مشاوره رایگان

Adam Guild سالانه 12 کتاب می خواند، او کتاب حاضر را 14 بار خوانده است

5.0| از 1 نظر

کارآفرین خبره 19 ساله، کتاب حاضر در حوزه کسب و کار را یک شاهکار می داند.

Adam Guild سالانه 12 کتاب می خواند، او کتاب حاضر را 14 بار خوانده است

در این مجموعه با عنوان Member Showcase، مصاحبه هایی با اعضای The Oracles را منتشر می کنیم. مصاحبه حاضر با Adam Guild، مدیر عامل و موسس Placepull، یک شرکت تکنولوژیکی که تحولات اساسی را در بازاریابی کسب و کارهای محلی ایجاد کرده و کار خود را با رستوران ها آغاز کرد، انجام داده ایم. این مصاحبه توسط The Oracles خلاصه شده است.

لحظه تعیین کننده زندگی شما در اوایل زندگی چه بوده است؟

Adam Guild: با آغاز حدود 12 سالگی، من زمان بسیار دردناکی را پشت سر می گذاشتم. همچنان درگیرطلاق والدینم بودم و همزمان از ورود به مدرسه مورد علاقه ام باز مانده بودم. در مدرسه جدید، بی رحمانه مورد ضرب و شتم قرار می گرفتم، هیچ دوستی نداشتم و بیش از حد در حال چاق شدن بودم.

من تنها بودم، کمکی نداشتم و روز به روز ناامیدتر می شدم. اما اکنون که به گذشته نگام می کنم، آن دوران بیش از هر زمان دیگری در توانمند سازی من موثر بوده است. تصمیم گرفتم بر ایجاد کسب و کار و ارتقای خود، تمرکز کنم. زمانیکه 12 ساله بودم، یک شبکه اجتماعی را در مدرسه راه اندازی کردم چرا که اجازه استفاده از فیس بوک به ما داده نمی شد. یک سال بعد، تاسیس شرکتی را آغاز کردم که تجربیات چندنفره را برای بازی با عنوان Minecraft تسهیل می کرد. آن تنها حوزه ای در زندگی من بود که احساس ارزشمندی و پیشرفت به من دست می داد، بخشی از زندگی که دردهای مرا تسکین می داد.

به زودی کارآفرینی به نوعی وسواس در من تبدیل شد. به خودم قول دادم که هر چه که در توان دارم را برای ایجاد زندگی که خواهان آن بودم، انجام دهم- و تمام زندگی ام تغییر یافت. من یادگرفتم که باید درد را به یک دلیل بپذیرم: به عنوان بهتین کاتالیزور برای پیشرفت.

شما در چه مواردی بیشتر از اکثر مردم دنیا مهارت دارید؟

Adam Guild: من در درک احساسات دیگران، انتقال ایده های مفید به صورت موثر و تاثیرگذاری بر فرایند تصمیم گیری دیگران از طریق همدری عمیق، در سطح جهانی قرار دارم.

من هیچ گاه مهارت های اجتماعی طبیعی را نداشته ام، این امر نقطه ضعف اساسی من و منبع دردهای بسیاری برایم بوده است. در نتیجه ضعف هایی که در مهارت های اجتماعی داشتم، اغلب از سوی دیگران مورد استهزا واقع شده و از موارد زیادی محروم می شدم. این درد، نوعی تمایل بسیار عمیق را برای درک بهتر دیگران و برقراری ارتباط موثر در من ایجاد کرد.

من به این نتیجه رسیدم که این نکته برای موفقیت در ماموریتی که انتخاب کرده ام بسیار ضروری است: ارتقای جهان و توانمندسازی دیگران. من یک علاقه غیر عقلانی را از طریق روانشناسی توسعه دادم و به علم ارتباطات و فرایندهای تصمیم گیری دست پیدا کردم. من صدها کتاب در این حوزه خوانده و هزاران ساعت را صرف مطالعه آن ها کرده ام و هر چه بیشتر یاد گرفتم، بیشتر دریافتم که این حوزه تا چه حد اهمیت دارد.

اکنون چه چیزی در مورد کسب و کارتان، شما را بیش از همه هیجان زده می کند؟

Adam Guild: ما از مزیت توانمندسازی مشتریان خود در جهت دستیابی به اهداف و ارتقای زندگی شان برخوردار هستیم. ما هر روز برای کمک به مالکان رستوران ها و پیشرفت در مسیر دستیابی به رویاهایشان بیدار می شویم. در طول سال های گذشته، مشتریان زیادی را از سراسر ایالات متحده داشته ایم و تا کنون هیچ مشتری خدمات ما را کنسل نکرده است. من از این موضوع بسیار خشنود هستم.

چه کتابی طرز فکر یا زندگی شما را تغییر داد؟

Adam Guild: کتاب Zero to one نوشته Peter Thiel و Blake Masters. شاهکار آن ها، لنز بهتری را برای تماشای زندگی، اقتصاد و کسب و کار در اختیار من قرار داد. این کتاب باورهای نادرست در حوزه جهان کسب و کار – مانند این طرز فکر که رقابت برای کسب و کار خوب است را – باطل کرده و بر اهمیت فروش، صبر و دیگر ابعادی که نادیده گرفته شده بودند در ایجاد یک کسب و کار قدرتمند تاکید می کند.

این کتاب بسیار سازنده و مفید بود، من 14 بار از ابتدا تا انتهای آن را مطالعه کرده و به هنگام ایجاد کسب و کارهای خود، به این کتاب مراجعه می کنم.

بزرگترین چالش شما در آغاز کسب و کارتان چه چیزی بوده است؟ چگونه بر آن غلبه کردید؟

Adam Guild: ایجاد تعادل بین صبور بودن و اجرای توام با فوریت. من غالبا از میزان پیشرفت در کسب و کار خود، ناامید می شوم. احساسی مانند اینکه با سرعت کافی رشد نمی کنیم و بهبود نمی یابیم. من با تحلیل پیشرفت خود به صورت هفتگی یا ماهانه، و نه قضاوت لحظه ای در مورد هر روز، بر این ناامیدی غلبه می کنم.

احساس فوریت، سرعت پیشرفت ما را تسریع میکند، بنابراین برای ادامه دستیابی به نقطه بهینه ضروری می باشد. در عین حال، برداشتن گامی به سمت عقب و پذیرش این نکته که ایجاد چیزهای ارزشمند زمان بر است نیز خوب می باشد. این کار، به استقامت ما در برخورد با چالش ها می افزاید.

شما یک رهبر عالی را چگونه تعریف می کنید؟

Adam Guild: رهبری عالی، داشتن نظم در توانمندسازی و یکپارچه کردن یک گروه از افراد، در دستیابی به ایده آل هایی ارزشمند می باشد. این کار مستلزم بهترین تصمیمات استراتژیک بر اساس اطلاعات موجود می باشد. همواره نوعی تعادل بین استقامت در برابر چالش ها از طریق استراتژی اولیه و یا تطابق یافتن برای دستیابی به اهداف وجود دارد.

زمانیکه مدیران عالی تصمیمی را اتخاذ کنند، در مورد اهمیت این تصمیم، به صورت موثری با اعضای گروه سخن گفته و آن ها را برای اجرای این تصمیم یکپارچه کرده و از طریق فرایندهای انجام کار، به آن ها توانمندی می دهند.

شما یک معامله تجاری خوب را چگونه ارزیابی می کنید؟

Adam Guild: من فرایند واقع بینانه و ساده ای دارم. نخست، تمام اطلاعات مرتبط در مورد سود و هزینه ها را لیست می کنم. سپس پیامدهای مالی و استراتژیک هر یک را محاسبه می کنم.

در مرحله بعد، یک Google Doc ساده با دو ستون ایجاد می کنم: مزایا و معایب. من هر مورد و پیامد احتمالی آن را در یکی از ستون ها لیست کرده، نتایج تصمیم خود را پیش بینی کرده، و بخشی از جدول را که بیشترین معنا را از نظر استراتژیکی دارد، برجسته می کنم.

در نهایت، یک جمله چرایی واضح را در پایان صفحه به عنوان رفرنس یادداشت می کنم، که شامل تصمیم من و منطق پشت آن می باشد.

 برنامه مستمر روزانه شما برای موفقیت چیست؟

Adam Guild: برنامه مستمر روزانه من، شب قبلی شروع می شود که در آن دستور جلسه هر موردی که باید روز بعد به انجام برسانم را یادداشت می کنم. تنها در صورتی می خوابم که آنچه که تعیین کرده ام را به انجام برسانم، به همین دلیل ساعات و برنامه بیداری من بسیار متفاوت است.

زمانیکه بیدار می شوم، از خود سوالاتی را در مورد توانمند سازی پرسیده و بدن خود را با انجام فرایندهای روانشناختی و تنفسی، به حرکت وا می دارم. خدا را به خاطر داشتن روزی دیگر، برای فرصت ها و سلامتی که در زندگی دارم و برای هر کسی که می شناسم و عشق می ورزم، شکر می کنم. من چندین کار دیگر هم دارم که روزانه باید انجام دهم: باید به مدت یک ساعت ورزش کرده، مدیتیشن کرده و مطالعه کنم، چرا که هدف من مطالعه 182 کتاب در سال می باشد.

باقی روز را با کار کردن بر روی کسب و کار خود و کمک به افرادی که برایم مهم و قابل ستایش هستند، در پیشرفت به سمت اهدافم سپری می کنم. من این کار را در تمام 365 روز سال تکرار می کنم.

در حال حاضر مشغول کار در چه موردی هستید؟

Adam Guild: اکنون رهبری Placepull را بر عهده دارم، یک شرکت فناوری بازاریابی که به مالکان رستوران ها کمک می دهد تا درآمد خود را افزایش دهند. تخصص ما در دادن مشتریان جدید به آن ها می باشد. تیم ما با اشتیاق فراوان در جهت توانمندسازی مالکان کسب و کار و دست یابی به اهدافشان ماموریت یافته است چرا که بر این عقیده هستیم که آن ها قهرمانانی در جوامع محلی خویش هستند.

زمانیکه به اشباع در صنعت بازاریابی رستوران برسیم، برنامه خود را در جهت گسترش دادن و کمک به دیگر کسب و کارهای محلی با ویژگی های مشابه طراحی می کنیم.

می خواهید با چه خصوصیتی شناخته شوید؟

Adam Guild: ارتقای کیفیت زندگی تمام موجودات زنده، اصلاح سیستم آموزشی در جهت توانمندسازی بهتر افراد و کمک کردن به حل ناعدالتی های جهان.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

محمود علیاری

محمود علیاری | 11/1/2021 11:36:21 AM

مصاحبه خوبی بود. کلی ذهنمو باز کرد