مشاوره رایگان

6 ویژگی کارمندانی که نمی توان از آن ها صرف نظر کرد

5.0| از 1 نظر

مشارکت مستمر یک کارمند در سطح بسیار خوب، بر درخشش مختصر و غیر مستمر کارمندی در حد یک نابغه، برتری دارد. شاید ناامید کننده تر از کارمند با استعدادی که قادر به کسب موفقیت های مداوم نمی باشد، موارد بسیار معدودی در جهان وجود داشته باشد. موفقیت این افراد مانند رعد و برق است، بسیار تماشایی است اما به ندرت اتفاق می افتد. هرچقدر روشنایی این موفقیت درخشان تر باشد، سکون بین آن، بیشتر و تاریک تر خواهد بود.

کارآفرینی

به عقیده من مفید بودن مستمر بر نبوغی که به ندرت ظاهر شود، ارجحیت دارد. اما مفید بودن مستمر نیز چیزی نیست که به راحتی به دست بیاید، بلکه نتیجه تلاش های پیوسته و مجموعه مهارت های متنوعی است که با صبر و شکیبایی به دست می آید.

من در دوران مدیریت خود، افراد زیادی را استخدام کردم، افرادی که موفقیت های مستمری داشته اند معمولا دارای 6 ویژگی به صورت مشترک بودند.

1- نظم عمومی

عادت های شما در محیط خانه، در محیط کار نیز نمود پیدا خواهند کرد. من زندگی افرادی را مطالعه کرده ام که هر شب مقدار زیادی مشروب می خورند و همچنان در طول روز بعد تمرکز و بهره وری خود را حفظ می کنند، اما در اغلب موارد چنین رفتارهایی در نهایت آن ها را دچار مشکل می کند، چرا که شخصیت آن ها و ضعف ساعت های غیر کاری، کار آن ها را دچار ضعف می کند.

تصور این امر دشوار است که شما در خانه بدون هیچ کنترلی زندگی کنید و زمانی که به محیط کار قدم می گذارید، به سرعت از این حالت خارج شوید. این حالت یک تناقض اساسی است و افرادی که درگیر آن باشند، نمی توانند شخصیت پایداری داشته باشند. اعتیاد جدی به تلویزیون، عدم استفاده صحیح از زمان و یا سرچ کردن بیهوده در اینترنت در طول ساعت های غیر کاری، نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه عملکرد شما را در طول ساعات کاری نیز دچار آسیب می کند.

2- محروم سازی خود

قوی ترین افرادی که می شناسم، استاد انجام کارهایی هستند که نمی خواهند آن ها را انجام دهند. این کار نیاز به جرات و مقاوت در برابر سختی ها دارد، چرا که به معنای محروم ساختن خود از چیزهایی می باشد که می خواهند آن ها را انجام دهند.

این مهارت، به صورت مثبتی بر تمام جنبه های زندگی شما و همچنین زندگی شغلی شما تاثیرگذار خواهد بود. شاعر امریکایی Henry Wadsworth Longfellow می نویسد: موفقیت های بزرگی که به دست آمده و حفظ شده اند، ناگهانی به دست نیامده اند، بلکه در حالیکه رقبای این افراد موفق در حال استراحت بوده اند، این ها در حال عبور از ناهمواری ها در تاریکی شب بوده اند. افرادی که درحالتی که رختخواب گرم و نرم را ترجیح می دهند، کار را انتخاب می کنند، دارای توانایی نامحدودی هستند.

3- مطالعه و رشد فردی

اگر قصد دارید که به عنوان یک کارمند به رشد و شکوفایی دست یابید، باید از بخش قابل توجهی از اوقات استراحت خود صرف نظر کرده و آن را به مطالعه اختصاص دهید. کتاب های تجاری، تاریخی، فلسفی، علمی و هر مورد دیگری که تفکر شما را نسبت به دیدگاه های جدید به چالش کشیده و دانش شما نسبت به جهان را عمیقا افزایش می دهد، مطالعه کنید.

برخی اوقات، لحظاتی را تجربه خواهید کرد که به خود خواهید گفت: بله و این لحظات تفکر شما را به کل تغییر خواهد داد، اما معمولا این تغییر، فرایند آرامی است که شما بدون اینکه خود متوجه باشید، رشد کرده و هوشمندتر می شوید. این عمل بر اینکه شما چه کسی هستید، نحوه تفکرتان چگونه است و چگونه با دیگران تعامل می کنید، تاثیر خواهد گذاشت و به شما امکان خواهد داد تا سطح خود را چه در موارد شغلی و چه در زندگی شخصی ارتقا دهید.

4- پیشرفت مداوم

کارمندانی که مرا به عنوان افرادی کاملا منحصر به فرد تحت تاثیر قرار داده اند، حداقل یک ویژگی را به صورت مشترک داشته اند: آن ها علاقه وافری به رشد روزافزون در نقش خود دارند، علاقه وافری به ارتقای روزافزون واحد خود دارند، و علاقه وافری به این امر دارند که ببینند عملکرد شرکت آن ها به رشد روزافزونی دست یافته است و این کار همانند نفس کشیدن برای آن ها ضروری است.

آن ها دریافته اند که پیشرفت مداوم، کلید باقی ماندن در اوج است. شما احتمالا این نقل قول را ازAndy Grove رئیس سابق شرکت اینتل شنیده اید که می گوید: تنها افراد دچار پارانویا یا همه دشمن پندار، ماندگاری بیشتری دارند. من به این جهت این جمله را قبول دارم که سرود ذهنی درونی من است. من خود را مجبور به رفتاری می کنم که گویی یک عامل تحریک کننده، بر شرکت من نفوذ کرده و هدف آن، به پایین کشیدن شرکت می باشد.

تنها راه غلبه من بر این دشمن مرموز، کنترل رفتارم می باشد. من نمی توانم چیزی را که نمی شناسم را تغییر دهم، بنابراین دیوانه وار بر چیزی تمرکز می کنم که از آن آگاهی دارم. من امیدوارم که هرگز به خورشید اجازه غروب ندهم قبل از آنکه کارهای قابل ملاحظه ای را در جهت پیشرفت ناوگان خود انجام داده باشم. این مفهوم را در مورد اینکه شما چه کسی هستید و چگونه فکر می کنید نیز به کار ببرید.

5- پرورش دادن دیگران

قطعا تمرکز صرف بر خود و تلاش برای ارتقای خویشتن، نمی تواند کافی باشد. افرادی که موفقیت پیوسته داشته باشند، به رشد افرادی که در اطراف آن ها قرار دارند نیز اهمیت میدهند. افرادی که هنگام مشاهده کسب مهارت یا مسئولیتی جدید توسط همکار خود، احساس تهدید می کنند، بدتر از افراد ضعیف هستند. آن ها توان سازمان را دچار تحلیل کرده و دیدگاه بازی با جمع صفری که دارند، نه تنها لذت بخش نیست بلکه در نهایت برای سازمان مخرب خواهد بود.

یک شرکت مانند پیتزایی نیست که برش های محدودی داشته باشد و افراد باید برای یک برش با هم مبارزه کنند. موفقیت یک همکار به معنای از دست دادن یک برش برای همکار دیگر نمی باشد، که شما را وادار کند تا سخت تر مبارزه کنید و سهم خود را به دست آورید. بلکه، موفقیت آن ها اندازه پیتزا را بزرگتر می کند، و سهم کلی گروه را افزایش میدهد.

منظور مرا اشتباه برداشت نکنید—یک همکار بلندپرواز با استعداد، قطعا می تواند شما را بترساند. اما احساس ترس نکنید، و هرکاری که می توانید برای ارتقای خود از طریق پیشرفت دیگران انجام بدهید را انجام دهید.

6- پایداری عاطفی

شاید شما نیاز داشته باشید که بر روی موارد گفته شده در لیست بالا، سخت کار کنید، اما این ویژگی از خود مراقبت خواهد کرد. کاملا روشن است که وارد کردن حالت نمایش گونه به شرکت ابدا مناسب نیست. تبدیل کردن فعالیت های شرکت به یک نمایش نامه آبکی که در آن شما نقش رهبر را بازی می کنید، رفتاری مضر است که به جایگاه شرکت آسیب می رساند چه برسد به اینکه رقیبی سودای شرکت شما را در سر بپروراند.

درگیر تناقضات فردی، سیاست های اداری، برنامه های عجیب و یا ایجاد موقعیت پادشاهی برای خود نشوید. محبوبیت به عنوان شخصیتی پایدار و مستقل، درها را برای شما باز خواهد کرد، فرصت هایی به شما پیشنهاد خواهد شد که برای افراد خودشیفته قابل تصور هم نخواهد بود، تنها به این دلیل ساده که افراد خودشیفته هرچیزی که با آن برخورد کنند را خراب می کنند. از نوع کارمندانی باشید که خودتان دوست دارید با او کار کنید، و درخواهید یافت که دیگران نیز مشتاق به کار کردن با شما خواهند شد.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

ویدا مظفری

ویدا مظفری | 11/2/2021 11:52:39 AM

امیدوارم بتونم کارمندایی پیدا کنم که فوق العاده باشن