مشاوره رایگان

کارآفرینان موفق

| از 0 نظر

کارآفرینان موفق را می شناسید یا نه؟! دوست دارید از شما هم به عنوان یک کارآفرین موفق یاد شود؟! یک لحظه دست نگه دارید ببینم؛ اصلا می دانید کارآفرینی یعنی چه و به چه کسی کارآفرین گفته می شود؟! اگر نمی دانید، ابدا نگران نباشید و به جان خودتان غُر نزنید که هی فلانی، تو چرا اینقدر از قافله عقبی و از موضوع به این مهمی سر در نمی آوری؟! بنده این جا هستم تا سیر تا پیاز کارآفرینی را برایتان شرح بدهم. خدا را چه دیدید؛ شاید روزی نام شما را در جمع کارآفرینان موفق دیدم و به خود بالیدم که ماجرای فُلان کارآفرین موفق از وبلاگ من شروع شده است! سراپا ذوقم برای دیدن آن روز...

خُب همان طور که با خواندن همین چند جمله کوتاه متوجه شدید، بحث امروز ما در مورد کارآفرینان موفق است. کارآفرینی یا به اصطلاح آن ورِ آبی ها Entrepreneurship واژه ای اصالتا فرانسوی با قدمت بسیار طولانی است. اگرچه بزرگان این حوزه تعاریف متعددی از کارآفرینی ارائه می دهند، اما اگر بخواهیم مختصر و مفید بگوییم؛ کارآفرینی فرآیند تاسیس یک کسب و کار بر اساس یک ایده خلاقانه به منظور کسب سود و پاسخگویی به نیازهای جامعه است. تعریف کارآفرین هم که دیگر مشخص است. فردی است که کسب و کاری را بر مبنای ایده ای خلاقانه راه اندازی می کند تا هم به سود برسد و هم پاسخگوی نیازهای جامعه باشد!

دنیا پر شده است از کارآفرینان موفق. کارآفرینانی که با دست خالی وارد میدان شده و موفقیت هایی بزرگ را رقم زده اند. چیزی حدود 582 میلیون کارآفرین موفق در سراسر دنیا وجود دارد. رقم بزرگی است، نه؟! دوست دارید این عدد را به اضافه یک کنید و به جمع این افراد ملحق شوید؟! پس لطفا فرصت ها را دریابید که به راستی همچون ابر از افق زندگی می گذرند!   

کارآفرینان موفق

کارآفرینان موفق


  برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.       


کارآفرینان موفق ایران

تعداد کارآفرینان موفق ایرانی نه تنها کم نیست، بلکه خیلی هم زیاد است! افرادی که جسارت به خرج داده و برای ساختن زندگی با شرایط خودشان گامی بلند برداشته اند. افرادی که می خواهند بدون رئیس و بدون هچ گونه محدودیت و مانعی قله های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کرده و جهان را به جایی بهتر تبدیل کنند!

نظرتان در مورد آشنایی با چند تَن از کارآفرینان موفق ایرانی که این روزها نامشان ورد زبان پیر و جوان است، چیست؟!

  • مدیرعامل وب سایت بزرگ آپارات

جناب آقای شکوری مقدم از آن دسته کارآفرینان موفق ایرانی است که فکرش را هم نمی کرد ایده خلاقانه اش این چنین سروصدا به پا کند، اما کرد! او که 40 سال بیشتر سن ندارد، مدیرعامل معروف ترین وب سایت اشتراک فیلم ایران به نام آپارات است. شک ندارم که آپارات را می شناسید و به احتمال قریب به یقین کاربرش هستید! محمد جواد قصه ما 16 ساله بود که به دنیای پرهیاهوی برنامه نویسی معرفی شد. حتی با آن سن کم توانست اعتماد مدیران شرکت ایران سیستم را به خود جلب نموده و به صورت پاره وقت در این شرکت مشغول به کار شود. او در آن شرایط به همگان ثابت کرد که می توان کوچک بود، اما بزرگ فکر کرد!

آقای شکوری مقدم بنیان گذار شبکه اجتماعی ایرانی کلاب نیز هست. شاید برایتان جالب باشد بدانید که او برای راه اندازی این شبکه اجتماعی محبوب پرایدش را فروخته است! از تحصیلاتش می پرسید؟!

محمد جواد خان دانشجوی رشته برق دانشگاه امیرکبیر بود. اما پس از 5 ترم درس خواندن متوجه شد که هیچ علاقه ای به رشته برق ندارد. پس ترک تحصیل کرد و برنامه نویسی را سِفت و سخت تر دنبال کرد! تیم این آقای خوشتیپ که این روزها تمام وقت و انرژی اش را صرف "فیلیمو" می کند، 64  عضو دارد!

  • بنیانگذاران بزرگترین استارتاپ تجارت الکترونیک در ایران

دیجی کالا را که می شناسید؟! هنر همین برادران عزیز محمدی است. حمید و سعید محمدی که این روزها جزء شناخته شده ترین چهره ها در میان کارآفرینان موفق هستند، ایده ای خلاقانه را با سرمایه ای کم به کسب و کاری موفق تبدیل نمودند. می دانید چه چیزی باعث شد این دو قلوها به تاسیس دیجی کالا روی بیاورند؟!

شاید باورتان نشود، اما آنچه حمید و سعید را به این جا رساند، تجربه ناموفق تلاش برای خرید یک دوربین دیجیتال بود. در واقع دوقلوهای دوست داشتنی خانواده عزیز محمدی تهدیدی تلخ را به فرصتی طلایی تبدیل کردند. این دو برادر موفق نیز هنوز به 40 سالگی سلام نکرده اند. حمید لیسانس مهندسی صنایع و فوق لیسانس MBA دارد. سعید نیز دارای لیسانس مکانیک و فوق لیسانس MBA است.

  • بنیانگذار و مدیرعامل تخفیفان

نازنین دانشور یکی دیگر از کارآفرینان موفق ایرانی است که دارای فوق لیسانس فناوری اطلاعات از دانشگاه پلی تکنیک تهران است. او پس از اتمام تحصیلش به آلمان رفت. اما طولی نکشید که به ایران بازگشته و با سرمایه شخصی 15 میلیون تومانی استارت راه اندازی وب سایت تخفیفان را زد. اگر به خاطر داشته باشید، حدود 5 سال پیش خرید اینترنتی مانند امروز در ایران جا نیفتاده بود و مردم اعتماد چندانی به کسب و کارهای آنلاین نداشتند. همین موضوع سبب شد که خانم دانشور کمی به دردسر بیفتد. اما چون معتقد بود که نباید از شکست در شروع کارهای جدید ترسید، پا پس نکشید و با تمام توان ادامه داد.

نازنین دانشور برای جلب اعتماد مردم برای سایتش نماد اعتماد الکترونیک گرفت. سپس آنقدر با نشریات مختلف مصاحبه کرد که تقریبا همه او و تیمش را شناختند. قرارگیری در کنار شرکای بزرگ اصلی ترین تلاشی بود که این خانم توانمند در راستای کسب اعتماد مردم و صاحبان خدمت و محصول انجام داد. امروزه تخفیفان یکی از بزرگترین گروه های خرید اینترنتی در سراسر ایران است که شک ندارم نامش را شنیده اید!

کارآفرینان موفق

کارآفرینی

ارتباط با کارآفرینان موفق

اگر با 5 تا آدم با اعتماد به نفس دوست شوی، تو ششمین فرد با اعتماد به نفس آن جمع خواهی بود. اگر با 5 تا آدم باهوش دوست شوی، تو ششمین فرد باهوش آن جمع خواهی بود. اگر با 5 تا آدم میلیونر دوست شوی، تو ششمین میلیونر آن جمع خواهی بود. اگر با 5 تا آدم بیکار دوست شوی، تو ششمین بیکار آن جمع خواهی بود. اگر با 5 تا آدم احمق دوست شوی، تو ششمین احمق آن جمع خواهی بود. خلاصه این که مواظب همنشین‌هایت باش که تو میانگین 5 نفر از نزدیک‌ترین‌هایشان هستی!

این را من نگفته ام، اما بالاخره یک روز با آب طلا می‌نویسمش. اینقدر که زیبا و با مسماست! مگر می‌شود مفهوم ارتباطات موثر را اینقدر ماهرانه به تصویر کشید. خلاصه که هرکس این را گفته اگر زنده است، دَمَش گرم و اگر از دنیا رفته، نور به قبرش ببارد!

