مشاوره رایگان

از این مراحل استفاده کنید تا بهترین تیم را در هر زمان در اختیار داشته باشید

5.0| از 2 نظر

با محدود کردن شبکه خود، از پتانسیل های بالقوه غافل نمانید.

از این مراحل استفاده کنید تا بهترین تیم را در هر زمان در اختیار داشته باشید

بخش مهمی از توانایی شما برای رشد شرکت، توانایی به کارگیری افراد صحیح در تیم کاری می باشد. اما چگونه باید اطمینان یابید که در حال استخدام افرادی هستید که بهترین تناسب را با شغل مورد نظر و کسب و کار شما دارند؟

Joelle Emerson موسس و مدیر عامل شرکت Paradigm می باشد، شرکتی که با کسب و کارهای مختلف در جهت توسعه و دارا بودن استراتژی هایی در مورد تمام ابعاد سازمانی کار می کند. کار او تمرکز بر کمک به شرکت ها در جهت به کارگیری و آموزش کارکنان با ایجاد فرصت هایی برای هر فرد برای موفقیت و داشتن احساس ارزشمند بودن است. مشتریان Paradigm شامل Airbnb، Pinterest، Twitter، Lyft، Etsy و Spotify می باشند.

تنوع و وجود نوآوری چیزهایی نیستند که در لیست کارهای روزانه شما وجود داشته باشند. اما در صورت وجود به صورت فعالانه ای منجر به توسعه بهتر سازمان می شوند.

مطالعه ای که در سال 2018 از سوی گروه مشاوره بوستون صورت گرفت، نشان داده است که هنگامیکه کسب و کارها دارای دامنه متنوعی از دیدگاه ها و تجربه کافی در تیم رهبری و مدیریت خود باشند، درآمدی به میزان 19 درصد بالاتر از دیگر کسب و کارها را گزارش کرده اند. دلیل رشد درآمد چه چیزی می باشد؟ نوآوری.

مطالعه دیگری در سال 2019 از سوی دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد صورت گرفت و نشان داد که تنوع جنسیتی منجر به بهره وری بیشتر و افزایش ارزش بازار و درآمد شرکت ها می شود. اما نکته ای وجود داشت، این مورد تنها در کشورهایی صادق بود که تنوع جنسیتی ارزشمند بوده و مورد پذیرش قرار گرفته بود.

زمانیکه صحبت از تنوع نیروی کار به عنوان یک اولویت مطرح می شود، نخستین سوالی که Emerson از خود می پرسد این است که شما در مورد داشتن یک شبکه گسترده چگونه فکر می کنید؟

اغلب کارآفرینان که در مراحل اولیه کسب و کار خود هستند، از شبکه هایی استفاده می کنند که نزدیک و سریع باشد. مشکل این کار این است که می تواند منجر به داشتن 20 نفر در دفتر شما شود که به همان 3 دانشکده ای رفته اند که شما رفته اید و سابقه جمعیت شناختی بسیار مشابهی دارند، به ویژه از نظر قومیتی، نژاد و مسائل اجتماعی-اقتصادی.

زمانیکه این دیدگاه ها بسیار مشابه هم باشند، شما ایده های عالی و حتی بازارهایی را که میتوانست کسب و کارتان را رشد دهد را از دست خواهید داد. محصول یا خدمت شما تنها در اختیار گروه خاصی از افراد قرار خواهد گرفت. چرا نباید نیروی کار شما نماینده مشتریانی باشند که شما سعی در برقراری ارتباط با آن ها دارید؟

چگونه می توان از منابع متفاوت استفاده کرد؟

یک راه، اطمینان یافتن از این نکته است که شما به درستی شرح شغل های خود را بیان کرده اید. شما نباید تنها از شبکه خود سوال کنید. فرصت های شغلی خود را در لینکداین و سایت های عمومی دیگر به اشتراک بگذارید، و در سایت خود نیز به صراحت بیان کنید که تنوع برایتان بسیار مهم است و به دنبال یافتن افرادی هستید که دارای سابقه متفاوت باشند. آنچه که در نتیجه مشاهده خواهید کرد این است که داشتن کارمندانی از سراسر دنیا می تواند دارای تاثیر به سزایی بر مشتریان ما و دیدگاه ما نسبت به شبکه فعالانمان داشته باشد.

توجه کنید که شرکت شما چگونه باید از سوی جویندگان کار درک شود؟

شما چگونه با کاندیداهای احتمالی شغل های خود ارتباط برقرار می کنید؟ آیا این کار را به گونه ای انجام می دهید که به دامنه گسترده ای از مخاطبین دسترسی داشته باشید؟

Emerson می گوید: ما با سازمان های مختلفی کار می کنیم و از آن ها می خواهیم تا به ما در مورد وب سایتمان و شرح شغل های نوشته شده در آن کمک کنند. چه تصاویری بر روی وب سایت شما وجود دارد؟ از چه زبانی برای شرح شغل ها استفاده می کنید و مخاطب شما چه کسانی هستند؟ شما باید در مورد پیامی که در حال انتقال به مخاطبین خود هستید، تصاویر و ارتباطات خود عمیقا بیندیشید، و سعی کنید که از زبانی خنثی که می تواند حداکثر مخاطبین را پوشش دهد استفاده کنید.

