مشاوره رایگان

ایده استارتاپ

5.0| از 1 نظر

در این محتوا به بررسی ایده استارتاپ خواهیم پرداخت. قبل از این که در مورد ایده استارتاپ توضیحاتی داشته باشیم، با یک تعریف کوتاه و مختصر از  مفهوم استارتاپ، محتوا را شروع می کنیم. اصطلاح استارتاپ این روزها بسیار رواج پیدا کرده و از محبوبیت ویژه ای برخوردار شده است. در بیشتر سایت های اینترنتی تعاریف گوناگون و متعددی از استارتاپ وجود دارد. اولین چیزی که درباره استارتاپ باید بدانیم، این است که تعریف دقیق ثابتی درباره ی آن وجود ندارد. ولی با این وجود برای درک بهتر این واژه می توان گفت که: استارتاپ به پروژه هایی گفته می شود که با تلاش و همکاری یک گروه، ایده ی خامی را به تولید محصول می رسد و سپس زمینه برای فروش آن محصول ایجاد می شود. 


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


ایده استارتاپی چیست؟

در این قسمت از محتوا، توضیحاتی در مورد انواع ایده های استارتاپی برای شما عزیزان آماده کرده ایم، با ما همراه باشید تا به بررسی ایده استارتاپی بپردازیم. ایده استارتاپ، یک فعالیت ذهنی برای حل کردن یک مشکل موجود می باشد که امکان تبدیل شدن به یک محصول و یا خدمات را دارد. ایده های استارتاپی در واقع از یک نیاز شروع می شوند، به این صورت که تا به امروز بازار یا جامعه نتوانسته اند آن نیازها را برطرف کنند. این ایده ها را می توان از نمونه های خارجی که تا به امروز در کشور ما وجود ندارند، الهام گرفت (مانند فروشگاه دیجی کالا که برگرفته از نمونه ی خارجی فروشگاه آنلاین آمازون است). برخی دیگر از ایده های استارتاپی ممکن است کاملا اتفاقی و مجموعه ای از تراوشات ذهنی یک فرد باشد، که بعد از پیگیری های لازم قابلیت رشد سریع و زود بازده  آن وجود دارد. برای خلق ایده های استارتاپی می توان از هر فرصتی استفاده کرد.

ایده استارتاپی موفق می تواند به جایگاه باورنکردنی و کسب و کاری پر رونق تبدیل شود. البته در مورد ایده استارتاپی باید بگوییم که، هر ایده ای را نمی توان به عنوان ایده ی استارتاپی در نظر گرفت، چون اصلی ترین ویژگی یک ایده ی استارتاپی در تجاری سازی آن است. به همین خاطر باید جایگاه و نقش ایده در جامعه مورد بررسی قرار گرفته شود تا قابلیت تجاری شدن آن مشخص شود. ایده استارتاپی در عین حال که باید کاملا خلاقانه و جدید باشد، بایستی در راستای حل مشکلات عام و عمومی بیشتر مردم جامعه طراحی شود. اگر ایده ای خلاقانه و نوآورانه باشد، حتما می تواند سری در سرها در بیاورد. خوشبختانه در کشورهای در حال توسعه مانند ایران، ایده های استارتاپی بسیار زیادی وجود دارند. چون در اکثر زمینه های شغلی، فرهنگی، هنری و ... رویکردهایی مناسب با تکنولوژی های مدرن صورت نگرفته است و می توان خیلی ایده ها و کارها را در این زمینه ها اجرا کرد.  

ایده استارتاپی چیست؟ 

چند مثال از ایده استارتاپ های خارجی

  • Frubana : این ایده استارتاپی کلمبیایی یک پلتفرمی آنلاین آماده کرده است، تا رستوران ها با استفاده از آن بتوانند مواد مورد نیاز خود را به صورت ارگانیک و با کیفیت بالاتر، مستقیما از کشاورزها تهیه کنند. این اپلیکیشن مورد توجه کشاورزان و رستوران داران واقع شده است، چون علاوه بر این که میزان فروش کشاورزان با استفاده از آن بالا می رود، رستوران داران هم از مواد اولیه ی تازه و با کیفیت تری با قیمت مناسب می توانند استفاده کنند. 
  • Happy EMI: یکی دیگر از ایده های استارتاپی خارجی موفق، استارتاپ Happy EMI است که در زمینه ی اجاره ی لباس و لوازم خانگی و برقی فعالیت می کند. این اپلیکیشن در حال حاضر توانسته است نزدیک دو میلیون دلار سرمایه جذب کند.
  • Baby Sparks: ایده استارتاپ Baby Sparks نزدیک به پنج سال است، که برای آموزش والدینی که به تازگی پدر و مادر می شوند، ارائه شده است. با استفاده از این پلتفرم خانواده ها می توانند تمامی اطلاعات مورد نیاز را در ارتباط با سال های اولیه ی زندگی فرزندشان یاد بگیرند.
  • Cuidas : استارتاپ Cuidas در برزیل طراحی شده است و هدف از طراحی آن در ارائه ی سرویس های پزشکی در دسترس و با قیمت مناسب است. افراد زیادی با استفاده از این پلتفرم می توانند از سرویس های پزشکی و سلامت خانگی استفاده کنند.
  • Higia: این استارتاپ مکزیکی با ارائه ی نوعی سینه بند می تواند سرطان سینه را در مراحل اولیه تشخیص دهد. این دستگاه با استفاده از تغییرات دمایی می تواند سرطان را تشخیص دهند.

    برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


کدام ایده استارتاپی در ایران موفق عمل کرده است؟

  • ایده استارتاپ سایت های خرید اینترنتی: دیجی کالا یکی از ایده های استارتاپی بسیار موفق در زمینه ی خرده فروشی های اینترنتی می باشد. از آن جایی که خرید و فروش های اینترنتی همیشه جواب می دهد و می توان با کمی خلاقیت در آن پیشرفت های زیادی داشت.
  • ایده استارتاپ حمل و نقل داخل شهری: اسنپ و تپسی یکی دیگر از ایده های استارتاپی بسیار موفق ایرانی هستند که در حوزه ی حمل و نقل شهری فعالیت می کنند. این نرم افزارها به دلیل این که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته اند، بیشتر از چند میلیون کاربر دارند.
  • ایده استارتاپ فروشگاه آنلاین غذا: راه اندازی فروشگاه های اینترنتی مانند اسنپ فود، چنگال و مامان پز امروزه موجب رفع بسیار از نیازها شده است. این اپلیکیشن ها و فروشگاه های اینترنتی از استقبال گرم عموم مردم برخوردار شد و در این مدت زمان کم توانسته اند درآمد بسیار زیادی را داشته باشند.
  • ایده استارتاپ سفر و گردشگری: یکی دیگر از نمونه های ایده استارتاپ موفق در ایران، وب سایت و اپلیکیشن علی بابا می باشد که در زمینه ی سفر اقدام به ارائه ی خدمات می نماید.

ایده استارتاپی چیست؟

بررسی سایر ایده های استارتاپی موفق ایرانی:

  • ایده استارتاپ خرید آنلاین کالای سوپرمارکتی: اسنپ مارکت، اکالا و بیار از جمله ایده های استارتاپی موفق و معروف در حوزه ی خرید آنلاین لوازم و کالاهای سوپرمارکتی می باشند.
  • ایده استارتاپ نیازمندی های آنلاین: یکی از موفق ترین ایده های استارتاپی در ایران، برنامه ی دیوار و شیپور می باشد. بزرگترین عامل موفقیت این برنامه در تعداد کاربران آن است، دیوار در همان ابتدا برای این حجم کاربر و کسب درآمد از آن برنامه ریزی کرده بود. به این صورت که تا زمانی که کاربران آن به یک میلیون نفر نرسیده بودند، تمامی خدماتش را رایگان کرده بود ولی الان خدمات خود را پولی راه اندازی می کند.
  • ایده استارتاپ فروشگاه لوازم نرم افزارهای اندروید و IOS: از دیگر ایده های استارتاپ موفق در ایران، بازار، مایکت، سیب اپ و سیب چه می باشند که در زمینه ی ارائه ی خدمات به کاربران گوشی های اندروید و IOS فعالیت می کنند. این نرم افزارهای تا حدودی توانسته اند که نیازهای کاربران در در زمینه ی  اپلیکیشن ها رفع نمایند.
  • ایده استارتاپ تلویزیون اینترنتی: تلوبیون، نماوا، فیلیمو، آیو از جمله استارتاپ های موفق در حوزه ی ارائه فیلم و سریال های اینترنتی هستند. این استارتاپ به محبوبیت چشمگیری در میان کاربران رسیده است. به این صورت  که تنها با پرداخت هزینه ای به عنوان حق اشتراک، می توان به منبع عظیمی از فیلم ها و سریال های روز دنیا دسترسی پیدا کرد. 

ایده استارتاپی چیست؟

لزوم بررسی و سنجش ایده استارتاپی چیست؟

برخی کارهایی وجود دارند که باید قبل از انتخاب ایده استارتاپی، آن ها را انجام دهید. در مرحله ی اول بایستی اطمینان خاطر را از وجود جای مناسب و تقاضای واقعی آن ایده کسب نمایید، چون میزان تولید و مصرف باید در حد تعادل باشند.  برای بررسی ایده استارتاپ از نظر اعتبار، باید در بازار تحقیق کنید و ببینید که چرا تا به امروز کسی قبل از شما این کار  را انجام نداده است. چه چیزی موجب شده است که شما فکر کنید این ایده را از بقیه بهتر می توانید عملی کنید، خلاقیت، توسعه و جذاب بودن ایده ی خود را از نظر افراد دیگر بسنجید. میزان سوددهی ایده ی شما چقدر است و آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد.

بعد از بررسی کردن اندازه ی بازار باید این اطمینان را به دست بیاورید که ایده ی شما قابلیت  پایدار و مداوم ماندن را دارد، و ایده ی شما بلند مدت است و  نه کوتاه مدت، می تواند  بازار را در دست بگیرد یا نه.  تمرکز خود را علاوه بر بازارهای داخلی، بر روی بازارهای خارجی هم حفظ کنید  و ایده ی استارتاپی خود را در راستای برندسازی بین المللی هم طراحی کنید.  بعد از انجام بررسی ها و سنجش های لازم در مورد ایده استارتاپی خود می توانید به این نتیجه برسید که ایده ی شما قابلیت جذب مشتری را دارد یا نه، اگر میزان جذب مشتری و سوددهی ایده از نتیجه ی مطلوبی برخوردار نبود، باید کنار گذاشته و یا تغییرش دهید.  

ایده استارتاپی چیست؟

ثبت ایده استارتاپ چگونه است؟

به دلیل حمایت های ویژه ای که از ایده استارتاپ در ایران می شود، ثبت ایده استارتاپ مورد توجه افراد بسیار زیادی واقع شده است. با ثبت ایده استارتاپ می توان گامی بلند به سوی زندگی بهتر داشت. شرکت های بسیار زیادی برای ثبت ایده استارتاپ وجود دارد که شما با انتخاب یکی از آن ها می توانید ایده ی خود را به سوددهی برسانید. انواع ثبت شرکت استارتاپی به صورت زیر می باشند:

  • شرکت های با مسئولیت محدود
  • شرکت های سهامی خاص
  • شرکت های سهامی عام
  • شرکت های مختلط سهامی
  • شرکت های تضامنی
  • شرکت های مختلط غیرسهامی
  • شرکت های نسبی

انجام ثبت ایده استارتاپ یک پروسه بسیار هیجان انگیز می باشد. متداول ترین شرکت ها برای ثبت ایده، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی  خاص هستند. در شرکت با مسئولیت محدود، مسئولیت شرکا در مقابل دیون، به اندازه ی میزان سرمایه ای می باشد که با خود به شرکت آورده اند. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، نیاز به 2 نفر سهامدار با میزان سرمایه ی حداقل یک میلیون ریال است.  میزان سرمایه  مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص، حداقل یک میلیون ریال است  که باید 35 درصد از آن به صورت نقد پرداخت شود. برای ثبت این شرکت به حداقل 3 نفر سهامدار و دو نفر بازپرس نیاز است، مسئولیت شرکا در مقابل دیون شرکت محدود به مبلغ اسمی سهم خودش است.

از جمله مدارکی که برای ثبت ایده استارتاپ در شرکت های بالا نیاز است به شرح زیر است:

  • اقرار نامه با امضای اعضای شرکت
  • شناسنامه و کارت ملی اعضای شرکت
  • دریافت مجوز فعالیت در حوزه هایی که نیاز به جواز دارند.
  • در صورت ثبت ایده به وسیله وکیل، ارائه ی وکالتنامه الزامی می باشد.
  • ارائه ی گواهینامه ی عدم سو پیشینه کیفری

ایده استارتاپی چیست؟


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

سلیمانیان

سلیمانیان | 7/12/2022 5:35:32 PM

واقعا تاثیر گذار بود ممنون از توضیحات کامل و جامعتون