مشاوره رایگان

شغل غیر حضوری

| از 0 نظر

شغل غیر حضوری، امروزه بسیار رواج یافته و افراد زیادی در صدد دستیابی به آن می باشند. بنابراین نیاز است در این مقاله عنوان کنیم که شغل غیر حضوری، چه مزایایی دارد و به چه دلیل افراد به سمت آن می روند. همچنین می خواهیم برخی از این شغل ها را بدانیم و این موضوع را نیز روشن کنیم که آیا این سبک از حرفه ها، برای زنان خانه دار نیز مفید می باشد یا خیر.

اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات پیرامون موضوع شغل غیر حضوری می باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به دنیایی از اطلاعات سودمند و مفید، دست پیدا کنید. 


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


شغل غیر حضوری شامل چه مواردی می شود؟

اولین موضوعی که درباره ی شغل غیر حضوری باید بررسی شود، این می باشد که به طور کلی این مشاغل چه مواردی را شامل می شوند؟ به هر کاری که بتوان از راه دور و به دور از محیط فیزیکی شغل انجام داد، شغل غیر حضوری گفته می شود. این شغل با نام های دیگری مانند دورکاری یا فریلنسری نیز شناخته می شود. تولید محتوا، تولید صنایع دستی در منزل، آنلاین شاپ، همکاری در فروش، فروش آنلاین مسکن و خودرو، معامله گری و ... از جمله مشاغلی می باشند که غیر حضوری بوده و در منزل می توان آن ها را انجام داد.

شغل غیر حضوری

شغل غیر حضوری، گستردگی فراوانی دارد

شغل غیر حضوری، دارای مزایای زیادی می باشد. اولین و اصلی ترین مزیت این شغل، این می باشد که انعطاف کاری دارید و می توانید هر وقت که علاقه دارید، اقدام به کار و فعالیت کنید. به عنوان مثال یک روز ساعت 8 صبح بلند شوید و کارهایتان را انجام دهید و روز دیگر ساعت 11 صبح همین فعالیت ها را انجام دهید. موضوع دوم، انجام کار در منزل می باشد. دیگر لازم نیست کیلومتر ها طی کرده و به محل کار برسیم. در واقع محل کارمان، منزل می باشد و می توانیم به راحتی مشغول به کار شویم.

همین موضوعات سبب شده شغل غیر حضوری بسیار رواج داشته باشد و افراد زیادی مخصوصا نوجوانان، جوانان و زنان خانه دار به سمت چنین شغلی بروند. در ادامه ی این موضوع، می خواهیم فرق بین فریلنسری، دورکاری و مشاغل غیر حضوری را بدانیم و بیشتر با این موارد آشنا شویم.

فریلنسری و شغل غیر حضوری و دورکاری

در دوره کنونی، با گسترش تکنولوژی ها و توسعه بستر های ارتباطی، مشاغل جدیدی به وجود آمده اند. شغل غیر حضوری یکی از انواع سبک های کاری می باشد که در آن شغل در محل کار حضور نمی یابد؛ بلکه وی در خانه کار های لازم را انجام می دهد. اوج این فعالیت ها هنگامی بود که اپیدمی کووید 19 شکل گرفت و تمام مشاغل به صورت دورکاری، فعال بودند. همین موضوع سبب شد که شغل دورکاری یا غیر حضوری به عنوان سبک جدیدی از فعالیت، رنگ و روی واقعیت به خود بگیرد. نکته ی جالب درباره ی دورکاری، این بود که مدیران اغلب فکر می کردند که با چنین کاری، شاهد کاهش بازدهی می باشند اما عکس این موضوع اتفاق افتاد و با چنین کاری، کارمندان توانستند بازدهی بیشتری از آنچه مشخص بود را به اجرا در بیاورند.

