مشاوره رایگان

قانون کسب و کار اینترنتی

| از 0 نظر

در این محتوا به بررسی مطالبی در ارتباط با قانون کسب و کار اینترنتی خواهیم پرداخت.  اگر با قانون کسب و کار اینترنتی آشنایی ندارید، تا انتهای محتوا همراه ما باشید. در ادامه ی این محتوا به بررسی مطالبی در ارتباط با قانون موفقیت در کسب و کار اینترنتی، قانون کسب و کار اینترنتی در ایران، قوانین مالیاتی کسب و کار اینترنتی، قانون و مجوزهای لازم برای کسب و کار اینترنتی و قانون کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای محتوا همراه باشید.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


قانون موفقیت در کسب و کار اینترنتی

در این بخش از محتوای قانون کسب و کار اینترنتی به بررسی قانون موفقیت در کسب و کار اینترنتی خواهیم پرداخت. موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی موجب می شود تا در دیگر مراحل زندگی هم موفق شده و به درآمد قابل قبولی دست پیدا کنید. برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید افکار خود را به گونه ای گسترده تر کنید که طرز فکر شما با دیگر افراد عادی متفاوت باشد. امروزه به دلیل افزایش کسب و کارهای اینترنتی، برای موفقیت در میان رقبای خود باید اهداف خود را به روز کنید. همین طور باید کسب و کار خود را مطابق با اصول و قوانین کسب و کارهای اینترنتی پیش ببرید. در ادامه به بررسی چندین نمونه از قوانین موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی خواهیم پرداخت که به شرح زیر هستند:

  • قوانین سئو را بشکنید: اولین قانون کسب و کار اینترنتی، شکستن قوانین سئو می باشد. شاید در ابتدا فکر کنید که شکستن قوانین سئو موجب می شود که در کسب و کار اینترنتی موفق نشوید ولی با شناسایی قوانین سئو می توانید آن ها را کنترل کنید.
  • اهداف کسب و کار خود را مشخص کنید: تمامی کسب و کارهای اینترنتی دارای اهدافی مشخص می باشند که دلیل اصلی موفق شدن آن ها می باشند. از جمله ویژگی هایی که موجب موفقیت کسب و کارها می شوند می توان به واضح بودن مسیر و هدف، اجرای ماهرانه کارهای مهم، تعهد صادقانه و ... اشاره کرد. در صورتی که کسب و کاری دارای هدف مشخصی نباشد، قطعا به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هم فکر نخواهد کرد.
  • مسئولیت موفقیت خود را قبول کنید: برای این که قانون موفقیت در کسب و کار اینترنتی را به خوبی درک کنید باید 5 چیز را در نظر بگیرید، اولین اصل اعتماد به نفس می باشد. دومین اصل اثر مثبت شخصی و سومین اصل، اجرای برجسته و چهارمین اصل مهارت ارتباط پویا و پنجمین اصل رقابت بین فردی می باشد. این اصول فاکتورهایی می باشند که لازمه ی موفق شدن در دنیای اینترنت می باشند.
  • داشتن اعتماد به نفس: چهارمین قانون برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی داشتن اعتماد به نفس می باشد. افرادی که خوشبین باشند می توانند از مشکلات گذشته ی خود درس بگیرند. قطعا در صورت مشاوره با افراد با تجربه می توان در کارهای خود تمرکز کنند.

قانون کسب و کار اینترنتی

قانون کسب و کار اینترنتی

قانون کسب و کار اینترنتی در ایران

در این بخش از محتوای قانون کسب و کار اینترنتی، به بررسی قانون کسب و کار اینترنتی در ایران می پردازیم. کسب و کار اینترنتی به تمامی کسب و کارهایی گفته می شود که در بستر اینترنت انجام شده و موجب کسب درآمد و سود دهی می شوند. به دلیل سود دهی بالای فضای اینترنت، بیشتر کسب و کارها فعالیت خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. این موضوع موجب ایجاد بستری مناسب برای کلاهبرداران و سوء استفاده کننده ها شده است. قانون کسب و کار اینترنتی که توسط ارگان های مهم کشور وضع می شوند، موجب جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ها می شود. از جمله قوانین و مقرراتی که در دستورالعمل های کسب و کارهای اینترنتی وجود دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قانون تجارت الکترونیک: از این قانون برای شناسایی مدارک و معاملات الکترونیکی استفاده می شود. این قانون شامل مجموعه ای از اصول و قواعدی می باشد که برای مبادله ی آسان و ایمن اطلاعات با استفاده از سیستم های ارتباطی جدید به کار رفته می شود.
  • قانون جرایم رایانه ای: این قانون برای تعیین مصادیق استفاده ی محرمانه از سیستم های کامپیوتری و مخابراتی به تصویب رسیده شده است. به تمامی جرایم رایانه ای و اینترنتی، جرایم سایبری گفته می شود.
  • قانون حمایت از حقوق مصرف کننده: این قانون به مجموعه اختیارات و امتیازاتی که مصرف کننده در مقابل خرید یک محصول از فروشنده دریافت می کند، گفته می شود. قانون حمایت از حقوق مصرف کننده موجب می شود که محصول خریداری شده در صورت بروز اشکال و مشخص شدن ایراد و نقص آن، احراز ضرر و زیان شود. در صورت عدم کارایی محصول و ثمربخشی آن، خریدار این امکان را به وسیله ی این قانون دارد تا تمامی خسارت آن را برای جبران ضرر خود دریافت کند.
  • آیین نامه های کسب و کارهای اینترنتی: آیین نامه های کسب و کارهای اینترنتی به سه دسته تقسیم می شوند. آیین نامه های اجرایی، آیین نامه های مستقل، آیین نامه جایگزین قانون یا همان آیین نامه های تفویضی.

