مشاوره رایگان

انواع استارت آپ

| از 0 نظر

انواع استارت آپ های مختلف و گوناگون وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند. با در نظر گرفتن محبوبیت بالای شرکت های نوپا و استارت آپ های مختلف در عصر حاضر، آشنایی با انواع آن ها برای هر فردی که قصد راه اندازی کسب و کاری را دارد، ضروری است. کارآفرینان با کسب اطلاعات کافی و آشنایی با انواع استارت آپ ها می توانند بهترین بستر را برای اجرای ایده ی مد نظر خود پیدا کنند. اگر شما هم قصد راه اندازی یک استارت آپ را دارید ولی از اطلاعات کافی در این راستا برخوردار نیستید، توصیه می کنیم تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.


       برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.    


 

انواع استارت آپ های فناورانه

انواع استارت آپ های فناورانه وجود دارند که بر اساس فناوری و نوآوری ایجاد شده اند. همکاری فناورانه بین سازمان ها و ارگان های مختلف یکی از ویژگی های مهم برای کسب و کارها و استارت آپ ها به شمار می آید. به این صورت که این امر، یک راهکار کلیدی برای تقویت و اشاعه نوآوری به شمار می آید. هر کدام از انواع استارت آپ های فناورانه دارای برخی ماهیت ها و الزاماتی مختلف از یکدیگر هستند. تمامی استارت آپ های فعالانه موجب ایجاد محصولات و خدمات نو و جدید شده اند. در ادامه چند نمونه از انواع استارت آپ های فناورانه را مورد بررسی قرار داده ایم که به شرح زیر هستند:

  • هوش مصنوعی: استارتاپ های فعالانه ای هستند که با هدف تولید ماشین های هوشمندی که توانایی انجام وظایفی که نیاز به هوش انسانی است را دارند، راه اندازی شده اند. این استارت آپ ها اقدام به طراحی سیستمی شده اند که فعالیت های شناختی وابسته به ذهن انسان را مانند یادگیری و حل مسئله می توانند انجام دهند.
  • اینترنت اشیا: یکی دیگر از انواع استارت آپ های فعالانه، استارت آپ هایی هستند که اقدام به ارائه ی اینترنت اشیا می نمایند. اینترنت اشیا به شبکه ای از دستگاه های متصل به اینترنت گفته می شود. اینترنت اشیا به دلیل فناوری که دارد موجب ایجاد سهولت ارتباط بین دستگاه ها و شبکه ی اینترنت می شود. این شبکه ها می توانند شبکه های WAN، LAN و PAN باشند که به دستگاه های IOT امکان ایجاد ارتباط به اینترنت را می دهند.
  • رباتیک: یکی دیگر از انواع استارت آپ های فناورانه ممکن است در حوزه ی رباتیک باشد. رباتیک یک علم بسیار گسترده می باشد که دارای زمینه های مختلف و انواع متفاوتی است. این حوزه بین رشته های علم و مهندسی می باشد که برای طراحی و ساخت ربات های مکانیکی اختصاص دارد.
  • بلاک چین: یکی دیگر از انواع استارت آپ های فناورانه ممکن است در حوزه ی بلاک چین باشد. به این صورت که، بلاک چین به مجموعه ای از بلاک ها گفته می شود که به صورت زنجیره ای به هم متصل شده اند. هر کدام از بلاک ها در ساختار بلاکچین وظیفه ی ثبت اطلاعات را دارند. بلاکچین یک فناوری جدید در سیستم های مدیریتی می باشد. هدف از آن در این است که فعالیت هایی که به وسیله ی سازمان ها انجام می شوند، به صورت کامل سیستمی شده و در آن ثبت شود. داده هایی که بر روی این بلاکچین ها ثبت می شوند، قابل حذف و یا تغییر نمی باشند.

انواع استارت آپ

بررسی انواع استارت آپ

انواع استارت آپ های اجتماعی

انواع استارت آپ های اجتماعی متنوع و زیادی وجود دارند.  از جمله ی آن ها می توان به استارت آپ هایی اشاره کرد که بر سلامتی، آموزش، محیط زیست، کمک به جوامع آسیب دیده و دیگر موضوعات اجتماعی اشاره دارد. هدف اصلی از ایجاد چنین استارت آپ هایی ایجاد درآمد و سود مالی نمی باشد. بلکه هدف اصلی از راه اندازی چنین استارت آپ هایی در این است که کارآفرینان با ترویج یک تفکر و یا سبک زندگی موجب تبدیل جهان به یک جای بهتر شوند. در این استارت آپ ها ، ایده هایی برای حل مشکلات مطرح می شوند تا راهکارهای اصولی برای آن ها پیشنهاد شود. چند نمونه از ایده هایی که برای راه اندازی انواع استارت آپ های اجتماعی وجود دارند، به شرح زیر هستند:

  • آموزش آنلاین: یکی دیگر از فرصت های شغلی که برای جوانان بیکار از طریق انواع استارت آپ ها وجود دارد، آموزش آنلاین است. استارت آپ های اجتماعی، ایده های برای حل کردن مشکلات رایج دارند که از جمله ی آن ها می توان به آموزش آنلاین اشاره کرد. ایده ی آموزش آنلاین را تمامی افرادی که دارای مهارت خاصی برای آموزش دارند، می توانند انتخاب کرده و از طریق آن به درآمد برسند. برای کسب درآمد از این ایده بایستی تولید محتواهای ویدیویی جذاب و با کیفیتی را جهت آموزش تهیه کرد.
  • فرصت های شغلی با سرمایه کم: فرصت های شغلی متعددی با سرمایه ی کم برای جوانان بیکار وجود دارند. از جمله ی این فرصت های شغلی می توان به سیستم همکاری در فروش اشاره کرد. نحوه ی کسب درآمد از این سیستم به این صورت است که، در ازای فروش محصولی که شما اقدام به معرفی آن می کنید، هزینه ای به عنوان کمیسیون برای شما در نظر گرفته می شود. از این رو تمامی افرادی که دارای مهارت بالا برای بازاریابی هستند، می توانند از این فرصت شغلی استفاده کرده و به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند.

انواع استارت آپ

بررسی انواع استارت آپ ها


      برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.     


 

استارت آپ های تجاری و خدماتی

انواع استارت آپ های مختلفی هم وجود دارند که در زمینه ی تجاری و خدماتی فعالیت می کنند. تجاری سازی ایده ها فرایندی است که طی آن یک ایده و یا محصول به بازار فروش عرضه می شود. انواع استارت آپ های تجاری و خدماتی موجب ایجاد سهولت در انجام کارهای بسیار زیادی شده اند. از جمله بهترین انواع استارت آپ هایی که در زمینه های تجاری و خدماتی فعالیت می کنند، می توان به استارت آپ های زیر اشاره کرد:

  • راه اندازی فروشگاه های آنلاین: امروزه با در نظر گرفتن این موضوع که استفاده از اینترنت حرف اول را می زند، راه اندازی فروشگاه های آنلاین می تواند بسیار سودآور باشد. دلیل این کار هم به خاطر این است که مخاطبان زیادی در فضای اینترنت وجود دارند و شما هم باید دقیقا جلوی دید آن ها قرار بگیرید. راه اندازی فروشگاه های آنلاین کار چندان سختی نمی باشد. برای موفقیت در این کار تنها کافی است سایتی خوب و تمیز و کالاهایی متنوع جهت فروش داشته باشید.
  • پلتفرم های رزرواسیون: یکی دیگر از انواع استارت آپ های تجاری و خدماتی، استارت آپ هایی است که اقدام به ارائه ی خدمات پلتفرم رزرواسیون می نمایند. این پلتفرم های آنلاین به کاربران این امکان را می دهند که با جست و جوی راحت و سریع اقدام به انجام رزرواسیون های مورد نظر خود نمایند. نحوه ی کار با این پلتفرم ها به این صورت است که کاربران با ورود به این پلتفرم فرم ها، اقدام به انتخاب گزینه ی مورد نظر می کنند. سپس هزینه ی رزرو را در آن پلتفرم پرداخت می نمایند.
  • خدمات مالی و بانکداری: خدمات مالی و بانکداری یکی دیگر از انواع استارت آپ های تجاری و خدماتی می باشد. با استفاده از این استارت آپ ها کاربران می توانند اقدام به انجام خدمات مالی و بانکداری خود نمایند. از این استارت آپ ها و خدمات مالی و بانکداری سازمان هایی که کارشان مدیریت پول و سرمایه است، استفاده می کنند. از جمله این سازمان ها می توان به بانک ها، بیمه ها، بانک های سرمایه گذاری و شرکت های ارائه دهنده ی کارت های اعتباری و کارگزاران مالی و ... اشاره کرد.

 انواع استارت آپ

انواع استارت آپ ها

انواع استارت آپ های صنعتی و تولیدی

انواع استارت آپ های صنعتی و تولیدی متفاوتی وجود دارند که سرمایه گذاران با راه اندازی آن ها می توانند به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند. استارت آپ های صنعتی و تولیدی از بازار گسترده و پتانسیل رشد زیادی برخوردار هستند. افرادی که قدرت تفکر بالایی دارند، می توانند با به چالش کشیدن وضعیت موجود اقدام به راه اندازی انواع استارت آپ های صنعتی و تولیدی نمایند. از جمله استارت آپ هایی که در حوزه ی تولید و صنعت فعالیت می کنند، می توان به استارت آپ های زیر اشاره کرد:

  • استارت آپ های صنعت خودروسازی: استارت آپ های صنعت خودروسازی موجب ایجاد نوآوری های جدید در جنبه های مختلف می شوند. از جمله ی نوآوری هایی که در صنعت خودرو می تواند در جنبه های مختلف باشند می توان به ایجاد خلاقیت های مبتکرانه در خدمات پس از فروش خودرو اشاره کرد.
  • استارت آپ های حوزه ی رباتیک: استارت آپ های حوزه ی رباتیک گام های بلندی را در صنعت و تکنولوژی برداشته اند. به این صورت که دیگر از ربات ها برای انجام وظایف مکانیکی در صنایع بزرگ استفاده نمی شود. با پیشرفت در زمینه ی علم و تکنولوژی ربات ها قادر هستند تا مانند انسان ها رفتار کنند. از این رو ربات ها می توانند به عنوان یک دستیار در محل کار باشند. همین موضوع موجب ایجاد فرصت های زیادی جهت کسب درآمد از طریق راه اندازی استارت آپ های متنوعی در حوزه ی رباتیک شده است.
  • استارت آپ های تولید سازه های بتنی نوآورانه: انواع استارت آپ های مختلفی در حوزه ی تولید سازه های بتنی وجود دارند. این استارت آپ ها موجب ایجاد فناوری های زیادی در صنعت سیمان شده اند. از جمله ی این فناوری ها می توان به فناوری پلیمر، بایو، کامپوزیت، نانو، الکتروشیمیایی، اینترنت اشیا و ... اشاره کرد. همین موضوع سرمایه گذاران بسیار زیادی را به سمت این صنعت سوق داده است. تمامی سرمایه گذارانی که با استفاده از این فناوری ها، استارت آپ های جدیدی راه اندازی کرده اند، به درآمد قابل توجهی توانسته اند برسند.

 انواع استارت آپ

انواع استارت آپ های مختلف

استارت آپ های خلاقانه و هنری

انواع استارت آپ های خلاقانه و هنری وجود دارند که در زمینه ی هنر، طراحی، رسانه های جدید و صنایع خلاقانه فعالیت می کنند. راه اندازی این استارت آپ ها کاملا سلیقه ای بوده و طبق خواسته های یک فرد خلاق ایجاد می شود.  از جمله ی این استارت آپ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استارت آپ هایی که موجب توسعه ی برندهای خلاقانه می شوند: انواع استارت آپ های مختلفی وجود دارند که موجب توسعه ی محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می گیرند. به این نوع استارت آپ هایی که موجب توسعه ی برندهای خلاقانه می شود، استارت آپ های گسترش پذیر می گویند. این نوع استارت آپ ها از سود و بازدهی بیشتر برخوردار هستند. به این صورت که در این نوع استارت آپ، سرمایه گذاران به صورت خوشه های نوآورانه و خلاق با هم تشکیل گروه می دهند تا موجب توسعه ی برندهای خلاقانه شوند.
  • استارت آپ های فروشگاه های آنلاین هنری: یکی دیگر از حوزه هایی که سرمایه گذاران با استفاده از انواع استارت آپ های خلاقانه و هنری می توانند کسب درآمد کنند، استارت آپ های فروشگاه های آنلاین هنری می باشد. این استارت آپ ها به سرمایه گذاران این امکان را می دهند تا به صورت مجازی و از طریق اینترنت، کاربران شاهکارهای هنری خود را با رزولوشن بالا منتشر کنند.
  • پلتفرم های موسیقی: یکی از انواع استارت آپ های خلاقانه و هنری، استارت آپ هایی هستند که در زمینه ی ایجاد و طراحی پلتفرم های موسیقی فعالیت می کنند. در حال حاضر شاهد فعالیت پلتفرم های موسیقی متعددی هستیم. این پلتفرم ها به کاربران این امکان را می دهند تا با استفاده از فایل های صوتی موجود اقدام به پخش و استفاده از موسیقی را داشته باشند. همین موضوع بستر مناسبی را برای افرادی که قصد راه اندازی انواع استارت آپ های خلاقانه و هنری را با پلتفرم های موسیقی دارند، ایجاد کرده است.

انواع استارت آپ

بررسی انواع استارت آپ های موجود

جمع بندی

با نگاهی به انواع استارت آپ هایی که در مطالب فوق مطرح شد، می توان به وسعت ایده های موجود برای راه اندازی استارت آپ های مختلف در تمامی حوزه ها پی برد. مشاغل استارت آپی دارای طیف بسیار گسترده و وسیعی هستند. از این رو تمامی افراد می توانند با استفاده از مراحل فرایند کارآفرینی هر کدام از ایده هایی که با علایق آن ها سازگار می باشند را انتخاب کرده و به درآمد برسند. امیدواریم شما هم با مطالعه ی این مطالب تا به این جا به پاسخ تمامی سوالاتی که در ذهنتان ایجاد شده بودند، رسیده باشید.

 انواع استارت آپ

انواع استارت آپ


       برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.    


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر