مشاوره رایگان

10 کارآفرین سریالی برتر جهان

5.0| از 1 نظر

کارآفرینان ایده های جدیدی را ارائه داده و کسب و کار خود را بر اساس این ایده ها آغاز می کنند. آن ها امنیت داشتن یک شغل با درآمد ثابت را کنار می گذارند، تلاش خود را انجام می دهند و در این مسیر تمام ریسک ها را به امید به دست آوردن بهترین نتایج می پذیرند. یک کارآفرین سریالی، این چالش ها را به صورتی مستمر بر عهده می گیرد. زمانیکه کسب و کار معینی راه اندازی شد، آن ها مسئولیت اداره کارها را به فردی واگذار کرده و به سرمایه گذاری بعدی خود می پردازند. حتی ممکن است کسب و کارهای پیشین خود را به فروش نیز برسانند. کارآفرینان سریالی، غالبا منافع بادآورده زیادی را به هنگام فروش شرکت با امتیازهای بالا و یا تداوم سوددهی بدون تلاش خاصی از جانب خود، تجربه می کنند.

10 کارآفرین سریالی برتر جهان

این مقاله، به ترتیب حروف الفبا، 10 نفر از کارآفرینان برتر سریالی را معرفی می کند، این لیست کامل نبوده و به معنای رتبه بندی آن ها نمی باشد.

  • Andres von Bechtolsheim:

    بنیانگذار شرکت Sun Microsystems در راه اندازی شرکتی همکاری داشت که در سال 1982 تاسیس شد و بعدها به یک کسب و کار میلیارد دلاری تبدیل شد. در سال 1995 ، او Sun را ترک کرده و Granite Systems را که به تولید سوئیچ شبکه می پرداخت را راه اندازی کرد. در طول یک سال، این شرکت به مبلغ 220 میلیون دلار به Cisco Systems فروخته شد. او در سال 2001، یک شرکت ارائه دهنده خدمات تکنولوژیکی با عنوان Kealia را راه اندازی کرد. این شرکت در سال 2004 به Sun Microsystems فروخته شد و او را دوباره به مدیریت تیم Sun برگرداند. پس از آن، در سال 2005 وی شرکت Arista Networks را تاسیس کرد، که یک شرکت شبکه سازی با سرعت بالا بود. او همچنین شرکت سرمایه گذاری HighBAR را نیز راه اندازی کرد که یک شرکت سرمایه گذاری بود که در بسیاری از استارت اپ های مبتنی بر تکنولوژی سرمایه گذاری می کرد. او یکی از نخستین سرمایه گذاران در گوگل نیز بود، که در سال 1998 به میزان 100000 دلار در آن سرمایه گذاری کرد، قبل از اینکه گوگل به عنوان شرکتی مستقل تاسیس گردد. ارزش شبکه او در سال 2018 برابر با 7/6 بیلیون دلار بوده است.
  • Sir Richard Branson:

    بنیانگذاری گروه تجاری Virgin Group به سال 1970 باز می گردد، زمانیکه Richard 20 ساله، یک کسب و کار مبتنی بر سفارش از طریق ایمیل را راه اندازی کرد. امروز این شرکت، مالک بیش از 200 شرکت گوناگون می باشد که هر یک توسط سهامداران متفاوتی اداره می شود. مجموعه متنوع پایه گذاری شده توسط او در حوزه کسب و کار، محصولات و خدمات متنوعی را در بر می گیرد. در کنار هر شرکت موفقی تحت برند Virgin ، مانند Virgin Atlantic و Virgin Music بسیاری از شرکت های Virgin ناموفق نیز وجود دارد، مانند Virgin Cola، Virgin Brides، virgin Vodka و Virgin Clothing.
  • Rod Drury: Drury

    یک کارآفرین سریالی نیوزیلندی است که در حوزه تکنولوژی فعالیت می کند. در سال 1995 ، او Glazier Systems را راه اندازی کرد، که بر توسعه نرم افزار و خدمات مشاوره تمرکز داشت. او سرانجام این شرکت را در سال 1999 به قیمت 7 میلیون دلار فروخت. پس از آن After Mail را راه اندازی کرد، که در سال 2006 به قیمت 15 میلیون دلار به Quest Software فروخته شد. او در سال 2006، Xero را پایه گذاری کرد، که یک شرکت software-as-a-service ( SaaS ) بود. او همچنین شرکتی با عنوان Pacific Fiber را نیز راه اندازی کرد، که به دنبال راه اندازی یک کابل اینترنتی برای متصل کردن امریکا به استرالیا و نیوزیلند بود، اما موفق نبود. در سال 2017، او به قیمت 95 میلیون دلار، سهام Xero را فروخت، و در مارچ 2018 از سمت مدیر عاملی به مدیریت غیر اجرایی تغییر یافت.
  • Janus Friis and Niklas Zennstrom:

    این کارآفرینان بیلیونر اسکاندیناویایی، نمونه های متعددی سرمایه گذاری در حوزه تکنولوژی به نام خود داشته اند. خدمات اشتراک فایل نظیر به نظیر با عنوان Kazaa زاییده افکار آن ها بود، اما این دو با Skype به شهرت رسیدند، که نخستین خدمت ویدئویی و مبتنی بر صدای کامپیوتر به کامپیوتر مهم در جهان بود. آن ها Skype را در سال 2005 به قیمت 6/2 بیلیون دلار به eBay فروختند. Zennstrom مجددا در سال 2007 به Skype پیوست، قبل از اینکه این شرکت در سال 2011 به 5/8 بیلیون دلار به مایکروسافت فروخته شود. امروزه ، Zennstom تمرکز خود را بر Atomico گذاشته است، کنسرسیوم سرمایه گذاری که در بیش از 50 شرکت مبتنی بر تکنولوژی سرمایه گذاری کرده است. Janus Friis کار خود را ادامه داده و Starship Technologies را در سال 2014 پایه گذاری کرد.
  • Omar Hamoui:

    او که از دوره ام بی ای دانشکده Wharton دانشگاه پنسیلوانیا اخراج شد، 4 شرکت متفاوت را راه اندازی کرده است. مهمترین شرکت، Admob بوده است که بستری برای شبکه تبلیغات موبایلی می باشد. Admob در سال 2009 به قیمت 70 میلیون دلار به گوگل فروخته شد. دیگر سرمایه گذاری های او شامل Fotochatter که یک شبکه اشتراک عکس با استفاده از موبایل می باشد، و شرکت دیگری که در سال 2013 توسط Linked in خریداری شد. او در سال های اخیر شریک شرکت سرمایه گذاری Sequoia می باشد.
  • Wayne Huizenga:

    این تاجر امریکایی، با شبکه ای به ارزش 6/2 بیلیون دلار، به واسطه سرمایه گذاری در سه شرکت چند بیلیون دلاری که همگی بخشی از Fortune 500 بوده اند، اعتبار یافته است. این شرکت ها شامل Waste Management می باشد که در سال 1968 تنها با یک کامیون حمل زباله راه اندازی شد، Blockbuster video در سال 1987 راه اندازی شد و به یک مجموعه زنجیره ای پیشگام در حوزه امانت فیلم تبدیل شد، و AutoNation که در سال 1996 راه اندازی شده و به بزرگترین دلال خودرو در ایاات متحده تبدیل شد. او مالک سه مجموعه فرانشیز ورزشی نیز بوده است: The Miami Dolphins، Florida Marlins و Florida Panthers. او در پایه گذاری 6 شرکت موفق NYSE-listed نیز همکاری داشته است. وی در 22 مارچ سال 2018 و در سن 80 سالگی بازنشسته شد.
  • Josh Kopelman: Kopelman

    فعالیت های کارآفرینی خود را از Wharton آغاز کرد. در سال 1992، او Infonautics Corp را تاسیس کرد که با موفقیت در سال 1996 به شرکتی عمومی تبدیل شد. در طول چند سال بعد، او چندین کسب و کار آنلاین را راه اندازی کرد، از جمله com که کمتر از یک سال پس از راه اندازی توسط eBay خریداری شد، و Turn Tide که یک سیستم unti-spam بوده است. این شرکت نیز در عرض 6 ماه از فعالیت خود توسط Symantec Corp خریداری شد. Kopelman در سال های اخیر مدیر عامل First Round Capital بوده است که کار سرمایه گذاری بر روی شرکت های اینترنتی را در طی 20 سال اخیر انجام داده است. در سال 2018، او توسط نیویورک تایمز به عنوان سومین سرمایه گذار برتر جهان لقب گرفت. سرمایه گذاری های او در Mint.com و Stumble Upon بوده است.
  • Michael Rubin:

    با داشتن شبکه ای به ارزش 3 بیلیون دلار در سال 2018، وی به عنوان کارآفرین سریالی در حوزه ورزش و اینترنت مطرح بوده است. حتی قبل از اینکه او وارد دانشگاه شود، توانست مجموعه ای زنجیره ای متشکل از 5 فروشگاه اسکی را در شهر خود Lafayette Hill راه اندازی کند. او بعدها KPR sports را راه اندازی کرد که یک شرکت تجهیزات ورزشی با درآمد 50 میلیون دلاری تا سال 1995 بود. سرمایه گذاری او در سال 1998، با عنوان Global Sports که بعدها GSI Commerce نیز نامیده شد ( یک سرمایه گذاری تجارت الکترونیکی بیلیون دلاری ) توسط eBay و به قیمت 4/2 بیلیون دلار خریداری شد. بعدها eBay سه بخش مربوط به مصرف کنندگان را به Rubin برگرداند، او نیز آن ها را با هم ادغام کرده و Kynetic فعلی را تاسیس کرد. این مجموعه شامل Fanatics( فروش کالاهای ورزشی )،  Rue La La ( سایت فروش فلش ) و  Shop Runner ( پرتال خدمات مبتنی بر اعضا که به فروشندگان آنلاین اختصاص داشت ) می باشد. او همچنین در تیم بسکتبال Philadelphia 76ers و تیم هاکی New Jersey Devilss نیز سرمایه گذاری کرده است.
  • The Samwer Brothers:

    کارآفرینی تنها به داشتن ایده های منحصر به فرد اختصاص ندارد، بلکه به اتخاذ بهترین فعالیت ها و اجرای عالی آن ها نیز اطلاق می گردد. برادران Samwer یعنی Alexander، Marc و Oliver مجموعه Alando را راه اندازی کردند که یک کپی دقیق از eBay محسوب می شود. این شرکت در نهایت در سال 1999 به قیمت 50 میلیون دلار به eBay فروخته شد. سرمایه گذاری بعدی آن ها، Jamba نام داشت. این شرکت در سال 2000 راه اندازی شده و محتوای SMS برای موبایل را ارائه می داد، از جمله آهنگ های زنگ، بازی های آنلاین، قرارهای آنلاین و خدمات بیمه برای تلفن های همراه. این شرکت در سال 2004 به قیمت 270 میلیون دلار به VeriSign فروخته شد. در سال 2007، این برادران Rocket Internet SE را راه اندازی کردند که به عنوان شرکت مادر مورد استفاده برای شبیه سازی کسب و کارهای جهانی موفق در بازارهای محلی بود. این مجموعه در حال حاضر به صورت موفقی در سرمایه گذاری برای استارت اپ های شرکت های اینترنتی متفاوت از جمله Foodpanda، Home24، Spotcap و HelloFresh فعالیت دارد. این برادران پیش تر در سال 2008 نیز در فیس بوک سرمایه گذاری کرده بودند. ارزش شبکه هر یک از این برادران به تنهایی 2/1 بیلیون دلار می باشد.
  • Oprah Winfrey :

    این فرد خیر، لیدر رسانه ای، و کارآفرین موفق مشهور امریکایی بیشتر به جهت شوی تلویزیونی با اعطای جایزه به برنده شناخته شده است. نام این برنامه The Oprah Winfrey Show بود. Oprah کار حرفه ای خود را با کار در تلویزیون محلی آغاز کرد. در سال 1986 او مجموعه Harpo Productions را راه اندازی کرد که از سال 1988 به بعد، حق نمایش The Oprah Winfrey Show را داشت و این مقدمه ای برای سرمایه گذاری های کارآفرینانه او در سال های بعد شد. در پایان دهه 1990، او ثروتمندترین زن در حوزه شوهای تلویزیونی بود، و ارزش شبکه او در سال 2018 معادل 8/2 بیلیون دلار بوده است. او همچنین موسس Oxygen یک ایستگاه کابلی نیز بوده و Oprah Winfrey Network ( OWN ) را نیز در سال 2011 تاسیس کرد. او مجموعه The O,The Oprah Magazine را نیز منتشر کرده و 5 کتاب نیز نوشته است.

نکته اصلی

سرمایه گذاری های کارآفرینانه می توانند دستاوردهای مالی بسیار عالی داشته باشند اما مستلزم فداکاری، صرف زمان، انرژی، دیدگاه صحیح نسبت به موفیت و جرات شکست خوردن می باشند. کارآفرینان سریالی از کسب وکاری به کسب و کار دیگر حرکت می کنند، آن ها صرفا در پشت میز خود نشسته و ازمزایای موفقیت سابق خود استفاده نمی کنند، اما در عین حال بر تجربه خود برای آغاز سرمایه گذاری های جدید نیز تکیه می کنند. بسیاری از این افراد، به تنهایی چندین مجموعه کسب و کار در حوزه های متفاوت را راه اندازی کرده اند، و موفقیت ها و شکست هایشان درس های مهم و الهام بخشی را به دیگر کارآفرینان داده است.

بدون هیچ ریسکی و با 100000 دلار پول مجاری، با یکدیگر رقابت کنید.

با استفاده از Free Stock Simulator مهارت های تجاری خود را آزمایش کنید. با هزاران تاجر Investopedia رقابت کرده و برای دست یافتن به بالاترین نقطه تلاش کنید. معاملات خود را در محیطی مجازی و پیش از لزوم ریسک کردن بر پول واقعی خود، امتحان کنید. استراتژی های تجاری را تمرین کنید تا، زمانیکه آماده ورود به بازار واقعی شدید، تمرین مورد نیاز خود را کرده باشید. همین امروز Stock Simulator را امتحان کنید.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

کیانوش عدنانی

کیانوش عدنانی | 10/21/2021 12:19:36 PM

جالب بود. این همه کارآفرین سریالی داریم. ممنون از اطلاع رسانی