ببینید؛ به هیچ عنوان از تاثیر ارتباطات موثر در زندگیتان غافل نشوید. نتایج تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که کیفیت زندگی ما از کیفیت روابطمان تاثیر می‌پذیرد. آن هم تاثیر مستقیم! برای مثال اگر بیشتر وقتتان را با آدم های غرغرو می گذرانید، تعجبی ندارد که شما هم غرغرو باشید و همین که شرایط بر وفق مرادتان پیش نرود، شروع کنید به زمین و زمان بد و بیراه بگویید. اگر با انسان های منفی گرا می گردید، جای تعجب نیست که شماهم منفی گرا باشید و مدام دم از بدبختی و بیچارگی بزنید. این از بخش منفی ماجرا. حالا می رویم سراغ بخش شیرین آن!

ارتباط با کارآفرینان موفق هم درست همین طور است. سعی کنید با کارآفرینان موفق ارتباط برقرار کنید و از آن ها تاثیر بپذیرید. بی شک ششمین کارآفرین موفق شما خواهید بود! این فرصت بی نظیر را از خودتان دریغ نکنید که موفقیت‌های بزرگ در انتظارتان هستند.

کارآفرینان موفق

کارآفرینی

کارآفرینان موفق زن

اگر فکر می‌کنید کارآفرینی سن و سال و جنسیت سرش می‌شود، باید خدمتتان عارض شویم که اشتباه می‌کنید. کارآفرینی زن و مرد و پیر و جوان ندارد. همین که ایده ای خلاقانه به سرتان زد، فارغ از سن و جنسیت بسم الله بگویید و شروع کنید!

تعداد زنان کارآفرین و موفق در دنیا کم نیست. شُکر خدا روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود. خوشبختانه سهم ما ایرانی‌ها هم در این میان کم نبوده و پرچم‌مان مثل همیشه بالاست. از انوشه انصاری گرفته که رئیس شرکت پرودیا سیستم و چهارمین زنی است که مسافر فضا شده تا پریسا تبریز که در شرکت گوگل کار می‌کند و متخصص امنیت این غول صاحب‌نام دنیای تکنولوژی است. از شهرزاد رفعتی گرفته که یک شرکت پخش دیجیتال راه انداخته تا سحر هاشمی که بنیان‌گذار کافی شاپ‌های زنجیره‌ای ریپابلیک در انگلستان  با 110 شعبه فعال است. از ثریا دارابی گرفته که وب سایت موفق Zady را در حوزه مد و فشن بنیان نهاده تا فاطمه مقیمی که یک شرکت بین‌المللی حمل و نقل را به ثبت رسانده است. از بنفشه صدیق گرفته که موسس و مدیر شرکت تولیدی صنعتی شیگال است تا مرضیه سنویی که مدیرعامل شرکت اکسیر گل سرخ با بیش از 15 سال سابقه فعالیت است.

نام آزاده داننده، سهیلا سلحشور کردستانی، مژگان روستایی، تبسم لطیفی و هزار و یک بانوی موفق ایرانی دیگر را هم به لیست بلند بالای کارآفرینان موفق زن بیفزایید! 

اگر چه زنان ایرانی باجسارت‌ترین و باشهامت‌ترین زنان دنیا هستند، اما از حق نگذریم زنان ثابت کرده اند که ایرانی و غیر ایرانی ندارند. همه توانمند و کار بلدند و اگر بخواهند می‌توانند دنیا را متحول کنند! سوفیا آموروسو، هدا کتان، توری برج، آریانا هافینگتون، ورا وانگ و مارتا استوارت تنها چند تَن از هزاران زن موفقی هستند که برای حالِ خوبِ دنیا از جان مایه می‌گذارند!

کارآفرینان موفق

کارآفرینان موفق زن


  برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.      


کارآفرینان موفق ایرانی که از صفر شروع کردند!

شاید با خودتان بگویید مگر می شود کسی کارآفرینی را از صفر شروع کند؟! بله که می شود جانم؛ حتی خیلی ها از زیر صفر شروع کرده اند! باور نداری؟! با اسم و مشخصات کامل معرفی شان می کنم تا ایمان بیاوری! کارآفرینی جیب پر پول نمی خواهد. ذهن خلاق می خواهد که شک ندارم شما هم دارید!

  • جوان 35 ساله ای که با دست خالی شگفتی آفرید! 

میثم شکری از آن دسته جوان هایی است که در سن 35 سالگی به جایگاهی رسیده که خیلی از 60 ساله ها آرزویش را دارند. آن هم با دست خالی و جیب خالی تر! میثم برخلاف خیلی از جوان های امروزی که هنوز نمی دانند از دنیا چه می خواهند؛ به خوبی از اهدافش آگاه است و برای تک تکشان برنامه دارد! او فرصت را غنیمت شمرده و با توسعه و گسترش فناوری اطلاعات در جهت آموزش مجازی خیلی ها را به یادگیری علاقه مند کرد!

  • خالق فقیر زر ماکارون خوشمزه!

مرتضی سلطانی از آن دسته کارآفرینان موفقی است که اگر بگوییم از زیر صفر شروع کرده، گزاف نگفته ایم! خودش می گوید دوران کودکی بسیار سختی را گذرانده است. قبر می شسته و کفش واکس می زده تا بتواند برای خودش درآمدی دست و پا کند. او که روزی یکی از فقیرترین آدم ها بود، امروز صاحب دم و دستگاه آنچنانی است و دست هزاران نفر را هم گرفته است. چرا؟! چون جسور و خلاق بوده و هست!

  • آقای شکست ایران!

مجید حسینی نژاد آقای شکست ایران و بنیانگذار علی بابا است. اطلاعات چندانی از زندگی و تحصیل او در دست نیست، اما لیست شکست هایش بسیار بلند بالاست. مجید ابتدا در یک مغازه لوازم یدکی کار می کرد که از بخت بدش اخراج شد. بعد آن تصمیم گرفت وارد حوزه لوازم پزشکی و آرایشی و بهداشتی بشود و خودی نشان بدهد. اما این بار هم تلاش هایش نافرجام ماند و تمام سرمایه اش بر باد رفت!

جناب آقای حسینی نژاد پس از تحمل این شکست ها در حوزه واردات لوازم پزشکی مشغول به کار شد و خوشبختانه درآمد خوبی هم داشت. اما طولی نکشید که تحریم ها تیشه به ریشه آرزوهایش زدند. مجید کوتاه نیامد. مطلب لیزر پوست، مو و زیبایی راه اندازی کرد. شرکت ساخت و ساز تاسیس کرد. کارگاه تولید نایلون راه انداخت. شرکت مشاوره پتروشیمی تاسیس کرد و جالب تر این که در همه این زمینه ها شکست خورد! اما ایده راه اندازی آژانس هواپیمایی علی بابا آنقدر ناب و به درد بخور بود که خودِ شکست خجالت می کشید دور و وَر آن پیدایش بشود. امروزه کمتر کسی را می شناسید که نام علی بابا را نشنیده باشد و مجید حسینی نژاد را به عنوان یک کارآفرین موفق نشناسد!

کارآفرینان موفق

کارآفرین های موفق

کارآفرینان موفق چه ویژگی هایی دارند؟

موفقیت در کارآفرینی به این سادگی ها هم نیست. اگر می خواهید به جمع کارآفرینان موفق بپیوندید، باید ویژگی های زیر را در وجود خود جستجو کنید.

  • انگیزه؛ آنچه برای شروع کارآفرینی و ادامه راه لازم دارید!

اغلب افرادی که به کارآفرینی روی می آورند، خوش بین، آینده نگر و عاشق پیشرفت هستند. این افراد بر این باورند که پیروزی دیر یا زود از آنِ آن ها است. از همین رو ریسک می کنند، می جنگند و برای تحقق اهدافشان هر چه در چنته دارند، رو می کنند! پر انرژی بودن یکی دیگر از ویژگی های مهم کارآفرینان موفق است. این افراد سرشار از انگیزه اند و می توانند انگیزه شان را برای بلند مدت حفظ کنند. اگر شما هم از این ویژگی ها برخوردار هستید، تبریک می گویم. اولین ویژگی یک کارآفرین موفق در درون شما وجود دارد!

  • اشتیاق؛ موتور محرکه کارآفرینان موفق!

کارآفرینان موفق علاوه بر با انگیزه بودن، بسیار مشتاقند. آن ها شور و شوق  انجام کارهای بزرگ را در سر می پرورانند و از این که به دل مشکلات بزنند، هراسی ندارند. اگر فرد مشتاقی هستید و از انجام کارهای خارق العاده لذت می برید، تیک این گزینه را هم بزنید تا برویم سراغ ویژگی سوم!

  • پیگیری و خلاقیت؛ آنچه برای رشد نیاز دارید!

کارآفرینان موفق بسیار پیگیرند. آن ها هیچ مسئله ای را به حال خودش رها نمی کنند. این افراد فرصت های طلایی را شناسایی می کنند و از آن ها نهایت بهره را می برند. پیگیری به کنار. خلاقیت از دیگر ویژگی های کارآفرینان موفق است. ذهن این افراد پر از ایده های نو و به درد بخوری است که اجرای آن ها دنیا را به جای قشنگ تری تبدیل می کند. پس آنچه میان یک کارآفرین موفق و انسان های عادی تمایز ایجاد می کند، خلاقیت است!

