مشاوره رایگان

قبل از راه اندازی کسب و کار خود، اطمینان یابید که از شبکه ایمنی برخوردار هستید

5.0| از 1 نظر

اجازه ندهید که نداشتن شبکه ایمن، شما را از اهداف کارآفرینانه خود، باز دارد.

قبل از راه اندازی کسب و کار خود، اطمینان یابید که از شبکه ایمنی برخوردار هستید. در اینجا به 13 راهکار در این خصوص اشاره می شود

نظرات بیان شده توسط کارآفرینان، متعلق به خود ایشان می باشد.

تمام کارآفرینان، نیاز به یک چتر نجات دارند. چرا که خواه به دنبال فروش کالا و یا ارائه خدمات باشید، آغاز یک کسب و کار جدید، همواره با ریسک هایی همراه است. من در تمام طول زندگی خود یک کارآفرین بوده ام. با نگاهی به گذشته، در می یابم که در تمام ابعاد حرفه خود، همواره بر شبکه های ایمن تکیه کرده ام. به گمان من، نداشتن شبکه های ایمن مناسب، دقیقا همان چیزی است که اغلب مردم را از دنبال کردن اهداف کارآفرینانه خود باز می دارد.

قبل از اینکه 13 شبکه ایمن که می توانید به آن ها اعتماد کنید را برشمارم، مایلم بیان کنم که چگونه این شبکه ها در راه اندازی، پایداری و رشد کسب و کارهای مختلف به من کمک کرده اند.

زمانی که در اوایل دهه بیست زندگی خود بودم، شروع به طراحی محصولات کردم. نخستین محصول، یک کلاه بیس بال جدید با انگشت فوم بود که می توانست برای فرستادن پیام های مختلف مانند نماد صلح مجددا تنظیم شود. من یک آگهی را در یک مجله به چاپ رساندم تا وضعیت تقاضای بازار را بررسی کنم. این کار فقط نیاز به پارچه و چرخ خیاطی و کمی پول برای چاپ آگهی داشت. من نیاز به شبکه امنی نداشتم و از طرفی نتوانستم تعداد زیادی از محصولات را نیز به فروش برسانم.

کار بعدی که انجام دادم، گشایش یک فروشگاه در Capitola شهر توریستی ساحلی زیبا در کالیفرنیای شمالی بود. این کار را در دهه 1970 انجام دادم. من تمام وسایلی که در فروشگاه می فروختم را خودم ساخته بودم – عمده این وسایل مجسمه هایی بودند که از پلاستیک ساخته می شدند. مبلغ اجاره مغازه ام 150 دلار بود و دو شریک نیز داشتم که هزینه ها را با آن ها تقسیم می کردم. در آن زمان نیازی به وام گرفتن نداشتم، چرا که حدود 10000 دلار قبل از آغاز کارم، پس انداز کرده بودم. در این مورد، پس انداز من، همان شبکه امن من بود.

چند سال بعد، ، به واسطه شخصی که مرا با فردی آشنا کرد که می توانست کسب و کارم را با تغییرات نسبی همراه کند، فرصت فروش محصولات خلاقانه خود را در فستیوالی در شهر Sausalito به دست آوردم. دیدار با Steve Askin که اداره شرکتی با عنوان Whats New را بر عهده داشت، به طور کلی زندگی مرا تحت تاثیر قرار داد. در طول 30 روز، او نمایندگی فروش محصولات من را در فروشگاه های سراسر کشور بر عهده گرفت. سفارشات با چنان سرعتی به دستم می رسیدند که 5000 دلار از پدرم قرض گرفته و توانستم افرادی را استخدام کنم که در کار خیاطی و مهمتر از آن تحویل به موقع سفارش ها به من کمک کنند.  

طبیعتا چنین موقعیتی فراتر از درک من بود، بنابراین در عوض به کارکنان کارخانه Askin یاد دادم که چگونه محصولات خلاقانه مرا بسازند. در طول این دوره زمانی، شبکه امن من، والدینم بودند. همچنین این نخستین باری بود که من با این ایده روبرو می شم که فرد دیگری مسئولیت بازاریابی، پخش کردن، و نهایتا فروش محصولاتی که من در آغاز آن ها را ایجاد کرده بودم، را انجام دهد. این کار اعطای مجوز نامیده می شد، و به مدل ترجیحی من در کسب و کار تبدیل شد.

چرایی این تصمیم بسیار ساده است: اگرچه من یک کارآفرین هستم، اما بسیار ریسک گریز می باشم، و با اعطای مجوز، اساسا هیچ نوع ریسکی برای شما وجود ندارد. مجوز شما وارد عرصه کسب و کار شده و شانس توسعه محصول را دارد، به این معنا که امکان تولید، بازاریابی و فروش محصولات برای شما فراهم می شود. به عبارت دیگر، تمام مسئولیت ها را آن ها بر عهده می گیرند.

