مشاوره رایگان

کارآفرینی سریالی چیست

5.0| از 1 نظر

تعریف: یک کارآفرین سریالی، فردی است که در دوره زمانی کوتاهی، چندین کسب و کار جدید را آغاز می کند. او یک فرد اهل کسب و کار است که همواره به دنبال ایده های جدید بوده و با اشتیاق تمام بر روی آن ها کار می کند.

کارآفرینی سریالی چیست

کارآفرینی سریالی به چه معناست؟

کارآفرینان سنتی، افرادی هستند که ادراکی جدید از پدیده ای داشته، بر روی آن برنامه ریزی و سازماندهی کرده و ایده خود را به اجرا درمی آورند و به صورت روزانه بر روی آن کار می کنند تا زمانیکه کسب و کار به قدرت مناسبی دست یابد و سپس به عنوان یک مدیر ارشد و تمام وقت در آنجا کار می کنند. در تضاد با این حالت، یک کارآفرین سریالی به فردی گفته می شود که یک ایده تجاری را دنبال می کند اما زمان خود را در طولانی مدت کاملا وقف آن نمی کند و در عوض، فرد دیگری را برای انجام کارهای روزانه به کار گرفته و زمان خود را به ایده بعدی اختصاص می دهد. این افراد به صورت طبیعی، پروژه های در حال انجام زیادی را در ابعاد مختلف داشته و هدفشان قدرت دادن به فردی دیگر است تا مسئولیت ها را به او واگذار کرده و ایده بعدی خود را توسعه دهند.

کارآفرینی سریالی، به عنوان پدیده ای تجاری مطالعه شده و تمایلی است که بسیاری از افراد آن را دنبال می کنند. افراد تجاری مشهوری مانند Steve Jobs و یا Elon Musk از جمله کارآفرینان سریالی هستند. با این وجود، در صورتی که مهارت های رهبری به قدری مناسب نباشند که بتوان کارهای روزانه را به صورتی صحیح به دیگران واگذار کرد، و یا هیچ گونه سیستم کنترل و تعادلی وجود نداشته باشد، خطراتی نیز در کارآفرینی سریالی وجود خواهد داشت. علاوه بر این، افرادی با تمایل به غیر منظم بودن و یا افراد حواس پرت ممکن است تمرکز خود را از دست داده و کل کسب و کار را با شکست مواجه کنند، چرا که فاقد توجه لازم در هر یک از مراحل توسعه کسب و کار می باشند.

مثال

Phil یک متخصص بازاریابی است که بیش از 15 سال بر روی صنعت تبلیغات کار کرده است. دانش تخصصی او در مورد چگونگی عملکرد این صنعت، ایده های بسیار عالی را برای شروع کسب وکارهای جدید در اختیار او قرار می دهد. Phil خود را یک کارآفرین می داند و پیش از این 3 کسب و کار را آغاز نموده است.

 

نخستین مورد، یک آژانس بازاریابی دیجیتال می باشد که بر مدیریت رسانه اجتماعی و نوشتن محتوا تمرکز دارد.

دومین مورد، یک آژانس بازاریابی BTL است که بر تبلیغات خلاقانه تمرکز دارد و سومین مورد، یک شرکت مشاوره بازاریابی می باشد. Phil یک کارآفرین سریالی است، بنابراین این ها تنها مواردی نخواهند بود که او اقدام به راه اندازی آن ها کرده است، به منظور رشد این فعالیت ها، او سه فرد با تجربه را به کار گرفته است تا هر یک را مدیریت کرده و آن ها را رشد دهند.

 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

ارسلان مهدی پور

ارسلان مهدی پور | 10/21/2021 12:18:27 PM

فعلا یه کارو خوب پیش بردم به کمکتون. انشالله کار بعدیم از مشاوره هاتون استفاده میکنم