مشاوره رایگان

10 کاری که افراد ثروتمند برای ثروتمندتر شدن انجام می دهند

5.0| از 2 نظر

مهم نیست که چقدر درآمد دارید، اگر بیش از درآمدتان خرج کنید، همواره فقیر خواهید بود.

10 کاری که افراد ثروتمند برای ثروتمندتر شدن انجام می دهند

در دنیای انسان های معمولی و درآمدهای معمولی، بسیاری از ما به دنبال پیوستن به 7-figure club هستیم. کیست که رویای ثروتمند شدن را در سر نداشته باشد، در این صورت می توان کار کردن را متوقف کرد، از این مغازه به آن مغازه رفت و تا می توان خرید کرد و به تعطیلات بی پایان رفت.

با این وجود اغلب افراد ثروتمند این کارها را انجام نمی دهند و این بخشی از راز چگونگی به دست آوردن و حفظ ثروت توسط آن ها می باشد. بین زندگی که در آن نیازی به دقت کردن به هزینه های انجام شده نباشد ( که به سرعت حساب بانکی افراد ثروتمند را نیز به پایان خواهد رساند ) و زندگی با استقلال مالی بلند مدت و ثروتمند بودن، تفاوت وجود دارد.

افرادی که با تلاش خود به ثروت دست یافته اند، الزاما باهوش تر از افراد دیگر نیستند، آن ها برخی اصول مهم را به خوبی یاد گرفته اند که به آن ها کمک می کند جلوتر از دیگران رفته و جلوتر از آن ها باقی بمانند. مهمتر اینکه آن ها با ثروتمند شدن به عنوان یک مهارت قابل یادگیری برخورد می کنند- و این همان چیزی است که شما نیز می توانید یاد بگیرید.

اگر دوست دارید که در زمره ثروتمندترین افراد دنیا قرار بگیرید، تلاش کنید که در این 10 عادت و تغییر سبگ زندگی مهارت پیدا کنید و ببینید که استقلال مالی داشتن واقعا چه حسی دارد.

1-آن ها طرز فکر مبتنی بر رشد مالی دارند.

هنگامیکه نوبت به فکر کردن در مورد کسب و کار و یافتن شیوه های مختلف برای کسب درآمد برسد، افراد ثروتمند به طرز عجیبی خلاق هستند. افراد بسیار موفق، متمایز از دیگران هستند، چرا که طرز فکر مبتنی بر رشد مالی را در خود می پرورانند که دیدگاه آن ها را نسبت به پول تغییر داده و به آن ها کمک می کند تا بر مشاهده فرصت های سودمند تمرکز داشته باشند.

این طرز فکر، به افراد موفق و ثروتمند کمک می کند تا باور داشته باشند که همواره پروژه های بزرگتر و بهتری برای کار کردن و پول های بیشتری برای به دست آوردن وجود دارد. آن ها مایل به جستجوی ایده های جدید بوده و بر این باورند که قادر به ایجاد تغییر و دستیابی به نتایج مثبت هستند.

2- افراد ثروتمند با انسان های مثبت و موفق معاشرت می کنند.

افراد ثروتمند اهمیت قرار گرفتن افراد موفق در محیط اطراف خود را درک می کنند. آن ها زمان خود را صرف برقراری تماس با افرادی می کنند که ثروتمند هستند اما در عین حال انگیزه، استعداد و مهمتر از همه پتانسیل موفقیت گسترده را نیز دارند. یک فرد ثروتمند هر ماه بخشی از زمان خود را در کنفرانس ها، رویدادها و دور همی ها صرف آشنا شدن با افرادی با طرز فکر مشابه می کند و یا سعی می کند حداقل یک قهوه یا نوشیدنی را با یک فرد جالب توجه میل کند.

این کار سرمایه گذاری عاقلانه زمان است، چرا که به این افراد کمک می کند تا ذهن خود را متمرکز بر موفقیت کرده و با افراد جدیدی ملاقات کنند که ایده های جدید و تفکر برانگیزی دارند. این کار همچنین به افراد ثروتمند کمک می کند تا لیست مخاطبین خود را با افراد تاثیرگذار و مرتبطی پر کنند که قابلیت کمک کردن به آن ها را دارند ( و بالعکس ).

3- در خارج از محدوده راحتی خود قرار می گیرند.

افراد ثروتمند، انسان های موفقی هستند چرا که بر این باورند که موفقیت به سراغ افرادی می رود که قدری عدم راحتی را می پذیرند. آن ها درک می کنند که تنها راه برای ارتقای واقعی، حرکت دادن خود به بیرون  از محدودیت ها می باشد. اگر می خواهید ثروتمند شوید، نیاز خواهید داشت که سوخت لازم برای جرقه خلاقیت خود را تامین کرده، ایده های تجاری منحصر به فردی ارائه داده و سپس کار خود را آغاز کنید.

موفقیت و ثروت، از امنیت شغل 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به دست نمی آید. بلکه با تکیه بر توانایی های درونی و رفتن به سمت رویاهای بزرگ شکل می گیرد. تمام رهبران موفق کسب و کارها، آرمان گرایان و تحول آفرینان، به منظور دستیابی به موفقیت نهایی، به خارج از محدوده راحتی خود حرکت کرده اند. افرادی که نامشان در تاریخ ثبت شده است، جرات رویارویی با ترس های خود را داشته و نخستین گام خود را به سمت ناشناخته ها برداشته اند.

4- جریان چندگانه درآمد به سمت خود را ایجاد کرده اند.

هر چه پول بیشتری داشته باشید، کسب درآمد بیشتر راحت تر خواهد بود و ساده ترین و سریع ترین راه برای کسب درآمد بیشتر، داشتن جریان چندگانه درآمد می باشد. در این صورت همواره جریان پول به سمت شما وجود دارد و می توانید از درآمد اضافی برای سرمایه گذاری در جریان های درآمدی جدید استفاده کنید. این همان روش اصلی است که افراد ثروتمند را ثروتمند نگه می دارد.

دو نوع اصلی درآمد وجود دارد: درآمد فعال که در آن شما برای پولی که به دست می آورید کار می کنید ، و درآمد غیر فعال که در آن پرداخت پول مستقیما بر اثر ساعت هایی که کار کرده اید نمی باشد. درآمد غیر فعال شامل اموال اجاره ای، سود سهام تقسیم شده، صندوق سرمایه گذاری در سهام شاخص، نوشتن کتاب یا ایجاد یک اپلیکیشن می باشد که همه آن ها جریان مستمری از درآمد حاصل از فروش یا حق الامتیاز را به همراه خواهند داشت.

5- سرمایه گذاری می کنند.

افراد ثروتمند از پول خود به نحوی استفاده می کنند که برایشان سودآوری داشته باشد. آن ها می دانند که سرمایه گذاری، کلید رشد وضعیت مالی آن ها می باشد. درست است که پس انداز کردن برای روز مبادا مهم است، اما با سرمایه گذاری گام های مهمی را برای کمک به ثروتمند شدن خود برخواهید داشت.

پس انداز به معنای گذاشتن پول در یک مکان مطمئن تا زمانی میباشد که آن را بازیابی کنید، اما اغلب حساب های پس انداز، سود بالایی ندارند و بنابراین این مبلغ، ساکن باقی می ماند و نسبت به پول اولیه، رشد چندانی نخواهد کرد. اما سرمایه گذاران باهوش، بازگشت سرمایه خوبی به شما خواهند داد، که شما می توانید آن را دوباره سرمایه گذاری کنید. زمانیکه شما در کاری سرمایه گذاری می کنید، باید ریسک آن را نیز بپذیرید، بنابراین هیچ وقت نباید بیش از مبلغی که از عهده از دست رفتن آن برمی آیید، سرمایه گذاری کنید.

6- ریسک های محاسبه شده انجام می دهند.

افراد ثروتمند بر روی تصمیمات مالی بزرگ شرط بندی نمی کنند، آن ها تمام تلاش خود را برای کاهش ریسک انجام می دهند. آن ها تحقیق و تحلیل های خود را انجام داده و تعیین می کنند که کدام گزینه ها، بهترین تناسب را با نیازهای مالی و مطلوبیت های تجاری آن ها دارد. ایشان مزایا و معایب را سنجیده و سپس ریسک های محاسبه شده ای را انجام می دهند.

آن ها تصمیمات مالی خود را با پرسش این سوال از خود اتخاذ می کنند: آیا این کار مرا به هدفم نزدیک تر خواهد کرد؟ آن ها از ریسک های بیهوده ای که در واقع سودی برایشان نخواهد داشت اجتناب کرده و هنگامی که حرف از پول در میان باشد، دیدگاه سخت گیرانه ای دارند. 

7- بر ارتقای خود تمرکز می کنند.

افراد ثروتمند غالبا مطالعه کنندگان مشتاقی هستند، اما شما رمان های بی ارزش را در قفسه کتاب آن ها پیدا نمی کنید. آن ها اهمیت آموزش خویشتن و حرکت دادن خود به سمت بهتر شدن در تمام ابعاد را درک می کنند. در واقع، اگر شما به کتاب هایی که اتاق خواب آن ها وجود دارد نگاه کنید، کتاب هایی با عنوان ارتقای خویشتن را خواهید یافت.

