مشاوره رایگان

5 دلیل که نشان می دهد شما باید یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود راه اندازی کنید

5.0| از 1 نظر

اگر در رابطه با راه اندازی یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود، در گذشته آموزش دیده اید، این 5 دلیل برای متقاعد کردن شما کافی خواهند بود که سرانجام این کار را به انجام برسانید.

همه ما از آن ها استفاده می کنیم: آن ها عوامل حیاتی تلفن های همراه هوشمند ما هستند، ابزارهای کوچک الکترونیکی که ما را خیره به صفحات گوشی نگه داشته و حتی از آن ها برای خریدهای سریع خود به کمک اثر انگشت استفاده می کنیم. بله، من در مورد اپلیکیشن های تلفن های همراه صحبت می کنم. برای بسیاری از کسب و کارها، اپلیکیشن های تلفن همراه، فرصتی را برای رشد جدی فراهم می کنند. ابزارهایی که تجربه کاربری بهتر، push-notification، ارتباط مداوم با مشتریان و گزینه های پرداخت سریعی را فراهم می کنند که بسیاری از کسب و کارها را به درآمدهای کلان رسانده است. وب سایت Amazon و Facebook دو نمونه از این نوع هستند.

اما در عین حال کسب و کارهای کوچک بسیاری نیز ( B2C، B2B، SaaS، PaaS و دیگر موارد ) وجود دارند که اپلیکیشن های تلفن همراه را راه اندازی کرده و از آن منتفع می شوند. بنابراین، بهتر نیست که کسب و کار شما نیز به آن ها ملحق شود؟ بهتر نیست که یک اپلیکیشن موبایل راه اندازی کنید؟ در اینجا  5 دلیل داده محور بیان می شود که نشان می دهد چرا باید خواهان انجام این کار باشید.

کارآفرینی

1- میانگین هزینه مورد نیاز برای وادار کردن یک کاربر برای نصب یک اپلیکیشن تنها 89/2 دلار می باشد.

تبلیغات یکی از بزرگترین هزینه هایی است که مازاد دارد، به ویژه برای استارتاپ هایی که در تلاش برای قرار گرفتن در لیست خدمات در صنعتی خاص می باشند. خوشبختانه برای startup  هایی که اپلیکیشن های تلفن همراه را راه اندازی و بهینه کرده باشند، میانگین هزینه مورد نیاز برای وادار کردن یک کاربر برای نصب آن اپلیکیشن، طبق آمار Mobile App Engagement Index 89/2 دلار می باشد. البته هزینه، نخستین گام در هرم فروش های بزرگ است، اما یکبار که فردی اپلیکیشن شما بر روی تلفن همراه خود نصب کند، بارها و بارها می تواند از اپلیکیشن بازدید کند- امری که توجه رایگان و شاید حتی فروش هایی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.

در اینجا مطلبی را که Eric Wise، رئیس و بنیانگذار ISBX، شرکتی که اپلیکیشن های تلفن همراه را برای دیگر برندها می سازد بیان می کنم، او می نویسد: بخش شگفت انگیز ساخت اپلیکیشن تلفن همراه برای مشتریان و خریداران بالقوه خود، این است که پس از یک بار نصب، این افراد می توانند به استفاده از اپلیکیشن شما ادامه دهند، برند شما را مشاهده کنند و با کسب و کار شما در ساعات اداری و غیر اداری بدون هیچگونه تبلیغات دیگر تعامل داشته باشند. اگر این اپلیکیشن مفید بوده و علاقه کاربران را جلب کند، بارها و بارها این افراد را به کسب و کار شما بر خواهد گرداند.

2- هر کاربر گوشی هوشمند، به طور متوسط 80 اپلیکیشن دارد و از حدود 40 مورد از آن ها در هر ماه استفاده می کند.

اپلیکیشن های تلفن همراه، اگر با زندگی روزانه اغلب امریکایی ها ادغام نشوند، هیچ ارزشی ندارند. حتی اکنون اصطلاحی وجود دارد که برای ترس از دور ماندن از گوشی همراه افراد به کار می رود: بی گوشی هراسی یا Nomophobia. در این صورت جای تعجب نخواهد بود که طبق گزارش Business of Apps  انتظار داشته باشیم تا سال 2021 جمع کل تعداد دانلود اپلیکیشن به رقم 9/352 بیلیون در هر ساعت برسد.

این رقم، تعداد بسیار بالایی دانلود است و تعداد بسیار بالایی فرصت، آن هم برای کسب و کارهایی که این اپلیکیشن ها را به کار گرفته و برای ایجاد تبدیل، بهینه می کنند. بعلاوه، طبق گزارش App Annie متوسط کاربران تلفن های هوشمند، تنها این اپلیکیشن ها را دانلود نمی کنند، بلکه از حدود 40 مورد از آن ها در هر ماه استفاده می کنند. نکته اینجاست که مردم- مشترین شما – عاشق دانلود کردن و استفاده از اپلیکیشن های عالی هستند. و اگر شما بخواهید جلوتر از آن ها باشید، باید در مکانی قرار بگیرید که آن ها قبلا به دنبال آن بوده اند.  

3- مشتریان در سال 2018، مبلغ 100 بیلیون دلار را صرف اپلیکیشن های تلفن همراه کرده اند.

