مشاوره رایگان

4 روش کلیدی برای ایجاد فرهنگ یادگیری

5.0| از 1 نظر

یادگیری، مشارکت کارکنان را افزایش می دهد که در زمان بحران های اقتصادی، شرکت شما را سر پا نگه می دارد.

4 روش کلیدی برای ایجاد فرهنگ یادگیری

در طول آخرین رکود اقتصادی، شرکت هایی که در مشارکت کارکنان خود موفق بودند، با ارائه آموزش های مورد نیاز کارمندان برای پیشرفت در حرفه شان، در مقایسه با  شرکت هایی که در جلب مشارکت کارمندان ضعیف عمل کردند و متحمل ضرر 14 درصدی شدند، 26 درصد افزایش سود داشتند.  

مشارکت کارکنان شرکت ها را از هر رخداد اقتصادی که در انتظار آنها است، در امان نگاه خواهد داشت. چطور شرکت های کوچک می توانند یک فرهنگ یادگیری ایجاد کنند تا به نوعی مشارکت را پرورش دهند?

1.در هنگام استخدام به دنبال یادگیرندگان باشید

درست است که می گویند فرهنگ هر محیط کاری بستگی به دیدگاه ها و نگرش های بالادستی های آنجا دارد، اما در صورتی که افرادی را استخدام کنید که باهوش و همیشه در حال یادگیری هستند، فرهنگ یادگیری در شرکت تان بسیار راحت تر خواهد بود. بعلاوه، آنهایی که از یادگیری لذت می برند احتمالاً در محیطی که مشوق یادگیری است، شاد و خوشحال هستند و شاد بودن بهره وری را افزایش می دهد.

روش های زیادی برای یافتن یادگیرندگان در طول فرآیند مصاحبه وجود دارد:

  • فعالیت های فوق برنامه

در مورد فعالیت هایی که از روی شور و اشتیاق انجام می دهند سوال بپرسید. افراد همیشه در حال یادگیری معمولاً در کنار کار روتین روزانه شان، کارهای دیگری نیز انجام می دهند، مثل آموزش دیدن برای دوی ماراتن یا نواختن موسیقی همراه با یک گروه. در طول فرآیند مصاحبه مخصوصاً در مورد پروژه هایی که خارج از کار دنبال می کنند بپرسید. پاسخ "هیچ کاری" نشانه این است که شخص ذاتاً تمایل به یادگیری ندارد.

  • کنجکاوی

بر کنجکاوی فرد به اندازه مهارت هایی که دارد تمرکز کنید. اکثر شرح شغل ها در طول زمان تکامل می‌یابند یعنی یک کاندیدای بی عیب و نقص کسی نیست که تمامی مهارت های موردنیاز برای انجام شغل در حال حاضر را داشته باشد، بلکه کسانی هستند که بسیاری از آن مهارت ها را بعلاوه تمایل و توانایی برای یادگیری سایر موارد مورد نیاز برای انجام این شغل در آینده را داشته باشند. مشکلاتی که در حال حاضر تیم با آنها روبرو است را مطرح کنید و ببینید کاندیدای شغل چگونه پاسخ می دهد. اکثر افراد کنجکاو اغلب سوالاتی می پرسند و تلاش می کنند تا مسئله را به سرعت حل و فصل کنند.

  • تواضع

بپرسید کدام جنبه از شغل یا صنعتشان را نمی شناسند و یا می خواهند بهتر بشناسند. یکی از مهمترین چیزها در یک ذهن یادگیرنده، توانایی پذیرفتن این است که بعضی چیزها را نمی داند. در صورتی که یک کاندیدای شغل تواضع داشته باشد و در مصاحبه شغلی اش در مورد آنچه نمی داند صحبت کند، شما یک فرد موفق  را در اختیار دارید.

در طول دوران رکود اقتصادی، کارکنان ذاتاً کنجکاو، متخصص تطبیق عملیات ها و یافتن روش های جدید انجام کارها هستند. آنها ممکن است در واقع از این چالش لذت ببرند. این آن چیزی است که باعث می شود کسب و کار در زمان رکورد فعال باقی بماند و بعد از آن با بازگشت دوران رونق اقتصادی رشد کند.

2.یادگیری سیاست شرکت

سیاست برای فرهنگ شرکت مهم و حیاتی است. در صورتی که به صورت مداوم بخشی از سیاست شرکت را یاد بگیرید، سیاست شرکت بخشی از DNA اینکه چطور شرکت شما کار می کند، می شود. چنین سیاستی قدرت تاثیرگذاری بر تصمیمات در تمام سطوح سازمان را دارد.

در اینجا با صراحت تمام یادگیری مداوم (یا همیشه در حال یادگیری بودن) به عنوان ارزش اصلی شرکت تعریف می شود. یادگیری مداوم حاکی از این است که شما تا به حال براساس ارزش های اصلی سازمان تفکر می کردید: اگر اینطور نبوده، الان بهترین وقت است!

از دیدگاه برنامه ریزی، توجه به اهداف یادگیری کارمند به همراه سایر اهداف رشد و اولویت های کسب و کار مهم است. احتمالاً این جمله را شنیده اید "هر آنچه را بسنجید، بیشتر می شود" خب، یادگیری کارمندان نیز مصداق این جمله است. پیگیر یادگیری باشید. آن را اولویت بندی کنید. تماشا کنید که باعث رشد و تغییر کسب و کار شما می شود.

هزینه برای یادگیری کارمندان

در صورتی که در حال سنجش یادگیری هستید، قطعاً باید کارمندان را برای یادگیری توانمند کنید. یعنی با ارائه ابزارها و منابع به مدیران برای کمک به اعضای تیم شان در جهت تعیین اهداف رشد، آنها را درگیر فرآیند یادگیری کنید (توجه: کارمندانی که مدیرشان درگیر تعیین اهداف می شود، 3.6 بار بیشتر احتمال دارد به یادگیری بپردازند.)

توانمندسازی کارمندان همچنین می تواند به معنای ارائه پول یا زمان برای یادگیری باشد- به عبارت دیگر، ارائه فرصت های یادگیری به عنوان یک منفعت شغلی مثل بیمه درمانی است. همانطور که بازار نیروی کار محدودتر می شود، این می تواند یک متمایزکننده مهم باشد: 87 درصد از هزاران نفر رشد شغلی و فرصت های پیشرفت را یک منفعت مهم محل کار می دانند.

در ویزانت، هر ساله 2.000 دلار برای تعقیب پیشرفت شغلی به کارمندان می دهیم. همچنین امکان دسترسی نامحدود به معلم های خصوصی های مرتبط با کار که در پلت فرم مان موجود هستند را می دهیم و 50 درصد تخفیف برای معلم خصوصی های نامرتبط با کار قائل می شویم.

در طول رکوردهای اقتصادی، داشتن اهداف یادگیری می تواند باعث تقویت روحیه شود. حتی در صورتی که باعث افزایش رشد نشود، همچنان باعث افزایش یادگیری شما می شود. یادگیری باعث می شود که قابلیت ها و شایستگی های کلیدی را بدون استخدام کارمند جدید یا آوردن کارمند قراردادی افزایش دهید. برای مثال بازاریابی ایمیلی ارزانتر از برونسپاری به یک فروشنده است و باعث می شود سریعتر بازده سرمایه گذاری را ببینید.

هر دوی اینها به شرکت شما کمک می کنند تا حرکت به سوی بهبود اقتصادی را حفظ کنید یعنی شما آماده تصاحب فرصت های جدید هستید.

3.از اشتباهات درس بگیرید

امروزه این موضوع برای مالکان کسب و کار طبیعی است که شکست را بپذیرند اما آیا همین قاعده را برای کارمندان مان هم استفاده می کنیم؟ برای اطمینان از فرهنگ یادگیری، خیلی مهم است که کارمندان را بخاطر اشتباهاتشان تنبیه نکنیم. اشتباهات وقتی رخ می دهند که افراد سعی می کنند چیزهای جدیدی را امتحان کنند که این نوعی از رفتار است که منجر به نوآوری ها و پیشرفت های غیرمنتظره می شود.

برخلاف روال معمول به شکست ها پاداش دهید، اما یافتن روشی برای انجام این کار (در عین تفکیک شکست های ناشی از سهل انگاری) می تواند به بلوغ فرهنگ یادگیری کمک کند.

با تشویق کارمندان به مشارکت در جلسات با استرس کم شروع کنید. بخاطر داشته باشید: در طوفان مغزی، هر ایده ای بدون قضاوت کردن مد نظر قرار می گیرد. ایجاد یک ناحیه امن و فارغ از قضاوت ها برای ایده ها کارمندان را تشویق می کند تا چیزهایی که ممکن است مسخره به نظر بیایند را به اشتراک بگذارند. بعضی از این ایده ها به درد نمی خورند- اما بعضی از آنها مانند الماس می درخشند.

این نگرش بخصوص در دوره رکود اقتصادی ارزشمند است، وقتی اتخاذ رویکردهای نوآورانه برای حل مساله باعث نجات کسب و کار کوچک شما می شود. در صورتی که احساس مثبتی نسبت به شکست در تیم تان ایجاد کرده باشید، به احتمال زیاد ایده هایی را پیشنهاد و امتحان می کنند. در صورتی که شکست یک واژه زشت و بد باشد، کارکنان از امتحان رویکردهای جدید، حتی وقتی رویکردهای قدیمی جواب نمی دهند، می ترسند.

4.از مشتریان بیاموزید

تمرکز بر بی عیب و نقص بودن هر محصول یا خدمتی که می سازیم تا هر مسئله ای که به ما الهام می شود را حل کنیم ساده است و بد نیست برای اینکه کسب و کار خودمان را شروع کنیم، اما اغلب اوقات، تعریف ما از بی عیب و نقص بودن تنها از تعریفی می آید که رهبر یک شرکت به عنوان یک محصول یا خدمت مطلوب تعریف کرده است.

در واقعیت، مشتریان می توانند منبع ارزشمندی از یادگیری باشند. بازخورد مشتریان ممکن است حوزه‌هایی را مشخص کند که شما هرگز آنها را مشکل ساز نمی دانستید، یا مشتریان ویژگی هایی را بیان می کنند که هرگز در مورد آنها فکر نکرده اید. برای حفظ فرهنگ یادگیری، مطمئن شوید که کارمندان می دانند چطور به بازخورد مشتریان گوش دهند و توانایی لازم برای پاسخگویی به آنها به روش های خلاقانه را دارند.

موقع ضرر و زیان، گروهی از مشتریان که معتقدند برای شما مهم هستند می توانند پاداش های قابل توجهی به شما بدهند. مشتریانی که به برند شما وابستگی دارند کمتر احتمال دارد در هنگام تنگناهای مالی شما را ترک کنند.

پاداش کنجکاوی

گفته می شود که بزرگترین استارت آپ ها در دهه های گذشته شرکت های "خرابکاری" بوده اند که با یافتن روش های جدید برای انجام کارها به کل صنعت شوک وارد کردند. وقتی روش کارتان را زیر سوال می برند ممکن است احساس ناراحتی کنید اما این زیر سوال بردن برای حفظ شرکت شما مهم و موثر است.

با ایجاد فرهنگ یادگیری در شرکت تان، مطمئن می شوید که نیروی مخرب در کسب و کار شما در حال رخ دادن است و محصولات و خدمات شما را تا حد ممکن در بازار مفید و کاربردی نگاه می دارد.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

پژمان لطفعلی

پژمان لطفعلی | 11/6/2021 11:38:25 AM

از اول طبق توصیه های شما پیش رفتم. خداروشکر افراد خیلی ماهری باهام کار میکنن