85 درصد از افراد ثروتمند ماهیانه، دو یا چند کتاب در حوزه ارتقای خویشتن را مطالعه می کنند، درحالیکه تنها 11 درصد از آن ها در مقایسه با 79 درصد از افراد فقیر، برای تفریح مطالعه می کنند و 94 درصد از افراد ثروتمند در مقایسه با 11 درصد افراد فقیر، انتشارات جدید را مطالعه می کنند.

8- هرگز کاملا بازنشسته نمی شوند.

افراد بسیار ثروتمند، قطعا به قدری پول دارند که نیاز نداشته باشند یک روز دیگر را کار کنند، اما اکثریت آن ها، تا حدی هم که شده به کار کردن ادامه می دهند، حتی افرادی که سنشان از 70 سال عبور کرده باشد. این بدان معنا نیست که این افراد روزهای خود را در دفتر کار سپری می کنند، در واقع به احتمال زیاد آن ها تعطیلات آزادانه ای داشته و از برنامه های انعطاف پذیر خود لذت می برند. اما اغلب افراد ثروتمند، هرگز کاملا بازنشسته نمی شوند. این به آن دلیل نیست که آن ها استطاعت مالی ندارند، بلکه به این دلیل است که از کاری که می کنند لذت میبرند.

بسیاری از آن ها قلبا، یک کارآفرین هستند و میل به راه اندازی و رشد دادن یک کسب و کار هرگز آن ها را رها نمی کند. پایداری در کار کردن و حس هدفمندی و برآورده شدن آرمان های شخصی که این کار به آن ها می دهد، بخش مهمی از رضایت کلی آن ها را شکل می دهد. کار کردن نوعی احساس پایدار موفقیت و هدفمندی به آن ها می دهد که سبب می شود بر کار خود متمرکز باشند، نه اینکه بخواهند دائما پول روی پول بگذارند.

9- از افراط در هزینه کردن خودداری می کنند.

درحالیکه رویای افراد غیر ثروتمند، هزینه کردن پول بدون نگرانی، خرید ماشین های تجملی، خانه های بزرگ و یا لباس های گرانقیمت می باشد، افراد ثروتمند دریافته اند که هرچه پول بیشتری را هزینه کنند، مبلغ کمتری در اختیار خواهند داشت. افراد ثروتمند در صورت هزینه کردن افراطی، زمان زیادی ثروتمند باقی نخواهند ماند. مهم نیست که شما چقدر پول به دست می آورید، اگر پولی بیش از درآمد خود هزینه کنید، همواره فقیر خواهید بود.

افراد ثروتمند بر این باورند که هرچه کمتر هزینه کنند، پول بیشتری برای توسعه ثروت خود خواهند داشت. به یاد داشته باشید که صرفه جویی در درآمد، نسبی می باشد، یک فرد ثروتمند ممکن است بسیار بیشتر از یک فرد متوسط هزینه کند. اما از لحاظ نسبی، فرد ثروتمند تمایل به اقتصادی بودن دارد و باید مطمئن باشد که هزینه های افراطی نمی کند.

10- زمانی را صرف تامل می کنند.

بسیاری از ثروتمندانی که با تلاش فردی به ثروت دست یافته اند، روزانه زمانی را صرف تفکر می کنند. صرف 30 دقیقه ( یا بیشتر ) در مکانی آرام به آن ها امکان می دهد تا در مورد زندگی و اهداف خود تامل کرده، درمورد سلامت و ارتباطات  خود فکر کرده، اهداف مالی و حرفه ای خود را در نظر گرفته و تحلیل کنند که اکنون در کجا قرار دارند و می خواهند در آینده در کجا قرار داشته باشند. تفکر انتقادی برای پیشتاز بودن بر بازار ضروری بوده و به شما کمک می کند که تغییراتی را که در مسیرتان قرار خواهند گرفت را در نظر بگیرید.

این زمان همچنین امکان تمرکز بر ارتقای خویشتن و کار کردن بر ایده ها را نیز می دهد. ممکن است برخی روزنامه نگاری و یا نوشتن را انتخاب کنند تا به آن ها کمک کند راه حل ها و ایده های خلاقانه بیابند. مطمئن شوید که زمان خود را صرف اندیشه های مولد می کنید. انرژی ذهنی خود را صرف اندیشه های وسواس گونه و گره های فکری منفی که سبب می شوند خود را مورد حدس و مقایسه قرار دهید، نکنید. افراد ثروتمند این کار را نمی کنند.  

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

سعید

سعید | 8/19/2019 3:32:16 PM

عالی بود

روژان عبدی پور

روژان عبدی پور | 11/1/2021 11:17:06 AM

باید سعی کنم طبق این لیست عمل کنم. حرف ندارین شما