مشاوره رایگان

فیلم Avengers Endgame در گیشه فروش بلیت آخر هفته خود به فروش نجومی 350 میلیون دلار و در فروش جهانی

4.0| از 1 نظر

این بزرگترین افتتاحیه فیلم در تاریخ سینما می باشد.

چنین اکرانی در آخر هفته، زمانی باور نکردنی تر می شود که بدانیم Endgame زمان اکران سه ساعته دارد.

فیلم Avengers: Endgame در گیشه فروش بلیت آخر هفته خود به فروش نجومی 350 میلیون دلار و در فروش جهانی خود به رقم 2/1 بیلیون دلار دست پیدا کرد

بسیار متداول است که پخش فیلم هایی با عناوین Disney و Marvel Studios ، بهترین فروش گیشه آخر هفته را بدست بیاورند، اما طی چند روز گذشته آخرین فیلم آن ها اکرانی کاملا متفاوت از بقیه داشته است.

Avengers: Endgame با ماهیتی نزدیک به Infinity Saga که بر شکل گیری The Avengers و نبرد آن ها با Thanos برای Infinity Stones تمرکز داشت، رقم تخمینی 350 میلیون دلار را در فروش آخر هفته و فروش جهانی 2/1 بیلیون دلار را به دست آورد که آن را به بزرگترین افتتاحیه فیلم آخر هفته در تمام دوران ها تبدیل کرد.

این رقمی است که رکورد ثبت شده توسط فیلم قبلی را کاملا می شکند، Avengers: Infinity War ( 6/257 میلیون دلار ) و نخستین فیلمی بود که تاکنون موفق شده است میزان فروش حدود 300 میلیون دلاری را در داخل کشور و در افتتاحیه آخر هفته خود به دست بیاورد.

این میزان اکران آخر هفته زمانی باورنکرنی تر می شود که بدانیم Endgame مدت اکران سه ساعته دارد، زمانی که عمده استودیوها، سعی در اجتناب از اکران آن دارند چرا که این شرایط به معنای تعداد کمتر نمایش روزانه فیلم در سینماهاست.  اما نتایج نشان می دهد که تقاضای تماشای این فیلم تا حد زیادی بالا بوده است، به گونه ای که اکران این فیلم، کاملا عملکرد صنعت سینما برای راضی نگه داشتن سینماروان را تغییر داده است.

آمادگی برای حمله بی امان

 پیش فروش فیلم Endgame روندی خلاف روال معمول داشت، این رقم به حدی بالا بود که سرورهای وب سایت های بسیاری از سالن های سینما را مختل کرده و و این فیلم را در راس فروش بلیت به صورت آنلاین قرار داد، به نحوی که یک اتاق انتظار آنلاین ایجاد شد ( این نخستین باری بود که چنین اقدامی از سوی وب سایت ها انجام می شد ) تا از عهده حمله بی امان خریداران بلیت برآید. نتیجه این شرایط، بالاترین فروش روزانه در تاریخچه Fandango و همچنین Atom Tickets و دیگر وب سایت های سینماها بود که توانستند با تقاضای ثبت رکورد در این کسب و کار، هماهنگ شوند.

تا آخر هفته، همراه با مجموعه دیزنی، Endgame در بیش از 4600 صفحه نمایش ( که بیشترین رقم تا به آن زمان بود) نمایش داده شد، سینمای زنجیره ای AMC، بزرگترین مجموعه زنجیره ای سینما در جهان، چنین بیان کرد که در ایالات متحده بسیاری از سینماهای خود را به صورت شبانه روزی در آخر هفته باز خواهد کرد. این سینمای زنجیره ای همچنین گزارش کرد که این فیلم را به تعداد 58000 بار در آخر هفته که یک رکورد شکنی محسوب می شود، نمایش خواهد داد – یعنی 10000 بار بیشتر از رکورد قبلی که توسط فیلم Infinity War ثبت شده بود ( در طول آخر هفته، AMC این رقم را به 63000 بار رساند، رقمی که این مجموعه را به حضور رکورد شکن 6/2 میلیون مهمان در روز شنبه رساند).

اشتیاقی که نسبت به Endgame وجود داشت، تنها مختص ایالت های امریکا نبود. مخاطبین بین المللی این فیلم، در سراسر جهان بی صبرانه منتظر اکران این فیلم بودند. در چین، که دومین بازار بزرگ فیلم در جهان محسوب می شود، Endgame توانست بیش از 107 میلیون دلار در روز افتتاحیه خود در Middle Kingdom فروش داشته باشد. این رقم بهترین فروش روزانه ای بوده است که هالیوود تا کنون در کشور چین به دست آورده است ( این فیلم همچنین بهترین افتتاحیه 3D تا به امروز را نیز به خود اختصاص داده است، به نحوی که 45 درصد از فروش جهانی این فیلم به واسطه فروش بلیت های 3D به دست آمده است).

فیلم Avengers: Endgame در گیشه فروش بلیت آخر هفته خود به فروش نجومی 350 میلیون دلار و در فروش جهانی خود به رقم 2/1 بیلیون دلار دست پیدا کرد

ما اکنون در Endgame قرار داریم

با نگاهی اجمالی به فروش فیلم Endgame در ایالات متحده می توان دریافت که این فیلم توانسته است رکورد فروش 60 میلیون دلاری در نمایش روز پنجشنبه را به دست آورده و رکورد فیلم قبلی یعنی Star Wars: The Force Awakens با رقم 57 میلیون دلار را در هم بشکند. به دنبال این فروش، فیلم توانست با فروش 7/156 میلیون دلاری در روز جمعه، بالاترین میزان فروش روزانه ای را داشته باشد که یک فیلم تا کنون توانسته است داشته باشد ( با عبور از رقم 119 میلیون دلار که توسط فیلم Force Awakens ثبت شده بود ).

در روز شنبه، فیلم به فروش 109 میلیون دلاری دست یافت، که بهترین رکورد افتتاحیه روز دوم با عبور از 1/82 میلیون Infinity War بود. اگر نگاهی به رقم فروش فروش روز پنج شنبه Endgame بیندازیم، درمی یابیم که این فیلم فروش بهتری در روز شنبه نسبت به شب افتتاحیه خود داشته است.

اگرچه در اوایل هفته، تردیدهایی از سوی برخی متخصصین صنعت سینما در مورد این فیلم با زمان اکران 3 ساعت وجود داشت، اما فیلم توانست با فروش 300 میلیون دلاری در افتتاحیه خود، نشان دهد که به قدری قوی است که بتواند به رقم تخمینی 350 میلیون دلار نیز دست پیدا کند. این رقمی است که بیش از 92 میلیون دلار بالاتر از 6/257 میلیون دلاری است که سال گذشته توسط Infinity War صاحب رکورد قبلی به دست آمده بود.

از جنبه دیگری نیز می توان به فروش آخر هفته Endgame نگریست: این فیلم توانست بالاترین فروش داخلی را داشته باشد که تا کنون امریکای شمالی در بهترین فروش آخر هفته خود داشته است، رقمی که در تابستان گذشته به میزان 314 میلیون دلار در افتتاحیه آخر هفته توسط Infinity War بوده است.

در بعد بین المللی، فیلم به فروشی بیش از 850 میلیون دلار دست یافت، بزرگترین افتتاحیه آخر هفته ای که یک فیلم تا کنون داشته است. در کشور چین نیز به رقم 5/330 میلیون دلار دست یافت، که توانست فروش جهانی این فیلم را به 2/1 بیلیون دلار برساند که رکورد دیگری برای آن محسوب می شود.

اکنون گیشه فروش سال 2019 درخشان تر به نظر می آید

فیلم Endgame نه تنها برای وب سایت های فروش بلیت و سینماها کمک کننده بود بلکه به IMAX نیز در داشتن آخر هفته ای رکورد شکن بسیار کمک کرد.

این فیلم با دوربین های IMAX فیلمبرداری شده است، و لذا بسیاری از هواداران مایل به تماشای فیلم در صفحه ای با اندازه بزرگ بودند. تا روز جمعه، این فیلم توانسته بود رکورد IMAX را برای بهترین فروش آخر هفته با رقم جهانی 1/52 میلیون دلار را بشکند ( رکورد قبلی توسط The Force Awakens با رقم 6/47 میلیون دلار ثبت شده بود). تا پایان آخر هفته، این رقم به 5/91 میلیون دلار افزایش یافت.

این تنها یک نمونه از چگونگی به چالش کشیده شدن عملکرد مرسوم گیشه فروش توسط Endgame در سال 2019 می باشد.

پیش از این، سه ماهه اول فروش داخلی، 16 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشت، اما Endgame به تنهایی توانست همه چیز را بهبود بخشد، این ارتقا تنها می تواند با فیلم های قدرتمندی که تابستان امسال و فیلم آخر Star Wars Skywalker: The Rise Of Skywalker که اواخر سال آماده می شود، بهتر شود.

واقعیت این است که در سال های اخیر، گیشه فروش بلیت بر اساس عملکرد نسخه های دیزنی دچار فراز و نشیب می شود. قبل از این آخر هفته، این Captain Marvel بود که بالاترین فروش سال 2019 را داشت و پس از آن نیز در کنار Star Wars فیلم هایی مانند The Lion King، Toy Story 4  و Frozen II بودند که توانستند مخاطبین گسترده ای را به خود جلب کنند.

اما فروشی که توسط Endgame به دست آمد، بسیار حیرت انگیز است. با اعلام رقم 356 میلیون دلار بودجه تولید فیلم ( که صدها میلیون دلار صرف شده برای تبلیغات در آن محاسبه نمی شود )، ارقام رسمی اعلام شده در فروش روز دوشنبه در سینماها توسط Disney / Marvel نیز توسط این فیلم شکسته شده است. واقعیتی شگفت انگیز درمورد یک فیلم هالیوودی بسیار موثر. مخاطبین صنعت سینما در شگفت بودند که Infinity War تنها به 10 روز نیاز داشت تا بتواند به فروش دلخواه خود دست پیدا کند.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

Afshari

Afshari | 10/21/2021 12:47:32 PM

ممنون از معرفی فیلمای برتر . خسته نباشین