مشاوره رایگان

چرا تغییرات افقی شغلی در واقع تغییراتی مبتنی بر قدرت هستند

5.0| از 2 نظر

وقت آن فرارسیده است که اهمیت تغییرات افقی را تشخیص دهید.

چرا تغییرات افقی شغلی در واقع تغییراتی مبتنی بر قدرت هستند

گاهی وقت ها رشته ای که شما در دانشگاه خوانده اید، تناسب خوبی با شغل شما ندارد. یا شما سال های شاد زیادی را در بخش معینی از تجارت می گذرانید، اما در نهایت آن را ادامه نمی دهید.  

احساس گیر کردن در شرایط به سادگی ایجاد میشود و ایجاد تغییر اساسی در شغل میتواند دلهره آور باشد.

اما Lisa Alteri مدیر ارشد Kraft Heinz U.S. عمیقا بر این باور است که تغییرات بزرگ شغلی در هر زمانی ممکن هستند. کلید موفقیت عبارت است از اتکا بر حس کنجکاوی و به دست گرفتن قدرت برای تغییرات.

Alteri می گوید: در حالت کلی نوعی وسواس در مورد عناوین وجود دارد چرا که عنوان وابسته به موقعیت است و آن همان جایی است که خود انسان، تمایل به رفتن دارد. اما شما به عنوان یک فرد در مورد عنوان خود بسیار نگران تر هستید تا سازمانی که امروز یا در آینده در آن کار می کنید. این تغییرات افقی می توانند چیزهایی بسیار بیشتر از یک عنوان برای شما به ارمغان داشته باشند.

Alteri هم این را به خوبی می داند: او کار خود را سال ها پیش در یک شرکت مالی آغاز کرد و از موفقیت های بزرگ خود لذت برد. او سپس به فروش روی آورد و سریعا در این کار نیز به موفقیت دست یافت. و اخیرا در اکتبر سال 2018،  در شغل کنونی خود به عنوان مدیر ارشد نیروی انسانی فعالیت دارد.

چیزی که من تلاش می کنم انجام دهم تشویق افراد در مورد عملکردشان است. درمورد تغییر ها به دنبال تغییر رو به بالا نباشید. به تغییرات جنبی نیز فکر کنید. احتمالا این کار به آن سختی که شما فکر می کنید نخواهد بود. در اینجا بیان می شود که چگونه تغییر یا تغییرات شغلی بزرگ را انجام داده و دوباره نسبت به کار خود احساس خوبی داشته باشید.

از کنجکاوی خود پیروی کنید.

این اصلی ترین بخش توصیه Alteri در طول مسیر تغییر شغلی می باشد. اگر شما واقعا به چیزی علاقمند هستید، احتمالا در آن موفق خواهید بود. بنابراین در کار خود مداومت داشته و به یادگیری خود ادامه خواهید داد.

اما چگونه می توان این کنجکاوی را شناسایی کرد؟ به ویژه اگر در جایگاه کنونی خود احساس ملالت می کنید؟

برای Alter پاسخ این سوالات در قرار گرفتن او در بخش های مختلف کسب و کار ضمن کار کردن در امور مالی قرار دارد. او جایگاه های متفاوتی به عنوان یک تحلیلگر و مشاور مالی تولید جنرال الکتریک داشته و این اواخر مدیریت تجاری منطقه ای و مالی Kraft را نیز انجام می دهد.

او می گوید: من تقریبا هر جابجایی ممکن را در امور مالی تجربه کرده ام و هر چه بیشتر این کار را انجام دادم، درمورد دیگر ابعاد تجارت کنجکاوتر شدم.

شاید شغل شما امکان این تجربه های جدید را نداشته باشد، بنابراین اگر به دنبال کسب مشاوره از مدیران و مربیان با تجربه باشید، کار عاقلانه ای انجام می دهید. آن ها شاید بتوانند شما را در پروژه های میان کارکردی قرار دهند یا حداقل در مورد برداشتن گام بعدی توصیه هایی را به شما ارائه دهند. در مورد Alert، یک مشاور در Kraft به عنوان کارگشایی برای نخستین تغییر کاری بزرگ او عمل کرد. او از Alerti سوال کرد که آیا تا کنون بخش های دیگر کاری مانند فروش را بررسی کرده است؟

Alerti می گوید: هیچ فرد فعال در امور مالی تا کنون به تغییر شغلی آن هم به فروش فکر نکرده است چرا که به عنوان نیمه تاریک کار شناخته شده است.

از تغییر افقی یا حتی یک یا دو پله پایین تر نهراسید.

پس از صحبتی که با مشاور خود داشت، Alerti با رئیس ارشد بخش فروش تماس گرفت و نهایتا شغلی را پذیرفت که حقوقی پایین تر از جایگاه خود در واحد مالی دریافت می کرد.

او می گوید: من دریافتم که تجربه ای که در امورمالی دارم را در بخش فروش نداشته ام، بنابراین نمی توانستم انتظار داشته باشم که در این بخش هم در همان سطح قبلی قرار بگیرم. در واقع اکنون که به تمام کارهای مختلفی که در طول زندگی کاری خود انجام داده ام فکر میکنم، آن مرحله، دشوارترین و ترسناک ترین گامی بوده است که برداشته ام.

Alerti مجبور بود یک بار دیگر شروع کند، او توانست خود را در بخش فروش Kraft ثابت کند، او از نقش هایی همچون مدیر کسب و کار مشتریان در مجموعه های زنجیره ای مختلف به مدیر ملی برنامه ریزی فروش کل واحدهای زنجیره ای تبدیل شد و نهایتا رئیس فروش واحد تجارت نوشیدنی شد.

او می گوید: این کار به من نشان داد که اگر در آغاز اطلاعات کافی هم نداشته باشی مشکلی وجود ندارد. زمانیکه تغییری در کار خود ایجاد می کنید، هیجان زیادی دارید و این همان چیزی است که شما را به پیش می برد.

در این مورد که آیا خواهان ارتقا هستید یا خیر با خود صادق باشید.

آن احساس هیجان – یا گاهی وقت ها نداشتن آن – می تواند راهنمای مهمی باشد. همچنان که Alerti توانست به مدیر فروش بخش آشامیدنی ها در Kraft ارتقا پیدا کند، مرحله بعدی تبدیل شدن به رئیس مجموعه خرده فروشی شرکت در ایالات متحده بود.

او می گوید: این یک پیشرفت طبیعی بود، اما من هرگز شغل خود را به شیوه خطی مدیریت نکرده ام. نگاه من به یک چیز بوده است: آیا این تغییر آدرنالینی که مورد نظرم هست را به من می دهد؟

بنابراین تنها به سمت جلو حرکت نکنید یا ارتقای شغلی را صرفا به دلیل چگونگی انجام کار نپذیرید. در هر مرحله، احساس واقعی خود نسبت به شغل را ارزیابی کرده و ببینید آیا هیجان کافی برای ادامه مسیر را دارید یا خیر.

برای Alerti تنها سمت رئیس بخش خرده فروشی ایالات متحده بودن کافی نبود. او در عوض به آدرنالینی توجه می کرد که از انجام این کار دریافت می کرد.

او می گوید: در این مرحله از شغلم، هر سمتی که در آن قرار می گیرم در واقع یک نوع مدیریت افراد است. من از این جهت از انجام این کار هیجان زده می شوم که دریافته ام افراد با تجربه کافی را در اختیار ندارم. من بسیار خوش شانس هستم که با شرکتی کار می کنم که به درستی احساس کنجکاوی را در من بر می انگیزد، بنابراین فرصت مناسبی بود تا با رئیس ارشد خود صحبت کنم.

دلایل مستدلی در رابطه با موضوع را با مدیریت ارشد مطرح کنید.

Kraft در نهایت نقش مدیریت ارشد نیروی کار بخش ایالات متحده را در اکتبر 2018 به Alerti داد.

Alerti می گوید: ممکن است تمام شرکت ها با درخواست های مبنی بر تغییرات شغلی 180 درجه موافق نباشند، در این صورت این وظیفه شما خواهد بود که استدلال صحیحی داشته باشید.

به ویژه اگر شما در شرکتی سنتی و سلسله مراتبی کار می کنید، باید نشان دهید که مسیر دقیقی برای دستیابی به موفقیت دارید. اما این تنها نخستین گام است.

برای متقاعد کردن شرکت شما نیاز به برداشتن گام های بیشتری خواهید داشت، باید توضیح دهید که چرا این تغییر برای شرکت مفید است و چگونه همکارانتان را متقاعد خواهید کرد تا به توانایی های شما اعتماد کنند.

اما قبل از این که با رئیس شرکت دیدار کنید، ابتدا از خود سوالاتی بپرسید و در مورد پاسخ ها با خود صادق باشید.

Alerti می گوید: آیا می توانید در آیینه به خود نگاه کرده و بیان کنید که منطق شما چیست؟ چگونه با قرار گرفتن در جایگاه جدید، شرکت برای شما محل بهتری خواهد شد؟ اگر نمی توانید با اعتماد به نفس منطق کار خود را بیان کنید، باید قبل از رفتن به مرحله بعد خوب بر روی آن کار کنید.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

بهزاد کمانگیر

بهزاد کمانگیر | 10/9/2021 10:36:17 AM

من بعد دیدن دوره هاتون شجاعت به خرج دادم و الان دارم یه کسب و کار راه میندازم. مرسی

نازگل امیری

نازگل امیری | 11/22/2021 1:55:18 PM

من همیشه کنجکاوم نسبت به مسائل مختلف.خیلی تو زندگیم موثر بوده این کنجکاوی