 70 درصد از خانه های ایالات متحده قابل دسترسی می باشد. او ارزش شبکه خود را 7/2 بیلیون دلار در سال جاری تخمین زده است.

وی در خصوص موفقیت خود، بارها اشاره کرده است که: من خود را دختر ضعیف و مطرود محله کلیمی ها نمی دانم که توانسته به موقعیت خوبی دست پیدا کند. من خود را فردی می دانم که از سنین پایین می دانست که مسئول خویش است، و باید موقعیت خوبی را به دست آورد.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

پدرام ظهوریان

پدرام ظهوریان | 10/21/2021 12:12:34 PM

چقدر جالب بود داستاناشون. مرسی