از این مراحل استفاده کنید تا بهترین تیم را در هر زمان در اختیار داشته باشید

فرایند استخدامی شما به چه صورت است؟

Emerson می گوید که زمانیکه صحبت از توسعه فرایند استخدام می شود، یک موضوع دو جانبه در ذهن او متبادر می شود. 1. چگونه اطمینان می یابید که به صورت هدفمند در حال ارزیابی افراد هستید، تاثیر عوامل ناخودآگاه را کاهش داده و مبنایی صحیح در مورد کاندیدهای خود انتخاب می کنید؟ و 2. چگونه فرایندی را ایجاد می کنید که افرادی با سابقه های مختلف بتوانند خود را نشان داده و بهترین خود را در مصاحبه نشان دهند؟

چیزی که باید به آن توجه داشت مفهوم مبنای تایید کاندیدها می باشد. به این معنا که آیا شما تنها نگاهی به رزومه فرد انداخته و مصاحبه را پیش می برید؟ برای مثال اگر هردو در یک دانشکده تحصیل کرده اید، مصاحبه را به صحبت در مورد چیزهایی اختصای می دهید که در شما مشترک است و سوالات چالش برانگیزی که باید از کاندیدا پرسیده شود را کنار می گذارید؟

Emerson می گوید: در پایان روز، همچنان که می توانید تصور کنید، برایم غیر ممکن بود تا دقیقا بتوانم دو کاندیدا با شرایط بالا را مقایسه کنم و برای استخدام آن ها تصمیمی بگیرم. آنچه که محتمل بود این بود که این تصمیم عمدتا بر اساس مبنا و الگوی تناسب آن ها صورت می گرفت. یکی از نقاط ضعف این کار تنوع موجود در آن بود. اگر ما افراد مشابه خودمان را در اولویت قرار دهیم، به احتمال زیاد افرادی را استخدام خواهیم کرد که مشابه ما باشند. نقطه ضعف دیگر این است که این کار شما را به انتخاب بهترین افراد راهنمایی نخواهد کرد. بهترین راه برای استخدام افراد مناسب داشتن فرایند استخدامی هدفمند است که افراد را به صورت دقیقی نسبت به نقش مورد نظر ارزیابی میکند و این کار را به صورت مستمر انجام می دهد.

با در نظر داشتن این نکته در ذهن، گام بعدی، توسعه یک فرایند ویژه است که بتواند برای تمام سناریوهای مربوط به مصاحبه قابل اعمال باشد. از خود بپرسید، ابعاد اصلی شغل که از کاندیدا انتظار دارید قادر به انجام آن ها باشد کدامند و چه نوع سوالاتی به شما کمک خواهند کرد تا متوجه این نکته شوید؟ پاسخ مناسب که نشان دهد فرد دارای این ویژگی یا فاقد آن می باشد، کدام است؟ این معیار را در گروه استخدام کننده خود اعمال کنید تا هر یک از آن ها بتوانند کاندیداها را به صورت موثری با یکدیگر مقایسه کنند.

روش دیگر برای سازماندهی فرایند استخدامی، به گونه ای که به افرادی با تمامی انواع سوابق اجازه موفقیت بدهد، این است که در مورد انتظارات خود شفاف بوده و اجازه ندهید که هیچ عامل خارجی بر تصمیم گیری شما تاثیر بگذارد. همچنانکه Emerson نیز پیشنهاد می کند که پنل های استخدامی را داشته باشید که تا حد ممکن جامع بوده و هر جوینده کاری دریابد که تنوع دیدگاه جامعی در شرکت شما وجود دارد و یک اولویت محسوب می شود.

از آغاز فعالیت خود، هدفمند و شفاف باشید

اگر شرکتی به شما بگوید که: "سلام، در اینجا مواردی که پس از ورود شما به شغل اتفاق خواهد افتاد بیان شده است، سوالاتی که از شما پرسیده خواهند شد، این ها هستند و ما به دنبال چنین مواردی خواهیم بود"، این شرایط به شما این آزادی را می دهد تا به صورت موثری برای مصاحبه آماده شده و زمانیکه در شرایط مصاحبه قرار می گیرید، بدانید که چیزی که برای شما در طول مصاحبه اتفاق خواهد افتاد یک تجربه معمولی است.

بخش مهم دیگر برای ایجاد یک فرایند استخدامی موثر، این است که تلاش کنید افراد تا جای ممکن احساس راحتی کنند.

آیا شما اطمینان دارید که افرادی با ناتوانی های خاص جسمی، فرصت مناسبی در فرایند مصاحبه شما خواهند داشت؟ آیا اطمینان دارید که از ضمایری که افراد استفاده می کنند و دقیقا به آن ها مربوط می شود اطلاع دارید تا زمانیکه در فرایند مصاحبه شما شرکت می کنند استفاده کنید؟ این ها چیزهای تاکتیکی هستند که می توانند تاثیر عمیقی بر احساس مردم در سازمان شما داشته باشند.

Emerson به این نکته اشاره می کند که کارآفرینانی که در مراحل اولیه قرار دارند، احتمالا شیوه های استخدامی آزادانه تری را به کار خواهند گرفت چرا که نیازی به تغییر فرایندهای قبلی خود ندارند. با توضیح دادن به دیگر اعضای تیم خود از آغاز کار، که چرا این مراحل مهم هستند و سپس داشتن اطلاعات خوب برای پشتیبانی از آن ها، می توان استخدم بسیار موثری داشت. سعی کنید این فرایند را با کارکرد استخدامی خود یکپارچه سازی کنید و آن را به عنوان بهترین راه برای یافتن و استخدام بهترین و با استعدادترین افراد به کار گیرید.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

رضا راسخی

رضا راسخی | 10/3/2021 10:50:49 AM

مشاوره های شما و کارگاهاتون به ساختن تیم قدرمون خیلی کمک کرد. مرسی

محمدامین ماجدی

محمدامین ماجدی | 11/24/2021 10:49:14 AM

راهکارای شما رو لیست کردم که حتما ازشون استفاده کنم