قانون کسب و کار اینترنتی

قانون کسب و کار اینترنتی


  برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.  


قوانین مالیاتی کسب و کار اینترنتی

در قانون کسب و کار اینترنتی برخی قوانین مالیاتی نیز برای کسب و کارهای اینترنتی وضع شده است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. صاحبان کسب و کارهای مجازی اعم از اشخاص حقوقی و یا حقیقی مانند دیگر فعالان اقتصادی مشمول رعایت قوانین مالیاتی می باشند. به این صورت که، بعد از گذشت 4 ماه از راه اندازی کسب و کار اینترنتی، تمامی افراد بایستی اقدام به تشکیل پرونده ی مالیاتی کسب و کار مجازی خود نمایند. هر شخصی که بعد از گذشت 4 ماه پرونده ی مالیاتی کسب و کار اینترنتی خود را تشکیل ندهد، مشمول جرایم قانونی خواهد شد.

 در سال 1400 مالیات کسب و کارهای اینترنتی یکی از مهم ترین خبرهایی می باشد که موجب ایجاد سر و صدای زیادی بین فعالان این عرصه شد. افرادی شامل پرداخت مالیات کسب و کارهای اینترنتی می شوند که در بستر اینترنت مشغول به عرضه ی کالا و یا خدمات می باشند.  مالیات کسب و کارهای اینترنتی یکی از انواع مالیات هایی می باشد. در این نوع مالیات تمامی اصول و  قوانین با در نظر گرفتن درآمد و دارایی مالیات های مستقیم جاری می شود. میزان نرخ مالیات با توجه به قانون کسب و کار از 15 درصد تا 25 درصد متفاوت می باشد. به این صورت که، کسب و کاری که ماهانه 50 میلیون درآمد دارد، بایستی 15 درصد مالیات پرداخت کند. کسب و کارهایی که بین 50 تا 100 میلیون درآمد دارند باید 20 درصد مالیات پرداخت نمایند. قوانین مالیاتی کسب و کار اینترنتی به شرح زیر می باشند:

  • تشکیل پرونده ی مالیاتی
  • ثبت نام الکترونیکی
  • صدور صورتحساب
  • روش های نگهداری اسناد و مدارک
  • ارسال گزارش ارزش افزوده و خرید و فروش های فصلی
  • ارسال اظهارنامه
  • ارسال فهرست حقوق کارکنان
  • مشمولیت ارزش افزوده
  • مدارک قابل ارائه به میزان مالیاتی

قانون کسب و کار اینترنتی

قانون کسب و کار اینترنتی

قانون و مجوزهای لازم برای کسب و کار اینترنتی

در قانون کسب و کار اینترنتی، برای دریافت قانون و مجوزهای لازم برای کسب و کار اینترنتی باید در ابتدا اقدام به ثبت شرکت نمود. ثبت شرکت باید با توجه به اصول و قوانین ثبتی صورت بپذیرد. یکی از سوالاتی که در خصوص راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی در ایران مطرح می شود، مربوط به مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز برای کسب و کار اینترنتی است. چون اگر کسب و کار اینترنتی دارای مجوز کسب و کار نباشد، قطعا مورد اعتماد مشتریان واقع نخواهد شد. مطابق با آیین نامه های اجرایی، چگونگی صدور مجوز و نظارت بر فعالیت افراد صنفی در رسانه های اجتماعی شامل برخی چک لیست هایی می باشد که در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ثبت شده است.  مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز کسب و کارهای اینترنتی در ایران به شرح زیر هستند:

  • بررسی انواع مجوزهای مورد نیاز برای کسب و کارهای اینترنتی در ایران
  • اخذ مجوزهای عمومی تجارت آنلاین
  • اخذ مجوزهای اختصاصی برای کسب و کارهای آنلاین در ایران
  • تهیه ی مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه صنفی مهندسین کامپیوتر در ایران
  • دریافت مجوز تجارت آنلاین در ایران
  • دریافت مجوز مورد نیاز برای مقررات فروشگاه اینترنتی در ایران
  • مراحل دریافت مجوز کسب و کار اینترنتی در ایران
  • تهیه ی مدارک مورد نیاز برای دریافت جواز کسب در ایران
  • دریافت مجوز سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران برای فروشگاه های اینترنتی

قانون کسب و کار اینترنتی برای اخذ هر مجوزی به این صورت است که، باید برای اخذ مجوزهای مورد نیاز، از سایت و یا اپلیکیشنی فعال برخوردار باشید. به همین خاطر باید در ابتدا، سایت و برنامه ی خود را راه اندازی نمایید و بر روی دامنه ی ثبت شده ی آن و وب سایت های فعال اقدام به درخواست مجوز نمایید. البته برخی شرایطی جهت دریافت مجوز کسب و کارهای اینترنتی وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  • نداشتن بدهی مالیاتی
  • دارا بودن به پروانه تخصصی و یا فنی
  • دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از 50 سال
  • گذراندن دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار

قانون کسب و کار اینترنتی

قانون کسب و کار اینترنتی

قانون کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک چیست؟

قانون کسب و کار اینترنتی شامل برخی دستورالعمل ها و قوانین و مقرراتی می باشد که در دنیای کسب و کار و رقابت، آگاهی و شناخت کافی به این قوانین موجب پیشرفت کسب و کارها خواهد شد. به این صورت که برای رسیدن به درک صحیح از عرصه ی کسب و کارهای اینترنتی و موفقیت در آن ها باید علاوه بر این که شناخت کافی در این حوزه داشته باشید، از تمامی قوانین و مقررات آن هم آگاهی لازم داشته باشید. امروزه به دلیل سهولت استفاده و دسترسی به اینترنت، روز به روز به تعداد کسب و کارهای اینترنتی اضافه می شود. این موضوع موجب ایجاد فضایی جدید برای کلاهبرداران شده است. به همین خاطر ارگان های مربوطه با وضع دستورالعمل ها و قانون کسب و کار اینترنتی اقداماتی را برای ساماندهی این نوع مشکلات در نظر گرفته اند.

 از جمله ضروری ترین و مهم ترین مجوزهای مربوطه برای کسب و کارهای اینترنتی دریافت ای نماد، پروانه ی کسب و کارهای اینترنتی، مجوز نظام صنفی رایانه ای و رسانه های دیجیتالی می باشد. قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی، بایستی از دانش و آگاهی لازم در مورد قوانین و مقررات و دستورالعمل های کسب و کارهای اینترنتی برخوردار باشید. بعد از کسب دانش کافی باید اقدام به دریافت مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کار خود نمایید. سپس با افزایش اطلاعات خود و به روز کردن شیوه های بازاریابی و موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی، بیشترین تمرکز و زمان خود را برای پیشرفت کسب و کار خود بگذارید.

قانون کسب و کار اینترنتی شامل موارد زیر می شود:

  • قانون نماد الکترونیکی
  • قانون ادله الکترونیکی
  • قانون جرایم رایانه ای
  • قانون حقوق مصرف کننده
  • شرایط عرضه کالاهای فرهنگی در اینترنت
  • ضوابط ارائه ی خدمات پولی، بانکی و ارزی در اینترنت
  • الزامات مدل تجارت خرید از وب سایت های خارجی
  • مجوزهای مربوط به فعالیت های آموزشی و پژوهشی ارائه شده به وسیله ی کسب و کارهای اینترنتی
  • قانون تجارت الکترونیک ایران

قانون کسب و کار اینترنتی

قانون کسب و کار اینترنتی

جمع بندی

در این محتوا به بررسی مطالبی در ارتباط با قانون کسب و کار اینترنتی پرداختیم. در حال حاضر، بدون شک موفقیت در کسب و کارهای امروزی که از بازار رقابت بسیار داغی برخوردار است، نیاز به دوام و پایداری در این بازار دارد. در این صورت است که می توان به نتیجه ی مطلوبی دست پیدا کرد. علاوه بر قانون کسب و کار اینترنتی، برای این که موفقیت لازم را در کسب و کار آنلاین داشته باشید باید برخی اصول و تکنیک هایی را به کار بگیرید. در این صورت قطعا روند بهبودی را در کسب و کار خود مشاهده خواهید کرد.

 با مطالعه ی این محتوا می توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را در زمینه ی قانون کسب و کار اینترنتی کسب نمایید. البته مشاوره با افراد با تجربه را هم برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی فراموش نکنید. قطعا افراد با تجربه در این زمینه موجب خواهند شد تا در کار خود بهتر متمرکز شده و راهنمایی های لازم را برای رسیدن به موفقیت شما ارائه خواهند داد.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر