مشاوره رایگان

کار در روستا با سرمایه کم

3.0| از 1 نظر

اگر فکر می کنید چون در روستا زندگی می کنید، دستتان از عالم و آدم بریده و نمی توانید کار کنید، سخت در اشتباهید. راه اندازی کسب و کار در روستا با سرمایه کم یک رویا نیست. نمی خواهم بگویم آن جا همه چیز گُل و بُلبُل است و هیچ محدودیتی وجود ندارد. درست است؛ محدودیت وجود دارد، دردسر وجود دارد، بالا و پایین وجود دارد؛ اما خُب کار نشد ندارد!

بنشینید با خودتان فکر کنید و ببینید جغرافیای محل زندگیتان چقدر بر سرنوشتتان تاثیر گذاشته است. یعنی واقعا چون اهل روستا هستید، بی خیال کسب و کار شده اید و پذیرفته اید که نمی توانید اوضاع را تغییر دهید؟! یعنی احساس می کنید همه باید شهرنشین باشند تا دل و جرأت شروع یک کسب و کار را داشته باشند؟!

در عجبم از شما که شیرزنان و دلیر مردان روستاهای آباد کشورمان هستید، ولی خودتان را در شروع یک کسب و کار ناتوان می بینید...

آستین همت بالا بزنید و بلند شوید. اقتصاد این کشور روی دوش شما می چرخد. اگر از کار بایستید، چرخ های اقتصاد لنگ خواهند شد. بسم الله بگویید و با همان اندک سرمایه ای که دارید، زندگیتان را، روستایتان را و کشورمان را آباد کنید. این دست و آن دست کردن و بهانه الکی تراشیدن هم نه تا اطلاع ثانوی، بلکه برای همیشه ممنوع!

اصلا بیایید امروز در مورد کار در روستا با سرمایه کم صحبت کنیم و دیوهای پوشالی ای را که از محدودیت های زندگی در روستا ساخته اید، از پای در بیاوریم. باشد که این امید جوانه بزند! موافقید؟!

کار در روستا با سرمایه کم

کار در روستا با سرمایه کم


            برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.                       


کسب و کار در روستا با سرمایه کم

  • پرورش گل ها و گیاهان خانگی؛ ایده ای ناب و پر سود!

آب و هوای روستا جان می دهد برای پرورش گل ها و گیاهان خانگی! همان طور که در جریان هستید، استفاده از گل ها و گیاهان آپارتمانی در دنیای امروز رواج گسترده ای پیدا کرده است. تقریبا هیچ خانه ای را نمی توانید پیدا کنید که خالی از گل و گیاه باشد. شما که شرایطش را دارید، جای کافی دارید، آب و هوای مست کننده دارید، سلیقه و حوصله دارد؛ دیگر چرا دست روی دست گذاشته اید؟!

خبر خوب این که پرورش گل و گیاهان خانگی نه سرمایه زیادی می خواهد و نه دردسر زیادی دارد. خبر بهتر این که بازدهی اش هم فوق العاده است. فکرهایتان را بکنید، اگر از پسش برآمدید؛ به امید خدا شروع کنید!

  • پرورش قارچ؛ ایده ای پولساز که سرمایه چندانی نمی خواهد!

پرورش قارچ یکی از پربازده ترین ایده های کار در روستا با سرمایه کم است که حیف است از دستتان برود! همان طور که می دانید؛ این ماده غذایی بسیار مفید طرفداران بسیاری دارد. پس اگر بتوانید یک مزرعه پرورش قارچ در روستا راه بیندازید، شاهکار کرده اید!

  • اقامتگاه بومگردی؛ ایده ای که ردخور ندارد!

اگر روستایتان از آن دسته روستاهای زیبایی است که مردم برای گشتن و نفس کشیدن در آن صف می کشند، حسابی خوش به حالتان. چطور است یک اقامتگاه بومگردی بزنید و آن را به مشتاقان بازدید از روستای زیبایتان اجاره بدهید؟! هم مسافران پس از ساعت ها گردش و تفریح به استراحتگاهی امن و مجهز می رسند، هم شما به نان و نوا!  

  • تولید انواع آرد؛ ایده ای با بازدهی شگفت انگیز!

اگر اهل روستا هستید، شک ندارم که محصولاتی همچون گندم، ذرت و جو کشت کرده و برداشت می کنید. با وجود این امکانات نظرتان درباره تولید آرد چیست؟!

بله؛ می توانید با این نعمت هایی که خدای بزرگ به شما ارزانی داشته؛ آرد ذرت، آرد گندم و آرد جو درست کرده و به بازار مصرف عرضه کنید. از سود و درآمدش هم نپرسید که فوق العاده است!

کار در روستا با سرمایه کم

کار در روستا

کار در روستا با سرمایه کم ویژه بانوان

  • کارگاه خیاطی و قالیبافی بزنید!

اگر جزء خانم هایی هستید که شب و روز به دنبال ایده ای ناب برای راه اندازی کار در روستا با سرمایه کم می گردید تا طعم خوش استقلال مالی را تجربه کنید، چه پیشنهادی بهتر از تاسیس کارگاه خیاطی و قالیبافی؟! برای این کار می توانید از سایر زنان روستا هم کمک بگیرید. این گونه هم کسب درآمد کرده اید و هم کارآفرینی. یک تیر و دو نشان طلایی!

  • عرقیات گیاهی تولید کنید!

تولید عرقیات گیاهی از آن دسته کارهایی است که سرمایه زیادی نمی طلبد، اما سود زیادی را برایتان به ارمغان می آورد. با افزایش شمار محصولات شیمیایی در دنیای امروز و دردسرهای حاصل از استفاده از آن ها، محصولات ارگانیک طرفداران بی شماری پیدا کرده اند. اگر بتوانید گامی موثر در این زمینه بردارید، دیر یا زود کسب و کارتان به طور شگفت انگیزی گسترش خواهد یافت. این شما و این هم یک ایده فوق العاده!

  • زعفران بکارید و پول پارو کنید!

کاشت زعفران از آن ایده های پولساز در روستا است که نه سرمایه آنچنانی می خواهد و نه محیط بزرگی. این ماده غذایی که بسیار مفید و ارزشمند است، طرفداران بسیاری دارد. می توانید از مقادیر کم شروع کرده و آهسته و پیوسته فعالیتتان را گسترش دهید. از درآمدش می پرسید؟!

همین قدر بدانید که این دست و آن دست کردن برای شروع جایز نیست. حالا دیگر تصمیم با خودتان!

  • فرآورده های میوه ای درست کنید!

می دانید منظورم از فرآورده های میوه ای چیست؟!

بله؛ فرآورده هایی مثل آبمیوه، کمپوت و مربا. اگر بتوانید میوه ها را از باغات موجود در روستای خودتان تهیه کنید که فبها. شک ندارم که مهارتتان در تولید این فرآورده ها ستودنی است. پس لطفا هرچه سریع تر استارت کارتان را بزنید و این خوشمزه های پرخاصیت را راهی بازار مصرف کنید. اگر محصولاتتان باکیفیت و اقتصادی باشند، همه عاشقتان می شوند!     

کار در روستا با سرمایه کم

کار در روستا با سرمایه کم ویژه بانوان       


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


ایده های برتر برای راه اندازی کار در روستا با سرمایه کم

  • برگزاری کلاس های مهارت آموزی؛ ایده ای فوق العاده برای راه اندازی کسب و کار در روستا با سرمایه کم!

یکی از بزرگترین مشکلات و محدودیت هایی که اهالی روستاها با آن دست و پنجه نرم می کنند، فقدان کلاس های مهارت آموزی است. بسیاری از اهالی روستا که علاقه مند یادگیری حرفه خاصی هستند، به منظور شرکت در کلاس های آموزشی ناچارند راهی شهر شوند. اگر بتوانید کلاس های آموزشی مختلفی را راه اندازی کنید، هم خودتان به درآمد می رسید، هم بستری مناسب برای ایجاد مشاغل جدید را در روستا فراهم می سازید.

  • تولید کود شیمیایی برای کشاورزی و باغداری؛ ایده ای پر بازده برای راه اندازی کار در روستا با سرمایه کم!

کارهای تولیدی از آن دسته مشاغل پردرآمد در روستاها هستند که این روزها رونق چشمگیری پیدا کرده اند. نمونه موفقش همین کار تولید کود شیمیایی برای کشاورزی و باغداری! اگر بتوانید در این زمینه فعالیت کنید، شک نداریم که خیلی زود پولدار می شوید. اولا کار سختی نیست. دوما خیالتان راحت؛ سرمایه زیادی نمی خواهد!

  • پرورش دام و طیور؛ پیشنهادی عالی برای راه اندازی کار در روستا با سرمایه کم!

اگر بتوانید دام و طیور پرورش بدهید، خیلی خوب می شود. این شغل یکی از پردرآمدترین شغل هایی است که اکثر اهالی روستا به انجام آن روی می آورند. سودش عالی است، دردسرش کم است و سرمایه هنگفتی هم نمی خواهد! همین قدر که برای خرید چند بوقلمون یا مرغ، خروس، شترمرغ، گوسفند و... پول داشته باشید، کفایت می کند.

  • کاشت صیفی جات؛ ایده ای فوق العاده با درآمدی باورنکردنی!

اگر به دنبال کار در روستا با سرمایه کم می گردید، چه پیشنهادی بهتر از کاشت صیفی جات؟

می توانید صیفی جات بکارید، از آن ها مراقبت کرده، آن ها را برداشت کنید و با قیمت عالی بفروشید. ریسکش پایین و درآمدش عالی است. آب و هوای روستا هم که جان می دهد برای چنین کارهایی. پس منتظر چه هستید؟!

کار در روستا با سرمایه کم

کار در روستا با سرمایه کم

کار در روستا با سرمایه کم در حیاط خانه

حیاط خانه های روستایی را که دیده اید؟! آنقدر بزرگند که می توانید با خیال راحت کسب و کاری را در آن ها راه بیندازید! اگر در روستا زندگی می کنید و حیاط خانه تان بزرگ است، یک هیچ از بقیه جلویید!

  • کاشت سبزیجات ارگانیک؛ ایده کار در روستا با سرمایه کم در حیاط خانه

اگر حیاطتان جا برای یک باغچه بزرگ دارد، نانتان توی روغن است. خیلی ساده و بی دردسر می توانید سبزیجات ارگانیک تولید کرده و از فروششان کسب درآمد کنید. اگر فکر می کنید چنین کاری درآمد قابل توجهی ندارد، باید بگویم که اشتباه می کنید. این روزها مردم خیلی به سلامت خودشان اهمیت می دهند و از همین رو ترجیح می دهند مواد ارگانیک را جایگزین مواد نه چندان باکیفیت شیمیایی کنند. با این اوصاف شک ندارم که از شما هم خرید خواهند کرد.

  • پرورش گیاهان دارویی؛ یک پیشنهاد فوق العاده برای کار در روستا با سرمایه کم در حیاط خانه

اگر اطلاعات مفیدی درباره گیاهان دارویی دارید و می توانید از پس کاشت چنین گیاهانی بر بیایید، به شما تبریک می گویم. می توانید از کاشت و پرورش این گیاهان پول در بیاورید. محصولاتتان را در اختیار عطاری ها بگذارید یا این که آن ها را بسته بندی کرده و خودتان بفروشید. خلاصه این که کلی پول توی این کار است. زرنگ باشید، کاروبارتان می گیرد!

  • پرورش ماهی های زینتی و خوراکی؛ ایده ای جالب با درآمدی فوق العاده

حیاطتان به اندازه ایجاد یک آکواریوم یا استخر کوچک جا دارد؟!

اگر داشته باشد که عالی تر از عالی است. می توانید یک آکواریوم ماهی های زینتی ایجاد کنید و یا یک استخر کوچک بسازید و در آن ماهی های خوراکی همچون قزل آلا پرورش بدهید. شاید با خودتان بگویید مگر چنین چیزی ممکن است؟

بله، شدنی است. فقط باید حواستان باشد گونه هایی را برای پرورش انتخاب کنید که به تغییرات معمول هوا حساسیت ندارند. آنگاه خواهید دید که نه تنها کار سختی نیست، بلکه خیلی هم لذت بخش است. بین خودمان باشد؛ درآمدش هم حرف ندارد!

  • بازسازی وسایل دست دوم؛ ایده ای که شیفته اش می شوید!

برای موفقیت در این مسیر کافیست کمی دست به آچار باشید یا در تعمیرات و رنگ آمیزی و نُونَوار کردن وسایل قدیمی حرفی برای گفتن داشته باشید! خیلی ها وسایل قدیمی، اما کاربردی شان را به قیمت های پایین می فروشند. حتی خیلی های دیگر حاضرند این وسایل را به صورت رایگان در اختیارتان قرار بدهند. می توانید کمی سلیقه و حوصله به خرج بدهید و آن ها را مثل روز اول کنید. شک ندارم که سود هنگفتی از فروششان به جیب خواهید زد!

کار در روستا با سرمایه کم

کار در روستا با سرمایه کم در حیاط خانه

کار تولیدی در روستا با سرمایه کم

  • راه اندازی تولیدی لباس؛ نمونه ای از کار تولیدی در روستا با سرمایه کم

لباس دوختن که ربطی به روستانشینی و شهرنشینی ندارد. همین که مهارتش را داشته باشید، یعنی می توانید یک کارگاه تولیدی لباس راه بیندازید! خیلی راحت می توانید کالاهای تولیدی تان را به صورت مستقیم بفروشید. حتی می توانید آن ها را در اختیار فروشندگان لباس قرار بدهید و زحمت زیادی برای فروششان نکشید. برای شروع کافیست در دوره های آموزشی شرکت کرده و سپس با سرمایه ای اندک کسب و کارتان را راه بیندازید. فراموش نکنید که آنچه موجب افزایش درآمد شما در این مسیر می شود، کیفیت کار شماست. پس خواهشا هیچ گاه کیفیت را فدای کمیت نکنید.

  • ساخت شمع های تزئینی و معطر؛ نمونه ای پرطرفدار از کار تولیدی در روستا با سرمایه کم

ساخت شمع یکی از پرطرفدارترین ایده های کسب و کار در روستا با سرمایه کم است. اگر فکر می کنید از پس ساخت شمع های تزئینی و معطر بر نمی آیید، اشتباه می کنید. این کار خیلی راحت تر از تصورات شماست. کافیست کمی سلیقه به خرج بدهید تا بتوانید با سرمایه ای بسیار کم به سودهای آنچنانی برسید!    

  • روغن گیری؛ نمونه ای از پر درآمدترین کارهای تولیدی در روستا با سرمایه کم

روغن گیری از دانه های گیاهی یکی از سودآورترین انواع کار در روستا با سرمایه کم است. اگر جزء افرادی هستید که سرمایه آنچنانی ندارید، اما رویاهای بزرگی را در سر می پرورانید؛ تولید انواع روغن از دانه های گیاهی بهترین پیشنهاد برای شماست. یک دستگاه روغنگیر صنعتی بخرید و شروع کنید. شک ندارم که از درآمدش شگفت زده خواهید شد.

  • تولید میوه خشک؛ یکی از پولسازترین کارهای تولیدی در روستا با سرمایه کم 

شما هم میوه خشک دوست دارید؟! اصلا کسی هست که میوه خشک دوست نداشته باشد؟! علاقه مردم به میوه های خشک که زمان زیادی از باب شدن آن ها نمی گذرد؛ عجیب و غریب است! اگر برای خرید این خوردنی های خوشمزه به بازار رفته باشید، حتما متوجه قیمت بالای آن ها شده اید. اگر بتوانید در این زمینه فعالیت کنید، نبض بازار را در دست گرفته و پول را مهمان همیشگی جیبتان کرده اید!

کار در روستا با سرمایه کم

کار تولیدی در روستا با سرمایه کم

جمع بندی

اگر تصور می کنید زندگی در روستا یکی از موانع راه اندازی یک کسب و کار است، تصورتان کاملا اشتباه است. شما می توانید از این موضوع به عنوان یک پوئن مثبت استفاده کنید، نه این که به چشم یک مشکل به آن نگاه کنید. برای شروع یک کسب و کار پرسود در روستا لازم نیست حتما کلی سرمایه و تجهیزات در اختیار داشته باشید. همین که عزمتان را جزم کرده و سخت کوشی پیشه کنید، کافیست.

خبر خیلی خوب این که ایده های بسیاری برای آغاز یک کسب و کار پولساز پیش رو دارید. اما این که کدام یک از آن ها را برگزینید؛ به شما، توانایی ها، علایق، شرایط و سرمایه تان بستگی دارد! شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که دست زیر چانه گذاشته و منتظرید تا من ایده های ناب راه اندازی کار در روستا با سرمایه کم را یکی یکی برایتان برشمرم؟! درست است؟!

خُب پس بیش از این ها منتظرتان نمی گذارم. این شما و این هم بی نظیرترین ایده های کار در روستا با سرمایه کم:

پرورش گل ها و گیاهان خانگی؛ ایده ای ناب و پر سود!

پرورش قارچ؛ ایده ای پولساز که سرمایه چندانی نمی خواهد!

 اقامتگاه بومگردی؛ ایده ای که ردخور ندارد!

تولید انواع آرد؛ ایده ای با بازدهی شگفت انگیز!

کارگاه خیاطی و قالیبافی بزنید!

عرقیات گیاهی تولید کنید!

زعفران بکارید و پول پارو کنید!

فرآورده های میوه ای درست کنید!

برگزاری کلاس‌های مهارت آموزی؛ ایده ای فوق العاده برای راه اندازی کسب و کار در روستا با سرمایه کم!

تولید کود شیمیایی برای کشاورزی و باغداری؛ ایده ای پر بازده برای راه اندازی کار در روستا با سرمایه کم!

پرورش دام و طیور؛ پیشنهادی عالی برای راه اندازی کار در روستا با سرمایه کم!

کاشت صیفی جات؛ ایده ای فوق العاده با درآمدی باورنکردنی!


           برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.                     


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

سعیده

سعیده | 4/10/2024 11:34:00 PM

گاوداری خیلی بزرگ داشته باشی که بتونی دست حداقل ۳تا جوون رو بگیری