مدتی طول کشید تا نسبت به اعطای مجوز ایده های خود برای محصولات، دیدگاه خوبی بدست آورم. تا آن زمان، همسرم Janice شغل تمام وقتی داشت و مرا حمایت می کرد. من در طول این زمان کار مشاوره آزاد را نیز انجام می دادم تا مکملی برای درآمدم باشد.

بعدها، کسب و کاری را شروع کردم که ماهیت آن فروش پیک های گیتار با شکل های منحصر به فرد بود. ما اغلب، این محصول را به طرفداران می فروختیم و نه به افرادی که کار آن ها موسیقی بود. هر 4 نفرمان، مبلغ کمی را صرف این کار کرده بودیم و لذا از این جهت برابری داشتیم. در زمان کوتاهی، پیک های ما در هزاران فروشگاه از جمله Walmart  و 7-Eleven به فروش رسیدند. ما صاحب مجوز Disney و Taylor Swift شدیم. وارد شدن به Walmart تا حد زیادی برای ما اضطراب آور و هیجان انگیز بود. باید مقیاس کار خود را توسعه می دادیم، و برای این کار، نیاز به سرمایه داشتیم. بانک به ما وام نمی داد، بنابراین من بر روی سرمایه خود سرمایه گذاری کردم ( حدود 250000 دلار ) تا بتوانم سفارشات Walmart را به انجام برسانم. این تمام پول پس انداز و ارثی بود که به من رسیده بود.

مهم نیست که شما چقدر آمادگی دارید. موانع پیش بینی نشده بسیاری در مسیر شما قرار خواهند داشت. این ماهیت انجام کار جدید است، که کارآفرینی همواره با آن توام بوده است و البته ارزشش را نیز دارد.

گفته می شود که داشتن عملکردی فراتر از زمان و سرمایه، دو چالش مشترک عمده ای هستند که هر کسب و کار جدیدی با آن روبرو می شود. بنابراین شما نیاز به یک شبکه ایمن خواهید داشت تا شما را از سقوطی خشن نجات دهد.

به شخصه، تمایل من این است که همه چیز را ساده بگیرم. مطمئنا راه های بسیار پیچیده تری نیز برای کسب پول وجود دارد، مانند کار با فرشتگان سرمایه گذار و یا حتی انجام سرمایه گذاری با سرمایه گذاران خطر پذیر.

1-یک شغل نیمه وقت. من داشتن شغلی پاره وقت برای تکمیل درآمد به هنگام آغاز یک کسب و کار را بسیار توصیه می کنم. شغلی را بیابید که انعطاف پذیر بوده و در 5 روز هفته نیازی به کار 8 ساعت در روز نداشته باشد. اگر بتوانید در حوزه ای کار پاره وقت بیابید که به آن علاقمند هستید و بتوانید چیزهایی از آن بیاموزید، بسیار بهتر خواهد بود.

2- شغل آزاد. من آزاد کاری را با کار برای دو شرکت عروسک سازی و اعطای مجوز ایده های خود برای محصولات آغاز کردم. برخی در نهایت مجوز ایده هایم را از من دریافت کردند. اما آزاد کاری را به این جهت پیشنهاد می کنم که توانستم صورتحساب هاییم را ضمن یادگیری چگونگی مطالعه خطوط محصول پرداخت کنم. من همچنین آزادکاری را برای شرکت های عروسک سازی مانند Mattel که همراه با سفر به کشورهای دیگر برای تولید و طراحی بود نیز انجام دادم.

3- توسعه ایده های خود در مورد مشاغل جانبی. بله شما می خواهید خویش فرما باشید. اما اگر ابتدا تجربیات کاری خود را با کار کردن در صنعت به دست آورید، دستاورد بسیار ارزشمندی برای شما خواهد بود. من به شخصه، شما را به دنبال کردن شغلی در یک استارت آپ دعوت می کنم. زمانی که در استارت آپ عروسکی Worlds of Wonder به عنوان فعالیتی جانبی کار می کردم را به یاد دارم. این یک شغل تمام وقت بود، اما من از مدت ها پیش رویای اداره کسب و کار خود را در سر می پروراندم. من برای هر کاری که از عهده انجامش برمی آمدم داوطلب می شدم، چرا که یک فرصت یادگیری برای من بود. در غیر این صورت، گمان نمی کنم که نیاز به کنار گذاشتن کامل شغل روزانه تان وجود داشته باشد. این طرز فکر شماست که بسیار اهمیت دارد.

4- شریک زندگی خود را عاقلانه انتخاب کنید. اگر اشتیاق فراوانی به کارآفرینی دارید، نیاز به حمایت همسر خود خواهید داشت. پس از آنکه کار در Worlds of Wonder را متوقف کردم، امکان اتکا به همسرم Janice بسیار ضروری بود. من به عنوان یک آزادکار، درآمدی را با کارهای موقت کسب می کردم، اما داشتن آزادی در مواجهه با شکست بود که مرا از دیگران متمایز می ساخت.

5- مشاوره. پس از خارج شدن از Worlds of Wonder این شرکت مرا به عنوان یک مشاور استخدام کرد. پرداخت آن ها عالی بود و در عین حال امکان ارائه ایده های خود به آن ها را نیز داشتم. یک بار با این حال که مجوز ایده ای را نفروخته بودم، هزینه نگهداری به میزان 15000 دلار به من پرداخت شد.

6- ثابت قدم باشید. همانطور که پیش تر بیان کردم، من شرکت پیک گیتار خود را با سه نفر از دوستانم و با سرمایه شخصی شروع کردم. دو نفر از ما مبلغ 10000 دلار و دو نفر دیگر مبلغ 2500 دلار را سرمایه گذاری کردند. ما رشد خود را از آنجا شروع کردیم.

7- یک شریک تجاری پیدا کنید. من اداره کسب و کار مربیگری خود را با شریک تجاری خود Andrew Krauss به مدت 20 سال است که انجام می دهم. چیزی که در مورد این سرمایه گذاری شگفت آور است این است که ما حتی یک دلار هم صرف آن نکردیم. ما سمینارهایی را برای سال های اولیه همکاری ترتیب می دادیم و پس از آن فروش مربیگری خود را به صورت آنلاین انجام دادیم. ما هیچ کارفرما و هیچ گونه هزینه ای نداشتیم. ریسکی در کار نبود و بنابراین به شبکه امنی نیز نیاز نداشتیم.

8- کمک های مالی. دریافت کمک های مالی از سوی دولت برای آغاز کسب و کار امکان پذیر است. فرایند این کار چندان پیچیده نیست، اما باید به درستی انجام شود. مشاور کارآفرینی Kedma Ough مطالبی را در مورد چگونگی انجام این کار در این قسمت، این قسمت و این قسمت بیان کرده است.

9- دریافت وام از یک دوست یا خانواده. برای من کار کردن با دوستان یا خانواده بسیار خسته کننده بود، به ویژه زمانی که قرض گرفتن پول نیز در میان باشد. من این روش را پیشنهاد نمی کنم.

10- جذب سرمایه های اندک از تعداد زیادی از افراد. من قطعا عاشق این مدل از کسب و کار هستم. پیش فروش یک ایده از طریق جذب سرمایه اندک از تعداد زیادی از افراد، به شما امکان می دهد تا سرمایه خود جهت آغاز کسب و کار را افزایش دهید. موضوع اصلی در این مورد آن است که اغلب افراد گمان می کنند که مشکل مالی دارند، اما در واقع مشکلاتی در رابطه با دانش برای آن ها وجود دارد. به همین دلیل است که بسیاری از پروژه های جذب سرمایه از افراد، که مجموعه سرمایه ای را جمع آوری می کنند، در ارائه آن به بازار با مشکل مواجه می شوند. اداره یک کسب و کار کار آسانی نیست، حتی اگر سرمایه کافی هم داشته باشید.

11- پس اندازها. من از پس انداز خود برای آغاز به کار 3 شرکت استفاده کردم. این یک شبکه امن عالی است، اما نیازمند نظم و ترتیب می باشد.

12- اعطای مجوز : اگر نخست بر فروش مزایای ایده محصول خود تمرکز کنید، می توانید مبالغ بسیار کمی از پول خود را صرف اعطای مجوز کنید. در این صورت نیازی به شبکه امن نیز نخواهید داشت.

13- آزمایش کردن. شما می توانید با تمرکز بر یک نمونه اصلی و صرف پول برای آگهی، در عرصه فعالیت خود ثابت قدم باقی بمانید. آیا افراد به این کار علاقمند هستند؟ امروزه شما می توانید این کار را با استفاده از بستر رسانه های اجتماعی انجام دهید. شرکت های فعال در فضای As Seen On TV آگهی هایی را برای محصولاتی ارائه می دهند که هنوز وجود خارجی ندارند. در طول این سال ها، من ایده های خود را در نمایشگاه های خیابانی، فستیوال ها، مجلات و فروشگاه های رفاه امتحان کرده ام. و ریسک این کار بسیار پایین بوده است.

قبل از اینکه دستپاچه شوید و شب ها به خواب نروید، یک شبکه امن برای خود ایجاد کنید. لطفا از این موضوع آگاه باشید که باید همواره قدری تردید به خود داشته باشید و این کار دشواری های خود را خواهد داشت. چنین مشکلاتی همواره وجود دارند. با داشتن شبکه های امن مناسب، شما می توانید بدون اینکه آینده خود و خانواده تان را در معرض خطر قرار دهید، به یک کارآفرین تبدیل شوید.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

 مطهره کاشانی

مطهره کاشانی | 11/1/2021 10:48:16 AM

خداروشکر ما فکر خیلی جاها رو کردیم. ممنون از اطلاعاتی که میدین