مشاوره رایگان

چگونه به رهبری تبدیل شویم که کارمندان خواهان سرکشی او از اتاق های خود باشند

5.0| از 1 نظر

آیا با اصطلاح مدیریت با سرکشی به همه اتاق ها آشنایی دارید؟ زمان آن فرا رسیده است که با این واژه و هنر MBWA آشنا شوید.

چگونه به رهبری تبدیل شویم که کارمندان خواهان سرکشی او از اتاق های خود باشند

زمانیکه اعضای تیمتان، ببینند که شما در حال ورود به دفتر کارشان هستید، نخستین واکنش آن ها چیست؟ آیا می گویند:

خیلی خوب است، بسیار خوشحالم که او اینجاست. بی صبرانه می خواهم ایده جدیدم را با او در میان بگذارم. و یا :

اوه خدای من، این دیگر چه می خواهد؟

صرف نظر از نوع واکنش کارمندان، مدیریت با سرکشی به همه اتاق ها ( MBWA ) نکته ای است که بسیار اهمیت دارد. این اصطلاح، به مدیریتی که با قدم زدن در بین اتاق های مختلف شرکت، ایستادن و صحبت کردن و یا مشاهده کردن، به شیوه ای از قبل برنامه ریزی نشده اطلاق می گردد. MBWA یکی از ویژگی هایی است که برای مدیریت رهبران استارتاپ های در حال رشد، الزامی بوده و در عین حال بسیار نیز دشوار می باشد.

شاید شما با خود بگویید: چندان هم دشوار به نظر نمی رسد. اگر تیم من کوچک و چند بخشی باشد، ایده های افراد به راحتی رد و بدل می شوند و هر فردی می داند که چه چیزی در حال انجام گرفتن است.

اما همزمان با رشد فعالیت ها، شما نیاز به وارد کردن لایه های مدیریتی جدید به کسب و کار خود خواهید داشت و توسعه کسب وکارها نیازمند کنار گذاشتن موقعیت های جغرافیایی می باشد. امروزه، شما نیاز به تلاش بیشتری برای بیرون رفتن و متوجه شدن امور در حال وقوع هستید، و هر زمان که متوجه نکته ای غیر عاقلانه شدید ( چرا که هر چقدر تیم شما بزرگتر باشد، امکان وقوع امور احمقانه نیز بیشتر خواهید بود )، طبیعی خواهد بود که احساساتی در شما ایجاد شوند و از خود بپرسید: کارمندان من باید بهتر از این کار کنند.

 MBWA شیوه ای باورنکردنی برای ایجاد اعتماد، تقویت اولویت های استراتژیک و شنیدن چیزهایی است که در قلب و ذهن افرادی که نزدیکترین افراد به مشتریان هستند، می باشد. همچنانکه متخصص مدیریت و نویسنده کتابی در این حوزه، به قدرت MBWA در تحول امور اعتقاد دارد.

واقعیت تلخ این است که ما همه روزه شاهد اقدامات نادرستی از MBWA هستیم که دارای تاثیری مخرب بر قدرت تاثیرگذاری و رهبری مدیران می باشد. برخی از این رهبران، در خارج از محیط کار و دور از تیم کاری خود عملکرد بهتری دارند.

خبر خوب این است که با تمرکز بیشتر، می توانید از این گام های منفی اجتناب کرده و به سادگی بهترین ROI را برای MBWA خود تضمین کنید.

گام نحست؟ از تله های معمول زیر در رابطه با " وای خدای من، این دیگر اینجا چه کار می کند " هستند، پرهیز کنید.

1-شما به تمام نکته های اشتباه اشاره می کنید بدون اینکه از امور مثبت تقدیر کنید.

شما توصیه های مفیدی می کنید اما به دلیل لحن اشتباه و نگاه نامناسب تاثیر آن ها را از بین می برید و نتیجه این می شود که زندگی برای اعضای تیمتان دشوار می شود، مگر اینکه به امور موثر نیز اشاره داشته باشید. یک مدیر خرده فروشی پس از مجموعه ای از ملاقات های خشن با رئیس خود گفت: چیزی به عنوان ملاقات خوب با رئیس من وجود ندارد.

او ادامه داد: بهترین چیزی که می توانی به آن امیدوار باشی، این است که ملاقات بدی نداشته باشی. هر یک از مدیران فروش من قادر به مدیریت خوب تمام ابعاد مهم KPIs هستند، اما چیزی که رئیس من متوجه آن خواهد شد، یک چراغ سوخته در اتاق استراحت است. من مجبورم پشت سر او بروم تا شاید بتوانم آسیب های احتمالی وارده را به حداقل برسانم.

2- فعالیت یک طرفه انجام می دهید.

باید زمان خود را صرف برقراری ارتباط واقعی کنید. توجه کردن صرف به ظواهر باعث می شوند کارمندان احساس کنند شما در حال چک کردن لیست کارهای انجام شده هستید. به همین اندازه تنها نشان دادن خود در یکی از دفاتر نزدیک نیز مخرب است. گشت زدن در محیط اطراف نیازمند زمان است و شما نیز نباید زمان خود را هدر دهید.

3- شما MBWA خود را در قالب یک تور صحبت کردن سازماندهی می کنید.

MBWA یعنی گوش دادن و یاد گرفتن. مطمئنا تقویت اولویت ها بسیار مهم است اما باید اطمینان پیدا کنید که زمان خود را صرف گوش دادن به ایده ها و نگرانی های کارمندان خود می کنید. از آن ها سوال کنید که برای کمک کردن چه کاری می توانید انجام دهید.

گام بعدی؟ توصیه هایی را مد نظر قرار دهید که منجر به واکنش مطلوب " بسیار عالی، بسیار خوشحالم که او اینجاست" می شود.

1-در مورد مهم ترین پیامی که می خواهید انتقال دهید، واضح و روشن باشید.

قبل از اینکه به تور قدم زنی خود برسید، مهم ترین هدف از ملاقات خود را در نظر بگیرید.

برای مثال، اگر هدف اصلی شما شفاف سازی است، آن را به نکته ای تبدیل کنید و با کارمندان در مورد این هدف و چرایی اهمیت آن صحبت کنید. روایت استراتژیک نیز در چنین ملاقات هایی بسیار کارآمد است. داستان های فردی خود یا مشتریان که مرتبط با خواسته شما از کارمندان و چرایی اهمیت آن ها می باشد را بیان کنید. از کارمندانی که تفاوتی ایجاد کرده اند قدردانی کنید.

ممکن است هدف MBWA شما نشان دادن مشکلات و بهترین راه حل آن ها باشد. در این صورت، تور توام با حس کنجکاوی را خواهید داشت – که در آن هدف شما نه حرف زدن بلکه گوش دادن و یاد گرفتن از کارممندان و مشتریان خواهد بود.

Steve مدیر عامل یک شرکت انرژی در طول یکی از جلسات خود، از مزایای نشان دادن کنجکاوی صحبت کرد. او گفت: من از نبود فروش کافی، برای برنامه استراتژیک جدیدمان بسیار خسته بودم. من چرایی اهمیت این نکته برای شرکت را بارها بیان کرده بودم، و از صحبت کردن زیاد در این مورد خسته شده بودم. اما این تکرارها کارساز نبودند.

یک روز، من به بخش روابط عمومی رفتم و خودم به تماس چند نفر از مشتریان جواب دادم. من دریافتم که توضیح دادن در مورد برنامه جدید ما بسیار دشوار است. و یاد گرفتم که تیم آموزشی ما نتوانسته از عهده جواب دادن به این تماس ها بر بیاید. آن ها هر چقدر هم که در مورد سوال " چرا این برنامه مطرح شده است" آگاهی داشتند، تا زمانیکه نمی دانستند چگونه باید به سوالات مشتریان جواب دهند، نتیجه ای نمی گرفتند.

بنابراین، قدرت نشان دادن کنجکاوی تا حد زیادی مهم است.

2- در مورد رفتارها صحبت کنید و نه اعداد.

به عنوان یک کارآفرین، ما زمان زیادی را صرف نگاه کردن به اعداد و روندها می کنیم. بی صبرانه سعی می کنیم تا نتایج را بهبود بخشیم. حتی ممکن است تیم خود را با یک چالش عددی روبرو کنیم: تا زمانیکه بر می گردم، باید رشد 10 درصدی داشته باشیم.

درست است که چنین عباراتی می تواند برای برخی افراد انگیزه بخش باشد، اما کارها زمانی بهتر پیش خواهد رفت که شما بر یک یا دو رفتار که به آن ها در بهبود اوضاع کمک خواهد کرد تمرکز کنید. روش هایی را پیشنهاد کنید که بتوانند شیوه ای را برای سنجش این رفتارها یافته، و آن ها را وادار کنید تا بر آن ها تمرکز کنند.

برای مثال، به جای به چالش کشیدن تیم خود برای ارتقای 10 درصدی، از آن ها بخواهید تا نمونه کارهای خود را که هر روز برای مشتریان انجام می دهند را به چهار برابر افزایش دهند.

3- از آنچه که موثر و کارساز است، تقدیر کنید.

با ایجاد یک ارتباط انسانی شروع کنید: Averie Floyd کارآفرین و موسس Casa Flor Designs، برای ما بیان کرد که راز شهرت تیم او به جهت کیفیت، آغاز کردن با ایجاد یک رابطه واقعی و دائمی با کارمندان خود بوده است.

Floyd می گوید: اگر شما غرق در صحبت کردن در مورد کار شوید، قادر به ایجاد اعتماد نخواهید بود. او می گوید که دریافته است اختصاص دادن زمان در طول هر ملاقات برای برقراری ارتباط صحیح، به شما امکان می دهد تا بتوانید بازخوردهای خوبی از کارمندان گرفته و یا فرایندهای جدیدی را معرفی کنید.

Chris مدیر فروشی است که Karin در طول سال های فعالیت خود به عنوان مدیر اجرایی فروش با او همکاری کرده است. کریس یکبار گفت، که هفته های متعدی را در جاده ها برای آن چیزی که او آن را All Store Tour می نامید و اعضای تیم به شوخی آن را love tour می نامند صرف بازدید از دفاتر مختلف شرکت کرده است. او نقش مهمی در این هفته ها داشته است: تمرکز همه جانبه بر شناخت و درک آنچه که برای کارمندان مهم بوده است. در این میان، خودداری از حل سریع مشکلاتی که باید زمان کافی به آن ها اختصاص داد نیز اهمیت دارد.

نتایج همواره در طول این هفته ها بهتر می شدند. کارمندان عاشق این علاقه او بودند و احساس می کردند که در حال تشویق به انجام کار خوب هستند.

4- سوالات بسیار خوب را مطرح کنید.

اگر می خواهید بدانید چه چیزی در حال وقوع است، از کارمندان بپرسید، و به پاسخ های آن ها گوش کنید، برخی سوالات مفید عبارتند از :

  • چه چیزی مشتریان ما را ناامید می کند؟
  • دشوارترین بخش روز شما کدام بوده است؟
  • کارکرد سیستم جدید در آسان تر کردن کارهای شما چگونه بوده است؟
  • این سیستم چگونه کارهای شما را دشوارتر کرده است؟

آیا می خواهید تا کارمندان خود را به حدی توانا سازید که قادر به بازخورد دادن به مشتریان حتی زمانی که شما در آن اطراف نیستید هم باشند؟ ما در این مورد با Nate Brown موسس CX Accelerator Lab صحبت کردیم، او توضیح داد که چگونه از دکمه ساده متصل به USB برای توانمند ساختن کارکندان برای اختصاص دادن زمان واقعی به بازخورد مشتریان استفاده کرده است.

با استفاده از این CX Magic Button شما می توانید اطلاعات حاصل از ملاقات های خود را با داده های زمان واقعی یکپارچه کرده و به شیوه ای متمرکزتر که داده های ورودی هر فرد را شامل بشود، سخن بگویید.

5- تقسیم کارها را تسریع کنید.

اگر بازدیدهایی از دفاتر شرکت خود دارید، شانس این را دارید که دفاتر و ادارات خود را در حال اجرای عملکردهای خود ببینید. از این مشاهدات می توان به بهترین صورت استفاده کرد. برای مثال، شما می دانید که یکی از کارمندان به نام Laura کار مورد نظر را بهتر انجام می دهد، با او تماس بگیرید و از او قدردانی کنید.

با این شیوه شما با یک تیر دو نشان زده اید: Laura متوجه توجه شما شد و شما توانستید مشارکت او را تقویت کنید، علاوه بر این بهره وری او نیز بیشتری خواهد شد.

در این مورد فکر کنید: MBWA شما می تواند عملکرد شما را تغییر داده و منجر به دلگرمی و روحیه دادن به کارمندان شود. با گام اول خود شروع کنید: توانایی خود برای ایجاد تغییری بزرگ از طریق تعاملات کوچک با استفاده از متمرکز نمودن توجه خود، سوالات هدف دار و تشویق کافی را مدیریت کنید.

به زودی، شما تبدیل به رهبری خواهید شد که هر فردی خواهان قدم زدن او در دفتر کاری خود می باشد.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

کیوان سپهر

کیوان سپهر | 10/21/2021 11:41:49 AM

نکات مدیریتی خیلی خوبی بود. مرسی از شما