مشاوره رایگان

چگونه می توان رویداد B2B را به اجرا درآورد

5.0| از 1 نظر

داستان شرکت کنندگان در یک همایش خشک و انعطاف ناپذیر را به یاد بیاورید که تنها سرگرمی شرکت کنندگان، تحمل رقص line و گاوسواری بدون هیجان بود.

چگونه می توان از یک رویداد ملال آور اجتناب کرده و در عوض رویداد B2B را به اجرا درآورد که مورد توجه همگان قرار گیرد

رویدادهای تجاری – تجاری ( B2 ) به سرعت در حال رشد هستند: طبق آمار Statista که جدیدترین داده های موجود در این حوزه را منتشر می کند، درآمد جهانی این رویدادها در سال 2016 نزدیک به 3/30 میلیارد دلار و بیش از 3/29 میلیارد دلار سال گذشته بوده است. علاوه بر این تعداد رویدادهای B2B از نمایش های تجاری و کنفرانس ها گرفته تا فروش و ملاقات های بازاریابی، طبق گزارش American Express Global Meeting and Events Forecast افزایش چشم گیری داشته است.

بنابراین، چه استراتژی هایی را باید به کار برد تا این رویدادهای خسته کننده و ملال آور را به رویدادهای مورد علاقه افراد تبدیل کرد؟

این سوال برای من بسیار حیاتی است چرا که به شخصه در تمام رویدادهای مربوط به صنعت خودم و دیگر صنایع که در هر جای دنیا برگزار شوند شرکت می کنم. علاوه بر این سمپوزیوم های شرکت خود را نیز به اجرا در می آورم. Affordable Housing Investment: Impactful Returns Realized در شهر واشنگتن دی سی در ماه اکتبر برگزار می شود، رویدادی که شرکت کنندگانش طی سه سال برگزاری، رو به افزایش بوده است. به همین دلیل است که من نسبت به نکته های مهم در این رویدادهای B2B، دقت فراوان دارم.  

در اینجا برخی از نکاتی را که به عنوان یک برگزار کننده رویداد با تجربه و فردی که به طور منظم توصیه های متخصصین را مد نظر قرار می دهد، مطرح می کنم.

با تحقیق در مورد مخاطب خود، کار را آغاز کنید و بدانید که آن ها چه مواردی را دوست دارند و چه مواردی را دوست ندارند.

در این بخش، من انجام یک بررسی یا نظر سنجی پیش از رویداد را توصیه می کنم. برای درک اهمیت این نکته، به داستان یکی از همکارانم در تگزاس مراجعه می کنم که شامل بازدید از بار یکی از کشورها بود که به سبک غربی ساخته شده بود و در کنار این رویداد، رقص line و گاوسواری نیز وجود داشته است. متاسفانه در این رویداد، مخاطب به صورت صحیح انتخاب نشده است، فرد برنامه ریز رویداد می توانست از نگاه سنگین حضار با انجام یک نظر سنجی پیش از رویداد جلوگیری کند.

با برگزاری چندین رویداد و شرکت در کنفرانس های متعدد،  متخصص PR یعنی Barbara Marks انجام مطالعات پیش از رویداد را توصیه می کند، چرا که علائق مردم مانند تغییر فصل ها تغییر می کند و شما باید در صدر چیزی قرار بگیرید که رویداد شما را به یاد ماندنی و پر مخاطب می سازد.

تمام مخاطبین خود را به کار گیرید تا بر برخی نام های مشهور تاکید کنید.

من طبق تجربه شخصی خود اطلاع دارم که آوردن نام سیاستمداران و رهبران تجاری بزرگ به رویدادها بسیار موثر است و شما باید از هر مخاطب خود برای دستیابی به هدف استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا یک معرفی سی ثانیه ای خوب را برای فروش به افراد با توجه به ماهیت رویداد خود داشته باشید. نکته 1: به نام های لیست خود احترام بگذارید. نکته 2: مهم نیست که افراد تا چه حد در شغل خود حرفه ای هستند، هر فردی از دریافت جایزه خوشحال خواهد شد.

شرکت در رویداد خود را برای همگان آسان سازید.

حتما می دانید که موقعیت جغرافیایی بسیار مهم است. علاوه بر این باید زمان را نیز به این عامل اضافه کرد. مکان هایی را انتخاب کنید که سرگرم کننده باشند اما نه به قدری سرگرم کننده که هر روز شرکت کنندگان خود را به دلیل رفتن به استخر از دست بدهید. ULI (  Urban Land Institute ) که یک سازمان تجاری قدیمی و بزرگ در حوزه خود می باشد این کار را به خوبی انجام می دهد. من در رویداد آن که امسال در Nashville برگزار شد شرکت کردم که ترکیبی از پنل های تخصصی در مورد موضوع اصلی خود و بازدید از Songwriters in the Round بود.

همچنانکه Ari Jones مالک شرکت برنامه ریزی رویداد مستقر در واشنگتن دی سی می گوید: انتخاب مکانی که شامل گزینه هایی برای مهمانان شما باشد و بتواند آن ها را پیش از یا پس از رویداد دور هم جمع کند بسیار مهم است. یک جشن پایان رویداد را نیز در مکان نزدیکی برگزار کنید تا حسن ختام رویداد شما باشد.

از تکنولوژی های روز استفاده کنید

برخی ابزارهای تکنولوژیکی بسیار کارامد وجود دارد که شما می توانید برای برنامه ریزی و اجرای آسان تر رویدادهای خود به کار بگیرید. داشتن یک اپلیکیشن برای رویداد بسیار ضروری است. مهمانان خود را تشویق به استفاده از این اپ بکنید و اطلاعاتی را در مورد آنچه که در رویداد مطرح خواهد شد ارائه کنید. به یاد داشته باشید که متصل بودن در طول رویداد بسیار مهم است. مطمئن شوید که پسورد wi-fi رویداد، Twitter tag و ایستگاه های شارژ به آسانی در دسترس هستند. سپس ببینید که افراد در طول رویداد شما چه پست هایی و توئیت هایی را به اشتراک می گذارند.

افراد را بسیار لمس کنید

همچنانکه Jones برنامه ریز رویداد می گوید، رویداد خود را با لمسی که شرکت کنندگان در رویدادهای دیگر تجربه نکرده اند، شخصی سازی کنید. در این عصر که مهمانان به واسطه رویدادهای مشابه اشباع می شوند، رویداد خود را جدید و منحصر به فرد سازید. به مواردی خارج از امور معمول بیندیشید و تمرکز خود را بر روی جزئیات قرار دهید.

نکته مهمی که به یاد داشته باشید:  نباید رویداد شما خسته کننده باشد.

با داشتن رویدادهای کوچک به عنوان زیر مجموعه ای از رویداد کلی، مراسم خود را پر هیجان سازید و هر یک از این رویدادها را کوتاه تر از آن چیزی قرار دهید که مهمانان انتظار دارند. Nancy Shenkar مشاور بازاریابی، نویسنده و مجری سرشناس و همچنین مدیر عامل سابق Reed Exhibitions (   یکی از بزرگترین برگزارکنندگان رویداد ) می گوید: ما در عصر اینستاگرام زندگی می کنیم و مدت توجه افراد، به شدت کوتاه است. درست است که شما باید مواردی را به مهمانان خود معرفی کنید، در عین حال باید جلسات خود را پرانرژی و خلاصه برگزار کنید.

نکته مهم: مجریان و فعالیت های خود را هوشمندانه انتخاب کنید و آموزش ها و تجربیات سرگرم کننده منحصر به فرد و به یاد ماندنی را به آن ها بدهید.

Shenkar می افزاید که روند رویدادهای نوآورانه ای مانند Collision به سمت جلسات 20 دقیقه ای پیش می رود. تجربه ای را برای مهمانان خود فراهم کنید که آن ها در طول رویداد به صورت فعالانه ای مشارکت داشته باشند، چه جلسه مورد نظر یک ملاقات و خوشامد گویی با افراد بسیار مهم باشد چه ایستگاه صرف غذا و نوشیدنی. رویداد خود را به نحوی برنامه ریزی کنید که مهمانان در زمان های معینی از رویداد، قادر به بلند شدن از جای خود و بیرون رفتن باشند و به این ترتیب علاقه آن ها را به خود جلب کنید.

در این صورت نه تنها علاقه مهمانان را به خود جلب خواهید کرد، بلکه از داشتن رویدادهای ملال آور نیز جلوگیری خواهید کرد.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

Parham

Parham | 10/20/2021 11:03:45 AM

کاربردی و تامل برانگیزن این مطالب. مرسی