در این هنگام، یک آدم معمولی چنین خواهند اندیشید که: بله، مطمئنا مردم زمان زیادی را صرف استفاده از اپلیکیشن های تلفن های هوشمند خود می کنند --- اما آن ها در واقع چه میزانی را صرف این کار می کنند؟

این یک سوال بزرگ است: اما پاسخ آن چیست؟ شواهد و قرائن نشان می دهد که بسیاری از ما احساس نمی کنیم که مبلغ زیادی را صرف استفاده یا خرید اپلیکیشن های تلفن همراه کرده باشیم. اما اگر هم اینگونه حس کنیم، واقعیت این نیست. تنها در سال 2018، مشتریان 100 بیلیون دلار را طبق گزارش App Annie صرف اپلیکیشن های تلفن همراه کرده اند. و هزینه کرد مشتریان اپلیکیشن تلفن همراه طبق گزارش همان منبع ، در سال 2017 به میزان 75 درصد و در سال 2018 به میزان 101 بیلیون دلار افزایش یافته است.

قطعا برخی اپلیکیشن ها برای خرید کردن نسبت به انواع دیگر، برای مشتریان مناسب تر هستند. برای مثال اپلیکیشن خرید Amazon، درآمدی بسیار بیشتر از آنچه که Gmail تولید می کند، دارد. این بدان علت است که یکی از این موارد، محصولات خود را مستقیما به فروش میرساند و دیگری یک خدمت رایگان ارائه می دهد. برای افرادی که برای کسب درآمد، اپلیکیشن خود را راه اندازی می کنند، فرصت های بسیار زیادی وجود دارد.

4- 83 درصد از افراد بررسی شده بر این باور بوده اند که داشتن تجربه بی سیم در تمام دستگاه ها بسیار مهم است.

در دنیای امروز افراد یک تلفن هوشمند را در جیب یا در کیف پول خود، یک تبلت را در کوله پشتی خود و یا یک لپ تاپ را بر روی میز خود دارند. یک فرد معمولی از این این دستگاه ها بسته به هدف خود، به صورت متناوب استفاده می کند. در واقع، یک فرد عادی امریکایی طبق گزارش Centers for Disease Control and Prevention 5 مورد از این دستگاه های هوشمند را دارا می باشد.

در یافته دیگری که در مورد استفاده متنوع افراد از این دستگاه ها می باشد، 83 درصد از افراد بررسی شده طبق داده های ارائه شده توسط Toptal بیان کردند که داشتن تجربه بی سیم در تمام دستگاه ها و در کسب و کارهایی که ایشان با آن ها کار می کنند، بسیار مهم می باشد و درحالتیکه داشتن اپلیکیشن موبایل، تنها یک بخش از این اوضاع آشفته را مرتب میکند، اما این بخش با در نظر گرفتن این نکته که 85 درصد از افراد بررسی شده، دارای دو تلفن هوشمند بوده اند و طبق بررسی دیگری که توسط  Hackernoon انجام شده،یک فرد معمولی نزدیک به 3 ساعت از هر روز خود را، به تلفن همراه اختصاص می دهد، احتمالا بزرگترین بخش خواهد بود.

5- 90 درصد از افراد بررسی شده ای که تجربه استفاده از تلفن همراه را مفید توصیف کرده اند، دوباره از آن برند خرید خواهند نمود.

یک واقعیت وجود دارد و آن این است که: تمام اپلیکیشن های تلفن همراه به صورت برابر ساخته نشده اند. درحالیکه برخی از آن ها، تجربه قابل توجه و به یادماندنی را برای کاربر ایجاد می کنند، برخی دیگر ما را خسته و سردرگم می سازند. در این حالت، معمولا نتیجه حاصل، اپلیکیشنی خواهد بود که کاربر به سرعت آن را حذف می کند.

مشاهده اینکه اپلیکیشنی با عملکرد ضعیف حذف شده باشد، تنها نگرانی یک شرکت نیست، 90 درصد از افرادی که، طبق آمار App Annie تجربه استفاده از تلفن همراه را مفید توصیف کرده باشند، مجددا از آن برند خرید خواهند نمود . همان منبع گزارش می دهد که 62 درصد از افرادی که تجربه بدی در استفاده از تلفن همراه داشته اند، بیان کرده اند که احتمال کمی وجود دارد که در آینده مجددا از آن برند خرید انجام دهند. این بدان معناست که اگر شما یک اپلیکیشن تلفن همراه را برای خریداران فعلی یا مشتریان بالقوه خود ایجاد کرده اید، این کیفیت است که بسیار مهم می باشد.

اپلیکیشن ها همه جا حضور دارند

کسب و کارهای بزرگ و کوچک، در استفاده از اپلیکیشن ها در ایجاد ارتباط، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل و بیش فروشی به مشتریان، مشابه هم هستند. دلایل داده محور مطرح شده در بالا ثابت می کنند که تا چه حد ایجاد یک اپلیکیشن تلفن همراه می تواند برای کسب و کار شما ایجاد قدرت نماید. تنها اطمینان داشته باشید که اپلیکیشنی که شما ایجاد می کنید، همانی است که مردم خواهان استفاده از آن خواهند بود.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

 محمد قلیزاده

محمد قلیزاده | 11/3/2021 11:08:22 AM

اپ ما هم داره راه اندازی میشه. هیجان داریم هممون