مشاوره رایگان

چرا هر کارآفرینی باید در مورد تاثیر خود دیگر آگاهی داشته باشد

4.5| از 2 نظر

یکشنبه گذشته روز ملی ابرقهرمان بود، بنابراین برای کارآفرینان هم بسیار مناسب خواهد بود که قدرت های ماورایی خود را کشف کنند.

چرا هر کارآفرینی باید در مورد تاثیر خود دیگر آگاهی داشته باشد

در آغاز، رشد یافتن و اجرای یک کسب و کار یک چالش محسوب میشود. هر روز شما با مجموعه جدیدی از موانع روبرو می شوید که در رابطه با آن ها آموزش ندیده اید و از شما خواسته می شود تا مشکلاتی را حل کنید که شاید مهارت لازم برای آن را نداشته باشید. برای دستیابی به بسیاری از دستاوردهای عالی در زندگی، عدم اعتماد به نفس، استرس و تردید به خود، باعث می شود که تلاش شما برای دستیابی به اهداف بیفایده باشد. اما نیازی نیست که چنین باشد.

یک مهارت درونی در شما به عنوان یک کارآفرین وجود دارد که می تواند به هدایت محیط اطراف با شجاعت و دقت بیشتر کمک کند. این همان چیزی است که افراد ابر موفق همواره آن را انجام داده اند. توانایی تغییر هویت خود برای هماهنگی با ویژگی های یک فرد یا چیز دیگر همان چیزی است که باعث می شود راحت تر به نتایج مورد نظر خود دست یابید. این مفهوم، خود دیگر شما نامیده می شود.

Beyonce از Sasha Fierce، Kobe از Black Mamba و حتی Martin Luther King از Distinguished Self فردی که او هنگام گذاشتن یک عینک برای نوشتن سخنان الهام بخش خود ایجاد کرد، استفاده می کرد. درک یک خود دیگر، ابزاری بوده است که افراد موفق سال ها برای کنار زدن مقاومتی که طبیعتا تمایل به متوقف ساختن ما دارد، استفاده کرده اند. و این چیزی است که من بیش از ده سال از آن استفاده کرده ام.

در واقع، در 16 سال گذشته، من به هزاران ورزشکار، رئیس، و چهره های دیگر کمک کرده ام تا خود دیگر قدرتمند خود را توسعه دهند تا به آن ها در هدایت محیط اطراف خود با چقرمگی بیشتر کمک کند ( امروز کتاب کاملی در این رابطه نوشته شده است: The alter ago effect ). بزرگترین پاداش من مشاهده افرادی بوده که قادر به کشف خود واقعی خود پس از سال ها تردید، ترس و عدم اعتماد به نفس شده اند.

در یکشنبه گذشته که روز ملی ابر قهرمان بود، گمان کردم که می تواند بهترین زمان برای به اشتراک گذاشتن مراحل اصلی فعال کردن خود دیگر در کسب و کار و ترک اضطراب، تردید و ترس باشد.

1-برای یک نقش یا حوزه ای خاص از زندگی خود، یک خود دیگر یا جایگزین ایجاد کنید.

از آنجا که ما در مورد کسب و کار صحبت می کنیم، این حوزه را پوشش می دهیم. اگرچه شما دارای خودهای زیادی هستید که نقش های متعددی را در زندگی می پذیرد به عنوان یک کارآفرین، فروشنده، والد، شریک، دوست یا هر نقش مهم دیگر، این یک پارادایم بسیار مهم است که باید در نظر گرفته شود چرا که زمانی که شما شروع به دیدن خود در قالب ابعاد متفاوت می کنید، قدرت کشف شده این مفهوم ظاهر می شود.

تلاش برای تعریف خود به عنوان یک خود واحد اشتباه است چرا که توانایی های شما را کاهش می دهد، علاوه بر این در نظر گرفتن یک خود دیگر برای کل زندگی نیز اشتباه است و مدیریت زندگی را برای شما دشوار می کند.

2- خود دیگری را بیابید که برای شما کارساز باشد.

از خود بپرسید چه کسی یا چه چیزی دارای ویژگی هایی می باشد که از نظر شما تحسین برانگیز است؟ شما دوست دارید چه کسی را به عنوان یک رئیس در کسب و کار خود داشته باشید؟ یا اگر در موقعیت های خاصی از زندگی عصبی شدید، کدام خود دیگر بهترین تناسب را با مشکل شما خواهد داشت؟

خود دیگر شما می تواند هر فرد یا چیزی باشد که به شما کمک می کند تا مهارت و خلاقیتی را که گمان نمی کردید وجود داشته باشد را آشکار می سازد. برای مثال، یکی از مشتریان من که یک سرمایه گذاری بزرگ را در نیویورک انجام داده است، ویژگی های فردی را در نظر گرفته است که عمیقا او را تشویق به تبدیل شدن به رئیسی بهتر می کند، مادربزرگش.

او 4 پسر را در منهتن پس از اینکه توانستند از هولوکاست نجات پیدا کنند بزرگ کرد که همگی دارای شغل های موفقی هستند. مراجع من رئیس سرسختی بود که افراد را آزار می داد و میزان جابجایی شغلی بالایی در شرکتش داشت که منجر به مشکلات فرهنگی زیادی شده بود. اما زمانیکه منبع الهام بخش جدید خود را یافت که به او نشان داد در قالب یک رئیس چگونه باید عمل کند، رفتارش به کل تغییر کرد. او فردی صبور، آزاد اندیش و با ثبات شد دقیقا مانند مادربزرگش.

3- چیزی را پیدا کنید که به فعال کردن خود دیگر جدیدا کشف شده شما کمک کند.

این مرحله مربوط به یک پدیده روانشناختی می شود که شناخت پوششی نامیده می شود، نوعی رخداد طبیعی در ذهن انسان که به لباس هایی که شما می پوشید و دیگران می پوشند معنا می دهد. برای مثال، زمانیکه فردی را در لباس یک پزشک می بینید، به صورت اتوماتیک ویژگی ها و رفتارهای خاصی را در او می یابید. همچنین اگر شما آن لباس را بپوشید، رفتار خود را تغییر می دهید چرا که خود را در پوشش شناختی آنچه که فکر می کنید به معنای لباس پزشک است، ملبس کرده اید.

اغلب مردمی که این کار را انجام می دهند، به صورت اتوماتیک نسبت به رفتارهای خود دقیق تر و متوجه تر می شوند، همانطور که مارتین لوتر کینگ هنگام گذاشتن عینک به عنوان شیوه ای برای رفتار مثل Distinguished self انجام داد و توانست از تردیدهای گذشته که او را ناتوان می کردند فراتر برود.

اکنون شما نمی توانید در محیط کار در پوشش بتمن ظاهر شوید، اما می توانید چیز دیگری پیدا کنید که بتواند نماینده و فعال کننده خود دیگر شما باشد. یکی ازمراجعین من از دستبندی استفاده می کرد تا Wonder Eoman درون خود را که نیاز به آن داشت را فعال کند. مراجع دیگرم با نقش Ziva David در NCIS الهام می گرفت و یک کت چرمی خریده بود که در تماس های مربوط به فروش به تن می کرد تا آن ویژگی نترس Ziva را را فعال کند.

حامی شما می تواند هر چیزی باشد، اما زمانیکه آن را به تن کردید، باید نسبت به روح فرد یا چیزی که از آن الهام گرفته اید صادق باشید. کارآفرینان همواره در حال تصمیم گیری و یا قرار گرفتن در موقعیت های ریسک دار هستند، که می تواند منجر به انصراف دادنشان شود. اما شما یک شیوه قدرتمند را فرا گرفته اید تا تصویر خلاقانه خود را در اختیار گرفته و اعتماد به نفس، آرامش و قطعیت بیشتری را از خود نشان دهید.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

پیام رجبی

پیام رجبی | 10/4/2021 1:33:52 PM

یه کارآفرین خوب شدن خیلی سخته ولی میشه. منم دارم تلاشمو میکنم

میترا موذن راد

میترا موذن راد | 11/22/2021 2:03:28 PM

ممنون. خیلی خوب بود