مشاوره رایگان

Tim Cook مدیر عامل اپل، تغییر ساده ای را ایجاد کرد تا به او در جلوگیری از اعتیاد به آیفون کمک کند

4.0| از 1 نظر

Tim Cook مدیر عامل اپل، تغییر ساده ای را ایجاد کرد تا به او در جلوگیری از اعتیاد به آیفون کمک کند

او می گوید نمی خواهد افراد بیش از حد از گوشی های آن ها استفاده کنند.

Tim Cook مدیر عامل اپل، تغییر ساده ای را ایجاد کرد تا به او در جلوگیری از اعتیاد به آیفون کمک کند

اعتیاد به تلفن همراه، آن چنان به مشکلی جهانی تبدیل شده است که حتی پاپ نیز به اظهار نظر در مورد آن پرداخت.

به گزارش مجله کاتولیک امریکا،Pope Francis  در دیداری با جمعی از دانش آموزان دبیرستانی در مدرسه ای در شهر رم، در این خصوص به آن ها هشدار داد. او به نوجوانان گفت: لطفا خود را از اعتیاد به تلفن های همراهتان نجات دهید و تشریح کرد: زمانیکه تلفن همراه به مثابه یک ماده مخدر باشد، خطر کاهش ارتباطات به simple contacts وجود دارد.

در روز سه شنبه، مدیر عامل اپل Tim Cook با این امر موافقت کرد.

از Cook پرسیده شد که چگونه افراد عادی طی یک مصاحبه روی صحنه در Time 100 Summit روزانه هزاران بار تلفن همراه خود را لمس می کنند.

وی موافقت کرد که ممکن است بسیاری از کودکان بیش از حد از تلفن های همراه خود استفاده کنند و این نیروی جنبشی برای گزارشات Apples Screen Time بود که در اوایل سال 2018 منتشر شد.

Cook بیان کرد: والدین نیز از تلفن همراه خود بیش از حد استفاده می کنند، همه ما یا حداقل بسیاری از ما هم اینگونه هستیم.

هنگامیکه در مورد مطالعه ای که نشان می داد افراد به طور متوسط 2617 بار در روز تلفن همراه خود را لمس می کنند، از وی سوال شد، با شوخی گفت: خب شما نباید چنین کاری کنید.

وی بیان کرد که گروه اپل هرگز نمی خواهند که مردم همواره مشغول استفاده از تلفن همراه خود باشند. چنین آماری هیچ گاه هدف ما نبوده است و استفاده پیوسته از تلفن همراه، مدل کسب و کار اپل نمی باشد.

این کار، حیله ظریف برنامه های تبلیغاتی جهان مانند فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر و اسنپ چت است که تلاش می کنند افراد را وادار کنند تا برای تعاملات بیشتر از طریق اپلیکیشن آن ها، بارها و بارها به این اپ ها مراجعه کنند تا از این طریق آگهی های بیشتری را به فروش برسانند.

Cook بیان کرد: طبیعتا اپلیکیشن های خاصی وجود دارد که در آن ها افراد با به دست گرفتن تلفن همراه خود می توانند پیمایش های مستمر و بدون هدفی را تنها برای اینکه بدانند در این لحظه چه اتفاقاتی در حال وقوع است، داشته باشند. وی اشاره ای نیز به ارزیابی پاپ از آسیب تلفن های همراه به ارتباطات کرد.

او گفت که تغییری که باید در مردم اتفاق بیفتد یک چیز است: متوقف کردن توجه به تلفن همراه به جای توجه به افرادی که در اتاق در کنار شما هستند.

او همچنین افزود: هر بار که تلفن همراه خود را برمی دارید، به این معنا است که نگاه خود را از فردی که در حال تعامل با او هستید، باز می دارید. و اگر زمان صرف شده به نگاه کردن به تلفن همراه بیش از زمان صرف شده به نگاه کردن به چشمان طرف مقابلتان باشد، باید بدانید که کار صحیحی انجام نداده اید.

Tim Cook مدیر عامل اپل، تغییر ساده ای را ایجاد کرد تا به او در جلوگیری از اعتیاد به آیفون کمک کند

Justin Sullivan/Getty Images

خاموش کردن اعلان اپلیکیشن ها

Cook بیان کرد که این درس را به شخصه و با خواندن گزارشات خودش در Apple Screen Time یاد گرفته است، این گزارشات او را راهنمایی کرد تا تغییر ساده دیگری را داشته باشد که او را از مشغول بودن به تلفن همراه خود، هزاران بار در روز باز می داشت: او اعلان های اپلیکیشن ها را خاموش کرد.

می خواهید بدانید که این اقدام به شخصه برای من چه نتایجی داشته است؟ من تعداد اعلان های اپلیکیشن ها را خاموش کرده ام، چرا که از خودم پرسیدم، آیا واقعا نیاز به دریافت هزاران اعلان در طول روز دارم؟ این چیزی نیست که بتواند به زندگی من ارزشی بیفزاید یا مرا به فرد بهتری تبدیل کند. بنابراین اقدام به متوقف نمودن آن کردم.

به شما هم توصیه می کنم که اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید، دست بجنبانید.

راه های متفاوتی برای محدود کردن اعلان های یک اپلیکیشن در آیفون وجود دارد که در عین حال به دستگاه امکان می دهد تا شما را نسبت هر چیز مهمی باخبر کند. این راه ها شامل غیر فعال کردن اعلان های هر اپلیکیشن از طریق برگه اعلان ها در بخش تنظیمات می باشد، با استفاده از فعال کردن گزینه Do Not Disturb چه به صورت دستی ( هنگام صرف غذا یا تماشای فیلم ) و چه به صورت اتوماتیک ( مثلا هنگام خواب )، و مشخص کردن انتخابی مخاطبین یا ایمیل هایی که برای شما حائز اهمیت ویژه هستند، شما از ایمیل های آن ها مطلع شده و نیازی ندارید که همواره گوشی خود را برای اطلاع چک کنید.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

الیاس محمدی

الیاس محمدی | 11/1/2021 11:49:28 AM

چه فکر خوبی کردن. مرسی از سایت عالی شما