مشاوره رایگان

این کارآفرین از ما می خواهد تا جهان را به شیوه ای کاملا متفاوت ببینیم و درک کنیم

5.0| از 1 نظر

موسس و مدیر عامل OPKIX در مورد تولد نخستین دوربین های قابل حمل خود توضیح می دهد.

این کارآفرین از ما می خواهد تا جهان را به شیوه ای کاملا متفاوت ببینیم و درک کنیم

در این سری از مجموعه، ما مشاوره ها، توصیه ها و دیدگاه های کارآفرینان واقعی که روزانه در حال انجام نبردهای تجاری هستند را به اشتراک می گذاریم ( پاسخ ها برای شفاف سازی، ویرایش شده اند ).

شما مشغول چه کاری هستید و کسب و کارتان در چه حوزه ای است؟

من Lawrence Greaves موسس و مدیر عامل OPKIX هستم. با در نظر گرفتن نسل اول جامعه به طور خاص، نخستین نوع از دوربین های قابل حمل OPKIX با اندازه جمع و جور و همراه با یک برنامه یکپارچه، طراحی شد تا به فرد امکان دهد فیلم های خود را با اضافه کردن فیلتر، موسیقی و AR ویرایش کند و آن را از طریق پلتفرم اجتماعی مورد علاقه خود به اشتراک بگذارد.

چه چیزی الهام بخش شما در توسعه چنین دوربین هایی بوده است؟

شریک تجاری من شاهین امیرپور، یک روز هنگام اسنوبرد سواری که مشاهده کرد نیاز به ضبط محتوای ویدویی به صورت هندزفردی وجود دارد، ایده اولیه خود را مطرح کرد. من نیز لحظه مشابهی را هنگامیکه همسرم نزد من آمد و گفت که اگر می توانستی فیلم بچه ها را بدون تماشای آن ها از طریق صفحه گوشی خود ضبط کنی، عالی می شد، تجربه کرده بودم. در آن زمان بود که ما دریافتیم واقعا به نکته جدیدی رسیده ایم.

این دوربین از چه نظر با دوربین های دیگر متفاوت است؟

این در واقع نخستین دوربین قابل حمل است که می تواند با زندگی روزانه و ماجراجویی ها ادغام شود، و تنها برای ورزش های اکشن نمی باشد. OPKIXOne در قالب مجموعه ای از یک یا دو دوربین طراحی شده است، همراه با Egg که وظیفه شارژ کردن دوربین و همچنین آپلود بی سیم محتوا به تلفن هوشمند را بر عهده دارد. این دوربین می تواند با مجموعه ای از اشیای قابل حمل مانند عینک آفتابی، حلقه و حتی یک گردنبند ادغام شود و به کاربر امکان دهد تا محتوای خود را به صورت 100 درصد هندزفری ضبط کند. با داشتن لنزهایی که تنها 4/1 اینچ طول دارد و Egg که زیر 4 اینچ می باشد، کل سیستم، هوشمندترین دستگاه جمع و جوری است که در بازار وجود دارد.

این کارآفرین از ما می خواهد تا جهان را به شیوه ای کاملا متفاوت ببینیم و درک کنیم

استراتژی بازاریابی شما چیست؟ شما به دنبال دستیابی به چه مشتریانی هستید و چگونه این کار را انجام می دهید؟

ما امسال با استفاده از تیم عالی خود که متشکل از نمایندگان برند و طرفداران آن ها بودند، واحد ارتباط مستقیم با مشتریان را راه اندازی کردیم. دوربین ما با انواع متعددی از شیوه های زندگی تناسب دارد، و ما با تیم بزرگی از نمایندگان کار می کنیم و از این نمایندگی بسیار خرسندیم، چرا که از یک هنرمند موسیقی گرفته که دوربین ما را بر روی استیج ضمن ضبط کنسرت راک خود استفاده می کند تا یک بوکسور حرفه ای که بر روی رینگ است و حتی یک آرایشگر معروف که در حال فیلمبرداری از نمونه های آرایشی خود می باشد، متفاوت هستند. این رویکرد مبتنی بر تبلیغات دهان به دهان به ما کمک کرده است تا به مخاطبین گسترده ای دسترسی داشته باشیم.

این کارآفرین از ما می خواهد تا جهان را به شیوه ای کاملا متفاوت ببینیم و درک کنیم

واژه کارآفرین برای شما چه معنایی دارد؟

به معنای رهبری در قالب یک الگو ، اداره امور با گذشتن از موانع و بهترین بودن در میان رقبای برابر می باشد.

شما چگونه برای کار خود سرمایه گذاری کردید و چه توصیه هایی در خصوص سرمایه گذاری برای یک شرکت دارید.

جمع اوری سرمایه ما شامل مرحله الف و ب بود و در نهایت میزان سرمایه ما به 8/11 میلیون دلار رسید. ما با استفاده از سرمایه گذاران خصوصی از جمله سرمایه شخصی خود کار را آغاز کردیم. این یکی از نخستین سرمایه گذاری های من در دنیای کسب وکار بود چرا که عمیقا بر این باور بودم که در حال انجام کاری متفاوت هستیم. ضمن اینکه اکثر نمایندگان برند ما نیز از جمله سرمایه گذاران اولیه بوده اند.

روز اولی که اداره این کسب وکار را آغاز کردید چه احساسی داشتید؟ چه زمانی احساس کردید که بله، این درست است، داریم درست پیش می رویم.

کار ما از روز اول یک ماجراجویی هیجان انگیز بود. فرصت آغاز OPKIX مرا از دوره استراحتم بیرون آورد، نمی توانستم صبر کنم و منتظر دریافت کمک برای راه اندازی این برند باورنکردنی باشم. آنچه که برای من بسیار قابل توجه بود داشتن شمارش معکوس برای روز راه اندازی شرکت در 19 فوریه 2019 بود. زمانیکه ساعت عدد صف را نشان داد، واقعا دریافتیم که این یک ماموریت واقعی است و آن زمانی بود که سفارش ها برای خرید این دوربین به دفتر ما سرازیر شد.

بزرگترین چالش شما چه چیزی بوده و چطور بر آن فائق آمدید؟

بزرگترین چالش ما وجود متخصصین پیشرویی بود که به ما گفتند این کار شدنی نیست. از طریق کار سخت، هدف گذاری، و فکر نکردن به شکست، ما غیر ممکن را ممکن ساختیم.

آیا نکته خاصی وجود داشت که انگیزه بخش شما در این راه باشد؟

خانواده مهمتر از همه چیز است، هرگز آن را رها نکن. این سخن شخصی من است، من شخصا بر این باور هستم که باید با هر فردی که با او کار می کنی، به عنوان عضوی از اعضای خانواده ات رفتار کنی. شما نمی دانید که حمایت افراد، تا چه حد کار شما را راحت تر می کند.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

ترنم جعفریه

ترنم جعفریه | 10/2/2021 11:36:26 AM

من کارمو تازه استارت زدم. سعی میکنم از نکاتی که میگین تو کارم استفاده کنم