مشاوره رایگان

شغل آزاد خوب

| از 0 نظر

شغل آزاد خوب، از جمله سوالاتی است که به ذهن هر شخص خطور می کند. اگر بخواهیم این جمله را کامل تر کنیم، باید بگوییم که سوال بدین صورت پیش می آید که شغل آزاد بهتر است یا دولتی؟ اصلا فرق این دو نوع از شغل چه می باشد؟ این موضوع می تواند یک دو راهی بسیار بزرگ بر سر راه هر شخصی باشد. این شخص در تکاپو است تا به پاسخ مناسبی در این باره دست پیدا کند که شغل آزاد خوب است یا دولتی؟ هر کدام از این شغل ها، ویژگی های خاص خود را دارند که می توانند مناسب باشند. به عنوان مثال، ممکن است یک شغل آزاد، بسیار خوب باشد و با شخصیت و ویژگی های فرد نخست، تطابق داشته باشد اما با خصوصیات شخص دوم، نسازد. بنابراین اگر به دنبال پاسخ مناسبی به این سوال هستید، باید جواب آن را درون خود جستجو کنید.

در این مقاله، می خواهیم بیان کنیم که آیا شغل آزاد خوب است؟ آیا شغل آزاد شرایط بهتری از شغل دولتی دارد؟ به طور کلی می خواهیم مباحثی که پیرامون شغل آزاد است را با هم بررسی کنیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این باره می باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شغل آزاد خوب است یا دولتی؟

ابتدا می خواهیم شغل آزاد خوب را با شغل دولتی خوب مقایسه کنیم. در واقع می خواهیم بدانیم در یک حالت ثابت، انتخاب کدام یک از این دو شغل می تواند برای ما بهتر باشد. اگر علاقه مند به ریسک هستید و به طور کلی یک شخص ریسک پذیر می باشید و می خواهید از روتین روزانه فرار کنید و به سمت آرزو ها و برنامه های بزرگ پیش بروید، توصیه می کنیم به سمت شغل آزاد بروید. در شغل آزاد، اولین و اصلی ترین موضوع، عشق و علاقه می باشد. در واقع شخص با عشق و علاقه به سمت آن شغل می رود و می خواهد آن را رونق دهد. پس از عشق و علاقه، باید تلاش بی وقفه برای موفقیت آن کنید. با انجام این کار، می توانید چشم انداز مناسبی از شغل آزاد خوب را برای خود ایجاد کنید.

شغل آزاد خوب

شغل آزاد و شغل دولتی، هر کدام مزایای خاص خود را دارند

در طرف مقابل شغل آزاد خوب، شغل دولتی خوب را داریم. اگر به طور طبیعی ریسک گریز هستید و دوست دارید مرتب و منظم به سرکار بروید و ذهن خود را درگیر بالا و پایین شغل های آزاد نکنید، پیشنهاد می کنیم به سمت شغل دولتی بروید. در این دسته از شغل ها، حقوق شما به اندازه ای ثابت بوده و در اول هر ماه به حساب شما واریز می شود. شاید مهم ترین و اصلی ترین مزیت شغل دولتی، دوری از استرس و امنیت شغلی باشد. این موضوع بدین معنا می باشد که شخص امنیت شغلی دارد و در صورت مفید بودن وی برای سازمان، می تواند تا 20 الی 30 سال برای سازمان خود کار کند.

همانطور که مشاهده کردید، شغل آزاد خوب دارای مزایایی می باشد و شغل دولتی خوب نیز مزایای خاص خود را دارد. برای همین، هر شخص باید متناسب با خصوصیات و خلق و خوی خود، شغل مناسب را برگزیند.

ایده های تست شده برای شغل آزاد خوب

اگر برایتان این سوال پیش آمده است که شغل آزاد خوب، شامل چه مواردی می شود، به ادامه این مقاله توجه کنید. در این بخش، می خواهیم به برخی از ایده های تست شده در رابطه با شغل آزاد خوب اشاره کنیم. این مشاغل به خوبی در جامعه رونق گرفته اند و در حال حاضر توسط اشخاص زیادی، مورد استفاده قرار می گیرند.

