مشاوره رایگان

کارآفرینی با سرمایه کم ممکن است؟

| از 0 نظر

در این محتوا برای شما عزیزان به بررسی کارآفرینی با سرمایه کم پرداخته ایم. اگر قصد انجام این کار را دارید، ولی از سرمایه ی بالایی برخوردار نمی باشید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. چون در این مقاله به مطالبی در مورد طرح های توجیهی با سرمایه کم، بهترین کارآفرینی ها با سرمایه کم در روستا و کارآفرینی با سرمایه اندک برای بانوان با آشپزی پرداخته ایم.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


آیا کارآفرینی با سرمایه اندک ممکن است؟

کارآفرینی با سرمایه کم، در جامعه ی امروزی یکی از مواردی است که ذهن افراد جویای کار را درگیر می کند. امروزه متاسفانه به دلیل کمتر شدن میزان استخدامی در کارها و مشاغل دولتی و افزایش نرخ بیکاری، افراد به دنبال کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار خدماتی و یا تولیدی به صورت مستقل هستند. ولی متاسفانه به دلیل سرمایه ی اندکی که دارند، در این وضعیت اقتصادی جامعه از قدرت ریسک پذیری خیلی کمی برخوردار هستند. همین امر موجب می شود که این افراد از کارآفرینی با سرمایه ی کم صرف نظر کنند. قطعا همه ی ما، ایده های نو و  خلاقانه ای را برای شروع یک کسب و کار جدید، در ذهن داریم، ولی هیچ موقع جرات شروع آن کار را به خاطر کمبود سرمایه و ریسک بالای آن  نکرده ایم.

اما با در نظر گرفتن برخی کارآفرینی هایی که با سرمایه ی ناچیز شروع شده و امروزه به یک برند جهانی تبدیل شده اند، می توان گفت که کارآفرینی با سرمایه کم امکان پذیر می باشد. تنها راه موفقیت در این کارآفرینی ها، انتخاب ایده ی خوب  و مناسب می باشد. چه افرادی که در خانه با تولید محصول و فروش آن از طریق شبکه های مجازی، امروزه به یک کسب و کار قوی تبدیل شده اند و کارگاه های تولیدی برای خود راه اندازی کرده اند.

تنها راه موفقیت آن ها تلاش و پشتکار و انتخاب ایده ی خوب و مورد نیاز جامعه می باشد. قطعا کارآفرینان با رعایت این موارد و کیفیت بالای کار، مشتریان زیاد و وفاداری را به سمت خود جذب خواهند کرد. در این مقاله چند نمونه از بهترین کارآفرینی ها را با سرمایه کم مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر قصد راه اندازی کسب و کاری متعلق به خودتان را دارید، این مقاله را از دست ندهید. چون با مطالعه ی آن می توانید از ایده های عملی شده ی کارآفرینی با سرمایه ی کم الهام گرفته و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.  

کارآفرینی با سرمایه کم ممکن است؟

کارآفرینی با سرمایه کم

طرح های توجیهی کارآفرینی با سرمایه اندک در ایران

 بررسی طرح توجیهی کارآفرینی با سرمایه کم در ایران مستلزم راه اندازی یک کسب و کار موفق در ایران می باشد. در ادامه برای شما عزیزان چند نمونه از طرح های توجیهی کارآفرینی با سرمایه کم را آماده کرده ایم که به شرح زیر هستند:

  • طرح توجیهی بسته بندی: یکی از ایده های مناسب برای کارآفرینی با سرمایه کم، انجام خدمات بسته بندی می باشد. برای موفق شدن در این کار نیاز به کمی ذوق هنری و سلیقه می باشد. با خرید فله ای و عمده ی انواع محصولات مانند شکلات و بسته بندی های جذاب آن یا تولید جعبه ها و پاکت های کادو می تواند باشد. فروشگاه های زیادی هستند که کالای تولیدی شما را خریداری خواهند کرد، یا می توانید با انجام تبلیغات گسترده کالای خود را به صورت مستقیم به فروش برسانید.
  • تولیدی لباس: یکی دیگر از طرح های توجیهی برای کارآفرینی با سرمایه کم، تولیدی لباس می باشد. خیاطی یکی از مشاغل مورد علاقه ی خانم ها می باشد. در صورت داشتن مهارت و استعداد در این زمینه می توانید در این کار موفق شده و مشتریان زیادی به خود جذب کنید. به مرور زمان می توانید کسب و کار خود را گسترش داده و به درآمد بیشتری برسید.
  • بافندگی: بافندگی یکی دیگر از طرح های توجیهی برای کارآفرینی با سرمایه کم می باشد. در صورتی که از استعداد بالایی برای این کار برخوردار باشید، می توانید به درآمد بالایی برسید. چرا که امروزه استفاده از وسایل دستباف بسیار ترند شده است. با به خرج دادن کمی خلاقیت و ابتکار می توانید با توجه به مد و فشن جلو رفته و مشتریان بالقوه ی زیادی را جذب خود کنید. امروزه شال و کلاه های دستباف که هنر یک بانوی ایرانی است، در کل ایران مورد توجه واقع شده است. دلیل موفقیت این بانوی ایرانی در استفاده از کامواهای طبیعی و با کیفیت می باشد. مطمئن باشید اگر به صورت حرفه ای بافندگی را پیش ببرید، هر ماه مشتریان شما زیاد شده و کسب و کارتان شهرت پیدا خواهد کرد.

 کارآفرینی با سرمایه کم ممکن است؟

کارآفرینی با سرمایه کم


  برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.     


بهترین کارآفرینی با سرمایه اندک در روستا

در روستاها انواع  کارآفرینی با سرمایه کم، به دلیل بستر مناسبی که فراهم است، امکان پذیر می باشد. بیشتر افرادی که در روستا زندگی می کنند، به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند. با کارآفرینی در روستاها می توان موجب اشتغال زایی برای جوانان روستایی شد. دلیل این که کارآفرینی با سرمایه کم در روستاها امکان پذیر است هزینه ی راه اندازی کمتر، داشتن فضای بیشتر، تسهیلات مختلفی که نهادهای نظارتی برای ایجاد اشتغال برای انجام این کارها در نظر می گیرند، می باشد. در ادامه  چند نمونه از بهترین کارآفرینی با سرمایه کم را مورد بررسی قرار داده ایم، که به شرح زیر هستند:

  • پرورش گل و گیاه خانگی: یکی از کارهای زودبازده در روستا، پرورش گل و گیاهان آپارتمانی می باشد. امروزه استفاده از گیاهان آپارتمانی همانند گذشته بسیار رواج پیدا کرده است. از طرف دیگر قیمت گیاهان زینتی بسیار بالا می باشد. با داشتن بستری مناسب برای پرورش گل و گیاهان خانگی در روستا می توان یک کارآفرینی با سرمایه کم را راه اندازی کرده و به درآمد بسیار بالایی رسید.
  • تولید قارچ: امروزه به دلیل پیشرفت در تکنولوژی تولید قارچ خیلی راحت شده است. به همین خاطر با فراهم آوردن بستری می توان موجب ایجاد کارآفرینی با سرمایه کم شد. پرورش قارچ یکی از ایده های پولساز و زودبازده می باشد که تولید کنندگان زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. به دلیل مصرف بالای این ماده ی غذایی مفید و پرطرفدار، تقاضا برای آن همیشه زیاد بوده و با راه اندازی مزرعه پرورش قارچ می توان به درآمد چند ده میلیونی در روستاها رسید.
  • اقامتگاه بوم گردی: یکی از جدیدترین ایده های کارآفرینی با سرمایه کم، ساخت اقامتگاه های بوم گردی می باشد. از آن جایی که بیشتر روستاها، دست نخورده باقی مانده و از طبیعت بکری برخوردار هستند، جذابیت بسیار زیادی را برای گردشگران داخلی و خارجی دارند. با ساخت اقامتگاه هایی در روستا می توانید آن ها را به گردشگران اجاره داده و به درآمد بالایی برسید.
  • تولید محصولات ارگانیک: از آن جایی که طعم و مزه ی میوه هایی که در روستاها کاشته می شوند، بسیار بی نظیر و ارگانیک می باشد. با ایجاد بستری مناسب می توان موجب کارآفرینی با سرمایه کم در روستا از طریق پخت رب های خانگی و یا تولید عرقیات و ... شد.

 کارآفرینی با سرمایه کم ممکن است؟

کارآفرینی با سرمایه کم

کارآفرینی با سرمایه اندک برای بانوان                   

بانوان برای کارآفرینی با سرمایه کم از تنوع ایده های زیادی برخوردار هستند. چون اصلی ترین سرمایه برای بانوان، مهارت و استعداد آن ها در تولید چیزی است. بانوان به راحتی می توانند با سرمایه ی کم در خانه، محصولاتی را طراحی و تولید کنند و آن ها را از بستر اینترنت به فروش بگذارند. به همین خاطر می توان گفت که اصلی ترین سرمایه ی بانوان برای کسب درآمد، مهارت، خلاقیت، استعداد، زمان و انرژی می باشد. چند نمونه از ایده های کارآفرینی با سرمایه کم را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم که به شرح زیر می باشند:

  • برنامه ریزی عروسی ها: تشریفات یا همان برنامه ریزی عروسی ها، یکی از مشاغل نوظهور می باشد که امروزه محبوبیت بسیار زیادی در میان برگزار کنندگان مراسم ها پیدا کرده است. تنها راه موفقیت در این کار داشتن تجربه و خلاقیت می باشد. از آن جایی که بانوان از ذوق و سلیقه ی بالایی برخوردار هستند، قطعا در این کار موفق خواهند شد. بعد از کسب تجربه ی کافی، برای شروع این کار نیاز به چند پرسنل دارید، سپس می توانید صفر تا صد اجرای مراسم ها را برعهده گرفته و به درآمد زیادی برسید. مراسم های عروسی متناسب با سنت هایی که هر عروس و داماد دارند، از پروتکل های متفاوتی برخوردار می باشند، به همین خاطر شما و اعضای تیم تان باید این پروتکل ها را انجام دهید، البته باید محدودیت زمانی را هم رعایت کنید.
  • ساخت صابون: یکی دیگر از ایده های نوظهور برای کارآفرینی با سرمایه کم، ساخت انواع صابون های دست ساز می باشد. امروزه استقبال بسیار زیادی از صابون های دست ساز شده است. ساخت صابون نیاز به تخصص خاصی نداشته و در خانه می توان با سرمایه ی کم از این کار به درآمد رسید. با تولید صابون های با کیفیت و گیاهی می توانید مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید. صابون های خود را می توانید در بسته بندی های جذاب و زیبا به مغازه های لوازم آرایشی و بهداشتی، استخرها، آرایشگاه ها و ... بفروشید. یا می توانید از طریق اینترنت، لوازم خود را بی واسطه برای فروش بگذارید.

  کارآفرینی با سرمایه کم ممکن است؟

کارآفرینی با سرمایه کم

کارآفرینی با سرمایه اندک با آشپزی

امروزه کارآفرینی با سرمایه کم برای بانوان با آشپزی به یکی از راه های کسب درآمد تبدیل شده است. به این صورت که، کارآفرینی با سرمایه کم از طریق آشپزی، علاوه بر این که موجب ایجاد اشتغال بانوان شده است، از استقبال زیاد مشتریان هم برخوردار شده است. از آن جایی که افراد زیادی به ویژه دانشجویان و کارمندان به دلیل مشغله ی زیاد کاری که دارند، از فرصت کافی برای آشپزی برخوردار نمی باشند. این افراد غذاها و محصولات نیمه آماده ی خانگی را به غذاهای فست فودی ترجیح می دهند. برای این کار نیازی به سرمایه ی زیادی نبوده و حتی در خانه هم می توان اقدام به کارآفرینی با سرمایه کم نمود. با استفاده از تجهیزات آشپزخانه هم کارآفرینی برای آشپزی امکان پذیر است. از جمله ایده های موفق برای کارآفرینی با سرمایه کم از طریق آشپزی به شرح زیر می باشند:

  • آماده سازی خوراکی های مخصوص تناسب اندام: یکی از ایده های کارآفرینی با سرمایه کم، آماده سازی خوراکی های مخصوص تناسب اندام می باشد. با آماده سازی مواد غذایی مورد نیاز با ورزشکاران و بدنسازان می توانید مشتریان زیادی را جذب کنید. برای این کار کافی است با مراکز تناسب اندام و باشگاه ها قرارداد ببندید و به این کار مشغول شوید.
  • تولید انواع رب ها و سس های خانگی: امروزه به دلیل این که بیشتر مردم استفاده از محصولات خانگی را به محصولات صنعتی تولید شده در انواع کارخانه ها ترجیح می دهند، کارآفرینی با سرمایه کم در این زمینه قطعا بازدهی خوبی خواهد داشت. برای تولید انواع رب ها و سس ها می توانید با سرمایه ی کم اقدام کرده و بعد از این که مشتریان زیادی جذب کردید و از سفارشات با حجم بالایی برخوردار شدید، می توانید کسب و کار خود را گسترش داده و یک کارگاه خاص برای این کار درنظر بگیرید. همین طور با اشتغال زایی چند نفر به عنوان نیروی کمکی می توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید.
  • تولید انواع مواد غذایی نیمه آماده: یکی دیگر از ایده های زودبازده برای کارآفرینی با سرمایه کم، تولید انواع مواد غذایی نیمه آماده می باشد. با تولید انواع مواد غذایی نیمه آماده مانند پیازداغ، سیرداغ، هویج سرخ شده، انواع سبزیجات سرخ شده و یا خرد شده برای خورشت ها، بسته بندی انواع حبوبات پخته شده و... می توان یک کسب و کار موفقی را راه اندازی کرد. چون افرادی که شاغل هستند، زمان کافی برای انجام چنین کارهایی را ندارند، قطعا تهیه ی این مواد آشپزی آن ها را راحت تر کرده و سرعت خواهد داد.

 کارآفرینی با سرمایه کم ممکن است؟

کارآفرینی با سرمایه کم

جمع بندی

موارد گفته شده تنها گوشه ای از ایده های مفید برای کارآفرینی با سرمایه کم می باشند. ایده های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد. قطعا با بررسی ایده های متناسب با مهارت و علاقه ی خود می توانید یک کارآفرینی با سرمایه اندک ایجاد کرده و موجب اشتغال زایی چند نفر هم شوید. تنها نکته ای که باید در زمان انتخاب ایده ی کارآفرینی در نظر بگیرید این است که کسب و کاری که شروع می کنید، موجب ایجاد خدمات و یا محصولات مورد نیاز جامعه باشد. قطعا در این صورت از بازدهی بالایی برخوردار خواهد شد.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر