مشاوره رایگان

پس از یک سال پر فراز و نشیب، فیس بوک سعی دارد حریم شخصی را امتحان کند

5.0| از 1 نظر

مدیر عامل فیس بوک، Mark Zuckerberg در مصاحبه خود در F8 می گوید: این مطلب تنها در مورد معدودی از ویژگی های جدید نمی باشد بلکه تغییر بزرگی در چگونگی تولید محصولات و اداره شرکت می باشد.

پس از یک سال پر فراز و نشیب، فیس بوک سعی دارد حریم شخصی را امتحان کند

تماشاگران طولانی مدت فیس بوک، احتمالا از مشارکت های جدید این شبکه اجتماعی در حوزه حریم شخصی شوکه خواهند شد، اگرچه طبق اظهارات مدیر عامل این شرکت   Mark Zuckerbergمدت زمان طولانی است که شرکت به اینگونه فعالیت ها مشغول است.  

Zuckerberg امروز در کنفرانس توسعه دهنده سالانه F8 این شرکت گفت: آینده خصوصی می باشد، سپس افزود: این تنها مربوط به معدودی از ویژگی های جدید شرکت نمی باشد. این تغییر بزرگی در چگونگی تولید محصولات و اداره شرکت می باشد.

فیس بوک مبتنی بر حریم شخصی چگونه خواهد بود؟ انتظار رمز گذاری زیادی می رود. در F8، Zuckerberg تایید کرد که رمز گذاری کاربر به کاربر، استاندارد پیش فرض فیس بوک مسنجر خواهد بود، این نکته را نیویورک تایمز نیز در گزارش ماه ژانویه خود گزارش کرد.

پس از یک سال پر فراز و نشیب، فیس بوک سعی دارد حریم شخصی را امتحان کند

Zuckerberg می گوید: ما قصد داریم 2 بیلیون نفر در سراسر جهان را قادر سازیم تا شخصی ترین مکالمات را به صورت خصوصی با یکدیگر انجام داده و نگرانی از بابت شنود مکالمات خود توسط هکرها، دولت ها و یا حتی ما نداشته باشند.

او در مورد جدول زمانی این تغییر سخنی نگفت، رویکرد فیس بوک نسبت به رمزگذاری، جزو کارکردهای محرمانه مکالمات آن می باشد. در این بین Zuckerberg بیان کرد که هدفی که قصد داریم سریعا به آن دست یابیم، تبدیل کردن فیس بوک به سریع ترین و بهترین اپلیکیشن پیام رسان در بازار می باشد ( برای دستیابی به رمز گذاری کامل کاربر به کاربر، شما می توانید از واتس اپی که متعلق به فیس بوک می باشد استفاده کنید ).

در آینده، این پیام رسان، برگه مخصوص دوستان را خواهد داشت که به شما امکان خواهد داد تا بروز رسانی های دوستانتان را از طریق فیس بوک و اینستاگرام دنبال کنید. اما طبق اظهارات Zuckerberg، این برگه پست ها را به حالت خصوصی نگهداری خواهد کرد. از طریق اپلیکیشن پیام رسان، شما همچنین قادر خواهید بود که با دوستان خود هم از طریق واتس اپ و هم اینستاگرام مکالمه کنید.

پس از یک سال پر فراز و نشیب، فیس بوک سعی دارد حریم شخصی را امتحان کند

Zuckerberg افزود: این حالت به شما احساس آنچه که از طریق همکاری بین خدمات گوناگون امکان پذیر می شود و اینکه چگونه یک پلتفرم خصوصی می تواند محوری در چگونگی تعامل شما با دوستانتان باشد، را خواهد داد.

همچنین این امر به آن معناست که فیس بوک، اطلاعات فردی کمتری را در مورد شما جمع آوری خواهد کرد. در قسمت backend، فیس بوک در حال سازمان دهی مجدد به زیرساخت های فناوری اطلاعات شرکت در جهت حمایت بهتر از اطلاعات، از دسترسی های غیر مجاز می باشد. هدف این بخش، رمزگذاری اتوماتیک حریم شخصی و اصول استفاده از اطلاعات در پلتفرم های شرکت می باشد.

Zuckerberg می گوید این کار نیازمند زمان زیادی خواهد بود. زیرساخت مورد نیاز بسیار پیچیده است. اما این تنها یکی از شیوه هایی است که ما برای سازماندهی مجدد کل زیرساخت ها برای حمایت از دیدگاه حریم شخصی استفاده می کنیم.

سوال دیگری که هنوز مفتوح است، این است که چگونه رویکرد حریم خصوصی با کسب و کار شرکت که متمرکز بر ارائه تبلیغاتی بر اساس علایق و اطلاعات فردی شما می باشد، ترکیب خواهد شد. هفته گذشته، Zuckerberg به سرمایه گذاران گفت: واقعیت این است که هرگونه تاثیرگذاری، طولانی مدت خواهد بود و ما هنوز نمی دانیم که این کار دقیقا به چه شکل انجام خواهد شد.

اما وی افزود: ما امروز از محتوای پیام های ارسالی شده بین افراد برای هدف گذاری های تبلیغاتی استفاده نمی کنیم، بنابراین رمزگذاری این محتوا، تغییری در کار ما ایجاد نخواهد کرد. این کار حریم خصوصی افراد را بدون تاثیرگذاری معنادار بر کسب و کار ما، تقویت خواهد کرد.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

مجتبی نائینی

مجتبی نائینی | 11/1/2021 10:53:27 AM

مطلب جالبی بود. ممنون از سایت درجه یکتون