مشاوره رایگان

برای موفقیت در کسب و کار نیاز به داشتن ذهنی مبتنی بر استارتاپ دارید

5.0| از 1 نظر

مقیاس پذیری، نوآوری و گسیختگی با هزینه های بالایی همراه هستند.

برای موفقیت در کسب و کار نیاز به داشتن ذهنی مبتنی بر استارتاپ دارید

استارتاپ ها با هدف جستجو ایجاد می شوند و یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر را به شیوه ای ارائه می دهند که دارای تاثیر عمده بر بازار یا شیوه حل سنتی یک مشکل باشد. ابعاد نوآوری، گسیختگی و مقیاس پذیری یک استارتاپ، آن را از کسب و کارهای کوچک متمایز کرده و نشان می دهد که چرا نمی توان با آن ها به عنوان یک کسب و کار کوچک یا زیرمجموعه یک شرکت بزرگ رفتار کرد.

کسب و کارهای کوچک برای ایجاد سود و تضمین سهم بازار محلی ایجاد می شوند. اگرچه کسب و کارهای کوچک قابلیت رشد کردن به شرکت های بزرگ را دارند، نیروی محرک رشد آن ها، توسعه ملی یا بین المللی از طریق تیم های بزرگتر، عرضه، تولید و کانال توزیع می باشد. زمانیکه WhatsApp سودی بیش از 19 بیلیون دلار را بدست آورد، تنها 55 کارمند داشت. Instagram، YouTube، Viber، Skype و Tumblr به ترتیب دارای 13، 65، 50، 911 و 178 کارمند بودند. تکنولوژی یک توانمندساز است و دلیلی که باعث می شود استارتاپ ها بتوانند سریعا همراه با یک مدل تجاری قابل تکرار و یک کاربر، بر خلاف کسب و کارهای کوچک توسعه یابند.

برای مثال، حسابداران عمومی تایید شده، کسب و کار کوچکی را راه اندازی می کنند، و هسته خدمات آن ها توسط خودشان یا تیمشان ارائه می شود. اگرچه تکنولوژی به آن ها در انجام کارها یا حفظ زمان کمک می کند، اما نمی توانند بدون صرف زمان برای بازبینی و تکمیل برگه های مالیاتی، به مشتریان خود خدمت رسانی کنند.

از سوی دیگر، استارتاپ هایی مانند Turbo Tax یک پلتفرم قابل سنجش را ایجاد کرده اند که آن ها را قادر ساخته است تا به صدها تا هزاران نفر بدون نیاز به همان تعداد اپراتور، خدمت رسانی کنند. یک مدل تجاری قابل سنجش، که توسط تکنولوژی ایجاد شده است، آن ها را  قادر ساخته تا با سرعتی رشد کنند که کسب و کارهای کوچک یا متوسط بدون صرف سرمایه و منابع بسیار قادر به انجام آن نمی باشند.

قابلیت سنجش، نوآوری و اختلال نیاز به بهای زیادی دارد. درحالیکه حدود 50 درصد از کسب و کارهای کوچک در 4 سال اول فعالیت با شکست مواجه می شوند، 90 درصد از استارتاپ ها با چنین شکستی روبرو نمی شوند.

خوشبختانه استارتاپ ها و شیوه های توسعه محصول زیادی معرفی شده است که برای کارآفرینان چارچوبی را فراهم می کنند که از ریسک شکست دوری کرده و موفقیت خود را ضمن به حداقل رساندن هزینه ها، زمان یا پول تضمین کنند. اغلب این روش ها برای شروع و رشد کسب و کارهای کوچک قابل اعمال هستند. در اینجا دو روش مطرح می شود که نشان می دهد داشتن یک ذهنیت مبتنی بر توسعه استارتاپ می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار کوچک خود را بر مبنایی قوی تر راه اندازی کنید.

1-در منابع موجود نفوذ پیدا کنید.

همچنانکه در مورد کسب و کارهای کوچک مطرح شد، با اجرای متداول مدل های تثبیت شده، استارتاپ ها برای جستجو در مورد یک مدل تجاری قابل سنجش و تکراری ایجاد می شوند. به همین جهت و به دنبال بحران های dot com که منجر به شکست های گسترده شد - چرا که استارتاپ ها صدها میلیون دلار را به جهت این فرض که مدل های کسب و کاری آن ها اعتبار سنجی شده است، سرمایه گذاری کردند - اصول متعددی برای کمک به استارتاپ ها در جهت کاهش ریسک، اعتبار سنجی ایده ها و راه اندازی در پاسخ به تقاضا و نه بر اساس طرح های غیر دقیق ایجاد شد.

روش های توسعه lean و agile شامل پیاده سازی یک فرایند تکراری می باشد که با اعتبار سنجی نیازها و انتظارات مشتریان به صورتی کیفی از طریق مصاحبه هایی انجام می گیرد و به دنبال ایجاد انواع محصولات کوچک و سریع به جای صرف مقادیر قابل توجه زمان و پول برای ایجاد یک محصول پیشرفته، که با این ریسک همراه است که کسی به آن نیاز نداشته باشد، می باشد.

در نمونه بالا، برای کارآفرین بهتر است تا به بررسی این نکته بپردازد که آیا مردم تمایل به اعتماد به یک نرم افزار برای انجام مالیات خود دارند یا خیر. ایجاد یک صفحه که در آن کاربران بتوانند اطلاعات مالیاتی خود را وارد کنند، و بدانند که گزارش مالیات بر درآمد آن ها به صورت دقیق و در حالت اتوماتیک پردازش خواهد شد، در حالیکه در واقعیت داده ها به صورت دستی پردازش شده و سپس یک گزارش شفاف به آن ها ارائه خواهد شد، نمونه ای از MVP است که می تواند به صورت سریع و بدون هزینه گزاف به اجرا در بیاید و در عین حال اطلاعات ارزشمندی را در مورد نیازها و انتظارات کاربران فراهم کند.

این حالت چگونه به کسب و کارهای کوچک مرتبط شده یا قابل اعمال خواهد بود؟ اغلب مالکان کسب و کارهای کوچک، در آغاز به جهت نبود پول نقد دچار شکست می شوند. اجرای کارها غالبا تا زمانیکه کسب و کار مورد نظر به کمال خود دست نیابد به تاخیر می افتد چه این کسب و کار رستوران داری، کارواش، شرکت لجستیک یا سالن زیبایی باشد. اتخاذ رویکرد Lean برای آغاز کسب و کارهای کوچک مستلزم رها کردن هزینه های بزرگ، استفاده از منابع موجود و تمرکز بر انجام کار می باشد. در مورد رستوران، می توان با استفاده از آشپزخانه خود و خودروی خود برای تحویل غذا، کار را آغاز کرد. راه اندازی کسب و کار کارواش قبل از خرید تمام تجهیزات گران قیمت و اجاره یک فضای تجاری، قابل انجام است. شما نیز میتوانید از همین رویکرد برای آغاز سالن زیبایی یا شرکت لجستیک خود پیروی کنید.

کارآفرینان موفق این نکته را درک می کنند که ممکن است مجبور باشند از صفر شروع کنند. کارآفرینان واقعی حتی از زیر صفر شروع می کنند.

2- اول بفروشید و سپس بسازید.

غالبا تفکر عمومی بر این است که یک محصول باید به قدر کافی خوب و منحصر به فرد باشد تا وارد کسب و کار شود. واقعیت این است که محصولاتی که کارآفرینان با صرف تلاش بسیار می سازند، در ارزیابی ها درجه متوسطی دارند. ایده ساختن نسخه عالی محصول یا خدمتی قبل از ارائه آن، اشتباه است.

با ترکیب اصول lean که پیش تر مطرح شد با پیش فروش، مالکان شرکت ها می توانند ریسک کار خود را به حداقل کاهش دهند چرا که آنها با توجه به تقاضا تولید خواهند کرد و لذا قطعیت بیشتری در کار خود خواهند داشت. ممکن است که بعدها محصول مورد نظر در برآوردن انتظارات خریداران با شکست مواجه شود، اما ارزش آن ها می تواند به سرعت با استفاده از مشارکت های مالی جبران شود.

محققان و مشاورینی از جمله Homayoun Hatami، Candeca Lun Plotkin و Saurabh Mishra دریافتند که شرکت هایی که محصولات خود را پیش فروش می کنند، میانگین دستیابی به مشتری و نرخ بازگشت مشتریان آن ها به ترتیب 40 تا 50 درصد و 80 تا 90 درصد خواهد بود.

صرف نظر از نوع محصول، شرکت های بازاریابی متعددی می توانند به شما در اجرای استراتژی پیش فروش کمک کنند. اگرچه از آنجا که شما در حال فروش یک قول هستید، افراد بر روی شما سرمایه گذاری خواهند کرد و لذا دیدار فردی با خریداران ایده آل، نشان دادن جدیت و اشتیاق، بعلاوه نمونه های کار باعث خواهد شد که شما اثرگذاری بیشتری در پیش فروش ایده خود داشته باشید. Paul Graham سرمایه گذار و موسس Y-Combinator می گوید: بهتر است 100 مشتری داشته باشید که عاشق شما هستند تا میلیون ها مشتری که تنها به نوعی به شما علاقه دارند. 100 طرفدار واقعی خود را بیابید حتی اگر نیازمند دیدار فرد به فرد و صرف زمان زیاد باشد. این طرفداران به شما کمک خواهند کرد تا نسخه بهتری از محصول خود ساخته، و دسترسی به مشتریان بیشتری داشته باشید چرا که این افراد دیگران را دعوت به خرید از شما خواهند کرد.

داشتن سرمایه تجاری، مدت هاست که سوخت لازم برای آغاز و رشد تجارت محسوب می شود. امروزه کارآفرینان مصمم می توانند کسب و کارها و استارتاپ های کوچک را آغاز کنند به این صورت که بر انجام کار مشتریان یا حل مشکلات آن ها از طریق نفوذ در منابع موجود، پیش فروش ایده ها و انتقال ارزش از طریق رویکردهای مقیاس ناپذیر تمرکز کنند.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

گوهر نوبخت

گوهر نوبخت | 10/2/2021 11:26:02 AM

شکر خدا استارتاپمونو بعد از کلی تحقیق و دیدن دوره های شما شروع کردیم💪