مشاوره رایگان

سه شیوه خلاقانه برای دستیابی به نخستین مشتریان

5.0| از 1 نظر

آیا نمی دانید که نخستین فروش مهم شما چگونه خواهد بود؟ به توصیه های این کارآفرینان توجه کنید و تفکری خلاقانه داشته باشید.

سه شیوه خلاقانه برای دستیابی به نخستین مشتریان

دستیابی به نخستین مشتریان، لحظه ای مهم در مسیر هر کارآفرین است  و در عین حال یک چالش بزرگ محسوب می شود. این سه کارآفرین هنگامیکه در حال تجربه نخستین فروش خود بودند، خلاقانه عمل کرده و دریافتند که هیچ بازاری بسیار کوچک و هیچ مانعی بسیار بزرگ نمی باشد.

سه شیوه خلاقانه برای دستیابی به نخستین مشتریان

Cat Chen

موسس و مدیر عامل Skylar

استراتژی فروش: یافتن دوستان مادر

زمانیکه Cat نخستین برند عطر خود را که بر اساس ارتباط مستقیم با مشتریان بود را به بازار عرضه کرد، می دانست که مسیر دشواری را پیش رو خواهد داشت. ورود به این صنعت، به هیچ وجه کار ساده ای نیست به ویژه زمانیکه شما در فروشگاهی حضور ندارید که بتوانید مشتریان را در مورد کیفیت عطرهای خود قانع کنید. او می گوید: برخی روزها هیچ سفارشی نداشتم. و لذا پس از دو هفته از آغاز کار، تقریبا از قدرت نفود برند خود ناامید شده بود. او می گوید: مادرم بازنشسته بود و با گروهی از زنان دوست شده بود و با هم صحبت می کردند. من از او سوال کردم که آیا می تواند عطرهای مرا به دوستانش نشان دهد و او توانست 16 عدد را در یک روز بفروشد. این همان چیزی بود که چن به آن نیاز داشت. امروز او نفوذ زیادی را در بین مشتریان، مطبوعات و سرمایه گذاران به دست آورده است. اما دوستان مادرش همچنان در این میان برجسته هستند او می گوید: فروش مادرم قدرت داشتن نماینده و افرادی که عاشق برند من هستند را به من نشان داد، او اخیرا در حال ساخت یک برنامه اعطای نمایندگی برای کمک به تبلیغ خود و تقویت میزان فروشش می باشد.

سه شیوه خلاقانه برای دستیابی به نخستین مشتریان

Ben Okafor

موسس Eastport Family Pharmacy

 استراتژی فروش: رفتن نزد مشتریان

زمانیکه Ben داروخانه خود را در شهری با فاصله دو ساعته از Bangor راه اندازی کرد، گمان می کرد که جامعه محلی از داشتن او بسیار خرسند خواهند بود. آن ها نیاز به یک داروخانه داشتند، به همین دلیل او شغل داروسازی خود در Bangor را ترک کرده و با کمک Coastal Enterprises که یک انجمن غیر انتفاعی برای توسعه جامعه محلی می باشد، به این شهر آمد. اما بسیاری از شهروندان ساعت ها برای خرید از نزدیکترین داروخانه رانندگی می کردند اما از فروشگاه او چیزی نمی خریدند. او می گوید: مردم به من مراجعه کرده و گفتند که تا مطمئن نباشند که من می توانم کار خود را به خوبی انجام دهم، کار خود را به من نخواهند سپرد. بنابراین او می دانست که برای دستیابی به نخستین مشتریان خود، باید قدرت خود را نشان دهد. او می گوید: جمعیت اینجا 80 درصد سالخورده هستند و اغلب مشکلاتی را در حرکت به مکان های دیگر دارند. من کار خود را با ارائه خدماتی با تحویل رایگان شروع کردم و این کار، نتیجه مد نظر مرا در بر داشت. این در واقع یک سرکایه گذاری بزرگ بود و نقش او را در شهر کوچک، تثبیت کرد. او می گوید: آن ها گاهی اوقات از کارمندان من می خواهند تا اجازه بدهند سگشان را به تفریح ببرند یا چیزی از فروشگاه بردارند. ما جامعه بسیار نزدیکی هستیم و از انجام کار خود خشنود هستیم.

سه شیوه خلاقانه برای دستیابی به نخستین مشتریان

Paul Hedrick

موسس و مدیر عامل Tecovas

استراتژی فروش: هدف گزاری یک بازار بسیار محلی

Paul در دالاس متولد شده و بزرگ شد، بنابراین با کفش های کابوی آشنا بود. به همین دلیل همچنانکه در حال آمادگی برای راه اندازی شرکت کفش کابوی دست دوز خود بود، به آغاز این کار در این منطقه توجه نمود. او می گوید: مدرسه راهنمایی من یک بازار سالانه دارد که حدود 30 فروشنده گرد هم می آیند و ضمن فروش دستبندها و زیورآلات و لباس های دست دوز، با هم صحبت می کنند. او تصمیم گرفت تا 60 جفت از این کفش ها را به فروش بگذارد، و حدود 5000 دلار فروخت. این کار نخست بازخورد واقعی مشتریان را به او نشان داد که به او کمک کرد دریابد چگونه می تواند در نگاه مشتریان، فرد خوشایندی باشد. او می گوید: شما نمی توانید این نوع بازخورد را با نشستن در مقابل رایانه به دست بیاورید. اکنون او با داشتن 8 نمایندگی و 24 میلیون دلار سرمایه، در حال برنامه ریزی برای توسعه فروش خود است.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

مجتبی مهدوی

مجتبی مهدوی | 10/2/2021 11:29:22 AM

نکاتی که میگین همشون کاربردین. ممنون از سایت خوبتون