مشاوره رایگان

رئیس Federal Reserve بازار بورس را دچار افت کرد، Entrepreneur Index نیز با کاهش مواجه شد

5.0| از 1 نظر

علی رغم درآمدهای برجسته اپل، بازار در روز چهارشنبه، با افت روبرو شد.

رئیس Federal Reserve بازار بورس را دچار افت کرد، Entrepreneur Index نیز با کاهش مواجه شد

تقریبا هیچ چیز خوبی تا کنون از Fed-speak شنیده نشده است.

شاخص های عمده سهام، اواخر امروز افت شدیدی را پس از اینکه Federal Reserve Chairman Jerome Powell یک مصاحبه مطبوعاتی را به دنبال سیاست بانک مرکزی در هفته جاری ترتیب داد، تجربه کردند. سودهای زودهنگام برای شاخص های S & P 500 و Dow از بین رفته و شاخص Nasdaq Composite صبح امروز به شدت افزایش یافته و به سطح سودهای اپل رسید، و روز را با 57/0 درصد به پایان رساند. Entrepreneur Index TM پس از یک شروع خوب، افت کرد و روز را با 77/0 درصد به پایان رساند.

ظاهرا سرمایه گذاران انتظار داشتند که Fed فشار رئیس جمهور ترامپ را کاهش داده و میزان بهره را کاهش دهد. اما اینگونه نشد. Chairman Powell اشاره کرد که اقتصاد همچنان در حال رشد خوبی است اما تورم، همچنان زیر 2 درصد از هدف تعیین شده باقی مانده و چنین پیشنهاد داد که Fed نرخ های فعلی را حفظ کند. سرمایه گذاران هر دوی سهام و اوراق بهادار را به فروش رساندند و اوراق بهادار خزانه را با پنج امتیاز پایه در عرض نیم ساعت به میزان ده ساله آن افزایش دادند.

تغییر نرخ بهره، روز امیدوارکننده ای را برای Reit های حساس به نرخ بهره و سازندگان خانه آغاز کرد. اکثر نه REIT در Entrepreneur حساب پر پولی داشتند اما بعد از ظهر این میزان به شدت کاهش پیدا کرد. Simon Property Group و Extra Space Storage بالاترین سودها را داشتند، و به ترتیب به 33/2 و 3/2 درصد دست یافتند. اپراتور مراکز خرید Macerich Company بار دیگر بیشترین ضرر را در این بخش داشت، و به 3/0 درصد سقوط کرد. Home builder D. R. Horton به رشدی بیش از 20 درصد در صبح امروز دست یافت، و روز خود را با سود 09/0 درصد به پایان رساند.

سهام های تکنولوژیکی نیز صبح امروز پس از اپل رشد خوبی داشتند، آخرین سهام FAANG برای گزارش این فصل، تمام انتظارات را زیر پا گذاشت. آن ها نیز بعد از ظهر متضرر شدند. Adobe Systems Inc (  منفی 04/2 درصد ) و sales force ( منفی 94/1 درصد ) بیشترین میزان زیان را داشتند. Alphabet Inc دیروز پس از گزارش نتایج مالی ناامید کننده، به 7/7 درصد کاهش پیدا کرد، و امروز نیز بار دیگر به 72/1 درصد کاهش یافت. Netflix رشد قابل توجه در این بخش بود که به 23/2 درصد افزایش پیدا کرد.

تنها دو مورد از شاخص های سهام دیگر، امروز بالاتر از 1 درصد بودند. Wynn Resorts سود 17/1 درصد را به دست آورد و Akamai Technologies به رقم 22/1 درصد دست یافت.

تولید کننده پوشاک Under Armour Inc بیشترین افت را در Entrepreneur Index داشته و به 55/4 درصد کاهش یافت. این شرکت در خارج از کشور به جز امریکای شمالی که بزرگترین بازارش می باشد،  به سرعت در حال رشد است. ضمن داشتن سود 7/24 درصد در سال جاری، تحلیلگران Wall Street نگرانی خود را در مورد از دست دادن بخشی از بازار خود به نفع رقبای بزرگتر مانند Nike و دیگر شرکت های کوچکی مانند Champion ابراز کرده اند. این شرکت سود خود را فردا گزارش خواهد داد.

شرکت کنترل کننده آفت Rollins Inc ( با رقم منفی 96/3 درصد ) نیز افت شدیدی را نشان داد. سهام این شرکت عموما زمانیکه شرکت سابقه ثبت رشد خوبی از فروش و درآمد را گزارش کند، پایین نیست. تا کنون و در سال جاری میزان آن 88/2 درصد و در طول 12 ماه گذشته 1/14 درصد بوده است.

از جمله دیگر کاهش های قابل توجه در Entrepreneur Index امروز، می توان به L Bands ( منفی 81/2 درصد )، Bed Bath & Beyond ( منفی 45/2 درصد ) و سازنده شراب Brown Forman Corp ( منفی 14/2 درصد ) اشاره کرد. Fedex Corp و سازنده محصولات پزشکی Boston Scientific نیز به ترتیب 03/2 و 99/1 درصد بوده اند.

Interpreneur Index TM لیست برترین شرکت های فعال در بازرگانی عمومی را که توسط کارآفرینان تاسیس و اداره می شود را جمع آوری کرده است. روح کارآفرینی یک دارایی ارزشمند برای هر کسب و کاری می باشد، و این شاخص نیز صرف نظر از اینکه تا چه میزان شرکت مورد نظر به رشد دست یافته است اهمیت آن را نشان میدهد. این کسب و کارهای الهام بخش، می توانند در صورت داشتن زمان بیشتر در وب سایت Entrepreneur.com مورد مطالعه قرار گیرند.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

امیر مدبر

امیر مدبر | 10/25/2021 11:43:19 AM

کنترل همه چیز تو کسب و کار واقعا سخته. مرسی از سایت آموزشی خوبتون