مورد اولی که می توان از آن به عنوان شغل آزاد خوب یاد کرد، تعمیرکاری خودرو می باشد. این حرفه، در ابتدا تنها به سرمایه ای جهت خرید ابزار نیاز دارد و اگر مهارت آن را داشته باشید، می توانید به راحتی درآمدزایی فوق العاده ای داشته باشید. در این نوع از شغل آزاد، رفته رفته درآمد شخص به دلیل افزایش مهارت بیشتر می شود. همچنین در کنار تعمیر خودرو، صافکاری و نقاشی آن نیز مناسب و مفید بوده و درآمدی خوبی را عاید شخص می کند. برق کاری، کاشی کاری، لوله کشی، ساخت مبل و صندلی، پرورش گوسفند، تعمیر لوازم خانگی، کارواش خودرو، خشکشویی لباس، آموزشگاه موسیقی و ... از جمله شغل آزاد خوب می باشند که از قبل تست شده اند و به خوبی جواب داده اند.

شغل آزاد خوب

یکی از مشاغل آزاد خوب که می توان با اینترنت آن را انجام داد، سئو می باشد

نکته ی مهمی که درباره ی شغل آزاد خوب وجود دارد، این می باشد که برخی از آن ها مانند تعمیرکاری خودرو و لوازم خانگی، مستلزم سرمایه ای برای خرید وسایل و اجاره مغازه می باشد. برخی دیگر اما این سرمایه ی اولیه را نخواهند داشت. البته که این سرمایه اولیه پس از مدتی، به صورت بازگشت سرمایه عمل می کند و نباید هیچ نگرانی بابت آن داشته باشیم. چنین حرفه هایی، به دلیل نیاز زیاد جامعه به آن ها، می توانند در زمره ی شغل آزاد خوب قرار بگیرند.

شغل آزاد خوب در ایران با درآمد عالی کدام ها هستند؟

امروزه بسیاری بر این عقیده می باشند که یک شغل آزاد خوب، می تواند درآمدی جذاب و نجومی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، آرایشگری یک شغل آزاد محسوب می شود که درآمد خوبی را عاید شخص می کند. آرایشگاه، یک مکان عمومی می باشد که افراد به صورت دائم به آنجا مراجعه می کنند. بنابراین به عنوان اولین نکته، می توان این شغل را ایده آل دانست. از طرفی دیگر به دلیل مراجعه دائمی افراد به آرایشگاه، درآمد این شغل آزاد خوب می باشد و می توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد.

نمونه ای دیگر از شغل آزاد خوب که درآمدی بالایی دارد، لوله کشی و برق کاری می باشد. معمولا این مشاغل آزاد، در زمانی کوتاه انجام می شوند و درآمد آن ها نیز اغلب زیاد است. بنابراین می توان روی تعلیم چنین مهارت هایی سرمایه گذاری کرد و پاسخ خوبی را دریافت کرد. کابینت سازی، آموزشگاه زبان، مدرسه فوتبال، آموزشگاه حسابداری، کاشی کاری و ... از جمله شغل های آزاد با درآمد فوق العاده می باشند.

شغل آزاد خوب

برنامه نویسی، یک شغل آزاد خوب با درآمد مناسب می باشد

برای کسب مهارت در شغل آزاد خوب، باید تلاش و ممارست زیادی انجام شود. یک برق کار یک روزه به چنین مهارتی نرسیده است و زمان لازم است تا به مهارت مناسب در شغل مورد نظر برسد. بنابراین اگر علاقه مند هستید یک سرمایه گذاری مناسب برای شغل آینده ی خود داشته باشید، توصیه می کنیم به سمت حرفه ای بروید که به آن علاقه دارید. به عنوان مثال می توانید وارد حرفه ی تعمیر کامپیوتر و گوشی بروید و از طریق آن، جیب هایتان را پر پول کنید. این موضوع به دلیل اینکه در جامعه ی کنونی چنین موردی نیاز است، بیشتر از قبل خود را نشان می دهد.

بهترین شغل های آزاد پرطرفدار در 10 سال آینده ایران

جهان دائما رو به پیشرفت حرکت می کند و تکنولوژی روز به روز شگرف تر و هیجان انگیز تر می شود. بنابراین توقع زیادی نیست که بگوییم در 10 سال آینده، شغل آزاد خوب جدیدی وجود خواهد داشت. در واقع در سال های آتی، مشاغل جدید هیجان انگیزی وارد دنیا می شود. به عنوان مثال در حوزه ی پزشکی، می توانیم شاهد شغل هایی مانند طراح تجهیزات پزشکی، متخصص بازاریابی پزشکی، اپراتور ربات های پزشکی باشیم. در بخش ساخت و ساز، می توانیم شاهد شغل آزاد خوب مانند طراح پرینتر سه بعدی، طراحی محیط قابل دسترسی، طراح زیرساخت خانه های هوشمند باشیم.

از جمله شغل آزاد خوب که در بخش امنیتی می توان در 10 سال آینده در ایران دید، می توان به مدیریت تداوم کسب و کار، طراح ارگونومی دستگاه های امنیتی و بازرس امنیت صنعتی یکپارچه اشاره کرد. همانطور که مشاهده می کنید، مشاغل جدید و هیجان انگیزی در سال های آینده وارد دنیای ما می شوند که هر کدام می توانند یک شگفتی را به همراه داشته باشند.

شغل آزاد خوب

در سال های آینده، شاهد مشاغلی می باشیم که تصور آن در دوره ی کنونی، سخت می باشد

شاید جذابیت شغل آزاد خوب، همین باشد که دائما در حال بروزرسانی می باشد و مشاغل جدیدی از حیطه های مختلف کشف می شوند. شاید در آینده ای نه چندان دور، شاهد مشاغلی باشیم که تصور آن در حال حاضر برایمان سخت باشد. هنگامی که تسلا خودرو های خودران تولید کرد، کسی 2 سال قبل از آن حتی تصور چنین رویدادی را نمی کرد. خلق ایده، می تواند زمینه ساز رویداد های خارق العاده شود. بنابراین نباید از دیدن شغل های نوظهوری که برخی از آن معرفی شد در آینده هراسان باشیم.

شغل آزاد خوب برای بازنشستگان

هنگامی که افراد بازنشسته می شوند، به دنبال یک شغل آزاد خوب می چرخند. شاید به دلیل رده ی سنی که در آن ها حضور دارند، بخش زیادی از مشاغل آزاد را نتوانند انجام دهند. با این حال، سعی کردیم در این بخش از مقاله، به برخی از مشاغل آزاد که می تواند مناسب بازنشستگان عزیز باشد، اشاره کنیم.

شغل آزاد خوب که مناسب افراد بازنشسته باشد، تعداد و دسته بندی متفاوتی دارد. یکی از این مشاغل، کشاورزی یا مزرعه داری می باشد. شما می توانید به راحتی و با داشتن یک زمین، این کار را انجام دهید. برای انجام این کار، به مهارت آنچنانی نیاز ندارید و می توانید به راحتی آن را فرا بگیرید. اداره کردن یک نمایشگاه اتومبیل، از دیگر کارهایی می باشد که بازنشستگان می توانند آن را انجام دهند. تدریس خصوصی نیز گزینه ای مناسب می باشد. اگر شما معلم بوده اید و  حالا بازنشسته شده اید، بهترین کار، تدریس خصوصی می باشد. تدریس به صورت خصوصی، یک شغل آزاد خوب است که میزان درآمد خوبی را نیز شامل می شود.

شغل آزاد خوب

برخی از بازنشستگان نیز پس از اتمام دوره ی کاری خود، وارد شغل آزاد می شوند

شغل آزاد خوب برای بازنشستگان، می تواند به خلق و خوی آن ها بستگی داشته باشد. اگر آن ها علاقه مند به فعالیت فیزیکی می باشند، می توانند یک میوه فروشی یا خرده فروشی را مدیریت کنند. حسابداری، سرایداری، رانندگی و ... از جمله این مشاغل می باشد.

کلام آخر

در این مقاله، سعی شد از شغل آزاد خوب و مقایسه آن با شغل دولتی، مطالبی ارائه شود. همچنین به برخی از برترین مشاغل آزاد نیز اشاره ای داشتیم. در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن رضایت خاطر داشته باشید و اطلاعات خوب و مفیدی را از آن بدست آورده باشید.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر