مشاوره رایگان

چگونه Cyril Moukarzel از DNA برای ایجاد داروهای شخصی سازی شده در آینده استفاده می کند

5.0| از 1 نظر

تصور کنید داروهای شخصی سازی شده ای وجود داشته باشد که طبق ژن های شما ساخته شده باشند. این شرکت تلاش می کند تا این کار را ممکن سازد.

چگونه Cyril Moukarzel از DNA برای ایجاد داروهای شخصی سازی شده در آینده استفاده می کند

در این مجموعه که Member Showcase نامیده می شود، ما مصاحبه هایی را با اعضای The Oracles منتشر می کنیم. مصاحبه امروز با Cyril Moukarzel موسس و مدیر عامل Life DNA یک شرکت بیوتکنولوژیکی می باشد که بر ارتقای زندگی با استفاده از ژن ها تمرکز دارد.

خودتان را معرفی کنید.

Cyril Moukarzel. من موسس و مدیر عامل Life DNA هستم، یک شرکت بیوتکنولوژیکی که بر ارتقای زندگی با استفاده از ژنتیک تمرکز دارد. ماموریت من حفظ زندگی افراد از طریق ایجاد داروهای شخصی سازی شده ای می باشد که از ژنوم های انسان به عنوان طرح کلی استفاده می کند.

امروز استفاده از داروهایی با اندازه یکسان که برای همه تناسب داشته باشد، بسیار غیر موثر و خطرناک است. بروز واکنش های دارویی پنجمین علت مرگ و میر در ایالات متحده می باشد. دلیل اصلی، فقدان شخصی سازی می باشد. ما همه متفاوت هستیم، و آنچه که ما را متمایز می سازد، ترکیب شیوه های زندگی، محیط و مهمتر از همه ژنتیک ما می باشد. DNA ما طرح کلی زندگی ما می باشد، و فهم آن کلید زندگی سالم تر و طولانی تر می باشد.

ممکن است واقعیت جالبی در رابطه با خود را بیان کنید که اکثر مردم از آن بی خبر هستند؟

من در سن یازده سالگی از لبنان به کانادا مهاجرت کردم. من یک کلمه انگلیسی هم بلد نبودم و این امر سال اول مدرسه را برای من بسیار دشوار ساخت. تطابق یافتن با فرهنگی کاملا متفاوت در سنین پایین، مرا وادار کرد تا در رویارویی با تغییرات ناگهانی انعطاف داشته باشم، مهارتی که امروز هم برای من بسیار کاربرد دارد.

زمانیکه 14 ساله بودم، نخستین کسب و کار خود را در قالب فروش لباس و کفش به دوستان و معلم هایم شروع کردم. من عاشق این کار بودم و به سرعت متوجه اشتیاق خود به کارآفرینی شدم. من یاد گرفتم که زندگی سرشار از موانع است و در این راه باید تاب آوری داشته و مقاوم بود.

چه چیزی در رابطه با کسب و کارتان برایتان بسیار هیجان انگیز است؟

آنچه که حقیقتا مرا در رابطه با Life DNA هیجان زده می کند، ایجاد داروهای شخصی شده بر اساس DNA در آینده می باشد. تحقیقات به ما کمک می کند تا ژنوم انسان را مطالعه کرده و تاثیر آن بر سلامت، درمان دارویی و بیماری ها را در سطحی عمیق تر دریابیم.

تصور کنید که بتوان داروها، دوز آن ها و درمان های دارویی را بر اساس ساختار ژنتیکی هر فرد، شخصی سازی کرد. آگاهی از ژنوم انسان، در نهایت ما را قادر خواهد ساخت تا راه حل هایی را کشف کنیم که از بروز برخی بیماری ها پیشگیری کرده و حتی منجر به نابودی آن ها می شود.

ما در دهه آینده قادر خواهیم بود تا میلیون ها زندگی را حفظ کنیم. اگر این چیزی نیست که برای هر فردی هیجان انگیر باشد، پس چیست.

ضرب المثل مورد علاقه شما چیست؟

بهترین راه برای پیش بینی آینده، ساختن آن می باشد، که هم به آبراهام لینکون و هم پیتر دراکر نسبت داده شده است. آن ها بر این باور بودند که می توانند جهان را تغییر دهند، و این کار را نیز کردند.

جهان در 20 سال آتی متفاوت از امروز خواهد بود. تکنولوژی های جدیدی به وجود خواهد آمد، شرکت های جدیدی ساخته خواهد شد و نوآوری های جدیدی وجود خواهد داشت، که محدودیت هایی که ما آن را واقعیت می نامیم را برطرف خواهند کرد. چه کسی این تغییرات را ایجاد خواهد کرد؟ کارآفرینان امروز. ما اینجا هستیم تا آینده را ساخته و و محیطی که فرزندان و نوادگانمان در آن خواهند زیست را شکل دهیم.

توصیه شما به خود جوانترتان چیست؟

زندگی یک ماجراجویی بزرگ و سرشار از چالش ها و موانع است. شما بارها شکست خواهید خورد، اما آنچه که مهم است این است که پس از هر بار شکست برخیزید و از ضعف های خود یاد بگیرید. شما با استفاده از این موانع، قوی تر و عاقل تر خواهید شد. مقاومت کلید موفقیت است و بنابراین هرگز تسلیم نشوید.

اطراف خود را با انسان هایی پر کنید که مراقب شما هستند و به رشدتان کمک می کنند. از افراد منفی که مانع تلاش شما می شوند، دوری کنید.

زندگی کوتاه است، کوتاه تر از آنچه که فکرش را بکنید. زمان می گذرد، بنابراین قدر آن را دانسته و از کمترین زمان نیز استفاده کنید، کارهای ساده ای را انجام دهید که می تواند شما را خوشحال کند. مراقبه را از همین الان شروع کنید چرا که زندگی شما را تغییر خواهد داد. و مهمتر از همه اینکه، شکرگذار باشید.

شما رهبری عالی را چگونه تعریف می کنید؟

یک رهبر عالی، فردی است که می داند چگونه به اعضای تیم خود احساس هدفمندی و قدرتمندی بدهد تا بتوانند امور متمایزی را انجام دهند.

افراد باهوش، به صورت باور نکردنی به واسطه حس هدفمندی، انگیزه پیدا می کنند. آن ها به دنبال احساس ارزشمند بودن هستند و می خواهند که رهبرشان ببیند که چه تفاوت هایی را ایجاد کرده اند. هدف شما به عنوان یک رهبر باید کمک به اعضای گروه برای رشد و تبدیل شدن به نمونه بهتری از خویشتن باشد.

شما چگونه استعدادهای برتر را به کار می گیرید؟

استعداد یک واژه گمراه کننده است. هیچ کس با مهارت های عالی در کسب و کار به دنیا نمی آید. به جای استعداد، من به دنبال افرادی هستم که تاب آوری خوبی دارند. کسانی که آماده پذیرش چالش های جدید هستند و مسئولیت پذیری بیشتری دارند. فردی که طرز فکر مبتنی بر رشد دارد، کارمند بهتری برای شما خواهد بود. اگر به دنبال استخدام فرد، با مهارتی باشید که اکنون نیاز دارید، در نهایت با تیمی مواجه خواهید بود که بر روی کاغذ خوب هستند اما نمی توانند با شرایط تطابق یابند.

البته شما نیاز به تیمی با مهارت های مکمل هم دارید، اما مهمترین چیز این است که افراد باید مشتاق یادگیری، رشد، و حرکت رو به جلو باشند. اگر این ویژگی ها را داشته باشند، می توانند بر هر چالشی غلبه کنند.

شما چگونه از خستگی افراد جلوگیری می کنید؟

زمانیکه شما هدفمند باشید، خستگی برای شما بسیار دشوار خواهد بود. انجام دادن چیزی که عاشق آن هستید، برای مغز شما بسیار مفید است. اما تنها داشتن حس بهتر مطرح نیست بلکه بهره وری و آگاهی بیشتر را نیز برایتان به ارمغان می آورد.

من به شخصه از کار کردن در شرکت خود لذت می برم. این برای من یک سرگرمی است. مشاهده رشد فردی و در تماس بودن با افرادی که در حال کمک به آن ها هستیم، احساس باورنکردنی است.

البته من نیز یک انسان هستم و گاه گاهی نیاز به تفریح دارم. من حدود 7 عصر کار را متوقف می کنم. این زمانی است که از محیط کار خارج می شوم، به کلاس های رقص می روم، مطالعه می کنم و یا با دوستان خوبم بیرون می روم. همچنین هر شنبه تمام روز را استراحت می کنم و روز بعد قوی تر به محیط کار باز می گردم.

در حال حاضر مشغول کار بر روی چه چیزی هستید؟

من همین الان مکالمه ای با تیم علمی خود در مورد ایجاد پلتفرم دارو ژن شناسی و ارائه گزارشات آن بودم. دارو- ژن شناسی مطالعه چگونگی تاثیرگذاری ژن ها بر واکنش ما به داروهای مختلف می باشد.

ما در حال ایجاد پلتفرم ژنومیکی هستیم که تاثیر DNA بر تغذیه، تناسب اندام و متابولیسم دارویی را مطالعه می کند و در نهایت منجر به شخصی سازی سلامت، حال خوب و دارو می شود. این کار بسیار هیجان انگیز است چرا که ما را به ماموریت اصلی خود که حفظ زندگی با ایجاد داروهای شخصی می باشد، نزدیک تر می کند.

می خواهید به چه جهت شناخته شوید یا می خواهید چه ارثی از شما باقی بماند؟

می خواهم برای ایجاد دارو و کمک به مردم در داشتن زندگی سالم تر، طولانی تر و کامل تر شناخته شوم. دانش ما در مورد ژنتیک و ژنوم ها به سرعت در حال تکامل است. ما دریافته ایم که DNA ما تاثیر عمیقی بر سلامت و حال خوب ما دارد. گام بعدی ادغام این دانش با دارو و زندگی روزمره می باشد.

از دید من، Life DNA کمتر در مورد تغییر در آزمایشات DNA بوده و بیشتر در مورد تغییر دیدگاه های مردم می باشد. آزمایشات DNA تنها در مورد اجداد شما نیست. بلکه می تواند در داشتن زندگی بهتر و حتی طولانی تر به شما کمک کند.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

الهه مرتضویان

الهه مرتضویان | 10/26/2021 10:53:18 AM

چقدر دنیا در آینده تغییر میکنه. مرسی از پستای عالی که میذارین