مشاوره رایگان

آیا در یک شغل بدون آینده گیر افتاده اید Oguz Konar اینجاست تا به شما کمک کند

5.0| از 1 نظر

کسب و کار خود را شروع کنید، از خانه کار کنید و از نظر مالی مستقل باشید. چگونگی آن در زیر بیان می شود.

آیا در یک شغل بدون آینده گیر افتاده اید Oguz Konar اینجاست تا به شما کمک کند

در این مجموعه که Member Showcase نام دارد، ما مصاحبه هایی را با اعضای The Oracles منتشر می کنیم. این مصاحبه نیز با Oguz Konar موسس شرکت Merchant Cash Advance Success Blueprint صورت گرفته است که به افرادی با ذهنیتی رشد یافته کمک می کند تا به یک کارگذار وام تجاری تبدیل شوند. این اصطلاحی است که توسط Oracles استفاده شده است.  

نقطه عطف زندگی شما چه زمانی بوده است؟

زمانیکه من 7 ساله بودم، پدرم شغل خود را از دست داد و ما 4 نفر را بدون هیچ درآمدی ترک کرد. او که از حقوق ماهیانه ناچیز خود خسته شده بود، تصمیم گرفت تا به ایالات متحده برود و ما را در ترکیه تنها گذاشت.

پدرم می خواست تا آینده مالی بهتری را برای ما فراهم کند و ما دیگر چنین زندگی سختی نداشته باشیم. این تصمیم 11 سال ما را از هم جدا کرد. در نتیجه من با درک عمیقی از اهمیت امنیت مالی بزرگ شدم.

یک واقعیت جالب درباره خود را مطرح کنید که افراد زیادی از آن اطلاع ندارند.

من در رشته زیست شناسی و شیمی فارغ التحصیل شدم، بنابراین تحصیلاتم ارتباطی با بازاریابی و آموزش آن نداشت. اغلب افرادی که مرا می شناسند نمی دانند که من مقاله علمی را در حوزه رفتار جیرجیرک ها منتشر کرده ام. در واقع من نخستین فردی بودم که بر روی این موضوع خاص مطالعه کرده بودم. مهارت هایی که به دست آوردم به من کمک می کند تا موضوعات پیچیده را ساده سازی کنم تا هر فردی قادر به درک آن باشد.

چه چیزی درمورد کسب و کارتان بیش از همه برایتان هیجان انگیز است؟

تماشا کردن و کمک به مشتریانم مرا تا حد زیادی هیجان زده می کند. من اغلب زمانی با آن ها ملاقات می کنم که در شغل بدون آینده ای گیر افتاده اند و یا کسب و کاری دارند که از آن لذت نمی برند و تلاش می کنند که به گونه ای آن را به پایان برسانند. آن ها احساس گیر افتادن می کنند و نمی توانند در زندگی پیش بروند. آن ها نیاز به فرصتی دارند تا دوباره شروع کنند.

دیدن اینکه آنها مسیری را طی می کنند و به مقصدی می رسند که حتی رویای آن را نیز تصور نمی کردند، بسیار لذت بخش است. آن ها می توانند به آزادی زمانی، مکانی و مالی دست یابند.

چه کتابی طرز فکر یا زندگی شما را تغییر داده است؟

The road less travels نوشته دکتر Scott Peck نخستین مطالعه من در مورد پتانسیل های واقعی انسان بود. من دریافتم که ما محصول عادت هایمان هستیم. کتاب این باور را در من شکل داد که ما تحت کنترل سرنوشت قرار داریم و سرنوشت نیز چیزی جز تصمیمات، اقدامات و تلاش هایمان برای تغییر نمی باشد.

زمانیکه تصمیم می گیرید زندگی خود را تغییر دهید، چرایی آن مهمترین نکته است. این انگیزه تصمیم شما را پابرجا می سازد و تمایل به تغییر را ایجاد می کند. این تمایل منجر به اقدام می شود، اقدام تبدیل به عادت می شود و این عادت ها نتایجی را برای شما به همراه دارند. تمام این ها با این اعتقاد شروع می شوند که من می توانم تغییر ایجاد کنم.

توصیه شما به خود جوانترتان چیست؟

همانند اغلب مردم، من اوقات دشواری را چه از نظر مالی و چه فردی تجربه کرده ام. اگر می توانستم چیزی در گوش خود جوانترم زمزمه کنم، می گفتم: به توانایی های خود شک نکن. حتی لحظه ای هم فکر نکن که این تلاش ها بی ارزش هستند. به تلاش خود اداه بده و لحظات خود را بساز.

شما رهبری عالی را چگونه تعریف می کنید؟

رهبری عالی توانایی شناسایی انگیزه ها، محرک ها و به حرکت در آوردن افراد به گونه ای است که جرقه انگیزه در آن ها روشن شود.

من از خواندن بیوگرافی شخصیت های تاریخی مشهور لذت می برم. چیزی که در تمام آن ها مشترک است، توانایی آن ها در نشان دادن چیزهای ممکن به دیگر افراد است. آن ها به دیگران کمک می کنند تا به هدفی بزرگ اعتقاد داشته و روحیه درستی در دستیابی به آن داشته باشند.

شما یک کسب و کار خوب را چگونه ارزیابی می کنید؟

من کسب و کارهای زیادی را در مسیر کارآفرینی خود آغاز کرده ام. از بین این موفقیت ها و شکست ها، یاد گرفته ام که یک کسب و کار خوب باید سه ویژگی داشته باشد.

نخست، شما نیاز به یک برنامه کامل با یک مسیر واضح برای فروش، سودها، و موفقیت دارید. دوم، شما نیاز به دلیل قانع کننده ای دارید که نشان دهند بازار خواهان محصولات شما می باشد. در نهایت، شما نیاز به محصول یا خدمتی قوی دارید که شما را از باقی بازار متمایز می سازد.

برنامه روزمره شما برای موفقیت چیست؟

من اعتقاد دارم که ما موجوداتی بر پایه عادت هستیم. اما اغلب ما به درستی از عادت هایی که در طول زمان به دست آورده ایم آگاه نیستیم. موقعیت شما محصول عادت های شماست، بنابراین باید از عادت های خود مطلع باشید.

صبح های من با 20 دقیقه مدیتیشن آغاز می شود. سپس میزان فروش و حساب های بانکی فردی و کاری ام را چک می کنم. سپس برنامه خود برای روز را می چینم که شب قبل آماده کرده ام. من قبل از آنکه کارهای ضروری که باید در روز تکمیل شوند را انجام نداده باشم، ایمیل و دیگر رسانه های اجتماعی را چک نمی کنم.

عصرها، سعی می کنم آرامش داشته باشم. یک ساعت مطالعه می کنم و یک ساعت قبل از خواب پیاده روی می کنم.

در حال حاضر مشغول کار بر روی چه پروژه ای هستید؟

من بر روی ایجاد تحولی در Alternative Lending هستم. به مردم نشان می دهم که چگونه کسب وکار خود را شروع کنند، از خانه کار کنند، و تحولی در زندگی فردی و مالی خود ایجاد کنند، حتی اگر تجربه پیشینی هم نداشته باشند.

برای کسب وکارهای کوچک در ایالات متحده بسیار دشوار است که بتوانند سرمایه خود را بدون تکیه بر منابع بانکی افزایش دهند. با تبدیل شدن به کارگزاران وام بانکی مشتریان من می توانند به سرعت شرکت های عالی را راه اندازی کرده و به دیگر کسب وکارهای کوچک نیز کمک کنند تا سرمایه مورد نیاز خود را به دست آورند. به عقیده من این یک بازی برد برد است.

دوست دارید با چه ویژگی شناخته شوید یا چه میراثی از شما به جای بماند؟

من سال ها برای یافتن پاسخی برای این سوال جستجو کرده ام. فکر می کردم یک روز بیدار می شوم و پاسخ این سوال را در مقابل خود می یابم. اما اینگونه نبود.

دو سال پیش، من دریافتم که افراد موفقی که تحولی را ایجاد کرده اند، این کار را برای خودشان انجام نداده اند. بلکه برای کمک به دیگران آن را انجام داده اند. من می خواهم به عنوان فردی شناخته شوم که به یک میلیون نفر کمک کرده است تا کسب وکار خود را آغاز کنند و هرگز مجبور نباشند برای درآمدی ناچیز کار کنند.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

صدف زینلی

صدف زینلی | 10/17/2021 11:46:40 AM

خیلی عالی بود این مطلبتون. مرسی به اشتراک گذاشتین