شغل غیر حضوری

فریلنسری با دورکاری، متفاوت است

شغل غیر حضوری و دورکاری، به یک معنی می باشند و هر دو به بیان این مفهوم می پردازند که شخص تحت عنوان و زیرمجموعه ی یک سازمانی اما در منزل، به فعالیت می پردازد. فریلنسری اما، مفهومی متفاوت با این حرفه دارد. در فریلنسری، شخص فارغ از عضویت در سازمانی بوده و به نوعی خود اشتغال است. فریلنسر، با توجه به مهارت هایی که دارد، پروژه ای برای خود دریافت می کند و مطابق با آن، درآمد کسب می کند. در فریلنسری نیز شاهد این می باشیم که تمام فعالیت ها در منزل انجام می شود. تنها نقطه تفاوت این دو حرفه باهم، عضویت و زیرمجموعه ی سازمان بودن می باشد. هر شخص می تواند مطابق با سلیقه ی خود، شغل غیر حضوری یا دورکاری را انتخاب کند و زیرمجموعه ی یک سازمان باشد. یا می تواند فریلنسری را انتخاب کند و خودش، رئیس خود باشد.


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 شغل دوم غیر حضوری و کسب درآمد

شغل غیر حضوری، برای بسیاری از افراد، حکم منبع دومی از کسب درآمد می باشد. اگر بخواهیم بیشتر این موضوع را باز کنیم، می توانیم مثالی برای آن بیاوریم. فرض کنید شخصی کارمند است و از ساعت 8 صبح الی 16، به محل کار می رود. او پس از بازگشت به خانه، توان و انرژی کار دوم حضوری را ندارد. بنابراین علاقه دارد که به عنوان کار دوم، یک فعالیتی را برگزیند که به صورت غیر حضوری باشد و در منزل قادر به انجام دادن آن باشد. در چنین حالتی، می توان گفت که شغل غیر حضوری و دورکاری، می تواند یک گزینه ی بسیار جذاب و کارآمد باشد.

کسب درآمد از طریق دورکاری، بسیار جذاب و هیجان انگیز است. از طرفی به دلیل موقعیتی که برای شخص فراهم است، می تواند درآمد خود را افزایش دهد. در فعالیت های غیر حضوری، زمینه برای توسعه ی کاری فراهم است و شخص می تواند با مهارت هایی که دارد، استعداد کاری خود را در این زمینه به نمایش بگذارد. همین موضوع باعث می شود درآمد وی به صورت پلکانی افزایش بیابد. نکته ی جالب تر درباره ی مشاغل غیر حضوری، این می باشد که افراد زیادی به سمت این مشاغل رفته اند و متوجه شده اند که درآمد این فعالیت ها از شغل اول آن ها بیشتر است. امکان موفقیت و ارتقای شغلی، از جمله مزایای شغل غیر حضوری می باشد که با ارزش های کنونی جامعه نیز مطابقت دارد.

شغل غیر حضوری

افراد زیادی از دورکاری برای شغل دوم استفاده می کنند

چنین ویژگی هایی که شغل غیر حضوری دارد، سبب شده تا اشخاص زیادی به دنبال آن ها بروند. در نتیجه می توان این تخمین را زد که در آینده ای نزدیک، افراد زیادی در حال کار به صورت غیر حضوری و کسب درآمد، می باشند.

شغل غیر حضوری برای زنان خانه دار

یکی از مزایای فوق العاده ای که شغل غیر حضوری دارد، این است که امکان کار برای زنان خانه دار را نیز فراهم می کند. بسیاری از زنان خانه دار در حال حاضر، منبعی برای کسب درآمد ندارند و اغلب آن ها، امکان کار در خارج از منزل را ندارند. همین موضوع سبب شده است که مشاغل غیر حضوری برای زنان خانه دار، حکم یک سکوی پرتاب را داشته باشد. این مشاغل به دلیل اینکه نیازی به خروج از منزل ندارند و تنها در خانه قابل انجام می باشند، مورد توجه زنان و بانوان خانه دار قرار گرفته است.

شغل غیر حضوری برای زنان خانه دار، زیاد می باشد. از فعالیت ها و ساخت دست گرفته تا فعالیت های دیجیتالی و کامپیوتری، تماما می توانند برای یک زن خانه دار، منبع درآمدی را به وجود بیاورند. بسته بندی مواد غذایی، از جمله این فعالیت ها می باشد که سرمایه اولیه اندکی را لازم دارد و اصول کاری آسانی نیز دارد. بسته بندی لوازم تحریر، بسته بندی سبزیجات و ... از جمله این موارد می باشد که به صورت غیر حضوری قابل انجام است. تولید محصولات ساخت دست نیز برای زنان خانه دار می تواند بسیار مفید باشد. اگر مهارت و علاقه به این کار را دارید و از خلاقیت مناسبی نیز بهره مند می باشید، می توانید به راحتی این حرفه را در منزل انجام دهید.

شغل غیر حضوری

شغل غیر حضوری، یک فعالیت مناسب برای زنان خانه دار می باشد

اگر به فعالیت های دیجیتالی در منزل علاقه دارید، می توانید شغل هایی که با کامپیوتر و گوشی همراه می باشند را انتخاب کنید. تولید محتوا، بلاگری، طراحی گرافیکی و معماری، ساخت انیمیشن و ... از جمله فعالیت های دیجیتالی می باشد که زنان خانه دار با داشتن مهارت های آن، می توانند آن ها را انجام دهند.

شغل غیر حضوری در شرکت های دانش بنیان

امروزه شغل غیر حضوری در شرکت های دانش بنیان نیز گسترده شده و این شرکت ها به دنبال افرادی برای فعالیت های دورکاری می باشند. این مشاغل متناسب با نوع شرکت دانش بنیان، متفاوت است. از بسته بندی محصولات گرفته تا مونتاژ، تماما می تواند به عنوان یک شغل غیر حضوری و دورکاری تلقی شده و توسط شرکت دانش بنیان به افراد لایق، اهدا شود. نکته ی جذابی که درباره ی این فعالیت ها وجود دارد، این است که منبع درآمدی این کار ها مناسب بوده و متناسب با میزان فعالیت، حجم آن نیز افزایش می یابد.

شرکت های دانش بنیان، به شرکت های نوپایی گفته می شود که بر اساس دانش و نوآوری شکل گرفته اند و در این زمینه، نیازمند نیروی کاری می باشند که متخصص بوده و از مهارت مناسبی بهره مند باشد. همین موضوع می تواند یک نکته ی مثبت در این زمینه قلمداد شود. عموما استخدام در چنین شرکت هایی آن هم به صورت دورکار، می تواند سکوی پرتابی برای فعالیت های آینده باشد. افراد در این فعالیت ها اغلب کارهایی انجام می دهند که آنچنان سخت نمی باشد و از طرفی دیگر، درآمد مناسبی را دریافت می کنند.

شغل غیر حضوری

می توان از شرکت های دانش بیان برای دورکاری، بهره برد

شغل غیر حضوری در شرکت های دانش بنیان، مناسب تمام افراد می باشد و مشمول جنسیت خاص یا سن مناسبی نمی باشد. بنابراین زنان خانه دار، نوجوانان و جوانان و حتی بازنشستگان نیز می توانند از این شغل بهره مند شوند و به واسطه ی آن، درآمد معقولی را بدست بیاورند.

کلام آخر

در انتهای مقاله شغل غیر حضوری، باید بگوییم که در این مقاله، سعی کردیم تمام موارد و مباحثی که پیرامون موضوع شغل غیر حضوری وجود دارد را بیان کنیم. این سبک از فعالیت ها، در حال حاضر بسیار گسترش یافته است و دائما افراد زیادی را به خود جذب می کند. بنابراین می توان آینده ای درخشان برای آن در نظر گرفت. به همین سبب، می توان این تصور را کرد که با سرمایه گذاری روی این مشاغل، می توان موفقیت مناسبی را بدست آورد. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی و جذابی را از آن بدست آورده باشید.


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر