مشاوره رایگان

منتوری استارتاپ ها روی کشتی در دریای خزر

| از 0 نظر

در حال حاضر جهان رو به سوی دنیای مجازی و کسب و کار آنلاین است. همان طور که مستحضر هستید ارتقای کارآفرینی و اقتصاد جامعه در کشور بزرگترین نیازی است که در حال حاضر احساس می شود. اشتغال زایی و به وجود آمدن مشاغلی همچون محتوا نویسی، برنامه نویسی، کسب و کار مجازی همگی سوغات استارتاپ هایی هستند که در عصر مدرنیته به وجود آمده اند. چند نمونه از استارتاپ های موفق در این زمینه ایران تایپیست، رایامارکتینگ و... می باشد.

منتوری استارتاپ ها در فضایی بسیار دوستانه و پر انرژی بر روی کشتی در دریای خزر انجام گرفت. برای اولین بار در ایران جزیره کارآفرینی منتوری استارتاپ ها بر روی بوم ناب بر روی کشتی رخ داد. این جلسه که توسط منتوری استارتاپ ها روی کشتی در دریای خزر انجام گردید را می توان تحول جدیدی در سیستم استارتاپی ایران در نظر گرفت. در این جلسه افزایش روابط تیم های شرکت کننده با کارآفرینان و بنیان گذاران موفق شکل گرفت. افرادی که علاقمند به این حوزه هستند می توانند در جلسات بعدی نیز شرکت کنند.

 منتوری استارتاپ ها روی کشتی در دریای خزر

منتوری استارتاپ ها روی کشتی در دریای خزر

منتور کیست؟ استارتاپ چیست؟

منتوری استارتاپ ها یکی از رموز موفقیت شما هستند. در واقع وجود یک منتور خوب رمز پیشرفت شما در شروع یک شغل می باشد. شاید با خواندن نام منتور تصور کنید این کلمه واژه ای جدید است. اما باید بگوییم منتورینگ و منتور نیز مانند واژه کوچینگ در فوتبال مدت ها است که در کتاب های مدیریت به کار می رود. البته ترجمه دقیق کلمه منتور کمی دشوار است. معمولا اغلب افراد منتوری استارتاپ ها را به مربی گری استارتاپ ها ترجمه می کنند. اما با توجه به این که کلمه کوچ هم به معنی مربی است کمی دچار دردسر خواهیم شد. لذا منتوری استارتاپ ها به معنای دقیق، راهنما می باشد.

استارتاپ لزوما کارآفرینی مبتنی بر حوزه فناوری نیست اما چون بسیاری از استارتاپ هایی که تا کنون شکل گرفته اند در حوزه فناوری و دنیای مجازی بوده اند لذا استارتاپ را می توان کارآفرینی در حوزه فناوری و دنیای مجازی در نظر گرفت. در حال حاضر در این که هر کسب و کار نوپایی را می توان استارتاپ در نظر گرفت اختلاف نظر وجود دارد. در کتاب ها و مقالات، بین استارتاپ یعنی کسب و کار نوپا و کسب و کارهای کوچک تفاوت قائل هستند.

 منتوری استارتاپ ها روی کشتی در دریای خزر

منتور کیست؟ استارتاپ چیست؟

منتورها و نقش آنها در موفقیت کارآفرینی و استارتاپ ها

کارآفرینی برای هر فردی با چالش هایی رو به رو است. یکی از این چالش ها کمبود تجربه و اعتماد به نفس لازم برای شروع استارتاپ است. منتورها می توانند نقش بسیار مهمی در موفقیت کارآفرینی شما داشته باشند. در واقع یک منتور تجربیات، دانش ها و مهارت های حضوری خود را به استارتاپ ها عرضه می کند. به دلیل دارا بودن تجربیات موفق در کسب و کار یک منتور قادر است تجربیاتی راجع به موفقیت و رشد در کسب و کار که از سراسر جهان کسب کرده است در اختیار استارتاپ ها قرار دهد.

  گاهی پیش می آید که به دلیل چالش های پیش رو، استارتاپ ها انگیزه لازم برای ادامه کار خود را از دست می دهند. در این هنگام نقش منتورها به عنوان پشتیبان انگیزشی به وضوح مشاهده می شود. منتور می تواند با برقراری رابطه مستقیم با استارتاپ ها و عرضه انگیزه های فراوان آنها را به رویاهای بهتر و بزرگ تری رهنمون کند. همچنین منتور قادر است به استارتاپ کمک کند تا هدف خود را پیدا کند. همچنین در صورت ضرورت هدف خود را تغییر دهد.

نحوه کمک منتوری استارتاپ ها

در منتوری استارتاپ ها فرد منتور کسی است که از تجربه و دانش لازم برای راهنمایی استارتاپ ها برخوردار است. منتورها اکثرا دارای دانش و تجربه گسترده در یک زمینه خاص هستند و توانایی راهبری گروه های استارتاپی را دارند. نحوه کمک منتورها به استارتاپ ها گوناگون است. در ادامه مطلب به تعدادی از این کمک ها که توسط منتور به استارتاپ ها می شود اشاره ای مختصر می کنیم:

  • راه اندازی کسب و کار
  • رشد کسب و کار
  • جلوگیری از اشتباهات رایج
  • ایجاد انگیزه
  • گسترش ایده کسب و کار
  • اصلاح طرح کسب و کار
  • شناخت بازار و نیاز مشتری
  • تامین مالی مطمئن
  • تیم سازی

 منتوری استارتاپ ها روی کشتی در دریای خزر

نحوه کمک منتوری استارتاپ ها

منتورینگ در آموزش

منتوری استارتاپ ها تنها لفظ رایج برای راهنمایی و کارگشایی از استارتاپ ها نمی باشد. بلکه این واژه درون سازمانی نیز بوده و حتی در آموزش و پرورش برای معلمان جدیدالاستخدام نیز به کار می رود. در واقع منتورینگ در محل کار به برنامه ای اطلاق می گردد که توسط سازمان اجرا شده و در آن کارکنان صاحب تجربه و دانش به کارمندان جدید کمک می کنند تا در حرفه خود پیشرفت کنند. آنها فرد کارآموز (منتی) را راهنمایی می کنند و به آنها آموزش های لازم را می دهند. در حقیقت منتورینگ در هر کارآفرینی و استارتاپی می تواند راهگشای منتی ها باشد. شما نیز اگر قصد شروع استارتاپ را دارید می توانید از منتورهای حرفه ای که در سطح کشور فعالیت دارند کمک بگیرید.

 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر