مشاوره رایگان

نخستین هتل جدیدی که پس از طوفان Maria در Puerto Rico راه اندازی شد

5.0| از 2 نظر

نخستین هتل جدیدی که پس از طوفان Maria در Puerto Rico راه اندازی شد، در حال کسب موفقیت است. در اینجا بیان می شود که سازندگان این هتل چه چیزهایی را یاد گرفته اند.

  فاجعه طبیعی، دید آن ها برای ساخت هتل ساحلی Serafina را تغییر نداد.

نخستین هتل جدیدی که پس از طوفان Maria در Puerto Rico راه اندازی شد

هتل ساحلی Serafina در شهر San Juan کشور Puerto Rico و در ماه مارچ سال 2018 دقیقا 6 ماه پس از طوفان Maria که جزیره را تخریب کرده، ضرر حداقل 80 میلیارد دلاری به بار آورده و منجر به تعطیل شدن همیشگی حدود 5 تا 8 هزار کسب و کار شد، افتتاح شد. سازندگان این هتل یعنی Vittorio Assaf و Fabio Granato – مالکان برند جهانی Serafina Restaurant Group – کارهای دیگر خود را برای این منظور متوقف کردند. حتی پس از تعمیر خرابی های به بار آمده از طوفان، آن ها با کمبود نیروی کار محلی ( که بسیاری از آن ها منطقه را ترک کرده بودند ) و همچنین نبود گردشگر مواجه بودند. آن ها تایید می کنند که: ما در محیطی رستوران خود را افتتاح کردیم که واقعا با چالش های بسیاری مواجه بودیم.

این هتل با قرار گرفتن در مرکز شهر San Juan منطقه Condado و علی رغم مشکلاتی که وجود داشته است، همچنان مطابق با دیدگاه Assaf و Granato به حیات خود ادامه می دهد. از ویژگی های این هتل می توان به 96 اتاق رو به دریا، سالن رقص، استخر مشرف به اقیانوس و یک رستوران ایتالیایی به نام aMare که حتی افراد محلی نیز به عنوان یکی از معدود رستوران های جدید در این جزیره، به آن مراجعه می کنند نام برد. آن ها می گویند: ما می خواستیم همان فضای زنده و گرمی را به مهمانان ارائه دهیم که آن ها در دیگر رستوران های با مدیریت ما آن را می یافتند. به نظر می رسید ماهیت طبیعی آنچه که تمام زندگی خود را وقف انجام آن کرده بودیم، مراقبت از مردم است.

در یک سالی که از افتتاح این مکان می گذرد، هتل توانسته است نقش مهمی در بازگشت سرمایه اقتصادی San Juan داشته و بیش از 100 شغل جدید را ایجاد کند. همچنین هر ماه نرخ اشغال دوبرابری را تجربه کرده است، که نشانه ای ملموس از موفقیت هتل ساحلی Serafina می باشد. البته برای جزیره نیز موفقیت هایی به وجود آمده است، و توانسته نخستین مقصد سال 2019 در گزارش سالانه نیویورک تایمز در لیست 52 مکانی که باید رفت قرار گیرد.

اما Assaf و Granato چگونه این کار را انجام دادند؟ تنها با یادگیری این درس های دشوار.

1-فقدان منابع نباید موجب قربانی شدن هدف شما شود.

بزرگترین چالشی که ما با آن روبرو بودیم، یافتن کارکنانی در جزیره بود که بتوانند به اتمام کار کمک کرده و مناطق آسیب دیده هتل را مجددا بسازند. بسیاری از افراد پس از طوفان از منطقه فرار کرده و ما را با کمبود نیرو تنها گذاشته بودند. البته ما اجازه ندادیم که این مشکل ما را متوقف کند. چرا که همچنان به هدف و رویای خود باور داشتیم، و اعضای تیممان امید خود را از دست نداده بودند. ما توانستیم از شبکه خود برای یافتن کارکنان با کیفیت که می توانستند در اتمام کارهای هتل به ما کمک کنند استفاده کنیم. هر فردی که در افتتاح هتل مشارکت داشت، از قلب و روح خود برای کمک به ما استفاده کرد و مطمئن از این نکته بود که ما می توانیم کار خود را تمام کنیم.

2- چالش ها موجب به وجود آمدن رشته های الفت و محبت بین اعضای تیم می شوند.

همچنان که ما ضمن وجود چالش ها کار می کردیم، دریافتیم که به ما کمک می کنند تا با کارمندان خود ارتباط بهتری داشته باشیم. ما کارمندان خود را با عنوان la Familia خطاب می کردیم. در این حالت ارتباط ما با اعضای تیم فراتر از ارتباط کاری بود، ما تبدیل به یک خانواده شده بودیم و بسیار به هم نزدیک بودیم. افراد با شور و اشتیاق کار می کردند. ما به هیچ وجه نمی توانیم از زحمات تیم مدیریتی خود برای تلاش گسترده و تاب آوری شان قدردانی کنیم.

نخستین هتل جدیدی که پس از طوفان Maria در Puerto Rico راه اندازی شد

3- موفقیت زمان بر است.

در آغاز، گردشگری هنوز به قوت لازم نرسیده بود اما حمایت قابل توجهی از مردم محلی و همچنین کسب و کارها و گروه های دیگری داشتیم که تلاش می کردند گردشگران را به جزیره بازگردانند و به تقویت اقتصاد کمک کنند. از زمان افتتاح، هتل ما مکانی مطلوب برای گردشگران بوده و گروه های فیلم سازی از سراسر جزیره برای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خود فیلمبرداری کرده اند. زمانی که ما کار خود را آغاز کردیم، نقطه عطفی در زندگی مردم جزیره ایجاد شد، و مردم دوباره امیدوار شدند. هتل ما نشان داد که جزیره در حال حرکت رو به جلو است و زندگی در حال برگشت به حالت نرمال خود است.

4- در مقابل تغییرات گشاده رو باشید.

یکی از بهترین چیزها در مورد هتل ما، موقعیت جغرافیایی ایده آل و مجاورت با دو پهنه آی یعنی Atlantic Ocean و Laguna Del Condado می باشد. با این حال ما لازم داشتیم تا دریابیم که چگونه این موارد می تواند به هنگام بروز طوفان های بزرگ و گردبادها در جزیره بر کار ما تاثیرگذار باشد. برای مثال، قبل از افتتاح باید چیدمان تراس رستوران را برای محافظت در برابر طوفان تغییر می دادیم. در آغاز تراس را با شیشه محصور کردیم که با برخورد آب خرد شد. ما از این اتفاق یاد گرفتیم که باید چیزی را تغییر دهیم تا از امنیت مسافرینمان مطمئن شویم. برای حل این مشکل، ما تراس را به گونه ای طراحی کردیم که در فضای باز باشد و با کاشت درختان آن را در برابر جریان احتمالی آب ایمن کردیم.

5- محیط زیست اطراف خود را بپذیرید.

ما سخت تلاش کردیم تا برند خود را به هویتی شناخته شده تبدیل کنیم، در عین حال می خواستیم مقصدی مناسب بوده و از نیروهای محلی در کار خود استفاده کنیم. برای مثال ما کارهای هنری هتل را به 5 نفر از هنرمندان محلی سفارش دادیم که در تمام محوطه قابل مشاهده است. ما می خواستیم جامعه محلی خود را در هتل منعکس کنیم و به مردم محلی این اطمینان را بدهیم که از آن ها حمایت می کنیم و جزئی از جامعه هستیم. مردم محلی همیشه از ما استقبال کرده و ما را حمایت کرده اند به همین دلیل است که احترام به آن ها برای ما بسیار مهم است.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

کیومرث ملکی

کیومرث ملکی | 10/4/2021 1:16:47 PM

چقدر جالب بود. نباید هیچوقت دلسرد بشیم

ریما طاهری

ریما طاهری | 11/22/2021 2:09:42 PM

نیاز به تکرار و تمرین داره ولی شدنیه