  • سازماندهی؛ ویژگی لاینفک کارآفرینان موفق!

غیر ممکن است سازمان یافته نباشید، اما بتوانید کارآفرینی موفقی باشید! اصلا سازمان دهی کلید اصلی کسب نتایج شگفت انگیز است. سازمان دهی مناسب داشته باشید، انگار همه چیز دارید!

  • کارآفرینان موفق قدرت مذاکره دارند.
  • کارآفرینان موفق تطبیق پذیرند.
  • کارآفرینان موفق توانایی حل مسائل مختلف را دارند.
  • کارآفرینان موفق از مهارت های تجاری عالی برخوردارند.
  • کارآفرینان موفق ریسک پذیرند.
  • کارآفرینان موفق رهبران خوبی هستند.
  • کارآفرینان موفق از توانایی شبکه سازی بهره مندند.
  • کارآفرینان موفق یک چشم انداز مناسب دارند.   
  • کارآفرینان موفق کنجکاوند.
  • کارآفرینان موفق ذهنی باز و انعطاف پذیر دارند.
  • کارآفرینان موفق مدیران مالی خوبی هستند.
  • کارآفرینان موفق قاطعند و خوب برنامه ریزی می کنند.
  • کارآفرینان موفق زمان را به خوبی مدیریت می کنند.
  • کارآفرینان موفق بسیار با اعتماد به نفس و خوش بین هستند.
  • کارآفرینان موفق سخت کوش، منظم و خود باورند.
  • کارآفرینان موفق بسیار فعالند و به کارهای تیمی علاقه دارند.

خلاصه این که آنچه خوبان همه دارند، کارآفرینان موفق تنها دارند!

کارآفرینان موفق

کارآفرینی

جمع بندی

کارآفرینی یعنی چه؟!

کارآفرینی یعنی این که  بر اساس ایده خلاقانه ای که در ذهن دارید، یک کسب و کار تاسیس کنید. هم نیاز جامعه را برطرف کنید، هم خودتان به سود برسید، هم چند نفری را به نان و نوا برسانید!

حالا کارآفرین کیست؟!

معلوم است دیگر. کارآفرین کسی است که کارآفرینی می‌کند. یعنی بر مبنای یک ایده خلاقانه یک کسب و کار پر سود راه اندازی می‌کند. هم پول خوبی به جیب می‌زند، هم به نیازهای جامعه پاسخ می‌دهد. از جمله مهم‌ترین کارآفرینان موفق ایرانی می‌توان به محمد جواد شکوری مقدم، حمید و سعید محمدی و نازنین دانشور اشاره کرد.

به نظر شما شرط خاصی برای کارآفرین شدن وجود دارد؟ مثلا این که فقط مردهای کمتر از 40 سال می‌توانند کارآفرین شوند و بقیه به جرم این که زن هستند یا سنشان بیش از 40 سال است، باید ایده‌های خلاقانه‌شان را در نطفه خفه کنند؟!

مسلما خیر. شما در هر سن و هر موقعیتی می‌توانید یک کارآفرین موفق شوید. فرقی نمی‌کند زن هستید یا مرد، پیر هستید یا جوان، مدرک تحصیلی آن چنانی دارید یا نه. آنچه باید داشته باشید یک ذهن خلاق است که شُکر خدا دارید!

ممکن است بگویید خُب من ذهن خلاق دارم، ایده ناب هم دارم. اما سرمایه ندارم. چه  کنم؟!

ببین دوست عزیزتر از جانم؛ تعداد کارآفرینان موفقی که از صفر شروع کرده اند، کم نیست. حتی تعداد کسانی که از زیر صفر شروع کرده اند، بیشتر از آن‌ها است. پس با دست خالی هم می‌توان جهان را فتح کرد. کافی است بخواهی. کار نشد ندارد!

آیا خوش‌بین و با اعتماد به نفس هستید؟! آیا قدرت مدیریت‌تان عالی است؟! آیا پیگیر و خلاق هستید؟ آیا ذهنی باز و منعطف دارید و هزار و یک ویژگی خوب دیگر در وجودتان جمع شده است؟!

تبریک می‌گویم، خدا شما را برای کارآفرین شدن خلق کرده است!


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.     


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر