مشاوره رایگان

کسب درآمد از فریلنسری

| از 0 نظر

امروز قصد صحبت درباره ی افرادی را داریم که به اصطلاح عامیانه، خودشان آقای خودشان هستند! به این افراد فریلنسر یا آزادکار گفته می شود. کسب درآمد از فریلنسری به این صورت است که، فریلنسرها هر موقع که بخواهند می توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی کار کرده و درآمدزایی کنند. برخی از فریلنسرها خود اشتغال بوده و به صورت مستقل مشغول به فعالیت هستند. برخی از آن ها هم به صورت دورکاری مشغول به فعالیت با یک مجموعه و یا شرکتی هستند.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


 اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب درآمد از فریلنسری هستید، حتما تا انتهای مطالب همراه ما باشید. چون در ادامه قرار است به بررسی مطالبی همچون میزان حقوق و کسب درآمد از فریلنسری، تجهیزات مورد نیاز برای کسب درآمد از فریلنسری، مهارت های مورد نیاز برای این کار و سایت هایی که امکان کسب درآمد را برای فریلنسرها ممکن می کنند را داریم.

کسب درآمد از فریلنسری

کسب درآمد از فریلنسری

منظور از کسب درآمد از فریلنسری چیست؟

کسب درآمد از فریلنسری برای هر فرد ثابت نبوده  و میزان درآمد هر فریلنسر با فریلنسر دیگر یکسان نمی باشد. به این صورت که ممکن است هر یک از فریلنسرها، هر ماه با رقم متفاوتی مواجه شوند. برای کسب درآمد از فریلنسری هر فرد می تواند با توجه به مهارت و علایق خود، یا هر کاری که فکر می کنند از پس آن می توانند بر بیایند، یادداشت کنند. بعد از ارزیابی بازار  و پیدا کردن موقعیت و فرصت شغلی مناسب به صورت دورکاری و یا آزاد کاری اقدام به فعالیت و درآمدزایی نمایند.

 برای کسب درآمد از فریلنسری بایستی ارزش کارهای کوچک را بدانید. به این صورت که، هر اندازه اولین پروژه ی شما کوچک و با دستمزد اندک است ولی با تکمیل اولین پروژه می توانید سابقه ی مثبتی را برای خود ایجاد کنید.

خودتان را مجبور به کار کنید! برای کسب درآمد از فریلنسری ممکن است در اواسط کار پروژه ای دم دست نداشته و خسته و دلسرد شوید. در چنین مواقعی باید به خودتان ثابت کنید که شما می توانید.

برنامه ریزی دقیق داشته باشید! افرادی که قصد کسب درآمد از فریلنسری را دارند، بایستی برای زمان خودشان برنامه ریزی داشته و به آن برنامه ریزی پایبند باشند. بایستی در زمان برنامه ریزی اطمینان کافی را از زمان کافی برای بررسی کار، انجام ویرایش های مورد نیاز و گرفتن بازخورد از کارفرما را در اختیار داشته باشید. در صورتی که زمان تان را به خوبی بتوانید مدیریت کنید، قطعا خروجی با کیفیت تری ارائه خواهید داد و همین امر شما را به سمت انجام کارهای بیشتر سوق خواهد داد.

کسب درآمد از فریلنسری

کسب درآمد از فریلنسری چیست

کسب درآمد از فریلنسری از کدام سایت ها ممکن است؟

کسب درآمد از فریلنسری این امکان را برای افراد مختلف می دهد تا  بدون این که برای سازمان خاصی کار کنند، درآمدزایی کرده و مشغول به فعالیت باشند. برخی سایت هایی وجود دارند که نقش واسطه را بین کارفرما و فریلنسر ایجاد می کنند. با شناسایی این وب سایت ها و ثبت نام در آن ها می توانید برای دریافت پروژه اقدام نمایید. این وب سایت ها با در اختیار گذاشتن پلتفرمی موجب می شوند تا شما با کارفرما آشنا شده و مشکل پیدا کردن مشتری را برای شما حل کنند. سایت های فریلنسری امکان کسب درآمد از فریلنسری را به صورت دورکاری فراهم کرده انده اند. فریلنسرها می توانند به واسطه ی مهارت هایی که دارند، از این وب سایت ها پروژه بگیرند.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


 به دلیل استقبال زیادی که افراد برای کسب درآمد از فریلنسری داشته اند،  در سال های اخیر سایت های فریلنسری رشد چشمگیری داشته اند و توانسته اند  افراد زیادی را به سمت خود جذب کنند. از جمله بهترین سایت های فریلنسری ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رایا مارکتینگ: رایا مارکتینگ یکی از معتبرترین و بهترین سایت هایی می باشد که امکان کسب درآمد از فریلنسری را می دهد. این وب سایت با ارائه ی خدماتی همچون موشن گرافی، تولید محتوا، سئو، دیتا اینتری، بازاریابی، تولید پادکست و ... به عنوان یک واسطه در میان کاربر و فریلنسر عمل می کند. به این صورت که، کارجو با توجه به مهارتی که دارد بعد از گذراندن آزمون استخدامی، به صورت رایگان پنلی در اختیار وی داده می شود. فریلنسر با استفاده از این پنل می توان سفارش مورد نظر خود را پذیرش کرده و کسب درآمد نماید.
  • ایران تایپیست: ایران تایپیست یکی دیگر از سایت هایی می باشد که امکان کسب درآمد از فریلنسری را در اختیار کارجویان می دهد. این سایت به عنوان یک رابط در میان کاربر و کارجو عمل می کند.
  • پونیشا: یکی دیگر از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی، سایت پونیشا می باشد. با توجه به مهارتی که دارید، می توانید در این سایت اقدام به کسب درآمد از فریلنسری نمایید.
  • انجام میدیم: انجام میدیم یکی دیگر از سایت های فریلنسری می باشد که توانسته است افراد زیادی از کارفرما و فریلنسرها را جذب کند.
  • و...

کسب درآمد از فریلنسری

بررسی کسب درآمد از فریلنسری

میزان حقوق و کسب درآمد از فریلنسری چقدر است؟

میزان حقوق و کسب درآمد از فریلنسری به عوامل مختلفی بستگی دارد، به این صورت که عوامل زیادی باعث کم و یا زیاد شدن درآمد فریلنسرها می شود. از جمله مهم ترین و موثرترین عوامل به شرح زیر هستند:

  • میزان تسلط: میزان تسلط فرد فریلنسر، تاثیر زیادی در میانگین کسب درآمد از فریلنسری دارد. به این صورت که، افرادی که در کار خود حرفه ای هستند، دستمزد بیشتری دریافت می کنند. درآمد فریلنسرها هم پیرو همین الگوریتم است، یعنی هر اندازه فریلنسر در کارش حرفه ای باشد، پول بیشتری هم در می آورند.
  • مدت زمان کار کردن: یکی از عواملی که موجب می شود تا درآمد فریلنسرها ثابت نباشد و میزان درآمد هر فریلنسر با فریلنسر دیگر متفاوت باشد، در مدت زمانی است که فریلنسر کار می کند. مدت زمان کار کردن برای هیچ فریلنسری مشخص و اجباری نمی باشد و خود فریلنسر تصمیم می گیرد که روزانه چقدر کار کند و در یک بازه ی زمانی مشخص چند تا پروژه بگیرند. این موضوع کاملا مشخص است که اگر فریلنسری در طول یک روز چند پروژه تحویل دهد، پول بیشتری در می آورد.
  • شخصیت حرفه ای: داشتن شخصیت حرفه ای تاثیر زیادی بر میزان کسب درآمد از فریلنسری دارد. منظور از شخصیت حرفه ای، صبور بودن، مدیریت ارتباط با کارفرما و قیمت معقول داشتن و ... می باشد. متاسفانه برخی از فریلنسرها بعد از گرفتن یکی دو تا پروژه فکر می کنند که در کار خود خبره هستند و شخصیت حق به جانبی به خود می گیرند. در این کنار افراد زیادی هم هستند که با شخصیت حرفه ای که دارند، مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کرده و به مشتری دائمی تبدیل کرده اند.
  • داشتن خلاقیت: یکی دیگر از مهم ترین عواملی که موجب بالا رفتن میزان کسب درآمد از فریلنسری می شود، داشتن خلاقیت می باشد. فریلنسرهایی که خلاقیت بیشتری را در کار خود به خرج می دهند و کم کاری نمی کنند، علاوه بر این که پروژه های زیادی را از طرف کارفرما می گیرند، بلکه می توانند قیمت بیشتری هم برای انجام پروژه های خود پیشنهاد دهند. همین امر موجب خاص بودن کار آن ها در مقابل بقیه ی فریلنسرها می شود. فریلنسرهایی که خلاقیت بیشتری دارند، از همان ابتدای تعامل با کارفرما می توانند نظر آن ها را جلب کنند.
  • ارزش کار: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر میزان کسب درآمد از فریلنسری آگاهی از ارزش تخصص کاری می باشد. متاسفانه امروزه برخی از فریلنسرها قیمت های غیر متعارفی را برای انجام پروژه ها به کارفرما در نظر می گیرند. همین امر موجب می شود تا کارفرما ارزش کار را ندانسته و به سمت قیمت های پایین بروند. این دسته از فریلنسرها هم کارفرما و هم پروژه ها را به دلیل کیفیت پایین از دست می دهند.
  • تجربه: تجربه ی کاری یکی دیگر از موارد مهمی است که بر میزان کسب درآمد از فریلنسری تاثیر گذار است. به این صورت که فریلنسرها در ابتدای کار درآمد کمتری را نسبت به فریلنسرهای قدیمی دارند.

کسب درآمد از فریلنسری

میزان کسب درآمد از فریلنسری

برای کسب درآمد از فریلنسری نیاز به چه مهارتهایی داریم؟

برای کسب درآمد از فریلنسری نیاز به برخی از مهارت هایی می باشد. از جمله مهارت هایی که بیشترین تقاضا را در بین کارفرماهای کل دنیا دارند، به شرح زیر هستند:

  • تولید محتوا: یکی از مهارت های پرطرفدار برای کسب درآمد از فریلنسری، تولید محتوا می باشد. امروزه با توجه به رشد کسب و کارهای اینترنتی، تمامی کسب و کارها برای رشد وب سایت خود نیاز به تولید محتوای حرفه ای و تخصصی دارند.
  • سئو: بهینه سازی موتورهای جست و جو یکی از مهارت های مورد نیاز برای کسب درآمد از فریلنسری می باشد. از آن جایی که تمامی سایت ها نیاز به سئو دارند و هر اندازه سئو سایت قوی تر باشد، وب سایت پیشرفت زیادی می کند، بازار کار فریلنسرهایی که از این مهارت برخوردار هستند بسیار داغ است.
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای بازاریابی و افزایش فروش یکی از مهارت های مورد نیاز برای فریلنسری می باشد.
  • مدیریت پروژه: مدیریت پروژه دارای تحویل نهایی و یک بازه ی زمانی محدود می باشد. به همین خاطر یک مدیر حرفه ای نیاز به طیف گسترده از مهارت ها دارد. فریلنسر با استفاده از روش ها، فرآیندها، مهارت ها و دانش و تجربه با توجه به پارامترهای توافق شده در زمان پذیرش، اقدام به دستیابی به اهداف خاص پروژه می کند.
  • برنامه نویسی و توسعه وب: یکی از پویاترین مشاغل که تقاضا برای آن بسیار زیاد است، برنامه نویسی و توسعه وب می باشد. یکی از مهارت هایی  که فریلنسرها در صورت داشتن آن می توانند کسب درآمد از فریلنسری آن هم به میزان بالا داشته باشند، برنامه نویسی و توسعه ی وب می باشد.
  • ترجمه: ترجمه مهارتی است که تمامی شرکت ها به آن نیاز دارند. به همین خاطر بازار کار ترجمه به صورت فریلنسری بسیار داغ است.

کسب درآمد از فریلنسری

مهارت های مورد نیاز برای کسب درآمد از فریلنسری

تجهیزات مورد نیاز برای کسب درآمد از فریلنسری:

برای کسب درآمد از فریلنسری نیاز به برخی تجهیزاتی می باشد. این تجهیزات به فریلنسرها کمک می کنند تا در کار خود موفق شده و پیشرفت زیادی داشته باشند. در حالی که فریلنسینگ آزادی عمل بیشتری را ارائه می دهد، ولی فریلنسرها هم باید آن را همانند یک تجارت اداره کنند. برای اداره ی این کار و کسب درآمد از فریلنسری، فریلنسرها نیاز به طیف وسیعی از تجهیزات و ابزارهایی دارند. از جمله تجهیزات مورد نیاز برای کسب درآمد از فریلنسری به شرح زیر می باشند:

  • نرم افزارهای حسابداری: فریلنسر هایی که به صورت دورکاری اقدام به انجام امور حسابداری می کنند، با استفاده از نرم افزارهای حسابداری می توانند فرآیند مالی را ساده تر انجام دهند. از جمله نرم افزارهای حسابداری می توان به سیوا، ویو و ممتاز سرور اشاره کرد.
  • مدیریت پروژه: انضباط یکی از اصلی ترین مواردی است که یک فریلنسر موفق برای کسب درآمد از فریلنسری به آن نیاز دارد. فریلنسرها برای انجام کارها به عزم و اراده نیاز دارند، در صورتی که برنامه ای برای کارهایی که قرار است انجام دهند، نداشته باشند، این امر موجب هرج و مرج در کارهای آن ها می شود. چند نمونه از نرم افزار مدیریت پروژه، Asana، Trello، PandaDoc، Quoters می باشند.
  • ابزارهای مدیریت زمان: فریلنسرها این امکان را دارند که روز خود را هرگونه که می خواهند برنامه ریزی کنند. نرم افزارهای مدیریت زمانی با ترسیم برنامه ی 24 ساعته این موضوع را برای شما خیلی راحت تر می کنند. از جمله نرم افزارهایی که فریلنسرها می توانند از آن استفاده کنند، Time Camp ، Toggl می باشند. نرم افزار Toggl تضمین می کند که هیچ یک از کارهای مشتری از بین نرود. جدول های زمانی قابل اشتراک گذاری هستند، همچنین به نشان دادن پیشرفت شما به مشتریان کمک می کند. این ابزار یک نمای کلی بصری از نحوه ی گذراندن وقت  به فریلنسرها نشان می دهد.

کسب درآمد از فریلنسری

بررسی کلی کسب درآمد از فریلنسری

جمع بندی:

کسب درآمد از فریلنسری بهترین روش برای کسانی می باشد که می خواهند برای خودشان کار کنند. از آن جایی که تایم کاری فریلنسرها دست خودشان هست و در هر موقع از روز که دوست داشته باشند، می توانند کار کنند،  این امکان برای آن ها وجود دارد که در آن واحد برای چند کارفرما کار کرده و از مهارت های مختلفی که دارند، برای کسب درآمد استفاده کنند.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر